NK Pupillen 2012
-
- Real name: Michel Stempher
NK Pupillen 2012
Vanmiddag is het eindelijk zo ver
In Zuidwolde zal om 14:00 uur de 1e ronde starten.
Via de toernooiwebsite http://www.damclubhoogeveen.nl/toernooien kunt u deze partijen allemaal live volgen!! Ook de rest van de week zullen alle partijen live te bezichtigen zijn hier. Op de website treft u ook de de rest van het programma aan, zodat u weet wanneer u de computer moet aanzetten.
Uiteraard zou de organisatie het ook erg leuk vinden als u op één of meerdere dagen aanwezig zult zijn in Zuidwolde
Het belooft een spannend toernooi te worden! Als arbiter en als e-boards operator heb ik er al veel zin in!
In Zuidwolde zal om 14:00 uur de 1e ronde starten.
Via de toernooiwebsite http://www.damclubhoogeveen.nl/toernooien kunt u deze partijen allemaal live volgen!! Ook de rest van de week zullen alle partijen live te bezichtigen zijn hier. Op de website treft u ook de de rest van het programma aan, zodat u weet wanneer u de computer moet aanzetten.
Uiteraard zou de organisatie het ook erg leuk vinden als u op één of meerdere dagen aanwezig zult zijn in Zuidwolde
Het belooft een spannend toernooi te worden! Als arbiter en als e-boards operator heb ik er al veel zin in!
-
Re: NK Pupillen 2012
De 1e ronde is bezig en is ook live te volgen. Alles werkt
-
De 2e ronde is vanaf nu live te volgen!!
-
Lange dag vandaag. Inmiddels is de 3e ronde alweer aan de gang.
Wie heeft er bedacht dat het een goed idee is om te spelen met een speeltempo van 80+1? Volgens mij moeten de pupilletjes zich helemaal dood vervelen de hele dag. De meesten zijn na hooguit 1 of 2 uurtjes wel klaar en daarna is het wachten op de volgende ronde of de nevenactiviteiten.
Volgens mij valt dat best mee, als ik de live-partijen zo zie.GuidoB wrote:Wie heeft er bedacht dat het een goed idee is om te spelen met een speeltempo van 80+1? Volgens mij moeten de pupilletjes zich helemaal dood vervelen de hele dag. De meesten zijn na hooguit 1 of 2 uurtjes wel klaar en daarna is het wachten op de volgende ronde of de nevenactiviteiten.
Nee Alex, dat valt niet mee. Ik heb even de bedenktijd van de tweede ronde van vandaag op een rijtje gezet. Je mag zelf tellen of hetzelfde beeld geldt voor de andere rondes. Onder de 9 partijen staat de gemiddelde partij van deze ronde.Alex wrote:Volgens mij valt dat best mee, als ik de live-partijen zo zie.GuidoB wrote:Wie heeft er bedacht dat het een goed idee is om te spelen met een speeltempo van 80+1? Volgens mij moeten de pupilletjes zich helemaal dood vervelen de hele dag. De meesten zijn na hooguit 1 of 2 uurtjes wel klaar en daarna is het wachten op de volgende ronde of de nevenactiviteiten.
Code: Select all
Zetten wit Zetten zwart Minuten over wit Minuten over zwart Minuten gebruikt wit Minuten gebruikt zwart Totaal gebruikt
49 48 40 21 89 107 196
12 12 75 83 17 9 26
48 48 69 87 59 41 100
53 53 31 35 102 98 200
25 25 85 84 20 21 41
44 43 61 50 63 73 136
34 33 71 65 43 48 91
50 49 57 41 73 88 161
39 39 56 64 63 55 118
39 39 61 59 58 60 118
Naar mijn mening kun je veel beter de bedenktijd afstemmen op de doelgroep; dat makt het toernooi veel leuker. Vroeger was een NK pupillen 3 dagen van 3, 3 en 2 rondes. Wat was daar precies mis mee?
