Heerhugowaard trekt stekker eruit: morgen geen uitzending

MenO
Posts: 1211
Joined: Thu Mar 17, 2005 16:32
Location: Phnom Penh

Re: Heerhugowaard trekt stekker eruit: morgen geen uitzending

Post by MenO » Sun Apr 15, 2012 20:46

Douwe Edelenbos wrote:Ik was vrijdagavond in HHW toen er een korte enquete werd gehouden onder een vijftal toeschouwers en Steven Wijker. Gevraagd naar de reden van het ontstekkeren kreeg ik als antwoord 'dat ze alle internettoeschouwers de volgende dag naar HHW wilden krijgen en dat er gemakkelijk 400 mensen in de zaal zouden passen''. De één kraaide nog opportunistischer dan de andere.
:?

Douwe, als ik jouw verhaal goed begrijp, is dit hele idee vrijdagavond pas bedacht, door een volkomen van realisme gespeende organisatie?

Piet Bouma
Posts: 3574
Joined: Sun Nov 02, 2003 13:05
Location: Harlingen

Re: Heerhugowaard trekt stekker eruit: morgen geen uitzending

Post by Piet Bouma » Sun Apr 15, 2012 20:46

Ik vind het uiterst merkwaardig dat er tot dusver door organisatie of Marcel Kosters niet gereageerd is over de gang van zaken gisteren.

Zelf was ik blij toen ik gisterochtend de melding op het forum van Marcel las, dat er toch liveweergave zou komen. Opgelucht stapte ik in de auto om familiebezoek in Wageningen en Leusden te brengen (soms kom ik daar niet onderuit). Ik was ontgoocheld toen ik gisteravond zo rond elven thuis kwam en alle commentaren kon lezen waaruit bleek dat de live-uitzending niet was doorgegaan.

Sinds het WK 2007 is de mogelijkheid er gekomen tot liveweergave van partijen via de elektronische borden. Daarna was de WK match 2009 Georgiev-Schwarzman in mijn ogen een hoogtepunt in de liveborden. Wie herinnert zich niet het finaleweekend, waarbij er live-applets waren, liveweergave via een videokanaal in de speelruimte en liveweergave van de analyses van Auke Scholma en Paul Oudshoorn.

We kunnen nog steeds een videofilmpje zien op internet van twee toeschouwers op de tribune en een overspannend turende Paul van de Veen op het computerscherm (loopt alles nog wel?). Vrijwel geen toeschouwers in de zaal maar de toeloop van toeschouwers via internet was dusdanig dat servers overbelast werden. Upload vanuit ftp-server haperde, weergave van applets gingen niet meer vloeiend, Horizon kon het niet meer bijhouden met de analyse-functie, chatfunctie lag er bijna uit en er moesten videoservers bijgezet worden. Ik denk dat de servicetechnicus van de TU (Laurens), toen vreemd heeft opgekeken dat het damspel zoveel teweeg kon brengen.

Ook daarna zijn damwedstrijden (vooral de SWMG 2011 in Beijing) fantastisch gecoverd. Vooral als je leest dat sommigen het duel Georgiev – Boomstra in Bejing ’s nachts urenlang hebben gevolgd en daarbij associaties legden naar de bokspartij Frazier – Mohammed Ali (ja daarvoor ging ik toen ook mijn nest uit)!

Gisteren was er weer zo’n moment dat het voor een paar spelers (Baliakin en Boomstra) erop of eronder was. En juist op zo’n moment, waarbij je live op het puntje van je stoel kunt gaan zitten hoe het allemaal gaat verlopen, waarbij het een topdag op internet kan worden, wordt er besloten tot geen liveweergave. Zelfs op het shashki-forum vraagt men zich af, waarom? Mogen de Russen de partijen niet live zien?

