Nationale Competitie 2012-2013

Post Reply
GuidoB
Posts: 2325
Joined: Sun Sep 21, 2003 21:43

Re: Nationale Competitie 2012-2013

Post by GuidoB » Fri Jun 08, 2012 21:54

Gelukkig hebben we de cijferroosters nog. Ik zal Paul Visser vragen de bestanden te corrigeren, maar dat kan best eens na het weekend worden.

Piet Bouma
Posts: 3574
Joined: Sun Nov 02, 2003 13:05
Location: Harlingen

Re: Nationale Competitie 2012-2013

Post by Piet Bouma » Fri Jun 08, 2012 22:48

GuidoB wrote:Gelukkig hebben we de cijferroosters nog. Ik zal Paul Visser vragen de bestanden te corrigeren, maar dat kan best eens na het weekend worden.
Hoe zit het precies met de Damcombinatie Kennemerland. Is die weer opgeheven?
https:toernooibase.kndb.nl More than 415.000 games on applet, more than 1.300.000 results, more than 21.000 games broadcasted (semi-)live, more than 12.900 inserted tournaments!

Alex
Posts: 1775
Joined: Thu Nov 20, 2003 12:52
Location: Den Haag

Re: Nationale Competitie 2012-2013

Post by Alex » Fri Jun 08, 2012 22:54

Piet Bouma wrote:
GuidoB wrote:Gelukkig hebben we de cijferroosters nog. Ik zal Paul Visser vragen de bestanden te corrigeren, maar dat kan best eens na het weekend worden.
Hoe zit het precies met de Damcombinatie Kennemerland. Is die weer opgeheven?
DCK was een samenwerkingsverband tussen DC Heemstede en Haarlemse Damclub. Volgens Ron Tielrooij is DC Heemstede eind vorig jaar opgeheven.

Michel Stempher
Posts: 1108
Joined: Thu Mar 01, 2012 20:34
Real name: Michel Stempher
Location: Kampen

Re: Nationale Competitie 2012-2013

Post by Michel Stempher » Wed Jul 04, 2012 13:01

Wanneer worden ongeveer de teamsamenstellingen gepubliceerd?

GuidoB
Posts: 2325
Joined: Sun Sep 21, 2003 21:43

Re: Nationale Competitie 2012-2013

Post by GuidoB » Wed Jul 04, 2012 15:56

Michel Stempher wrote:Wanneer worden ongeveer de teamsamenstellingen gepubliceerd?
Zoals altijd komt het programmaboekje van de competitie eind augustus / begin september uit. Niet lang daarvoor zal de tekst bekend zijn en hier baseert de KNDB-site haar informatie op. Op http://toernooibase.kndb.nl/opvraag/sta ... 2719&jr=13 zijn al veel opstellingen te vinden.

Fred van Amersfoort
Posts: 1780
Joined: Sun Nov 02, 2003 17:13

Re: Nationale Competitie 2012-2013

Post by Fred van Amersfoort » Wed Jul 04, 2012 16:25

Het mooie van ict is nu net dat je niet afhankelijk bent van een drukker of postduif. Het gaat om keuzes in het leven. Je kunt kiezen voor breedtesport, waar de bondkompetitie een duidelijk voorbeeld van is. Dan kun je ook nog kiezen voor een stukje service zoals ff lekker snel die teams,desnoods concept, op de site te plaatsen. Maar de KNDB gaat liever voor topsport en het ontwikkelen van de damsport..................in het buitenland. Het argument is dat je nu eenmaal veel aangesloten landen nodig hebt om diverse financiele gunsten/subsidies te kunnen ontvangen. Conclusie (concept): met woorden gaan we aan breedtesport doen. Met daden financieren we alleen de top. Om het ook voor bobo Nederland een beetje aangenaam te houden gaan we af en toe op reis om de damsport in bijvoorbeeld Timboektoe te promoten. Dat we hier in Nederland lege damzalen hebben kijken we niet naar. Schitterende ict mogelijkheden, op de finale momenten bewust op zwart. En waar maakt de bondsraad zich druk om? 1x verschijnt Het Damspel te laat en de Gelderse afgevaardigde wil centjes zien: KNEUS

GuidoB
Posts: 2325
Joined: Sun Sep 21, 2003 21:43

Re: Nationale Competitie 2012-2013

Post by GuidoB » Wed Jul 04, 2012 16:46

De KNDB heeft al heel lang een digitaal systeem waarmee ze de nationale competitie beheert. Hierin worden in deze periode de teamopstellingen en verenigingsgegevens gezet. Deels gebeurt dit geautomatiseerd (via het formulier op de website van de KNDB) en deels met de hand (veel clubs sturen de gegevens per post naar het bondsbureau). Het systeem wordt gebruikt voor allerlei publicaties omtrent de competitie, bijvoorbeeld het programmaboekje, de uitslagenbulletins en de pagina's voor de website. Het systeem zelf ken ik overigens niet; het zou best een bekend programma als Toernooi Manager kunnen zijn.

