NK 2012 in Heerhugowaard (4-14 april 2012)

Post Reply
GuidoB
Posts: 2325
Joined: Sun Sep 21, 2003 21:43

Re: NK 2012 in Heerhugowaard (4-14 april 2012)

Post by GuidoB » Tue Apr 17, 2012 14:24

mikkeltje wrote:In mijn optiek (en dat mag best gezegd worden, heren) heb je gewoon gefaald die ochtend! En dat dien je ruiterlijk toe te geven en NIET tot de orde van de dag over te gaan! Als ik nog lid was, had ik je op het hakblokje gelegd. Secretaris (wat een naam in deze tijd) van een Koninklijke bond is een baan met verantwoordelijkheid. Kun je die niet aan, of verwijs je naar het vrijwillige karakter, dan wel de onbezoldiging, leg hem neer!
Marcel is al een tijdje geen secretaris van de KNDB meer, maar heeft in HB tegenwoordig een functie die Communicatie heet. :roll:
Verder 100% eens met je post.

Casper van der Tak
Posts: 734
Joined: Fri Dec 19, 2003 02:05
Location: Beijing / Laveno-Mombello

Re: NK 2012 in Heerhugowaard (4-14 april 2012)

Post by Casper van der Tak » Tue Apr 17, 2012 15:18

Kosmos wrote:
Marcel Kosters wrote:
Kosmos wrote:(...)
Nog steeds radiostilte van Marcel Kosters: volgens mij hebben we nog een verklaring van hem tegoed. Nadat hij schreef dat er wel degelijk live zou worden uitgezonden en dat niet gebeude, heb ik niets meer gehoord.(...)
Hoi Tjalling,

Ik sluit mijn bijdrage aan (dit deel van) de draad af met de constatering dat ik een aantal fouten heb gemaakt, ook met het plaatsen van het bericht waaraan je hierboven refereert.

Vriendelijke groet,
Marcel
Ik ben wat wereldvreemd (volgens Mikkeltje) en daarom vergeef ik je je fouten graag, Marcel.
Op Ktar doen ze dat ook zo.
Hier ben ik het 100% mee eens. Marcel doet een berg goed werk, maakt een paar fouten, geeft dat toe, klaar.

Douwe Edelenbos
Posts: 349
Joined: Tue Nov 09, 2004 22:07

Re: NK 2012 in Heerhugowaard (4-14 april 2012)

Post by Douwe Edelenbos » Tue Apr 17, 2012 15:39

Alleen mensen die werken hebben de mogelijkheid een fout te maken. Ik vermoed dat degenen met de grootste monden nimmer op een fout te betrappen zullen zijn.

En alleen grote mensen zijn in staat een fout toe te geven en zij verdienen het daarom alleen al dat er met een schone lei verder wordt gegaan.

Dieter
Posts: 1379
Joined: Thu Sep 18, 2003 20:30
Location: Sittard
Contact:

Re: NK 2012 in Heerhugowaard (4-14 april 2012)

Post by Dieter » Tue Apr 17, 2012 15:50

Marcel heeft zijn fouten al ruiterlijk toegegeven op facebook. En Maarten van Sna heeft ook aangegeven dat Marcel totaal geen blaam treft.

User avatar
mikkeltje
Posts: 391
Joined: Tue Oct 19, 2004 21:53
Location: Diemen
Contact:

Re: NK 2012 in Heerhugowaard (4-14 april 2012)

Post by mikkeltje » Tue Apr 17, 2012 15:54

Casper en Baba, in alle ernst, op basis van welke feiten? Waar is het feitenrapport? En Casper, hiermee was je in het bedrijfsleven niet weggekomen, of wel? Zo pontificaal?


Ik stel wel voor om nu de "Catsiaanse"radiostilte te houden en de damwereld even te laten varen op de Boomstra / Meurs koers! Heel lekker; twee knullen die het zo goed doen, net als het gelaveer van Bal. Ennnuh, niet te vergeten de strijdlust van Kroes en Berk, het heerlijke gepruts van Heus (wie doet ut hem na? Luuutje (btw bedankt voor al je prachtige analyses op damclub.nl, verheug me al op de volgende editie?). Ook Moos (nee niet die van Baba) en Wijk (knallend eindspel) bedankt voor het vertoonde spel. Auke de heerlijke strateeg, Bark de maniak en Lempie; het jongetje met de stekels uit de kassen van Lent. Wat hebben jullie een mooie overwinningen geboekt! Allemaal!
Wie ik vergeet mag het zeggen.

