Marcel Kosters wrote:Kosmos wrote:(...)
Nog steeds radiostilte van Marcel Kosters: volgens mij hebben we nog een verklaring van hem tegoed. Nadat hij schreef dat er wel degelijk live zou worden uitgezonden en dat niet gebeude, heb ik niets meer gehoord.(...)
Hoi Tjalling,
Ik sluit mijn bijdrage aan (dit deel van) de draad af met de constatering dat ik een aantal fouten heb gemaakt, ook met het plaatsen van het bericht waaraan je hierboven refereert.
Vriendelijke groet,
Marcel
Tja Marcel, zo makkelijk kom je hier ook niet mee weg; een geadressseerd excuus aan de wereldvreemde Kosmos.
De betalende damwereld (en ik ben daar "gelukkig" even geen van) wacht op een antwoord van de man "in functie". Is deze niet boven je "pet gegroeid"? Ik heb met krommende tenen gezien hoe je mijn subsidiecentjes opmaakte aan reisjes naar Afrika en daar het programma Kompitie uitlegde (dammen kunnen ze daar al, dus wat deed je daar al die keren?). Was het ICT budget wellicht op, Marcel? Marcel, mag ik je er aan herinneren dat je in een publieke functie optreedt. De Wet Openbaarheid van Bestuur doet daarmee zijn intrede. Dus, hup in de klauwtjes en een verklaring die verifieerbaar is, officieel en ten overstaan van de hele (buitenland incluis) damwereld de deur uitgaat. De toernooicomissie staat momenteel niet ter discussie; jouw positie en die van het hele bestuur wel.
Wat is de visie van het bestuur? Hoe ga je dit in de toekomst aanpakken (weer hap snap beleid, nee toch)? Welke garanties stel je aan de dammer tav de organisatie?
Het is zo jammer om telkens weer te zien dat de dammmer zo veel ideeen heeft en het bestuur er werkelijk geen snars van begrijpt!
In mijn optiek (en dat mag best gezegd worden, heren) heb je gewoon gefaald die ochtend! En dat dien je ruiterlijk toe te geven en NIET tot de orde van de dag over te gaan! Als ik nog lid was, had ik je op het hakblokje gelegd. Secretaris (wat een naam in deze tijd) van een Koninklijke bond is een baan met verantwoordelijkheid. Kun je die niet aan, of verwijs je naar het vrijwillige karakter, dan wel de onbezoldiging, leg hem neer!
Verder een puik NK, met een prachtige kampioen!
In kort, graag een verklaring ten overstaan van de damwereld in schrift, ondertekend en gesteund door het bestuur van de KNDB, met als laatst verantwoordelijke de man met de Hamer.
Mocht die uitblijven dan vind ik (maar ik zal het niet doen) dat onverwijld een beroep dient te worden gedaan op "den Rechte". Het zijn niet de dammers die de damwereld kapot maken, maar de bestuurders die er niets van maken, is mijn stellige overtuiging. Kijk maar naar Maarten; stopt er zo veel energie in; een damidioot !