Artistieke damfoto's
- Hanco Elenbaas
Re: Artistieke damfoto's
R.C. Keller en Thom Nobbe, in de jaren zestig en zeventig als organisatoren en wedstrijdleiders onafscheidelijk bij verschillende evenementen, zoals Suikertoernooi, KSH-toernooi, Brintatoernooi, kampioenschap van Nederland en kampioenschap van Amsterdam.
- Wishmaster
- Real name: Pascal Stil
Schitterende serie foto's. Die foto van Tsjizjov in 1990 was volgens mij bij Dammen op de dam. Kan me niet meer precies herinneren, maar volgens mij gaf hij een demonstratie, en deed Piet Roozenburg een aanschuifsimultaan dat jaar.
everytime is a good time to take your time to have a good time
- Hanco Elenbaas
Waarschijnlijk heb je gelijk Pascal. Kees IJsbrandij heeft toen nog deze foto gemaakt:Wishmaster wrote:Schitterende serie foto's. Die foto van Tsjizjov in 1990 was volgens mij bij Dammen op de dam. Kan me niet meer precies herinneren, maar volgens mij gaf hij een demonstratie, en deed Piet Roozenburg een aanschuifsimultaan dat jaar.
Op pagina 192 van het KNDB Jubileumboek '100 jaar op 100 velden' vind je een vrijwel identieke. Heb je dat boek al Pascal? Als je deze foto's mooi vindt, mag je dat boek niet missen!
- Wishmaster
- Real name: Pascal Stil
Als KNDB lid heb ik het boek Hanco, en ik voelde me zeer vereerd dat ik er zelf ook nog in genoemd werd.
everytime is a good time to take your time to have a good time
-
- Real name: Alexander Presman
http://www.flickr.com/photos/anthonykeiler/6904877975/
Draughts men Kuala Lumpur
I was walking back to the guest house in Kuala Lumpur and I noticed these men playing draughts. Shortly after this picture was taken the men were up in arms. Apparently the guy on the left cheated. Fortunately, the chairs, board and chain were not harmed.
Draughts men Kuala Lumpur
I was walking back to the guest house in Kuala Lumpur and I noticed these men playing draughts. Shortly after this picture was taken the men were up in arms. Apparently the guy on the left cheated. Fortunately, the chairs, board and chain were not harmed.
- Hanco Elenbaas
Alekseï Tsjizjov op 13 december 1991 in Tallinn, nadat hij in een match om de wereldtitel uitdager Guntis Valneris met 22-10 verpletterd had, zes overwinningen in zestien partijen. Met dank aan Henk Boers.
Het matchboek Tsjizjov-Valneris 1991 kan gedownload worden op Scribd:
http://www.scribd.com/doc/86366163/Matc ... in-Tallinn
V.l.n.r. Frank Drost, Jos Stokkel, Petra Polman en Tjeerd Harmsma
WK Dames 1979 Sneek: Elena Michailovskaja
WK Dames 1979 Sneek: Elena Altsjoel
WK Junioren 1979 Sneek: Jos Stokkel - Tjeerd Harmsma
WK Junioren 1979 Sneek: Anatoly Weltman
WK Dames 1979 Sneek: Lenie Geurts - Petra Polman
WK Junioren en Dames 1979 Sneek
V.l.n.r. Anatoly Weltman, jos Stokkel, Tjeerd Harmsma en Genadi Schwarzman
WK Dames 1979 Sneek Ludmilla Sochnenko
WK Junioren 1979 Sneek: Gil Salomé
WK Junioren en Dames 1979 Sneek: Russische delegatie
V.l.n.r. Tolk, Coach, Sochnenko, Altsjoel, Skliarov
Mooie foto's Tjeerd! Grappig dat er ooit een WK junioren in Sneek is gehouden! Was dit in Hotel Osinga?
- Hanco Elenbaas
Hotel De Wijnberg, Menno.MenO wrote:Mooie foto's Tjeerd! Grappig dat er ooit een WK junioren in Sneek is gehouden! Was dit in Hotel Osinga?
Dank je Menno, voor het compliment!MenO wrote:Mooie foto's Tjeerd! Grappig dat er ooit een WK junioren in Sneek is gehouden! Was dit in Hotel Osinga?
Zoals Hanco ook al schreef was het toernooi in Hotel de Wijnberg, zie hieronder het toernooiboek.
De foto's zijn overigens gemaakt door Frans Verschueren, de vader van Danny Verschueren, die de kleuren van België verdedigde in Sneek.
Frans was beroepsfotograaf en kon ook aardig dammen. Ik kwam in die tijd regelmatig bij de familie Verschueren over de vloer.
Hieronder enkele foto's die gemaakt zijn in de tuin van hun huis in Hulshout. Ik gaf daar een buitentraining.
Op de eerste foto zie je Frans vooraan zitten, ook de moeder van Danny is op enkele foto's te zien.
De namen van de andere spelers weet ik niet meer. Volgens mij speelden ze toen voor club Lier.
Op de laatste foto zit Danny vooraan.