Nogmaals, één van mijn meest favoriete NK's! Nk van de vernieuwing!

(denk wel dat internet als medium word onderschat)

Rein Halbersma
Posts: 1721
Joined: Wed Apr 14, 2004 16:04
Contact:

Re: NK 2012 in Heerhugowaard (4-14 april 2012)

Post by Rein Halbersma » Tue Apr 17, 2012 17:01

mikkeltje wrote:ICT budget wellicht op, Marcel? Marcel, mag ik je er aan herinneren dat je in een publieke functie optreedt. De Wet Openbaarheid van Bestuur doet daarmee zijn intrede. Dus, hup in de klauwtjes en een verklaring die verifieerbaar is, officieel en ten overstaan van de hele (buitenland incluis) damwereld de deur uitgaat. De toernooicomissie staat momenteel niet ter discussie; jouw positie en die van het hele bestuur wel.
De Wet Openbaarheid van Bestuur is alleen van toepassing op overheidsorganen. Sportbonden zijn doorgaans verenigingen, en het bestuur ervan kan doorgaans alleen via ledenvergaderingen e.d. ter verantwoording geroepen worden.

User avatar
mikkeltje
Posts: 391
Joined: Tue Oct 19, 2004 21:53
Location: Diemen
Contact:

Re: NK 2012 in Heerhugowaard (4-14 april 2012)

Post by mikkeltje » Tue Apr 17, 2012 17:07

mikkeltje wrote: Wie ik vergeet mag het zeggen.
Akker en Thijs, twee spelers die je in elk voetbalteam op het middenveld wilt; ware krijgers!

Bert Zwart
Posts: 2199
Joined: Tue Sep 30, 2003 01:52

Re: NK 2012 in Heerhugowaard (4-14 april 2012)

Post by Bert Zwart » Tue Apr 17, 2012 17:13

Volgens mij is het allemaal niet zo spannend. Marcel post hier iets na een nachtje slapen zonder het met de lokale organisatie te overleggen, geen tijd voor want moet trein naar Heerhugowaard halen en het publiek moet bijtijds worden ingelicht. Te impulsieve beslissing maar lijkt me verder geen complottheorie over snoepreisjes achter te zitten. Of word ik nu mild op mijn oude dag?

User avatar
Kosmos
Posts: 7564
Joined: Mon Sep 29, 2003 15:21
Real name: Tj. Goedemoed
Location: Ktar
Contact:

Re: NK 2012 in Heerhugowaard (4-14 april 2012)

Post by Kosmos » Tue Apr 17, 2012 17:18

mikkeltje wrote:Casper en Baba, in alle ernst, op basis van welke feiten? Waar is het feitenrapport? En Casper, hiermee was je in het bedrijfsleven niet weggekomen, of wel? Zo pontificaal?


Ik stel wel voor om nu de "Catsiaanse"radiostilte te houden en de damwereld even te laten varen op de Boomstra / Meurs koers! Heel lekker; twee knullen die het zo goed doen, net als het gelaveer van Bal. Ennnuh, niet te vergeten de strijdlust van Kroes en Berk, het heerlijke gepruts van Heus (wie doet ut hem na? Luuutje (btw bedankt voor al je prachtige analyses op damclub.nl, verheug me al op de volgende editie?). Ook Moos (nee niet die van Baba) en Wijk (knallend eindspel) bedankt voor het vertoonde spel. Auke de heerlijke strateeg, Bark de maniak en Lempie; het jongetje met de stekels uit de kassen van Lent. Wat hebben jullie een mooie overwinningen geboekt! Allemaal!
Wie ik vergeet mag het zeggen.

Nogmaals, één van mijn meest favoriete NK's! Nk van de vernieuwing!

