Europees Kampioenschap Dammen 2012

Post Reply
Eric Sanders

Re: Europees Kampioenschap Dammen 2012

Post by Eric Sanders » Wed Sep 19, 2012 17:07

Misschien een idee om morgen de Zwitser, Sloveen, Portugees en Ier op de live-borden te zetten. Minder interessant dan Ivanon-Kirzner kan dat nooit zijn.
Why does it happen? Because it happens. - Neil Peart

Casper van der Tak

Post by Casper van der Tak » Wed Sep 19, 2012 17:17

playforstacks wrote:
Casper van der Tak wrote:He? Waar lieg ik? Hoe kan iemand in vredesnaam in een reeks vragen (waaronder een retorische) liegen?? Ik vind je opmerkingen over Valneris en nu Tsjizjow ondoordacht, zowel wat betreft hun vermeend gebrek aan kracht en vermeend gebrek aan durf. Een paar vragen zouden je dacht ik kunnen helpen om dit zelf ook in te zien.
de manier hoe jij denkt dat ik over de spelers denk of hoe je me neer wil zetten.
een vraag voor u: Waar slaat het op om te zeggen dat ik tsjizjow een kruk vind?

Citeer me maar waar ik zeg dat het slechte spelers zijn. Ik heb gezegt dat ze hun beste tijd hebben gehad en dat is ook zo dat kan iedereen zien die een beetje kan dammen. En het is overduidelijk dat een nieuwe generatie het van deze ouwe mannen over gaat nemen zowel kwa spel als niveau.
OK laat ik het eventjes duidelijk uitleggen: Ik zeg niet dat je Tsjizjow een kruk vindt: ik stel een retorische vraag op basis van wat je zegt over Valneris 5e plek en score in het laatste WK, omdat ik je daarmee iets hoopte duidelijk te maken en je aan het nadenken te zetten. Blijkbaar komt die boodschap niet over.

Ik vind dat je je vrij denigrerend uitlaat over spelers die ikzelf minimaal tot de beste 5 van de wereld reken. Vooral Tsjizjow (Lille!). Ik denk dat ik wel iets van dammen begrijp en ook denk ik dat je stellingen moeilijk houdbaar zijn als je kijkt naar (1) recente uitslagen kijkt (Lille bijvoorbeeld, en de tussenstand in dit EK), en (2) het vertoonde spel.

Kosmos
Real name: Tj. Goedemoed

Post by Kosmos » Wed Sep 19, 2012 17:34

Zoals voorspeld is Kees lekker snel klaar. Tijd voor welverdiende rust :lol:
Die mensen die zeuren over gebrek aan inzet.... weet je wat ik daarvan vind?
Nou, ik vind dus ... ehm ... nuja, misschien hebben ze soms toch wel een klein beetje gelijk ... :idea:
Eén voordeel, ik kan lekker vlot doorwerken aan een nieuwe damcursus (werkboek bij ACID 2), schiet mooi op zo.
Heaven is no location, but a state of mind

Fred van Amersfoort

Post by Fred van Amersfoort » Wed Sep 19, 2012 18:12

Wat nou gebrek aan inzet? Onzin. Neem nu eens die aardige K. Moet toch echt eerst vroeg zijn bed uit. Douchen, tanden poetsen, ff pissen, scheren en dan ben je nog lang niet klaar. Woensdag vandaag, schone onderbroek doen? Ach nee, dat kan morgen ook wel. Kleren bij elkaar zoeken, dammers pleuren dat soort dingen meestal overal neer. Overhemd aantrekken en je ziet hem denken, waarom slaap ik niet in dat overhemd, hmm dat ik daar niet eerder aan gedacht heb. Nu eerst helemaal naar de eetzaal. Zucht, lopend buffet dus nog verder lopen. Zelf kauwen, dat ook nog. Nog ff een sanitaire stop en door naar de speelzaal. Wel verdraaid denkt K., ik lijk wel moe, sterker ik ben moe. Te moe om te dammen, dat kan vanmiddag ook nog. Ik kan beter nog ff lekker slapen, ja dat ga ik doen. Mijn hobby werd mijn werk maar ik mag toch nog een extra hobby hebben? En ik hou toevallig heel eg van slapen denkt K. Slenterend naar de hotelkamer denkt K. nog bij zichzelf, laat die Van A lekker dikke tieten krijgen, die snapt toch geen ruk van het spelletje. Prestaties lever je alleen als je heeeeelemaal top bent. Moe zijn is dan niet goed. Maar Van A denkt dat het vanzelf gaat. Niet dus. Maar vanmiddag zal K. top zijn en energiek spelen. Maar K. heeft pech vandaag, zijn overgrootmoeder bleek zojuist ongesteld geworden, dat is vervelend, dat leidt af. K. voelt zich slap worden, heel slap en zelfs zo slap dat het echt niet gaat vanmiddag. En weer loopt K. die lange gangen door. Morgen gaat hij er echt alles aan doen. K. denkt nog even, die Van A zal toch niet denken dat ik hier alleen maar ben voor bed bad en brood? Want dat hebben ze bij het Leger des Heils ook wel, daarvoor hoef ik toch niet naar Emmen, bedenkt K. zich. Wat een zware dag met al dat gepieker maar nu eerst eten, zucht alweer een lopend buffet? Het zit echt tegen dit toernooi. Misschien een dambord neerleggen bij het Leger des Heils?

