Europees Kampioenschap Dammen 2012

Post Reply
Douwe Edelenbos
Posts: 349
Joined: Tue Nov 09, 2004 22:07

Re: Europees Kampioenschap Dammen 2012

Post by Douwe Edelenbos » Fri Sep 21, 2012 15:59

playforstacks wrote:Bert is ben het helemaal met je eens dat NOC*NSF op heel veel vlakken word_ besodemieterd. De damwereld slikt dit allemaal maar onder het mom van "het is beter voor het dammen" naar mijn mening is het besodemieteren van NOC*NSF op langere termijn heel slecht voor de damsport.
Om maar eens voorbeeld te geven waar niemand ook maar met een woord over heeft gerapt is die 50-landen regel. Het is ook belachelijk en ik zal het maar geen fraude noemen voordat ik weer allemaal juristen op men dak krijg :wink: maar dat de KNDB faked dat er nationalitijden mee doen uit landen waar helemaal geen damgemeenschap is. De word_ gewoon uit willekeurige landen mensen gehaald die helemaal niet kunnen dammen om maar aan die 50 nationaliteiten te halen. De bedoeling van die regel van NOC*NSF was denk ik niet dat die op deze manier omzeilt word_ en dan kun je het nog zo mooi maken als KNDB door er een damklok na__ toe te sturen onder het mom van dammen promoten terwijl dat helemaal het doel niet is. Het doel is alleen maar zoveel mogelijk geld ontrekken van NOC*NSF en dan zelf_ op een oneerlijke manier.
Verder geen commentaar :D

Dieter
Posts: 1379
Joined: Thu Sep 18, 2003 20:30
Location: Sittard
Contact:

Re: Europees Kampioenschap Dammen 2012

Post by Dieter » Fri Sep 21, 2012 16:02

Kosmos wrote:
Thijs wrote: Dan kun je ook nog eens niet lezen, het staat hierboven nog wel letterlijk.
Ga gerust verder met pogingen het spel te veranderen en heb vooral medelijden met die arme toppers die niet weten hoe ze moeten winnen en al voor de partij van start gaat remise overeen komen. (ja dat gebeurt, alleen nu met 40 fake zetten omdat het moet) Het is puur spelbederf en onrecht tegen de overige deelnemers. Welke kwalificatie je daar allemaal aan moet geven, ach ik zal me er niet mee bemoeien maar noem mij niet laf als het gaat om de waarheid zeggen, Het is mijn beroep om dat te doen, en dat doe ik dan ook waar het nodig is.
Ik ben er klaar mee, veel plezier verder
Ik moem jou niet laf, je hebt nogal lef...
Maar Dieter is volstrekt hypocriet bezig, 10 mensen moeten er geschorst worden vind hij, maar Pim die enkele 40-zetten-remises speelt daar is niks mis mee, want dat is een vriendje van Dieter, dus die ontspringt de dans. In Brunssum afgesproken remises, Dieter durft er niks van te zeggen.
Mensen schorsen omdat ze niet voldoende inzet tonen, dat is toch volkomen krankjorem, vind je zelf ook niet? Er staat nergens in de reglementen een sanctie op 40-zetten-remises, dus dit is een pelidooi voor willekeur. Dieter zal erven bepalen wat wel en niet mag in een dampartij.
Tegen zoveel domheid kan ik niet meer op, ik ga leukere dingen doen