Het zou heel mooi zijn een koppeling te maken tussen dit systeem en Toernooi Base. Fred trekt uit mijn zinnetje "Niet lang daarvoor zal de tekst bekend zijn en hier baseert de KNDB-site haar informatie op" direct de conclusie dat dit geen prioriteit heeft of niet aan het gebeuren is, maar ik heb eigenlijk geen idee. Misschien had ik moeten schrijven "Niet lang daarvoor zal de tekst bekend zijn en hier baseerde de KNDB-site haar informatie altijd op". Ik ben niet op de hoogte van eventuele veranderingen op dit gebied. Misschien kan Piet Bouma hier iets over zeggen.

Michel Stempher
Posts: 1108
Joined: Thu Mar 01, 2012 20:34
Real name: Michel Stempher
Location: Kampen

Re: Nationale Competitie 2012-2013

Post by Michel Stempher » Wed Jul 04, 2012 18:21

Waarom moet dat alijd in zo'n dom boekje worden gepubliceerd? De KNDB heeft er wel vaker een handje van om bepaalde informatie opzettelijk geheim te houden totdat zo'n boekje er is. In de praktijk komt dit erop neer dat de meeste spelers hun boekje pas in september zullen ontvangen, aangezien dan de meeste clubavonden weer van start gaan.

De teamsamenstellingen zouden wat mij betreft evenals de definitieve ratinglijsten gepubliceerd kunnen worden rond 16 juli. Ik zie geen problemen. De tijd van 100% hard-copy zijn we al lang voorbij.

Alberto Contador
Posts: 20
Joined: Fri May 23, 2008 00:10
Location: Kampen

Re: Nationale Competitie 2012-2013

Post by Alberto Contador » Wed Jul 04, 2012 19:33

Michel Stempher wrote:Waarom moet dat alijd in zo'n dom boekje worden gepubliceerd? De KNDB heeft er wel vaker een handje van om bepaalde informatie opzettelijk geheim te houden totdat zo'n boekje er is. In de praktijk komt dit erop neer dat de meeste spelers hun boekje pas in september zullen ontvangen, aangezien dan de meeste clubavonden weer van start gaan.

De teamsamenstellingen zouden wat mij betreft evenals de definitieve ratinglijsten gepubliceerd kunnen worden rond 16 juli. Ik zie geen problemen. De tijd van 100% hard-copy zijn we al lang voorbij.

Het zou mooi zijn als de kndb het tegelijk met de definitieve ratlinglijst kan publiceren. 95% van de dammers die NC spelen hebben een computer en internet. Ik denk dat de dammers er meer baat bij hebben als het digitaal wordt gepubliceerd (kndb site zelf of toernooibase).

Piet Bouma
Posts: 3574
Joined: Sun Nov 02, 2003 13:05
Location: Harlingen

Re: Nationale Competitie 2012-2013

Post by Piet Bouma » Wed Jul 04, 2012 22:43

GuidoB wrote:De KNDB heeft al heel lang een digitaal systeem waarmee ze de nationale competitie beheert. Hierin worden in deze periode de teamopstellingen en verenigingsgegevens gezet. Deels gebeurt dit geautomatiseerd (via het formulier op de website van de KNDB) en deels met de hand (veel clubs sturen de gegevens per post naar het bondsbureau). Het systeem wordt gebruikt voor allerlei publicaties omtrent de competitie, bijvoorbeeld het programmaboekje, de uitslagenbulletins en de pagina's voor de website. Het systeem zelf ken ik overigens niet; het zou best een bekend programma als Toernooi Manager kunnen zijn.

Het zou heel mooi zijn een koppeling te maken tussen dit systeem en Toernooi Base. Fred trekt uit mijn zinnetje "Niet lang daarvoor zal de tekst bekend zijn en hier baseert de KNDB-site haar informatie op" direct de conclusie dat dit geen prioriteit heeft of niet aan het gebeuren is, maar ik heb eigenlijk geen idee. Misschien had ik moeten schrijven "Niet lang daarvoor zal de tekst bekend zijn en hier baseerde de KNDB-site haar informatie altijd op". Ik ben niet op de hoogte van eventuele veranderingen op dit gebied. Misschien kan Piet Bouma hier iets over zeggen.
Bob van der Mark heeft een speciaal programma voor de Nationale Competitie gemaakt. Ik ben vorig jaar bezig geweest om te kijken of ik een koppeling kan maken, maar dat is flink lastig en ben ik maar mee gestopt. (Gaat dan ook om invoer van alle uitslagen in Toernooibase via dit programma via een upload middels .csv en flink wat controles op reeds ingevoerde uitslagen door gebruikers).