Ik ben uitermate benieuwd naar het besluitvormingsproces, zoals Guido ook al ergens vraagt.
Dat zal toch niet alleen op basis van een enquête van vijf bezoekers op vrijdagavond gegaan zijn?

Het zwijgen en de uiterst summiere berichtgeving over de slotdag op de NK-site (eén zinnetje, weliswaar Havo-zinnetje) doet erg vreemd aan. Paul van de Veen geeft eerder in dit topic aan dat hij denkt dat er sprake is van een bestuursvisie. Als dat zo is dan zou ik dat graag ook weten. Is Marcel zaterdagochtend teruggefloten door het KNDB-bestuur?
https:toernooibase.kndb.nl More than 415.000 games on applet, more than 1.300.000 results, more than 21.000 games broadcasted (semi-)live, more than 12.900 inserted tournaments!

Paul van de Veen
Posts: 508
Joined: Sat Oct 18, 2008 11:35

Re: Heerhugowaard trekt stekker eruit: morgen geen uitzending

Post by Paul van de Veen » Sun Apr 15, 2012 22:24

Piet Bouma wrote:...
Ik ben uitermate benieuwd naar het besluitvormingsproces, zoals Guido ook al ergens vraagt.
Dat zal toch niet alleen op basis van een enquête van vijf bezoekers op vrijdagavond gegaan zijn?

Het zwijgen en de uiterst summiere berichtgeving over de slotdag op de NK-site (eén zinnetje, weliswaar Havo-zinnetje) doet erg vreemd aan. Paul van de Veen geeft eerder in dit topic aan dat hij denkt dat er sprake is van een bestuursvisie. Als dat zo is dan zou ik dat graag ook weten. Is Marcel zaterdagochtend teruggefloten door het KNDB-bestuur?
Helemaal met Piet eens. Ook met de waarneming dat ik destijds in 2009 met meerdere videoservers en roterende borden enigszins verdwaasd tussen alle techno zat. :wink:
Ik ken van dichtbij de grote inspanningen van Marcel Kosters vanaf 2007 om het dammen via internet en E-borden in the picture te zetten.
Aan zijn drive en enthousiasme heeft het nooit gelegen.
Wat is hier nou precies gebeurd? Laat duidelijk worden wie deze beslissing heeft genomen!

Fred van Amersfoort
Posts: 1780
Joined: Sun Nov 02, 2003 17:13

Re: Heerhugowaard trekt stekker eruit: morgen geen uitzending

Post by Fred van Amersfoort » Sun Apr 15, 2012 22:33

Mensen maken het ingewikkelder dan het is. Marcel heeft al aangegeven dat het zijn beslissing was en dat dat achteraf een foutieve was. Niemand weet wat er gisteren aan de hand was, misschien een technisch probleem? Klaar en af, laten we er over ophouden.

Piet Bouma
Posts: 3574
Joined: Sun Nov 02, 2003 13:05
Location: Harlingen

Re: Heerhugowaard trekt stekker eruit: morgen geen uitzending

Post by Piet Bouma » Sun Apr 15, 2012 22:44

Fred van Amersfoort wrote:Mensen maken het ingewikkelder dan het is. Marcel heeft al aangegeven dat het zijn beslissing was en dat dat achteraf een foutieve was. Niemand weet wat er gisteren aan de hand was, misschien een technisch probleem? Klaar en af, laten we er over ophouden.
Het is volgens mij geen technisch probleem geweest. Dan was dat ongetwijfeld gemeld en was er wel voor een quick en dirty oplossing gekozen.
Voor een aantal mensen, die bij die ICT-functies betrokken zijn (want ik denk dat je niet weet hoeveel tijd en inspanning in al die live-functies is geïnvesteerd Fred, ook om ze te optimaliseren) is het uitermate frustrerend dat op het moment dat deze technieken het beste ingezet kunnen worden (beslissende momenten), niet gebruikt worden.
https:toernooibase.kndb.nl More than 415.000 games on applet, more than 1.300.000 results, more than 21.000 games broadcasted (semi-)live, more than 12.900 inserted tournaments!

