Wat vinden jullie van de tussenstanden bij de HF in Papendal
- Eric Sanders
-
Dat lijkt me geen goede naam voor de match Elenbaas-Guest.Damsaurus wrote:Night Of The Proms
Een match met inmiddels mythische proporties.
Een match die nu al het NK 2004 in de schaduw stelt.
Een match met een verbijsterend hilarische aanloop, de meer dan 30 pagina's vormen spannend meeslepend en soms zeer geestig proza.
Hanco, die afgeschreven leek, maar toch ineens zijn volle medewerking toezegt.
Guest, die ploseling herkend lijkt te zijn.
En niet meer reageert...
Maar als Guest Wouter van Beek is, waarom stuurde hij dan eerst wel op een match aan?
-
Een mogelijke reden zou kunnen zijn (naast de redenen die Guest aangaf) dat hij zich realiseert dat zijn identiteit vroeg of laat toch ontdekt zou kunnen worden. Op deze wijze houdt hij de eer aan zichzelf.Ben Anoniem wrote:Dat lijkt me geen goede naam voor de match Elenbaas-Guest.Damsaurus wrote:Night Of The Proms
Een match met inmiddels mythische proporties.
Een match die nu al het NK 2004 in de schaduw stelt.
Een match met een verbijsterend hilarische aanloop, de meer dan 30 pagina's vormen spannend meeslepend en soms zeer geestig proza.
Hanco, die afgeschreven leek, maar toch ineens zijn volle medewerking toezegt.
Guest, die ploseling herkend lijkt te zijn.
En niet meer reageert...
Maar als Guest Wouter van Beek is, waarom stuurde hij dan eerst wel op een match aan?
-
Eric van Dusseldorp wrote:De match Elenbaas-Guest gaat gewoon door. De actuele stand van zaken:
1. Datum: zaterdag 17 april tijdens de slotronde van het NK.
2. Aanvang: 10.00 uur, dus een half uur eerder dan de aanvang van de slotronde.
3. Plaats: het Koelhuis, Huissen.
4. Locatie: 'rustige plek' in de barruimte van het Koelhuis.
4. Drie partijen, elk 1 uur p.p.p.p.
5. Gegarandeerd ingelegd prijzengeld: 1000 euro (sponsors: Guest, Dieter, Bert, Eric); niet-gegarandeerd extra prijzengeld: 150 euro extra voor de winnaar (sponsor: Dam'right).
6. Als Guest de tweekamp wint, ontvangt hij de 500 euro van Hanco's sponsors. En eventueel 150 euro van Dam'right. Bij 3-3 krijgt iedere sponsor zijn eigen geld terug. Bij winst voor Hanco ontvangt deze 500 euro van Guest (plus eventueel 150 euro van Dam'right). De overige sponsors krijgen hun geld terug.
7. Paul Visser zorgt voor: dam-opstelling afgezet met touwen, demonstratiebord, naambordjes met 'Guest' en 'Hanco Elenbaas'.
8. Dam'right probeert Sijbrands voor 350 euro te strikken voor domonstraties van de partijen.
9. Hé, we hebben nog geen arbiter. Wie voelt zich geroepen?
10. In mijn damrubriek van 10 april, die in diverse dagbladen verschijnt, wil ik aan deze match aandacht besteden.
Tot ziens op 17 april!
Damrubriek van 10 april...
Diabolisch.
Wouter die leest dat Ton mogelijk commentaar verzorgt. Ton, die het boek over zijn schoonvader schreef...
Wouter die leest dat Hanco met Harm de speelplek heeft bezichtigd. Harm, die door Wouter zwart gemaakt is....
Niet zeker dat Guest inderdaad Wouter is.
Guest als creatie van Hanco, eerder geopperd, brengt dit verhaal op het niveau van de Donkere Kamer van Damocles.
Als het Wouter was, wat zal/zou op 17 april gebeuren/gebeurd zijn?
Wouter, die Ton vraagt voor hem in te vallen.
Ton, die Harm vraagt voor hem in te vallen. Met Ton als commentator.
Op het moment, dat de spelers de hoek van de bar betreden/betraden versmelten Virtuele en Reëele werelden, Verledens en Toekomsten, Haat en Liefde.
De Kosmos zou -heel even- stil staan/gestaan hebben.
Gedicht
Ik kreeg net het volgende gedicht door van Louis van Gaal:Ben Anoniem wrote:Eric van Dusseldorp wrote:De match Elenbaas-Guest gaat gewoon door. De actuele stand van zaken:
1. Datum: zaterdag 17 april tijdens de slotronde van het NK.
2. Aanvang: 10.00 uur, dus een half uur eerder dan de aanvang van de slotronde.
3. Plaats: het Koelhuis, Huissen.
4. Locatie: 'rustige plek' in de barruimte van het Koelhuis.
4. Drie partijen, elk 1 uur p.p.p.p.
5. Gegarandeerd ingelegd prijzengeld: 1000 euro (sponsors: Guest, Dieter, Bert, Eric); niet-gegarandeerd extra prijzengeld: 150 euro extra voor de winnaar (sponsor: Dam'right).