playforstacks
Real name: Thijs van den Broek

Post by playforstacks » Wed Sep 19, 2012 18:51

Casper van der Tak wrote:
playforstacks wrote:
Casper van der Tak wrote:He? Waar lieg ik? Hoe kan iemand in vredesnaam in een reeks vragen (waaronder een retorische) liegen?? Ik vind je opmerkingen over Valneris en nu Tsjizjow ondoordacht, zowel wat betreft hun vermeend gebrek aan kracht en vermeend gebrek aan durf. Een paar vragen zouden je dacht ik kunnen helpen om dit zelf ook in te zien.
de manier hoe jij denkt dat ik over de spelers denk of hoe je me neer wil zetten.
een vraag voor u: Waar slaat het op om te zeggen dat ik tsjizjow een kruk vind?

Citeer me maar waar ik zeg dat het slechte spelers zijn. Ik heb gezegt dat ze hun beste tijd hebben gehad en dat is ook zo dat kan iedereen zien die een beetje kan dammen. En het is overduidelijk dat een nieuwe generatie het van deze ouwe mannen over gaat nemen zowel kwa spel als niveau.
OK laat ik het eventjes duidelijk uitleggen: Ik zeg niet dat je Tsjizjow een kruk vindt: ik stel een retorische vraag op basis van wat je zegt over Valneris 5e plek en score in het laatste WK, omdat ik je daarmee iets hoopte duidelijk te maken en je aan het nadenken te zetten. Blijkbaar komt die boodschap niet over.

Ik vind dat je je vrij denigrerend uitlaat over spelers die ikzelf minimaal tot de beste 5 van de wereld reken. Vooral Tsjizjow (Lille!). Ik denk dat ik wel iets van dammen begrijp en ook denk ik dat je stellingen moeilijk houdbaar zijn als je kijkt naar (1) recente uitslagen kijkt (Lille bijvoorbeeld, en de tussenstand in dit EK), en (2) het vertoonde spel.
Door de grote remise marge in het dammen vallen deze "oudjes" nog niet door de mand maar kwa niveau doen ze gewoon al onder voor georgiev, schwarzman, Boomstra.
Ze zijn zeker nog wel goed genoeg om de deur dicht te houden als ze een puntje los staan hoor. maar veel WK titels zitten er niet meer in lijkt me. Een vergelijkbaar voorbeeld is virny die heeft zen beste tijd ook wel gehad dat zie je ook wel als hij een keer probeert te winnen tegen eitje want dan gaat hij eraf met een nul. (natuulijk is dit nog niet de regel maar het is voor mij echt geen toeval)

Dieter

Post by Dieter » Wed Sep 19, 2012 19:09

Groenendijk bezorgt Kalmakov een nul, daar kan ik van genieten.

Casper van der Tak

Post by Casper van der Tak » Wed Sep 19, 2012 20:05

playforstacks wrote:Door de grote remise marge in het dammen vallen deze "oudjes" nog niet door de mand maar kwa niveau doen ze gewoon al onder voor georgiev, schwarzman, Boomstra.
Ze zijn zeker nog wel goed genoeg om de deur dicht te houden als ze een puntje los staan hoor. maar veel WK titels zitten er niet meer in lijkt me. Een vergelijkbaar voorbeeld is virny die heeft zen beste tijd ook wel gehad dat zie je ook wel als hij een keer probeert te winnen tegen eitje want dan gaat hij eraf met een nul. (natuulijk is dit nog niet de regel maar het is voor mij echt geen toeval)
En nu doe je het weer! Laat ik even de resultaten van Tsjizjow in Lille erbij pakken voor je:

World Cup: 1
Rapid 2:
Blitz: 4
Team Blitz: 1. Tsjizjow scoort 8 uit 4 en wint o.a. van Valneris en Baljakin
Team Rapid: 1. Tsjizjow scoort 9 uit 5, speelt remise met Baljakin, maar wint van Gantwarg, Ndjofang, Tuvshinbold en Vipulis.

