Nationale Competitie 2012-2013
-
Re: Nationale Competitie 2012-2013
Ik dacht bijna dat we in beroep konden tegen de uitspraak over de wedstrijd Heijmans - DC Fryslân
File is bij mijn weten geen reden om de klok terug gezet te krijgen. Als dit bij PSV wel is gebeurt vraag ik mij af waarom? ALs ik het commentaar van Cor zo lees is hij het er ook niet mee eens, waarom lieten jullie de klokken dan wel terugzetten Cor?Douwe Edelenbos wrote:Ik dacht bijna dat we in beroep konden tegen de uitspraak over de wedstrijd Heijmans - DC Fryslân
-
Vandaar mijn verwijzing naar de wedstrijd tegen Heijmans toe door afritafsluitingen 2 auto's 2 uren te laat kwamen. Dit werd door de KNDB gehonoreerd met -2 punten, opnieuw spelen en € 100,= boete. Dus niks overmacht. Blijkbaar wordt er gemeten met verschillende maten ?! Ik vrees, dat de KNDB deze arbiter voorlopig alleen nog provinciale wedstrijden laat fluiten....Dieter wrote:File is bij mijn weten geen reden om de klok terug gezet te krijgen. Als dit bij PSV wel is gebeurt vraag ik mij af waarom? ALs ik het commentaar van Cor zo lees is hij het er ook niet mee eens, waarom lieten jullie de klokken dan wel terugzetten Cor?Douwe Edelenbos wrote:Ik dacht bijna dat we in beroep konden tegen de uitspraak over de wedstrijd Heijmans - DC Fryslân
Ik moet wat duidelijker zijn: PSV heeft de KNDB-wedstrijdleider (of diens vervanger, wie weet ik niet zeker want ik ben maar op de achtergrond gebleven..) gebeld en na uitleg van de vertraging door files na een ongeluk gedaan gekregen dat de klokken teruggezet moesten worden in de beginstand. Arbiter Izak op 't Hof kreeg de opdracht dat te doen.Dieter wrote:File is bij mijn weten geen reden om de klok terug gezet te krijgen. Als dit bij PSV wel is gebeurt vraag ik mij af waarom? ALs ik het commentaar van Cor zo lees is hij het er ook niet mee eens, waarom lieten jullie de klokken dan wel terugzetten Cor?Douwe Edelenbos wrote:Ik dacht bijna dat we in beroep konden tegen de uitspraak over de wedstrijd Heijmans - DC Fryslân
De vier mensen van Micone (1 van het 1e en 3 van het 2e) zijn te laat gekomen, omdat ze in de file hadden gestaan, de verkeerde kant Rotterdam rond zijn gereden (drukte bij de Brienenoord en Ring Rotterdam Noord) en ook nog even langs gingen bij het oude speellokaal van Van Stigt Thans. Van overmacht is natuurlijk totaal geen sprake, voor geen enkele van de drie redenen. Verder zijn ze wel verschenen in het speellokaal, maar te laat. Ze zijn dus wel opgekomen, maar te laat. Dat betekent 4 reglementaire nederlagen, maar geen boete van 4 x 25 euro. De namen zijn wel vermeld in de uitslag, maar deze is reglementair vastgesteld. Ik heb dit zaterdag ook zo ingevoerd in Toernooibase, maar dit is weer verwijderd. Ik heb het er vannacht weer in gezet. Het zou fijn zijn als het nu wel blijft staan, want deze partijen tellen niet mee voor de rating.
Verder lijkt het mij stug dat de mensen van PSV van dezelfde file last hadden dan de mensen van Micone. Van Eindhoven naar 's Gravenpolder rijdt men onder Tilburg langs en van Tilburg naar Schiedam gaat men aan de noordzijde de stad uit.
-
Dan moet dus de wedstrijdleider - of diens vervanger - voor minimaal 4 wedstrijden geschorst worden. Helaas wordt maar weer eens duidelijk dat er verschillende monniken met verschillende kappen zijn bij de KNDB ergo dat er maar wat wordt gedaan en gerommeld door een stelletje amateurs. Wees duidelijk, vaardig een richtlijn uit en klaar. Hoe moeilijk kan het zijn?!!corboot wrote:Ik moet wat duidelijker zijn: PSV heeft de KNDB-wedstrijdleider (of diens vervanger, wie weet ik niet zeker want ik ben maar op de achtergrond gebleven..) gebeld en na uitleg van de vertraging door files na een ongeluk gedaan gekregen dat de klokken teruggezet moesten worden in de beginstand. Arbiter Izak op 't Hof kreeg de opdracht dat te doen.
