Thijs wrote: Welk probleem heb je het eigenlijk over? Ik observeer helemaal geen gebrek aan inzet.
En je hebt er nog veel meer over gezegd en vond het helemaal geen probleem en gewoon de schuld van het damspel.(waar je overigens deels miss wel gelijk in hebt).
jij wilt zulk soort figuren op snoerloze borden laten spelen wat mij betreft spelen dit soort bangerikken zonder bord en schijven (en subsidie) ergens buiten in de regen.
Ging dat niet over Lille? Die matches waren wel een stuk leuker dan dit. Tien partijen bekeken en alle tien remise...
Op dit niveau krijg je dat met oud-dammen. Zelfs Georgiev - kroesbergen, een duel tussen twee creatieve spelers, wordt remise. Lijkt me niet dat ze zich te weinig inzetten.
Als je dan niks aan de regels wilt doen, moet je zoiets proberen als in Lille. Ik vind hier niet veel aan om eerlijk te zijn. Sterker nog, nogal frustrerend om naar 10 remisepartijen te kijken.
Ik heb wel respect voor de organisatie dat ze elke keer zo'n klus op hun schouders nemen.
Maar ik begrijp ze niet helemaal. Ok, dat Roel meedoet maakt het allemaal wel leuker, jammer dat hij nu even niet makkelijk tot scoren komt, kan een keer gebeuren.
In elk geval zou ik zelf alleen nog meedoen aan de oragnsiatie van een toernooi voor topspelers als er killer gespeeld wordt, anders is het verspilling van tijd en talent in mijn ogen.
Maar het is de verantwoordelijkehid van oragnsiatoren en topspelers om tot een beter verkoopbaar product te komen.