Alex
Posts: 1775
Joined: Thu Nov 20, 2003 12:52
Location: Den Haag

Re: Heerhugowaard trekt stekker eruit: morgen geen uitzending

Post by Alex » Sun Apr 15, 2012 22:47

Piet Bouma wrote:
Fred van Amersfoort wrote:Mensen maken het ingewikkelder dan het is. Marcel heeft al aangegeven dat het zijn beslissing was en dat dat achteraf een foutieve was. Niemand weet wat er gisteren aan de hand was, misschien een technisch probleem? Klaar en af, laten we er over ophouden.
Het is volgens mij geen technisch probleem geweest. Dan was dat ongetwijfeld gemeld en was er wel voor een quick en dirty oplossing gekozen.
Voor een aantal mensen, die bij die ICT-functies betrokken zijn (want ik denk dat je niet weet hoeveel tijd en inspanning in al die live-functies is geïnvesteerd Fred, ook om ze te optimaliseren) is het uitermate frustrerend dat op het moment dat deze technieken het beste ingezet kunnen worden (beslissende momenten), niet gebruikt worden.
Maarten van Leenen heeft op Facebook aangegeven dat het een bewuste actie geweest is, van hem als sponsor.

Paul van de Veen
Posts: 508
Joined: Sat Oct 18, 2008 11:35

Re: Heerhugowaard trekt stekker eruit: morgen geen uitzending

Post by Paul van de Veen » Sun Apr 15, 2012 22:52

Fred van Amersfoort wrote:Mensen maken het ingewikkelder dan het is. Marcel heeft al aangegeven dat het zijn beslissing was en dat dat achteraf een foutieve was. Niemand weet wat er gisteren aan de hand was, misschien een technisch probleem? Klaar en af, laten we er over ophouden.
Een technisch probleem zou snel gefixed zijn. We hebben alles al een keertje meegemaakt. Het motto is: zend de data uit en op een of andere manier komt er dan heel snel een fix beschikbaar zodat er wat te zien valt.
Grote vraag blijft hier wie Marcel in zijn besluit overruled heeft. Lijkt me een volstrekt legitieme vraag nu voor het eerst sinds 2007 een major event niet tot het laatste uitgezonden is.
Ik heb voorafgaand aan dit NK opnieuw mijn eigen E-borden ter beschikking gesteld.
Dat doe ik niet voor zwarte displays.

Piet Bouma
Posts: 3574
Joined: Sun Nov 02, 2003 13:05
Location: Harlingen

Re: Heerhugowaard trekt stekker eruit: morgen geen uitzending

Post by Piet Bouma » Sun Apr 15, 2012 23:02

Alex wrote:
Maarten van Leenen heeft op Facebook aangegeven dat het een bewuste actie geweest is, van hem als sponsor.
Okay, daar kan ik enigszins vrede mee hebben. De macht van het geld overruled alles.
https:toernooibase.kndb.nl More than 415.000 games on applet, more than 1.300.000 results, more than 21.000 games broadcasted (semi-)live, more than 12.900 inserted tournaments!

A.Presman
Posts: 2129
Joined: Sun Aug 18, 2002 16:43
Real name: Alexander Presman
Location: the Netherlands

Re: Heerhugowaard trekt stekker eruit: morgen geen uitzending

Post by A.Presman » Sun Apr 15, 2012 23:07

Niet iedereen op Facebook zit.
En wie wel - die leest ook niet alles.
Ik kon het bijvoorbeeld alleen na opmerking van Alex vinden.

