World Mind Games Lille 2012

Post Reply
Kosmos
Real name: Tj. Goedemoed

Re: World Mind Games Lille 2012

Post by Kosmos » Tue Aug 21, 2012 14:14

Hanco Elenbaas wrote:
Kosmos wrote:Image

Een hele serie leuke foto's staat op de website van de MInd Games.
Ook de foto's die de hoofdsite opfleuren, waarover HW moppert dat ze allemaal van 4 jaar terug zijn, doen het leuk.
Aan HW bied ik twee gezegdes ter overdenking aan:
Het is licht een stok te vinden om een hond te slaan ...
Het oordeel, waarmee U oordeelt, daarmee zult U geoordeeld worden ...
Als HW een vent is biedt hij zijn excuses aan aan de FMJD vanwege zijn zeer onterechte anti-propaganda.
Het is een heerlijk festival en zeer goed te volgen op de elekronische borden. Spelbrekers als HW kunnen we missen als kiespijn.
Oordeelt en ge zult geoordeeld worden. :D Jij mocht willen dat je half de vent was die Harm is. Dan zou je geen reden meer hebben keer op keer zo jaloers over hem te schrijven. Als alle topspelers zich net zo ingezet hadden voor de damsport als Harm de afgelopen 40 jaar zou het nu niet zo'n trieste bedoening zijn. De enige topdammer die zijn ongenoegen over dambestuurders naar buiten durft te brengen is Harm. De anderen zijn te bang voor represailles als ze zouden zeggen wat Harm schrijft. Voor het publiek was het toernooi in Lille leuk om te zien. Verschillende topspelers hebben zich geërgerd. Om vervolgens de pijlen te richten op de enige die niet te bang is te zeggen wat hij vindt, is tamelijk kortzichtig.
Ik ben totaal niet jaloers, maar jij verdedigt Harm gewoon, omdat je zijn schoothondje bent, dat bij zijn politieke partijtje even mee mag kefffen tegen de gevestigde orde waarop jullie zo jaloers zijn.
Heaven is no location, but a state of mind

mikkeltje

Post by mikkeltje » Tue Aug 21, 2012 14:16

Fred van Amersfoort wrote:De kritiek op Wiersma is niet helemaal terecht. Inhoudelijk stelt hij vast dat er organisatorisch nog veel mis is in de damwereld. Dat is geen vreemde bevinding. Wel gebruikt hij een verkeerd podium om zijn ongenoegens te uiten. Een rubriek is beter geschikt voor de gemiddelde dammer en de potentiele liefhebber. Laten we zeggen de massa. Een negatieve toon levert daar op die plek dus niets op. In die zin slaat de bescherming van Elenbaas enigszins door. Wiersma mag het zeker opnemen voor de belangen van topspelers maar schiet zichzelf nogal in de voet, de Telegraaf rubriek gaat deels over topspelers maar is niet specifiek voor de topspelers.Althans, dat zou volgens mij een te kleine doelgroep zijn. De Telegraaf zal er vroeg of laat wel een punt achter zetten. Achteraf kun je vaststellen dat wat Wiersma met zijn linkerhand opbouwde vaak zelf weer met zijn rechterhand omduwde. Jammer.
Als je puur vanuit professioneel oogpunt kijkt, dan kan de lijst van Harm met kritiekpunten nog wel aangevuld worden met meer voorbeelden (de website is wat dat betreft echt een draak: navigatie klopt niet, foto's worden opgeblazen, content die dan weer verschijnt dan weer verdwijnt of het tijdelijk niet doet, etc etc). China had dat veel beter voor elkaar.

Kijk je daar doorheen, dan is het weer een prachtevenement.

Vermoedelijk kijkt Harm er vanuit het eerste oogpunt naar. Ik ga ervan uit dat Harm zijn ongenoegen hierover ook bij de bonden / organisatie heeft geuit. Maar je moet oh zo voorzichtig zijn met vrijwilligers, liefhebbers etc, die doen ook hun best. Maar ja, als je iets doet, doe het goed en anders niet.