Niet slecht voor een "oudje" die "over zijn top" is... Als Tsjizjow zijn vorm en motivatie (dat lijkt me zijn grootste probleem) vast houdt, dan is hij (voor mij) de favoriet op het eerstvolgende WK toernooi. De top-6 op dit moment wat mij betreft, alfabetisch: Boomstra, Georgiev, Meurs, Schwartzman, Tsjizjow, Valneris.

Wirny is een ander verhaal - die was oersterk, maar is te lang in een niet-damland en ik denk dat hij daardoor te veel achterstand opgelopen heeft.

playforstacks

Post by playforstacks » Wed Sep 19, 2012 20:15

playforstacks wrote:Door de grote remise marge in het dammen vallen deze "oudjes" nog niet door de mand maar kwa niveau doen ze gewoon al onder voor georgiev, schwarzman, Boomstra.
En nu doe je het weer! Laat ik even de resultaten van Tsjizjow in Lille erbij pakken voor je:

World Cup: 1
Rapid 2:
Blitz: 4
Team Blitz: 1. Tsjizjow scoort 8 uit 4 en wint o.a. van Valneris en Baljakin
Team Rapid: 1. Tsjizjow scoort 9 uit 5, speelt remise met Baljakin, maar wint van Gantwarg, Ndjofang, Tuvshinbold en Vipulis.

Niet slecht voor een "oudje" die "over zijn top" is... Als Tsjizjow zijn vorm en motivatie (dat lijkt me zijn grootste probleem) vast houdt, dan is hij (voor mij) de favoriet op het eerstvolgende WK toernooi. De top-6 op dit moment wat mij betreft, alfabetisch: Boomstra, Georgiev, Meurs, Schwartzman, Tsjizjow, Valneris.

Wirny is een ander verhaal - die was oersterk, maar is te lang in een niet-damland en ik denk dat hij daardoor te veel achterstand opgelopen heeft.
nouja ik zie het iig anders ik denk dat als het echt over niveau gaat (en minder over winnen van zwakkeren en dan de deur dicht houden om hoog te eindigen) hij niks in de pap te brokkelen heeft tegen bijvoorbeeld georgiev. Je kunt wel alleen de goede prestaties poste waardoor het beter lijkt dan het is de tsjizjow van nu is gewoon niet meer te vergelijken met de tsjizjow in de tijd dt hij veelvoudig WK werd het het strijdtoneel domineerde en heel veel GMI versloeg. Dat laatste lukt hem iig niet meer en hij lijkt zelfs de strijd uit de weg te gaan.

Bert Zwart

Post by Bert Zwart » Wed Sep 19, 2012 20:31

Tsjizjov is nu nog steeds beter dan Roel ooit zal worden.

Douwe Edelenbos

Post by Douwe Edelenbos » Wed Sep 19, 2012 20:33

Casper, stop er maar mee. Er is duidelijk sprake van het volgende:

Een man loopt in de woestijn en vindt een kameel. De kameel vindt van niet.

A.Presman
Real name: Alexander Presman

Post by A.Presman » Wed Sep 19, 2012 21:01

playforstacks wrote: Door de grote remise marge in het dammen vallen deze "oudjes" nog niet door de mand maar kwa niveau doen ze gewoon al onder voor georgiev, schwarzman, Boomstra.
"Oude" Valneris is precies 12 dagen ouder dan "Jonge" Schwarzman.
De rest van argumentatie overtuigt ook niet echt.

Casper van der Tak

Post by Casper van der Tak » Wed Sep 19, 2012 21:04

Douwe Edelenbos wrote:Casper, stop er maar mee. Er is duidelijk sprake van het volgende:

:-)
Ik was ook al tot zo'n conclusie gekomen, maar deze verwoording kende ik niet!

Bert Aalberts

Post by Bert Aalberts » Wed Sep 19, 2012 21:12

Mooie partij van Georgiev!
Douwe Edelenbos wrote:Casper, stop er maar mee. Er is duidelijk sprake van het volgende:

:-)
Ik was ook al tot zo'n conclusie gekomen, maar deze verwoording kende ik niet!
'In de pap te brokkelen' kende ik ook nog niet :D Hmm, volgens Google is 'in de pap te brokken' een Vlaams alternatief voor het Nederlandse 'in de melk te brokkelen'...

playforstacks

Post by playforstacks » Wed Sep 19, 2012 21:43

het punt wat ik wilde maken is dat ze eens minder laf moeten gaan doen en er gewoon voor gaan. Maar blijkbaar ben ik de enigste die er zo over denkt...

Douwe Edelenbos

Post by Douwe Edelenbos » Wed Sep 19, 2012 21:45

Je lijkt inderdaad de enig(st)e :D

Post Reply