-
Als ik het mij goed kan herinneren vanuit verslagen heeft de Bondsraad zelf ingestemd met de nieuwe opzet van de jeugdwedstrijden.GuidoB wrote:Nee Alex, dat valt niet mee. Ik heb even de bedenktijd van de tweede ronde van vandaag op een rijtje gezet. Je mag zelf tellen of hetzelfde beeld geldt voor de andere rondes. Onder de 9 partijen staat de gemiddelde partij van deze ronde.Alex wrote:Volgens mij valt dat best mee, als ik de live-partijen zo zie.GuidoB wrote:Wie heeft er bedacht dat het een goed idee is om te spelen met een speeltempo van 80+1? Volgens mij moeten de pupilletjes zich helemaal dood vervelen de hele dag. De meesten zijn na hooguit 1 of 2 uurtjes wel klaar en daarna is het wachten op de volgende ronde of de nevenactiviteiten.
Een pupillenpartij duurt iets korter dan een gemiddelde partij in de nationale competitie (50 zetten). Maar de gebruikte bedenktijd is slechts 2 uur in plaats van het gemiddelde van 4 uur. De conclusie is dat de pupillen hun bedenktijd niet gebruiken.Code: Select all
Zetten wit Zetten zwart Minuten over wit Minuten over zwart Minuten gebruikt wit Minuten gebruikt zwart Totaal gebruikt 49 48 40 21 89 107 196 12 12 75 83 17 9 26 48 48 69 87 59 41 100 53 53 31 35 102 98 200 25 25 85 84 20 21 41 44 43 61 50 63 73 136 34 33 71 65 43 48 91 50 49 57 41 73 88 161 39 39 56 64 63 55 118 39 39 61 59 58 60 118
Naar mijn mening kun je veel beter de bedenktijd afstemmen op de doelgroep; dat makt het toernooi veel leuker. Vroeger was een NK pupillen 3 dagen van 3, 3 en 2 rondes. Wat was daar precies mis mee?
Halve finales voortaan Zwitsers met snel tempo en finales met langzaam tempo afgestemd op het vervolg (zelfde tempo) van Europese en wereldkampioenschappen.
Heb je zelf niet bij die vergadering gezeten Guido?
https:toernooibase.kndb.nl More than 457.000 games on applet, more than 1.300.000 results, more than 23.000 games broadcasted (semi-)live, more than 13.600 inserted tournaments!
Ik denk dat ik er die keer niet was, anders had ik het me wel herinnerd. Aansluiten bij het internationale speeltempo is logisch. Maar ik denk dat ook op Europees en wereld niveau het speeltempo van 80+1 veel te traag is voor pupillen. Pupillen in andere landen verschillen niet zoveel van pupillen in Nederland. Het zou logischer zijn om bij de EDC en FMJD aan te dringen op een sneller speeltempo.Piet Bouma wrote:Als ik het mij goed kan herinneren vanuit verslagen heeft de Bondsraad zelf ingestemd met de nieuwe opzet van de jeugdwedstrijden.
Halve finales voortaan Zwitsers met snel tempo en finales met langzaam tempo afgestemd op het vervolg (zelfde tempo) van Europese en wereldkampioenschappen.
-
Probleem bij een EK is dat alle leeftijdscategorieën gelijktijdig spelen. Als pupillen en welpen dan sneller spelen zouden ze meer ronden kunnen spelen, maar dan wordt het wel een rommeltje met verschillende aanvangstijden, onrustig in speelzaal etc.GuidoB wrote:Ik denk dat ik er die keer niet was, anders had ik het me wel herinnerd. Aansluiten bij het internationale speeltempo is logisch. Maar ik denk dat ook op Europees en wereld niveau het speeltempo van 80+1 veel te traag is voor pupillen. Pupillen in andere landen verschillen niet zoveel van pupillen in Nederland. Het zou logischer zijn om bij de EDC en FMJD aan te dringen op een sneller speeltempo.Piet Bouma wrote:Als ik het mij goed kan herinneren vanuit verslagen heeft de Bondsraad zelf ingestemd met de nieuwe opzet van de jeugdwedstrijden.
Als junioren en aspiranten ook sneller zouden spelen (maar willen ze dat?, Thijs van den Broek is dacht ik wel een voorstander) dan zou het wel wat zijn.