(denk wel dat internet als medium word onderschat)
Op basis van mijn Hart. Ik weet dat Marcel zich al lange tijd op integere wijze inzet voor de damsport. Je krijgt in de damwereld niet veel terug voor belangeloze inspanningen voor de goede zaak. Nu maakt de goede jongen een foutje, geeft dat netjes toe en dan word je in mijn wereld snel vergeven. Het lijkt me niet goed om op Marcel in te blijven hameren, dat werkt zo demotiverend, daar heeft niemand wat aan en het is veel te sneu voor Marcel. Tsja, ik leer ook bij in de loop der jaren.
Wat bedoel je trouwens met wereldvreemd? Welke wereld heb je het eigenlijk over? :D (grap gejat van een of andere cartoon - ik meen van Toon - die ik ooit zag)
Heaven is no location, but a state of mind

User avatar
mikkeltje
Posts: 391
Joined: Tue Oct 19, 2004 21:53
Location: Diemen
Contact:

Re: NK 2012 in Heerhugowaard (4-14 april 2012)

Post by mikkeltje » Tue Apr 17, 2012 17:44

Kosmos wrote:
mikkeltje wrote:Casper en Baba, in alle ernst, op basis van welke feiten? Waar is het feitenrapport? En Casper, hiermee was je in het bedrijfsleven niet weggekomen, of wel? Zo pontificaal?


Ik stel wel voor om nu de "Catsiaanse"radiostilte te houden en de damwereld even te laten varen op de Boomstra / Meurs koers! Heel lekker; twee knullen die het zo goed doen, net als het gelaveer van Bal. Ennnuh, niet te vergeten de strijdlust van Kroes en Berk, het heerlijke gepruts van Heus (wie doet ut hem na? Luuutje (btw bedankt voor al je prachtige analyses op damclub.nl, verheug me al op de volgende editie?). Ook Moos (nee niet die van Baba) en Wijk (knallend eindspel) bedankt voor het vertoonde spel. Auke de heerlijke strateeg, Bark de maniak en Lempie; het jongetje met de stekels uit de kassen van Lent. Wat hebben jullie een mooie overwinningen geboekt! Allemaal!
Wie ik vergeet mag het zeggen.

Nogmaals, één van mijn meest favoriete NK's! Nk van de vernieuwing!

(denk wel dat internet als medium word onderschat)
Op basis van mijn Hart. Ik weet dat Marcel zich al lange tijd op integere wijze inzet voor de damsport. Je krijgt in de damwereld niet veel terug voor belangeloze inspanningen voor de goede zaak. Nu maakt de goede jongen een foutje, geeft dat netjes toe en dan word je in mijn wereld snel vergeven. Het lijkt me niet goed om op Marcel in te blijven hameren, dat werkt zo demotiverend, daar heeft niemand wat aan en het is veel te sneu voor Marcel. Tsja, ik leer ook bij in de loop der jaren.
Wat bedoel je trouwens met wereldvreemd? Welke wereld heb je het eigenlijk over? :D (grap gejat van een of andere cartoon - ik meen van Toon - die ik ooit zag)
Eens.

Casper van der Tak
Posts: 734
Joined: Fri Dec 19, 2003 02:05
Location: Beijing / Laveno-Mombello

Re: NK 2012 in Heerhugowaard (4-14 april 2012)

Post by Casper van der Tak » Tue Apr 17, 2012 17:52

Ik geloof dat we met zijn allen weer redelijk zijn gelukkig. Marcel werkt hard, laten we daar blij mee zijn. En een mooi NK!

Nostradamus
Posts: 66
Joined: Thu Jul 24, 2008 02:45

Re: NK 2012 in Heerhugowaard (4-14 april 2012)

Post by Nostradamus » Tue Apr 17, 2012 22:09

Mikkeltje, mikkeltje, na zulke grote woorden van jou aan het adres van Marcel, mag jijzelf haast wel
je excuses aanbieden. Ik heb zelf grote waardering voor Marcel en ik hoop dat hij nog lange tijd
veel voor de damwereld mag betekenen. Een fout maakt iedereen wel eens en hij geeft het zelf ook
eerlijk toe, klasse van hem ! Zoals eerder gezegd vond ik het echt een prachtig toernooi
en had ik er geen moeite mee dat ze de stekker eruit trokken bij de laatste ronde. Het is zelfs een
goed idee voor komende NK toernooien. Alleen de timing moet beter, zodat iedereen van te voren
weet welke ronde niet live wordt uitgezonden.