Het wachten is volgens mij op de definitieve ratinglijsten plus een check van de teamopstellingen op de ledenadministratie (en waarschijnlijk ook controle op spelers, die lid zijn van twee clubs en ook in twee teamopgaves voorkomen :) ).
Vorig jaar hebben bepaalde mensen (ik dacht ook Guido) de teamsamenstellingen daarna in Toernooibase ingevoerd.
Elke clubbeheerder heeft overigens die rechten ook in Toernooibase :idea:
https:toernooibase.kndb.nl More than 415.000 games on applet, more than 1.300.000 results, more than 21.000 games broadcasted (semi-)live, more than 12.900 inserted tournaments!

Douwe Edelenbos
Posts: 349
Joined: Tue Nov 09, 2004 22:07

Re: Nationale Competitie 2012-2013

Post by Douwe Edelenbos » Thu Jul 05, 2012 08:54

Piet Bouma wrote:Elke clubbeheerder heeft overigens die rechten ook in Toernooibase :idea:
Precies. Waarom - hoe terecht misschien ook - verwijzen naar een ander als je zelf de oplossing in handen hebt?!

Michel Stempher
Posts: 1108
Joined: Thu Mar 01, 2012 20:34
Real name: Michel Stempher
Location: Kampen

Re: Nationale Competitie 2012-2013

Post by Michel Stempher » Thu Jul 05, 2012 10:18

Douwe Edelenbos wrote:
Piet Bouma wrote:Elke clubbeheerder heeft overigens die rechten ook in Toernooibase :idea:
Precies. Waarom - hoe terecht misschien ook - verwijzen naar een ander als je zelf de oplossing in handen hebt?!

Dat gaat hem toch nooit worden. Dan moet ik alle clubs gaan benaderen die nog onbekend zijn, omdat men daar te lui is om een samenstelling in te voeren. Er zullen altijd stoorzenders blijven. Ik heb overigens het tiental van m'n eigen clubje al wel netjes ingevoerd. Als iemand van de KNDB mij de teamsamenstellingen stuurt, ben ik best bereid om ze allemaal onmiddellijk in te voeren. Ik heb toch als één van de weinige mensen tijd over.

GuidoB
Posts: 2325
Joined: Sun Sep 21, 2003 21:43

Re: Nationale Competitie 2012-2013

Post by GuidoB » Fri Jul 06, 2012 00:42

Vroeger kreeg ik van het bondsbureau de teamopstellingen. Die werden toen door de clubs samen ingeleverd met de wensen voor het wedstrijdrooster. Nu we het rooster een maand eerder maken, krijg ik de opstellingen niet meer binnen. Ik kan me niet herinneren dat ik teamopstellingen in Toernooi Base heb gezet. Het lijkt me vooral veel werk. Als Michel een mailtje naar het bondsbureau stuurt en uitlegt waar het voor is, zal hij vast de opstellingen wel krijgen. Succes!

Alex
Posts: 1775
Joined: Thu Nov 20, 2003 12:52
Location: Den Haag

Re: Nationale Competitie 2012-2013

Post by Alex » Wed Jul 11, 2012 21:01

GuidoB wrote:Vroeger kreeg ik van het bondsbureau de teamopstellingen. Die werden toen door de clubs samen ingeleverd met de wensen voor het wedstrijdrooster. Nu we het rooster een maand eerder maken, krijg ik de opstellingen niet meer binnen. Ik kan me niet herinneren dat ik teamopstellingen in Toernooi Base heb gezet. Het lijkt me vooral veel werk. Als Michel een mailtje naar het bondsbureau stuurt en uitlegt waar het voor is, zal hij vast de opstellingen wel krijgen. Succes!
Volgens mij is er iemand heel ijverig bezig geweest met invoeren, Ereklasse en Hoofdklasse B zijn 'vol'!

Piet Bouma
Posts: 3574
Joined: Sun Nov 02, 2003 13:05
Location: Harlingen

Re: Nationale Competitie 2012-2013

Post by Piet Bouma » Sat Jul 14, 2012 15:14

Alex wrote:
GuidoB wrote:Vroeger kreeg ik van het bondsbureau de teamopstellingen. Die werden toen door de clubs samen ingeleverd met de wensen voor het wedstrijdrooster. Nu we het rooster een maand eerder maken, krijg ik de opstellingen niet meer binnen. Ik kan me niet herinneren dat ik teamopstellingen in Toernooi Base heb gezet. Het lijkt me vooral veel werk. Als Michel een mailtje naar het bondsbureau stuurt en uitlegt waar het voor is, zal hij vast de opstellingen wel krijgen. Succes!
Volgens mij is er iemand heel ijverig bezig geweest met invoeren, Ereklasse en Hoofdklasse B zijn 'vol'!
Paul Sier heeft de Ereklasse, Hoofdklasse en 1e klasse ingevoerd/aangevuld in Toernooibase (dank!).
Zelf heb ik de 2e klasse voor mijn rekening genomen.
De weergave van de teamsamenstellingen nu ook even anders gemaakt. :D
https:toernooibase.kndb.nl More than 415.000 games on applet, more than 1.300.000 results, more than 21.000 games broadcasted (semi-)live, more than 12.900 inserted tournaments!

Post Reply