Dus even copy-paste:
Maarten van SNA op Facebook wrote: Mogelijk is er ietwat voorbarig een beslissing genomen om de live partijen niet uit te zenden en hadden we dit iets eerder kunnen aankondigen. Dat spijt me, maar het is uiteindelijk wel een beslissing die door veel mensen wordt gedragen en ik sta hier nog steeds achter. Het is goed dat hier zo'n discussie wordt gevoerd en misschien gaan mensen er nog eens over nadenken. Wij als club hebben alles georganiseerd om de damsport optimaal te promoten en dat zullen we ook blijven doen. Alle nevenactiviteiten waren fantastisch en natuurlijk het NK zelf is bijzonder spannend geweest. Dammen is een sport en (soms) een kunst en wordt gespeeld door mensen in een speelzaal achter een bord. Daar komt ook veel emotie bij kijken en daar moet men getuige van zijn. Juist dit voegt iets toe aan de damsport en ik wil binnenkort nog wel eens de discussie aangaan betreffende de toekomst van de damsport. Ik ben regelmatig met veel kinderen van onze club en scholen naar de speelzaal gegaan en dan zie je in de ogen hoe mooi en spannend ze dit vinden. Ik heb enorm veel geld uitgegeven aan huur, accommodatie, prijzengeld, startgeld en wat er allemaal bij komt kijken. Ik als sponsor heb uiteindelijk bepaald om eens een dergelijke discussie uit te lokken, want de spelers zelf die willen ook graag publiek zien en ik als sponsor ook. Waar organiseren we anders een NK voor? Voor de mensen thuis? Moeten we misschien volgend jaar de deelnemers ook maar gewoon vanachter hun PC tegen elkaar laten dammen? Denkt u dat ik nog een NK zal sponsoren als het wederom zo gaat? Mensen grijpen graag terug naar de gloriejaren van het dammen, toen men nog in volgepakte auto's naar Groningen reed om daar de dammers aan het werk te zien. De jaren waarin Ton Sijbrands of Harm Wiersma of Jannes van der Wal ons zo inspireerden. Wat is er veranderd sindsdien? Ik ben pas 2 jaar weer actief als dammer en krijg steeds meer het gevoel dat het meer een (computer)spel is geworden dan een echte sport. Het is iets wat men in een sociale omgeving moet beoefenen en beleven. Hoe zou het toch komen dat het aantal verenigingen, actieve dammers en mensen die iets willen organiseren zo terugloopt? De partijen waren niet 'live' te volgen, maar uiteindelijk waren de partijen wel na te spelen. Ik heb mensen ons zien uitmaken voor rotte vis en nog meer. Ik vind dit erg jammer en het gaat me aan het hart. Maar goed, ik begrijp ondertussen dat ik het niet goed kan doen en dat alle mensen die zo verschrikkelijke hebben uitgehaald naar ons het allemaal beter kunnen en weten. Ja, het spijt me voor de mensen die ver weg wonen en ook voor de mensen die fysiek niet in staat waren om te komen. Ik bied hier mijn excuses daarvoor aan. Ik kan hier nog veel aan toevoegen, maar dat komt mogelijk later. Ik ga nu eerst genieten van de cadeautjes die ik van mijn kinderen voor mijn verjaardag heb gekregen. Roel Boomstra is terecht als Nederlands Kampioen gehuldigd en ik ben er trots op dat dit tijdens het NK georganiseerd door SNA gebeurd is.

Leri
Posts: 457
Joined: Tue May 10, 2011 20:09
Real name: Maikel van den Esker

Re: Heerhugowaard trekt stekker eruit: morgen geen uitzending

Post by Leri » Sun Apr 15, 2012 23:19

Het meest erge vind ik nog dat het een avond van te voren is gemeld (ik las het de volgende ochtend).
Vind ik persoonlijk niet professioneel.

Ook de reclame. Zet wat meer reclame op de site rond de live borden. Dan is dat probleem ook op gelost.