Het zal bij PSV wel hierom zijn gegaan: http://www.nu.nl/binnenland/2955147/a58 ... geluk.html
Het artikel rept niet van enig persoonlijk letsel, dus van overmacht kan geen sprake zijn.
Verder ligt deze snelweg niet op de route van Micone naar Schiedam, dus dat zal een andere oorzaak hebben gehad.
Het artikel rept niet van enig persoonlijk letsel, dus van overmacht kan geen sprake zijn.
Verder ligt deze snelweg niet op de route van Micone naar Schiedam, dus dat zal een andere oorzaak hebben gehad.
Zes jaar geleden deed zich bij Den Haag - TDV een zelfde soort geval voor, maar deze zijn wel als "niet opgekomen" geboekt, terwijl ze om een uur of half twee alsnog in het speellokaal verschenen.GuidoB wrote:De vier mensen van Micone (1 van het 1e en 3 van het 2e) zijn te laat gekomen, omdat ze in de file hadden gestaan, de verkeerde kant Rotterdam rond zijn gereden (drukte bij de Brienenoord en Ring Rotterdam Noord) en ook nog even langs gingen bij het oude speellokaal van Van Stigt Thans. Van overmacht is natuurlijk totaal geen sprake, voor geen enkele van de drie redenen. Verder zijn ze wel verschenen in het speellokaal, maar te laat. Ze zijn dus wel opgekomen, maar te laat. Dat betekent 4 reglementaire nederlagen, maar geen boete van 4 x 25 euro. De namen zijn wel vermeld in de uitslag, maar deze is reglementair vastgesteld. Ik heb dit zaterdag ook zo ingevoerd in Toernooibase, maar dit is weer verwijderd. Ik heb het er vannacht weer in gezet. Het zou fijn zijn als het nu wel blijft staan, want deze partijen tellen niet mee voor de rating.
- Luteijn
- Real name: Frits Luteijn
Ik kom regelmatig in Tilburg. Niemand gaat in de noordkant de stad uit om richting Schiedam te rijden. Dat kost zeker een kwartier meer (stoplichten). Het was een ongeluk op de A58 bij Breda. Bij de splitsing van de A27 en A58 kun je kiezen om via de A27 om Breda heen te rijden. Dat kost een kwartier extra. Voorts moet het ongeluk dan reeds op de borden staan resp. op de radio gemeld worden. Meestal neemt dat een half uur. Dus als het ongeluk net is gebeurd, dan sta je daar wel eventjes.GuidoB wrote:Verder lijkt het mij stug dat de mensen van PSV van dezelfde file last hadden dan de mensen van Micone. Van Eindhoven naar 's Gravenpolder rijdt men onder Tilburg langs en van Tilburg naar Schiedam gaat men aan de noordzijde de stad uit.
Het viel mij op dat ook de eerste auto's van Micone niet echt vroeg waren. Kennelijk was de reis wat krapjes gepland en was er geen rekening gehouden met de werkzaamheden, die ieder weekend in deze periode plaatsvinden op autosnelheden.
Er staat in het programmaboekje 87 kilometer. Dat red je precies als je aan de noordkant de stad uitgaat en niet als je omrijdt. Een leuke vraag voor de overmacht discussie: moet de KNDB ook de preciese route voorschrijven waarvoor de overmacht geldig is? Het is niet te controleren welke route iemand rijdt en daarom vind ik dat er geen beroep op overmacht mogelijk moet zijn bij reizen per auto. Daar komt nog bij dat Tilburg - Schiedam met het openbaar vervoer bijna net zo snel te bereizen is dan met de auto. Lang leve de Fyra.Luteijn wrote:Ik kom regelmatig in Tilburg. Niemand gaat in de noordkant de stad uit om richting Schiedam te rijden. Dat kost zeker een kwartier meer (stoplichten). Het was een ongeluk op de A58 bij Breda. Bij de splitsing van de A27 en A58 kun je kiezen om via de A27 om Breda heen te rijden. Dat kost een kwartier extra. Voorts moet het ongeluk dan reeds op de borden staan resp. op de radio gemeld worden. Meestal neemt dat een half uur. Dus als het ongeluk net is gebeurd, dan sta je daar wel eventjes.