6. Als Guest de tweekamp wint, ontvangt hij de 500 euro van Hanco's sponsors. En eventueel 150 euro van Dam'right. Bij 3-3 krijgt iedere sponsor zijn eigen geld terug. Bij winst voor Hanco ontvangt deze 500 euro van Guest (plus eventueel 150 euro van Dam'right). De overige sponsors krijgen hun geld terug.
7. Paul Visser zorgt voor: dam-opstelling afgezet met touwen, demonstratiebord, naambordjes met 'Guest' en 'Hanco Elenbaas'.
8. Dam'right probeert Sijbrands voor 350 euro te strikken voor domonstraties van de partijen.
9. Hé, we hebben nog geen arbiter. Wie voelt zich geroepen?
10. In mijn damrubriek van 10 april, die in diverse dagbladen verschijnt, wil ik aan deze match aandacht besteden.
Tot ziens op 17 april!
Damrubriek van 10 april...
Diabolisch.
Wouter die leest dat Ton mogelijk commentaar verzorgt. Ton, die het boek over zijn schoonvader schreef...
Wouter die leest dat Hanco met Harm de speelplek heeft bezichtigd. Harm, die door Wouter zwart gemaakt is....
Niet zeker dat Guest inderdaad Wouter is.
Guest als creatie van Hanco, eerder geopperd, brengt dit verhaal op het niveau van de Donkere Kamer van Damocles.
Als het Wouter was, wat zal/zou op 17 april gebeuren/gebeurd zijn?
Wouter, die Ton vraagt voor hem in te vallen.
Ton, die Harm vraagt voor hem in te vallen. Met Ton als commentator.
Op het moment, dat de spelers de hoek van de bar betreden/betraden versmelten Virtuele en Reëele werelden, Verledens en Toekomsten, Haat en Liefde.
De Kosmos zou -heel even- stil staan/gestaan hebben.
Beste Guest
Ooit was je op je best
Nu staan we in de kou.
Guest waar blijf je nou?
Heaven is no location, but a state of mind
- Hanco Elenbaas
Blij dat het Paastoernooi er weer op zat, kwamen we vannacht op kroegentocht vlakbij de Overtoom de grote sonnettendichter Jan Kal tegen.
Jan Terpstra, oorspronkelijk uit Sneek, rijmde voor de fameuze poëet:
Dikke lul, drie bier
En opnieuw zitten we weer hier
Jan Kal gaf ons als dank een rondje.
Guest komt niet opdagen.
En zonder teken van leven van Guest ben ik er ook niet.
Jan Terpstra, oorspronkelijk uit Sneek, rijmde voor de fameuze poëet:
Dikke lul, drie bier
En opnieuw zitten we weer hier
Jan Kal gaf ons als dank een rondje.
Guest komt niet opdagen.
-
Maak het voor de sponsors en je fans niet zo lastig Hanco.Hanco Elenbaas wrote: Guest komt niet opdagen.
Als Guest niet komt, wordt de match voor jou gewonnen verklaard.
Juridisch is Guest je dan € 500,- schuldig, alles staat zwart op wit. Presman zal zijn identiteit na zo'n streek wel prijsgeven, vermoed ik.
Bovendien, als hij niet komt heeft hij zijn gezicht in de damwereld definitief verloren. Dan zal niemand meer naar hem willen luisteren op het forum, ook zijn aanvankelijke aanhangers niet. Zolang hij niet afgezegd heeft ga ik er dus vanuit dat hij komt.
Je was toch sowieso van plan om te komen op de 17e, al was het maar om naar de slotronde te kijken?
- Hanco Elenbaas
Dit is het laatste wat Guest over 17 april schreef.Guest wrote:Tsja, jammer dat het er nu nog steeds niet van komt.
De 17e kwam me echter eigenlijk zeer slecht uit; ik had toegezegd zonder na te denken. Dus ik kan er mee leven dat we het uitstellen.
Qua locatie kan het me geen bal schelen waar we spelen. Zolang we ons alletwee onder dezelfde omstandigheden moeten concentreren zie ik geen probleem.
Guest, hoe denk je er nu over?
ja quest, toon wat lef en zorg dat je er de 17e bent! [img]images/smilies/icon_cool.gif[/img]
Afgang
Wat een anti-climax dreigt dit te worden.blondegod wrote:ja quest, toon wat lef en zorg dat je er de 17e bent! [img]images/smilies/icon_cool.gif[/img]
Maar wat een afgang voor Guest vooral.
Utrecht
Nee hoor. Guest speelt niet mee.tangram wrote:Dat 'Guest"niet op de 17e kan, komt wellicht omdat hij/zij op het NK speelt? Of op die dag de prijzen moet uitreiken??
Hij moet zaterdag dammen in Utrecht.
Was-ie vergeten toen ie met veel tamtam de match aankondigde.