Fred van Amersfoort
Posts: 1780
Joined: Sun Nov 02, 2003 17:13

Re: Heerhugowaard trekt stekker eruit: morgen geen uitzending

Post by Fred van Amersfoort » Sun Apr 15, 2012 23:27

Tja, dan hebben we nu toch een andere situatie dan een uur geleden. Daar was het mij ook om te doen, ik blijf natuurlijk een rat op dit gebied. Dan wil ik nu ook wel weten, ongeveer een jaar later, door wie zijn die borden destijds getest in Peking en was dit vrijwilligerswerk of werden de kosten van reizen en verblijf destijds vergoed met KNDB geld of FMJD geld? Jammer dat een sponsor via facebook zo emotioneel reageert, mij raakt dat nauwelijks. Ik stel voor een volgend NK in Apeldoorn te spelen met sponsorgeld van de firma die nu daar de plaatselijke club sponsort. Enige eis is dat de voorzitter wordt toegevoegd aan het deelnemersveld. Marcel moet nu oppassen dat hij geloofwaardig blijft want het lijkt nu een beetje op pissen tegen de wind in. Waarom in de laatste ronde akkoord gaan met een niet eerder afgesproken extra eis van een sponsor? Ik heb helemaal geen zin om naar Heerhugowaard te rijden omdat de sponsor zijn vlaggetje wil laten zien.

Fred van Amersfoort
Posts: 1780
Joined: Sun Nov 02, 2003 17:13

Re: Heerhugowaard trekt stekker eruit: morgen geen uitzending

Post by Fred van Amersfoort » Sun Apr 15, 2012 23:41

Als toevoeging: een reden dat een NK tot voor kort weinig werd bezocht is ook het risico dat je langer onderweg bent dan de tijd waarin de spelers 40 zetten kunnen doen. Dat was tot voor kort met een zwembad in de buurt wel regelmatig het geval. Gelukkig zaten die spelers er dit jaar niet bij. Verder zie ik niet wat Van Leenen bedoelt. Dat iemand geld geeft betekent niet dat ik zwijgplicht heb, juist dat maakt opstandig. Het was een fantastisch evenement, vooral mogelijk gemaakt dor sponsoring. Hulde dus. Maar ook met schoonheidsfoutjes, waarom daar zo krampachtig op reageren? Als mensen iets niet kopen of bezoeken ontbreekt het aan de behoefte of is het elders beter. Dan kun je boos worden op de consument, je omzet zal er niet door stijgen.

Martijn Rentmeester
Posts: 26
Joined: Sun Dec 26, 2010 14:42
Real name: Martijn Rentmeester

Re: Heerhugowaard trekt stekker eruit: morgen geen uitzending

Post by Martijn Rentmeester » Mon Apr 16, 2012 23:44

Wat me vooral stoort in dit soort situaties is de houding van het KNDB-bestuur. Er lijkt namelijk geen lijn te zitten in wat ze doen en laten zich meerdere malen overrulen en communiceren beslissingen laat dan wel niet naar de leden/betrokkenen.

Omtrent dit NK is het eigenlijk al een hele tijd terug begonnen. O.a. om van het NK een serieus toernooi te maken en hier niet (meer) te gaan experimenteren is een aantal jaren geleden het topsportconvenant opgesteld. In dit convenant is o.a. opgenomen dat het deelnemersveld zal bestaan uit 12 spelers. Wat gebeurd er vervolgens dit jaar: 14 deelnemers, omdat de sponsor/organisatie eist dat er een speler van SNA meedoet, maar de bond ook graag wilt dat Ron Heusdens rechtstreeks geplaatst was. Tja, als je geen andere organisatie hebt en zij verlangen dat omdat ze het anders niet organiseren, dan is het pech voor Ron of moet de bond het zelf organiseren (wat niet echt realistisch is natuurlijk). Maar afspraken zijn afspraken, nu benadeel je weer een aantal andere spelers (door het toernooi langer te maken) en Ron had zich ook best via het kwalificatietoernooi kunnen plaatsen. Het gevolg: een langer toernooi, wat o.a. vervelend is voor de werkende mensen. De afspraken over 12 spelers zijn tenslotte niet voor niets gemaakt, die komen niet zomaar ergens vandaan.