Het viel mij op dat ook de eerste auto's van Micone niet echt vroeg waren. Kennelijk was de reis wat krapjes gepland en was er geen rekening gehouden met de werkzaamheden, die ieder weekend in deze periode plaatsvinden op autosnelheden.
- Luteijn
- Real name: Frits Luteijn
Voorheen reed ik de tocht heen en terug naar Tilburg dagelijks met de auto vanuit Dordrecht. De noordelijke uitgang vanuit Tilburg met de auto is geen serieuze optie, vanwege de stoplichten richting Waalwijk en bij Hooipolder. Tegenwoordig vanuit Den Haag neem ik de trein. De tocht naar en van Tilburg vanuit Schiedam is een optie, maar vereist een overstap op het station Rotterdam centraal vanuit de 'normale' trein van Venlo met als eindpunt Den Haag CS. Fyra rijdt vanuit Antwerpen pas vanaf Breda en niet vanaf Tilburg. Dan moet je met een boemeltje naar Breda en daar overstappen op iets, wat regelmatig vertraagd is en waarvoor je een toeslag moet betalen met alsnog een overstap in Rotterdam. Gewoon een kwartiertje eerder vertrekken met de auto voorkomt veel problemen.GuidoB wrote: Er staat in het programmaboekje 87 kilometer. Dat red je precies als je aan de noordkant de stad uitgaat en niet als je omrijdt. Een leuke vraag voor de overmacht discussie: moet de KNDB ook de preciese route voorschrijven waarvoor de overmacht geldig is? Het is niet te controleren welke route iemand rijdt en daarom vind ik dat er geen beroep op overmacht mogelijk moet zijn bij reizen per auto. Daar komt nog bij dat Tilburg - Schiedam met het openbaar vervoer bijna net zo snel te bereizen is dan met de auto. Lang leve de Fyra.
-
In afwachting van het protest van Micone heeft de KNDB besloten de vier betreffende partijen van het fileleed voorlopig als niet gespeeld te verklaren.
Dit betekent dat er momenteel geen uitslag van deze partijen in Toernooibase zijn ingevuld en dat de totaaluitslagen ook zijn verwijderd. Dit conform de KNDB-site. (Dus voorlopig maar even zo laten staan Guido!).
Overigens hadden ook zes spelers van Huizum zaterdag te maken met file. Zij stonden 1 uur in de file tussen Hoorn en Zaandam en waren (gelukkig maar) een half uur te laat in het speellokaal.
Dit betekent dat er momenteel geen uitslag van deze partijen in Toernooibase zijn ingevuld en dat de totaaluitslagen ook zijn verwijderd. Dit conform de KNDB-site. (Dus voorlopig maar even zo laten staan Guido!).
Overigens hadden ook zes spelers van Huizum zaterdag te maken met file. Zij stonden 1 uur in de file tussen Hoorn en Zaandam en waren (gelukkig maar) een half uur te laat in het speellokaal.
https:toernooibase.kndb.nl More than 415.000 games on applet, more than 1.300.000 results, more than 21.000 games broadcasted (semi-)live, more than 12.900 inserted tournaments!
Raar besluit van de KNDBPiet Bouma wrote:In afwachting van het protest van Micone heeft de KNDB besloten de vier betreffende partijen van het fileleed voorlopig als niet gespeeld te verklaren.
Wel heb ik bord 10 toegevoegd, die was blijkbaar verwijderd...
-
Op de ringweg van Sneek wordt al gewaarschuwd dat Amsterdam slecht bereikbaar is via de A7 wegens werkzaamheden in omgeving Purmerend. Advies is via de A6 te rijden. Kortom: een aangekondigd en bekend probleem.Piet Bouma wrote:In afwachting van het protest van Micone heeft de KNDB besloten de vier betreffende partijen van het fileleed voorlopig als niet gespeeld te verklaren.