Eric van Dusseldorp
Posts: 4245
Joined: Tue Sep 30, 2003 22:11

Re: Europees Kampioenschap Dammen 2012

Post by Eric van Dusseldorp » Fri Sep 21, 2012 16:07

Douwe Edelenbos wrote:
playforstacks wrote:Bert is ben het helemaal met je eens dat NOC*NSF op heel veel vlakken word_ besodemieterd. De damwereld slikt dit allemaal maar onder het mom van "het is beter voor het dammen" naar mijn mening is het besodemieteren van NOC*NSF op langere termijn heel slecht voor de damsport.
Om maar eens voorbeeld te geven waar niemand ook maar met een woord over heeft gerapt is die 50-landen regel. Het is ook belachelijk en ik zal het maar geen fraude noemen voordat ik weer allemaal juristen op men dak krijg :wink: maar dat de KNDB faked dat er nationalitijden mee doen uit landen waar helemaal geen damgemeenschap is. De word_ gewoon uit willekeurige landen mensen gehaald die helemaal niet kunnen dammen om maar aan die 50 nationaliteiten te halen. De bedoeling van die regel van NOC*NSF was denk ik niet dat die op deze manier omzeilt word_ en dan kun je het nog zo mooi maken als KNDB door er een damklok na__ toe te sturen onder het mom van dammen promoten terwijl dat helemaal het doel niet is. Het doel is alleen maar zoveel mogelijk geld ontrekken van NOC*NSF en dan zelf_ op een oneerlijke manier.
Verder geen commentaar :D
Er zitten nog veel meer fouten in.
http://www.ericsdamsite.com
http://www.thailandopen.nl
http://dammen.startpagina.nl

playforstacks
Posts: 708
Joined: Sat Aug 25, 2012 02:34
Real name: Thijs van den Broek

Re: Europees Kampioenschap Dammen 2012

Post by playforstacks » Fri Sep 21, 2012 16:08

Eric van Dusseldorp wrote:
Douwe Edelenbos wrote:
playforstacks wrote:Bert is ben het helemaal met je eens dat NOC*NSF op heel veel vlakken word_ besodemieterd. De damwereld slikt dit allemaal maar onder het mom van "het is beter voor het dammen" naar mijn mening is het besodemieteren van NOC*NSF op langere termijn heel slecht voor de damsport.
Om maar eens voorbeeld te geven waar niemand ook maar met een woord over heeft gerapt is die 50-landen regel. Het is ook belachelijk en ik zal het maar geen fraude noemen voordat ik weer allemaal juristen op men dak krijg :wink: maar dat de KNDB faked dat er nationalitijden mee doen uit landen waar helemaal geen damgemeenschap is. De word_ gewoon uit willekeurige landen mensen gehaald die helemaal niet kunnen dammen om maar aan die 50 nationaliteiten te halen. De bedoeling van die regel van NOC*NSF was denk ik niet dat die op deze manier omzeilt word_ en dan kun je het nog zo mooi maken als KNDB door er een damklok na__ toe te sturen onder het mom van dammen promoten terwijl dat helemaal het doel niet is. Het doel is alleen maar zoveel mogelijk geld ontrekken van NOC*NSF en dan zelf_ op een oneerlijke manier.
Verder geen commentaar :D
Er zitten nog veel meer fouten in.
o ik dacht al valt nog wel mee :P
Last edited by playforstacks on Fri Sep 21, 2012 16:11, edited 1 time in total.

User avatar
Kosmos
Posts: 7564
Joined: Mon Sep 29, 2003 15:21
Real name: Tj. Goedemoed
Location: Ktar
Contact:

Re: Europees Kampioenschap Dammen 2012

Post by Kosmos » Fri Sep 21, 2012 16:11

Eindelijk een gezond-verstand-reactie van Jasper. De damwereld mag blij zijn dat intelligente jongens als Pim en Roel kiezen voor een armzalig bestaan als dammer. Je moet wel een echte liefhebber zijn om zo;n bestaan te kiezen. In het bedrijsleven zouden die jongens veel meer kunnen verdienen. Maar ze kiezen voor het dammen, omdat ze kennelijk van dammen houden en nemen genoegen met de armzalige financiële beloning die bij dammen hoort en het enorm frustrerende gebrek aan waardering van andere dammers. Een complimentje kan er niet snel af en elke misser wordt breed uitgemeten, je bent een pannekoek die de zaak besodemietert ...
Ondertussen wil ik ook even de aandacht vestigen op twee andere sterspelers, Jan en Sip.
Kleine Jan mocht het Kalf verzuipen in een spannende partij met randschijven. Als we het hebben over de zaak besodemieteren, dan komt het Kalf wel geprononceerd in beeld trouwens, ik ken minstens 3 partijen die hij heeft verkocht, maar een zeer gewaardeerde kracht door Dieter.
Sip nam volgens Dollekamp (leuke beschrijving, zo lees ik het graag) Vatoetin mee in de achtbaan en Vatoetin kwam er geradbraakt uit.. Altijd dapper strijden onze Sip en onze Jan, applaus.
Heaven is no location, but a state of mind

User avatar
Kosmos
Posts: 7564
Joined: Mon Sep 29, 2003 15:21
Real name: Tj. Goedemoed
Location: Ktar
Contact:

Re: Europees Kampioenschap Dammen 2012

Post by Kosmos » Fri Sep 21, 2012 16:15

Dieter wrote:
Kosmos wrote:
Dieter wrote: Dan kun je ook nog eens niet lezen, het staat hierboven nog wel letterlijk.
Ga gerust verder met pogingen het spel te veranderen en heb vooral medelijden met die arme toppers die niet weten hoe ze moeten winnen en al voor de partij van start gaat remise overeen komen. (ja dat gebeurt, alleen nu met 40 fake zetten omdat het moet) Het is puur spelbederf en onrecht tegen de overige deelnemers. Welke kwalificatie je daar allemaal aan moet geven, ach ik zal me er niet mee bemoeien maar noem mij niet laf als het gaat om de waarheid zeggen, Het is mijn beroep om dat te doen, en dat doe ik dan ook waar het nodig is.
Ik ben er klaar mee, veel plezier verder
Ik moem jou niet laf, je hebt nogal lef...
Maar Dieter is volstrekt hypocriet bezig, 10 mensen moeten er geschorst worden vind hij, maar Pim die enkele 40-zetten-remises speelt daar is niks mis mee, want dat is een vriendje van Dieter, dus die ontspringt de dans. In Brunssum afgesproken remises, Dieter durft er niks van te zeggen.
Mensen schorsen omdat ze niet voldoende inzet tonen, dat is toch volkomen krankjorem, vind je zelf ook niet? Er staat nergens in de reglementen een sanctie op 40-zetten-remises, dus dit is een pelidooi voor willekeur. Dieter zal erven bepalen wat wel en niet mag in een dampartij.
Tegen zoveel domheid kan ik niet meer op, ik ga leukere dingen doen
Weer geen enkel argument, Dieter. Je bevestigt de indruk dat je aleen maar wat schreeuwen kan, maar zodra er een tegenargument komt, haak je lafjes af.
Werkelijk tenenkrommend hoe onbeschoft jij de spelers behandelt met je geblaat.
Last edited by Kosmos on Fri Sep 21, 2012 17:33, edited 1 time in total.
Heaven is no location, but a state of mind

playforstacks
Posts: 708
Joined: Sat Aug 25, 2012 02:34
Real name: Thijs van den Broek

Re: Europees Kampioenschap Dammen 2012

Post by playforstacks » Fri Sep 21, 2012 16:18

lol nu staat overal thijs quote maar dat stuk schreef ik niet Kosmos :)

playforstacks
Posts: 708
Joined: Sat Aug 25, 2012 02:34
Real name: Thijs van den Broek

Re: Europees Kampioenschap Dammen 2012

Post by playforstacks » Fri Sep 21, 2012 16:26

boomstra staat goed tegen domchev (das trouwens ook echt een saaie speler) hopelijk kan hij dit omzetten in winst.