Michel Stempher
Posts: 1108
Joined: Thu Mar 01, 2012 20:34
Real name: Michel Stempher
Location: Kampen

Re: NK 2012 in Heerhugowaard (4-14 april 2012)

Post by Michel Stempher » Tue Apr 17, 2012 23:06

Nostradamus wrote:Mikkeltje, mikkeltje, na zulke grote woorden van jou aan het adres van Marcel, mag jijzelf haast wel
je excuses aanbieden. Ik heb zelf grote waardering voor Marcel en ik hoop dat hij nog lange tijd
veel voor de damwereld mag betekenen. Een fout maakt iedereen wel eens en hij geeft het zelf ook
eerlijk toe, klasse van hem ! Zoals eerder gezegd vond ik het echt een prachtig toernooi
en had ik er geen moeite mee dat ze de stekker eruit trokken bij de laatste ronde. Het is zelfs een
goed idee voor komende NK toernooien. Alleen de timing moet beter, zodat iedereen van te voren
weet welke ronde niet live wordt uitgezonden.
Het was ook niet eens de schuld van Marcel Kosters dat er geen beeld was. Hij heeft ietwat voorbarig gemeld dat de laatste ronde alsnog zou worden uitgezonden. Dat zal hij niet hebben gedaan in de wetenschap dat de ronde niet zou worden uitgezonden. Hij was er op dat moment van overtuigd dat ook de organisatie inzag dat het niet uitzenden een absurd idee is.

Marcel Kosters verwijt ik daarom helemaal niks. Ik verwijt het de organisatie/sponsor wel dat de stekkers er zijn uitgetrokken. Ik ben en blijf van mening dat de uitzending doelbewust blokkeren een kanonskogel is, die dwars door de huidige, fantastische ICT-ontwikkelingen heengaat. Het idee erachter snap ik wel, maar ik zie niet in waarom mensen zich naar aanleiding van zo'n kinderachtig spelletje laten dwingen om naar het NK te gaan. Ikzelf zou om deze reden juist weigeren om nog naar een toernooi toe te gaan.

Daarnaast kan de organisatie toeschouwers lokken door het organiseren van vele nevenactiviteiten. Dan denk ik vooral aan regionale sneldamtoernooien waar je gauw 70-80 man voor kunt krijgen. Plan gelijktijdig een ronde van het NK en moet je zien hoe gezellig het wordt. Wil je dat deze mensen op de slotdag komen? Organiseer dan het sneldamtoernooi. Op deze manier krijg je toch je mensen (en waarschijnlijk ook meer media-aandacht omdat er gewoon veel te beleven valt) en kun je de live uitzending gewoon laten doorgaan. Mensen die niet in de mogelijkheid zijn om de reis naar de locatie te trotseren, worden niet gedupeerd op deze manier.

User avatar
mikkeltje
Posts: 391
Joined: Tue Oct 19, 2004 21:53
Location: Diemen
Contact:

Re: NK 2012 in Heerhugowaard (4-14 april 2012)

Post by mikkeltje » Wed Apr 18, 2012 00:53

Nostradamus wrote:Mikkeltje, mikkeltje, na zulke grote woorden van jou aan het adres van Marcel, mag jijzelf haast wel
je excuses aanbieden. Ik heb zelf grote waardering voor Marcel en ik hoop dat hij nog lange tijd
veel voor de damwereld mag betekenen. Een fout maakt iedereen wel eens en hij geeft het zelf ook
eerlijk toe, klasse van hem ! Zoals eerder gezegd vond ik het echt een prachtig toernooi
en had ik er geen moeite mee dat ze de stekker eruit trokken bij de laatste ronde. Het is zelfs een
goed idee voor komende NK toernooien. Alleen de timing moet beter, zodat iedereen van te voren
weet welke ronde niet live wordt uitgezonden.
heeft niks met deze draad te maken, maar jij bent gek

Nostradamus
Posts: 66
Joined: Thu Jul 24, 2008 02:45

Re: NK 2012 in Heerhugowaard (4-14 april 2012)

Post by Nostradamus » Wed Apr 18, 2012 02:50

Jij deed forse uitspraken Mikkeltje, ik niet.
Ik vond ze wel een beetje vergaan, vandaar mijn reactie.
Maar ja ik zal wel gek zijn (jouw woorden).

En dat alleen maar om of er wel of niet een live uitzending zou zijn!
En omdat jij vond dat Kosmos een beter antwoord of verklaring van Marcel verdiende.
Maar Kosmos is mans genoeg omdat aan Marcel zelf te vragen hoor.
En gezien Kosmos zijn eigen reactie was hij milder dan jij bent Mikkeltje.
Maar ja ik ben gek (jouw woorden), dus zal het wel weer verkeerd zien!
Erg makkelijke manier van jou Mikkeltje, om iemand anders monddood te maken.
Je verwijt Marcel nogal wat en je doet zelf kritiek op je eigen persoon af
dmv. de criticus gek te laten verklaren !!!

Post Reply