Jongeren willen waarschijnlijk wel sneller dan wij als conservatieve ouderen. Een EK-jeugdrapid in plaats van slow? En dan de jeugd-NK's ook maar op die manier?
https:toernooibase.kndb.nl More than 457.000 games on applet, more than 1.300.000 results, more than 23.000 games broadcasted (semi-)live, more than 13.600 inserted tournaments!
Uit betrouwbare bron vernomen dat je er wel bij was, Guido. Je schijnt zelfs voor gestemd te hebben.Piet Bouma wrote:Probleem bij een EK is dat alle leeftijdscategorieën gelijktijdig spelen. Als pupillen en welpen dan sneller spelen zouden ze meer ronden kunnen spelen, maar dan wordt het wel een rommeltje met verschillende aanvangstijden, onrustig in speelzaal etc.GuidoB wrote:Ik denk dat ik er die keer niet was, anders had ik het me wel herinnerd. Aansluiten bij het internationale speeltempo is logisch. Maar ik denk dat ook op Europees en wereld niveau het speeltempo van 80+1 veel te traag is voor pupillen. Pupillen in andere landen verschillen niet zoveel van pupillen in Nederland. Het zou logischer zijn om bij de EDC en FMJD aan te dringen op een sneller speeltempo.Piet Bouma wrote:Als ik het mij goed kan herinneren vanuit verslagen heeft de Bondsraad zelf ingestemd met de nieuwe opzet van de jeugdwedstrijden.
Als junioren en aspiranten ook sneller zouden spelen (maar willen ze dat?, Thijs van den Broek is dacht ik wel een voorstander) dan zou het wel wat zijn.
Jongeren willen waarschijnlijk wel sneller dan wij als conservatieve ouderen. Een EK-jeugdrapid in plaats van slow? En dan de jeugd-NK's ook maar op die manier?
Steeds meer pupillen spelen mee in de Nationale Competitie, dus is het niet zo'n gek idee om ook hun NK op dat tempo aan te passen.
-
Ronde vier (al een tijdje) van start: http://www.damclubhoogeveen.nl/toernooi ... t_chat.php
-
-
Als ik zie hoe vaak (zeer) jonge spelers in tijdnood komen in bijvoorbeeld bondscompetitiewedstrijden, dan lijkt dat reuze mee te vallen.Piet Bouma wrote: Jongeren willen waarschijnlijk wel sneller dan wij als conservatieve ouderen. Een EK-jeugdrapid in plaats van slow? En dan de jeugd-NK's ook maar op die manier?
Ik denk dat we niet (weer) problemen moeten proberen op te lossen die er niet zijn.
http://www.ericsdamsite.com
http://www.thailandopen.nl
http://dammen.startpagina.nl
http://www.thailandopen.nl
http://dammen.startpagina.nl
-
Wat een gezanik hier op het forum. Er zijn genoeg personen die echt in tijdnood zijn gekomen. Die jeugdspelers vinden zo'n hele week trouwens juist superleuk Om maar een voorbeeld te noemen: Bart Westerveld stuitert al de hele week vrolijk in het rond, omdat ie helemaal opleeft. Iemand als Berke Yigittürk komt na z'n pot naar mij toe om te vragen of hij zijn partij helemaal goed heeft genoteerd.
Serieus: voor deze kinderen is er niets leukers dan zo'n week. Dat het WK en EK met deze tijd wordt gespeeld is dus ook een argument om hiervoor te kiezen. Ik baal er al van dat de halve finale van de aspiranten en junioren is afgeslankt dus deze finale laat ik de jeugd niet afpakken. Denk eens na: gaat het zo'n jeugdspeler puur om het dammen of voornamelijk om de contacten met jeugdspelers en de gezellige activiteiten zoals bowling en voetbal? bijna niemand kan er wat van, maar iedereen mag meedoen.
Serieus: voor deze kinderen is er niets leukers dan zo'n week. Dat het WK en EK met deze tijd wordt gespeeld is dus ook een argument om hiervoor te kiezen. Ik baal er al van dat de halve finale van de aspiranten en junioren is afgeslankt dus deze finale laat ik de jeugd niet afpakken. Denk eens na: gaat het zo'n jeugdspeler puur om het dammen of voornamelijk om de contacten met jeugdspelers en de gezellige activiteiten zoals bowling en voetbal? bijna niemand kan er wat van, maar iedereen mag meedoen.