Ik krijg de indruk dat je het niet met me eens bent. Kun je me, als je het schuim van de mond hebt geveegd, ook aangeven waarom dat zo is, en hoe jij de toekomst van de partijen-opslag dan wel ziet?Hanco Elenbaas wrote:Toen Piet Bouma een prijs kreeg van de KNDB werd hier geschreven dat Klaas Bor die prijs veel eerder had moeten krijgen dan Piet Bouma. Gelijk stond iemand met een grote mond klaar om te roepen dat Klaas geen prijs verdiende omdat hij geld maakte met zijn Turbo Dambase. Niemand sprak deze persoon tegen. En nu komen de Jan Pietertjes van deze wereld vertellen dat Klaas in het verleden leeft, dat hij zijn "stevige prijs" van "honderden euro's" moet loslaten en in navolging van degene die hem bestolen heeft alles gratis of vrijwel gratis moet weggeven. Als ik Klaas was zou iets in me hard "Barst maar!" schreeuwen. Gelukkig is Klaas een stuk vriendelijker dus wie weet zal hij ondanks alle respectloosheid toch opnieuw naar een manier zoeken om de damwereld tegemoet te komen.
Overigens schrijf ik nergens dat Klaas zijn werk gratis weg moet geven. De raadpleegmogelijkheden via Toernooibase zijn beperkt en niet al te snel, dus de meeste 'power-users' van nu zullen waarschijnlijk wel blijven betalen. Misschien worden het er zelfs wel meer. Ervaring met andere software leert dat gebruikers vanaf een 'light'-versie' vaak veel makkelijker de stap maken naar een 'power'-versie dan vanuit het niets.