Hanco Elenbaas

Post by Hanco Elenbaas » Tue Aug 21, 2012 14:19

Kosmos wrote: Precies, Wiersma gebruikt het verkeerde podium voor zijn kritiek. Maar de kritiek is ook nog eens vergezocht en gebaseerd op wrok. Sinds Harm is ontslagen bij de KNDB, moeten we bijna wekelijks zijn gezochte kritiek op alle andere organsiaties behalve zijn eigen, slikken. De kritiek is ook nog eens geformuleerd in het allerslechtste Nederlands, dat ik ooit in een krant gelezen heb. Ik voel plaatsvervangende schaamte voor het lage niveau van zowel het taalgebruik, het gewauwel als de analyses, waar meestal ook geen hout van klopt. En nóóit eens zelfkritiek. Heb je kritiek, dan kun je die op een forum spuien of in een ingezonden rubriek, maar om een damrubriek daarvoor te misbruiken is schaamteloos.
Onzin. Via de rubriek in De Telegraaf heeft Harm een veel groter podium dan die 100 man op dit damforum. Jij concentreert je steeds op het negatieve in Harm, waarmee je meer zegt over jezelf dan over hem. Zijn bedoeling is positief, hoewel vooral gericht op de belangen van de topspelers.

Fred van Amersfoort

Post by Fred van Amersfoort » Tue Aug 21, 2012 15:01

Wat zijn die positieve intenties waar jij op doelt Hanco en heb je enkele voorbeelden? En doe een beetje vriendelijk tegen Kosmos, ik kan je echt niet steunen als je naar doet tegen deze vriendelijke medeburger.

mikkeltje

Post by mikkeltje » Tue Aug 21, 2012 15:47

Litvinenko - Doumesh 1-1

Image

Na 9-14? is het inderdaad niet meer te winnen. 7-11, 11-17 is nog ruimschoots gewonnen. 35-30 7-12 32-28 33x22 34-29 12-18 met een witte schijf op 25 erbij moest ook Boomstra (aan de zwarte kant) tegen Tzjizjow constateren dat na 29-24 er geen tempo meer is.
Last edited by mikkeltje on Tue Aug 21, 2012 16:37, edited 2 times in total.

mikkeltje

Post by mikkeltje » Tue Aug 21, 2012 16:27

Tolchykau - Boomstra 1-1

Image

19-24? geeft wit de ruimte om via de opkomst met 36 naar 26 en het dubbeloffer 26-21 48-42 schijf 22 naar dam te remiseren. De zet 19-23! geeft die ruimte niet en daarmee is de stand uit.

Kosmos

Post by Kosmos » Tue Aug 21, 2012 17:16

Hanco Elenbaas wrote:
Kosmos wrote: Precies, Wiersma gebruikt het verkeerde podium voor zijn kritiek. Maar de kritiek is ook nog eens vergezocht en gebaseerd op wrok. Sinds Harm is ontslagen bij de KNDB, moeten we bijna wekelijks zijn gezochte kritiek op alle andere organsiaties behalve zijn eigen, slikken. De kritiek is ook nog eens geformuleerd in het allerslechtste Nederlands, dat ik ooit in een krant gelezen heb. Ik voel plaatsvervangende schaamte voor het lage niveau van zowel het taalgebruik, het gewauwel als de analyses, waar meestal ook geen hout van klopt. En nóóit eens zelfkritiek. Heb je kritiek, dan kun je die op een forum spuien of in een ingezonden rubriek, maar om een damrubriek daarvoor te misbruiken is schaamteloos.
Onzin. Via de rubriek in De Telegraaf heeft Harm een veel groter podium dan die 100 man op dit damforum. Jij concentreert je steeds op het negatieve in Harm, waarmee je meer zegt over jezelf dan over hem. Zijn bedoeling is positief, hoewel vooral gericht op de belangen van de topspelers.
Je blinkt uit in drogredeneringen. Moeilijk hoor, een beetje zuiver discussiëren...
Het gaat er niet om hoeveel mensen je bereikt. Het gaat erom dat je propaganda kunt maken voor dammen, daar waar Harm het steeds heeft over falende organisaties. Kritiek spuien op andere organisatoren, daar is een rubriek niet voor bedoeld. Ik gebruk mijn rubriek in het Friesch Dagblad ook niet voor kritiek op damorganisatoren.
Ik concentreer me helemaal niet op het negatieve van Harm, wat een onzin, onlangs schreef ik nog dat ik het paardendammen heel aardig vond.
Er is weinigs positiefs aan de steeds weer herhaalde kritiek op andere organisatoren. Het werkt juist heel demotiverend voor andere organisatoren als er steeds zo'n bromsnor je toernooi aan het afzeiken is.