Vervolgens wordt het besluit genomen om Roel en Pim te beschermen voorafgaand aan het toernooi. Dit is een beslissing waar een aantal het wel mee eens zijn, een aantal weer niet. Dat maakt ook nog niet zozeer uit want je kan toch niet iedereen een plezier doen, maar ten eerste wordt het laat naar de betrokkenen gecommuniceerd wat al niet netjes is (wanneer was het eigenlijk bekend/is dit besloten? Dit hoort toch bij je beleid en kun je volgens mij dus vele malen eerder communiceren) en vervolgens lees ik in de Volkskrant van 5 april het volgende van KNDB-voorzitter Johan Haijtink: "Thijssen heeft zeker een punt. Je kunt spelers niet gaan bevoorrechten en in de toekomst zullen we ons zeker gaan beraden. We gaan rekening houden met de standpunten van de andere spelers. Maar de brief komt voor dit toernooi te laat. We hebben veel geinvesteerd in die twee jongens. Zij zijn de talenten van de bond.". Dit vond ik erg opmerkelijk. Je neemt een besluit, je hebt daar je redenen voor en vervolgens krabbel je meteen weer terug in de krant. Dat komt toch totaal niet sterk over. Het beleid is (wat ik waarneem) dat je een wereldkampioen in 2016 wilt hebben (waar ze overigens zich wel prima aan houden en hiervoor ook de bijpassende maatregelen nemen, waaronder dit besluit), daar blijkbaar ook druk van NOC*NSF achterzit (?), je veel geinvesteerd hebt in Roel en Pim en ze daarom deze bevoorrechte positie hebt gegeven. Dan kan Kees het er niet mee eens zijn, jammer dan, leg hem je beleid uit en volg je koers om je doelstellingen te halen, want nu weet niemand waar hij/zij aan toe is en doet Haijtink alleen maar toezeggingen ("je kunt spelers niet gaan bevoorrechten", waarom doe je het dan???) richting Kees die hij toch niet waar kan maken als ze deze koers blijven volgen.

En dan volgt als laatste nog de laatste ronde. Wederom laat de KNDB zich overrulen door een sponsor (als je bang bent anders geen organisatie meer te kunnen vinden, schaf dan je topsportconvenant af, want blijkbaar kun je dat niet waar maken als de sponsor alles bepaalt)? Ik snap best de overwegingen van de sponsor om meer publiek naar een toernooi te trekken, maar dit soort dingen kunnen niet tijdens een toernooi besloten worden en zo laat gecommuniceerd worden. Je kunt dat als KNDB-bestuur toch aan de sponsor uitleggen, o.a. dat er een topsportconvenant is om te voorkomen dat het NK een onprofessionele proeftuin wordt. Dat hij dit zo laat heeft bedacht is dan vervolgens jammer voor hem, maar je laat wel zien een koers te volgen en aan een professionalisering van de sport te werken (beleid?) als je niet naar hem luistert, dat moet hij toch ook kunnen waarderen.

Ik snap niet waarom er nog een beleid geschreven wordt en er convenanten ondertekend worden als vervolgens op het moment dat het er om gaat de gene met de grootste mond of het meeste geld beslist wat er gebeurd. Schrijf het dan niet meer, want niemand weet toch meer waar hij met deze stukken aan toe is. Tijd dat het bestuur eens opstaat bij dit soort zaken!