Bert Aalberts
Posts: 184
Joined: Tue Aug 11, 2009 18:49

Re: Europees Kampioenschap Dammen 2012

Post by Bert Aalberts » Fri Sep 21, 2012 16:55

Ligt het aan mij of zijn de applets vastgelopen?

Dieter
Posts: 1379
Joined: Thu Sep 18, 2003 20:30
Location: Sittard
Contact:

Re: Europees Kampioenschap Dammen 2012

Post by Dieter » Fri Sep 21, 2012 17:08

Dat juist jij durft te spreken van onbeschoft behandelen is haast dol komisch. Inhoudelijk nergens op ingaan en alleen maar insinuaties plaatsen en mensen in een verkeerd daglicht zetten, van mij alleen heel dom dat ik me laat verleiden to ingaan op jouw provocaties.

corboot
Posts: 233
Joined: Thu Jun 19, 2008 16:30
Location: noordwelle

Re: Europees Kampioenschap Dammen 2012

Post by corboot » Fri Sep 21, 2012 17:15

Op de EK-site de mededeling dat RTL 7 vanavond in het programma van 19.00 uur aandacht besteedt aan dit toernooi.

User avatar
Kosmos
Posts: 7564
Joined: Mon Sep 29, 2003 15:21
Real name: Tj. Goedemoed
Location: Ktar
Contact:

Re: Europees Kampioenschap Dammen 2012

Post by Kosmos » Fri Sep 21, 2012 17:30

Dieter wrote:Dat juist jij durft te spreken van onbeschoft behandelen is haast dol komisch. Inhoudelijk nergens op ingaan en alleen maar insinuaties plaatsen en mensen in een verkeerd daglicht zetten, van mij alleen heel dom dat ik me laat verleiden to ingaan op jouw provocaties.
Ik kom met argumenten, maar jij doet het bekende Limbabweze spelletje moord-en-brand schreeuwen.
vervolgens beschuldig je mij van zaken waar je zelf schuldig aan bent, projectie heet zoiets. Ik schrijf dom, ik ga niet inhoudelijk op zaken in, precies wat je zelf doet.
Spelers die je niet aanstaan schorsen, en je vrindjes sparen, schaam je diep, Dieter.
Heaven is no location, but a state of mind

User avatar
Kosmos
Posts: 7564
Joined: Mon Sep 29, 2003 15:21
Real name: Tj. Goedemoed
Location: Ktar
Contact:

Re: Europees Kampioenschap Dammen 2012

Post by Kosmos » Fri Sep 21, 2012 17:34

playforstacks wrote:lol nu staat overal thijs quote maar dat stuk schreef ik niet Kosmos :)
O, sorry, het was Dieter. Heb de quote veranderd.
Heaven is no location, but a state of mind

User avatar
Kosmos
Posts: 7564
Joined: Mon Sep 29, 2003 15:21
Real name: Tj. Goedemoed
Location: Ktar
Contact:

Re: Europees Kampioenschap Dammen 2012

Post by Kosmos » Fri Sep 21, 2012 17:44

corboot wrote:Op de EK-site de mededeling dat RTL 7 vanavond in het programma van 19.00 uur aandacht besteedt aan dit toernooi.
Is dat echt nodig? Kan het niet de doofpot in? Wat gaan ze vertellen, alle 10 toppartijen weer remise?
Heaven is no location, but a state of mind

Jasper Daems
Posts: 416
Joined: Tue Jan 20, 2004 19:29
Location: Dongen

Re: Europees Kampioenschap Dammen 2012

Post by Jasper Daems » Fri Sep 21, 2012 17:53

Kosmos wrote:
corboot wrote:Op de EK-site de mededeling dat RTL 7 vanavond in het programma van 19.00 uur aandacht besteedt aan dit toernooi.
Is dat echt nodig? Kan het niet de doofpot in? Wat gaan ze vertellen, alle 10 toppartijen weer remise?
Ze hebben geluk, Domchev heeft nog een verliezende variant gevonden.

Post Reply