Kosmos

Post by Kosmos » Tue Aug 21, 2012 17:18

mikkeltje wrote:Tolchykau - Boomstra 1-1

Image

19-24? geeft wit de ruimte om via de opkomst met 36 naar 26 en het dubbeloffer 26-21 48-42 schijf 22 naar dam te remiseren. De zet 19-23! geeft die ruimte niet en daarmee is de stand uit.
Tolchikau werd eerst helemaal weggespeeld door Roel en dan laat hij zo'n simpel eindspel (er waren diverse winstmethoden) remise lopen. tegen Tsjizjow ook al in de rapidcompetitie... Weet Roel meteen op welk punt hij zichzelf kan verbeteren nog.

mikkeltje

Post by mikkeltje » Tue Aug 21, 2012 17:28

Kosmos wrote:
mikkeltje wrote:Tolchykau - Boomstra 1-1

Image

Tolchikau werd eerst helemaal weggespeeld door Roel en dan laat hij zo'n simpel eindspel (er waren diverse winstmethoden) remise lopen. tegen Tsjizjow ook al in de rapidcompetitie... Weet Roel meteen op welk punt hij zichzelf kan verbeteren nog.
Ik denk dat er nog veel in het vat zit dat er nog niet helemaal uitkomt.

Daarnaast gaf Roel aan dat hij de komende tijd gaat werken aan de bestrijding van Schwarzman.

De komende jaren gaan we daar ongetwijfeld van genieten!

Pim lijkt een iets mindere periode door te maken, maar ook aan hem zullen we nog veel plezier beleven. En wat te denken van Ijzendoorn en Groenendijk!

Bij de dames lijkt Nina (samen met de minder actieve Kamyshleeva) op eenzame hoogte te staan. Hopelijk gaan Heike, Karlijn en Mei Jhi de aansluiting vinden.

Hanco Elenbaas

Post by Hanco Elenbaas » Wed Aug 22, 2012 00:35

Kosmos wrote:
Hanco Elenbaas wrote:
Je blinkt uit in drogredeneringen. Moeilijk hoor, een beetje zuiver discussiëren...
Het gaat er niet om hoeveel mensen je bereikt. Het gaat erom dat je propaganda kunt maken voor dammen, daar waar Harm het steeds heeft over falende organisaties. Kritiek spuien op andere organisatoren, daar is een rubriek niet voor bedoeld. Ik gebruk mijn rubriek in het Friesch Dagblad ook niet voor kritiek op damorganisatoren.
Ik concentreer me helemaal niet op het negatieve van Harm, wat een onzin, onlangs schreef ik nog dat ik het paardendammen heel aardig vond.
Er is weinigs positiefs aan de steeds weer herhaalde kritiek op andere organisatoren. Het werkt juist heel demotiverend voor andere organisatoren als er steeds zo'n bromsnor je toernooi aan het afzeiken is.
Harm is dé belangenbehartiger van de topspelers. Hij vindt het - mét andere, bangelijke topgrootmeesters - zorgelijk en irritant dat de topdammers keer op keer gepasseerd worden als bestuurders weer nieuwe regels introduceren zonder dat de topspelers daarin gekend worden. Hij is met Ton Sijbrands de enige die zich hierover durft uit te spreken. Anderen zijn te bang, te laf of te berekenend om hetzelfde geluid te laten horen. Het is erg makkelijk om je te richten op Harm's schrijfstijl.