Maurits Meijer
Posts: 221
Joined: Thu Nov 27, 2008 19:22
Contact:

Re: Heerhugowaard trekt stekker eruit: morgen geen uitzending

Post by Maurits Meijer » Tue Apr 17, 2012 00:35

Martijn Rentmeester wrote: En dan volgt als laatste nog de laatste ronde. Wederom laat de KNDB zich overrulen door een sponsor (als je bang bent anders geen organisatie meer te kunnen vinden, schaf dan je topsportconvenant af, want blijkbaar kun je dat niet waar maken als de sponsor alles bepaalt)? Ik snap best de overwegingen van de sponsor om meer publiek naar een toernooi te trekken, maar dit soort dingen kunnen niet tijdens een toernooi besloten worden en zo laat gecommuniceerd worden. Je kunt dat als KNDB-bestuur toch aan de sponsor uitleggen, o.a. dat er een topsportconvenant is om te voorkomen dat het NK een onprofessionele proeftuin wordt. Dat hij dit zo laat heeft bedacht is dan vervolgens jammer voor hem, maar je laat wel zien een koers te volgen en aan een professionalisering van de sport te werken (beleid?) als je niet naar hem luistert, dat moet hij toch ook kunnen waarderen.
Het komt op mij een beetje over alsof het buigen of barsten was voor de KNDB; Ik bedoel: wel een laatste ronde maar geen internet, of niet een laatste ronde van het NK. In die zin kan ik het wel begrijpen.
Het verbaast mij overigens dat de sponsor ook in de organisatie zat. Volgens mij maakt dat de KNDB wel erg kwetsbaar.

Ik ben benieuwd naar de reactie van de KNDB op de gang van zaken.
http://slagzet.com

Martijn Rentmeester
Posts: 26
Joined: Sun Dec 26, 2010 14:42
Real name: Martijn Rentmeester

Re: Heerhugowaard trekt stekker eruit: morgen geen uitzending

Post by Martijn Rentmeester » Tue Apr 17, 2012 00:45

Maurits Meijer wrote:
Martijn Rentmeester wrote: En dan volgt als laatste nog de laatste ronde. Wederom laat de KNDB zich overrulen door een sponsor (als je bang bent anders geen organisatie meer te kunnen vinden, schaf dan je topsportconvenant af, want blijkbaar kun je dat niet waar maken als de sponsor alles bepaalt)? Ik snap best de overwegingen van de sponsor om meer publiek naar een toernooi te trekken, maar dit soort dingen kunnen niet tijdens een toernooi besloten worden en zo laat gecommuniceerd worden. Je kunt dat als KNDB-bestuur toch aan de sponsor uitleggen, o.a. dat er een topsportconvenant is om te voorkomen dat het NK een onprofessionele proeftuin wordt. Dat hij dit zo laat heeft bedacht is dan vervolgens jammer voor hem, maar je laat wel zien een koers te volgen en aan een professionalisering van de sport te werken (beleid?) als je niet naar hem luistert, dat moet hij toch ook kunnen waarderen.
Het komt op mij een beetje over alsof het buigen of barsten was voor de KNDB; Ik bedoel: wel een laatste ronde maar geen internet, of niet een laatste ronde van het NK. In die zin kan ik het wel begrijpen.
Het verbaast mij overigens dat de sponsor ook in de organisatie zat. Volgens mij maakt dat de KNDB wel erg kwetsbaar.

Ik ben benieuwd naar de reactie van de KNDB op de gang van zaken.
Ik kan het ook in dat geval niet begrijpen. Je weet vooraf je voorwaarden waaraan het toernooi moet voldoen en die leg je vast in een contract met de organisatie. In het topsportconvenant staat o.a. dat er live-games moeten zijn op de website. Dit neem je dus ook in je contract met de organisatie op (daar ga ik vanuit, anders moet je dat niet in je convenant zetten). Dan kan de sponsor roepen wat hij wilt, maar staat de KNDB gewoon in zijn recht en moet de sponsor betalen. Hij wist tenslotte van tevoren de voorwaarden. Op de manier hoe het nu gaat krijgen we natuurlijk nooit een stabiel en professioneel NK, als elk jaar weer de voorwaarden veranderen.

Post Reply