Jouw rubriek in een provinciale christelijke courant is mooi, maar kan, hoe onberispelijk het taalgebruik ook is, natuurlijk niet wedijveren met de rubriek van onze zesvoudig wereldkampioen in het grootste landelijk dagblad.

Al jouw kritiek op de fenomenale kampioen Harm Wiersma doet me steeds denken aan dit fragment uit Milos Forman's film Amadeus:

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=7u4Mmv90BWc[/youtube]

ildjarn
Real name: Joost de Heer

Post by ildjarn » Wed Aug 22, 2012 07:14

Een damrubriek hoort over dammen te gaan. Verhalen over wat er allemaal mis is met de damwereld (en niemand ontkent dat dat zo is) horen in een column thuis.
Last edited by ildjarn on Wed Aug 22, 2012 08:17, edited 1 time in total.
Lasst die Maschinen verhungern, Ihr Narren...
Lasst sie verrecken!
Schlagt sie tot -- die Maschinen!

Ganesha

Post by Ganesha » Wed Aug 22, 2012 07:46

Mikkeltje wrote: "Bij de dames lijkt Nina (samen met de minder actieve Kamyshleeva) op eenzame hoogte te staan."

Apart dat je met Kamysleeva komt, die vanaf 2004 geen internationaal toernooi meer heeft gespeeld. Weliswaar wereldkampioen is geweest.
Ik zou eerder denken aan Tanja Tchub. Nog steeds jammer dat zij er (voorlopig) mee is gestopt.
Wat ik er van weet beide ontevreden over het KNDB beleid, aangaande vrouwen.

Jasper Daems

Post by Jasper Daems » Wed Aug 22, 2012 09:53

Als een echte politicus geef je weer geen antwoord op de vragen Hanco...

Fred van Amersfoort

Post by Fred van Amersfoort » Wed Aug 22, 2012 10:19

Precies, geef eens wat antwoorden Hanco. Moet een damrubriek in De Telegraaf gaan over organisatorische misstanden? Deel jij de visie dat een rubriek voor de "massa" zou moeten zijn en niet alleen voor de belangen van topspelers? Kun jij jouw uitspraak onderbouwen dat Wiersma positieve intenties heeft? Waar blijkt dit uit, positieve intenties voor topspelers of het totaal en hoe draagt Wiersma daar dan praktisch aan bij? Kennelijk heb jij bewondering voor de man, dat zal ergens op gebaseerd zijn. Dan neem ik aan dat jij in de keuken kan kijken en ons de visie van Wiersma kan toelichten. Wat is zijn masterplan? Ik ben benieuwd.

mikkeltje

Post by mikkeltje » Wed Aug 22, 2012 12:13

Ganesha wrote:Mikkeltje wrote: "Bij de dames lijkt Nina (samen met de minder actieve Kamyshleeva) op eenzame hoogte te staan."

Apart dat je met Kamysleeva komt, die vanaf 2004 geen internationaal toernooi meer heeft gespeeld. Weliswaar wereldkampioen is geweest.
Ik zou eerder denken aan Tanja Tchub. Nog steeds jammer dat zij er (voorlopig) mee is gestopt.
Wat ik er van weet beide ontevreden over het KNDB beleid, aangaande vrouwen.
Inderdaad Daan, Tchub hoort er zeker bij. Beide dames hebben een gezonde basis en speelstijl en zouden bij een rentree meedoen met de wereldtop.

Kamyshleewa speelt af en toe nog voor haar team. Hoe zit dat met Tchub?

Jammer overigens dat de vrouwen minder prijzengeld krijgen dan de mannen.

Ik meen me te herinneren dat er op het topdammen bij de vrouwen ooit bezuinigd is door de KNDB door het wegvallen van subsidies. Afgelopen jaar heeft de KNDB een flinke winst gedraaid door een financiele meevaller. Zijn er plannen dat weer terug te investeren in de bezuinigde posten?

Post Reply