Met de ondersteuning vanuit het nieuwe met andere gedeeld bondsbureau zie ik direct al de meerwaarde van bij andere bonden opgedane ervaringen. In het rond de zomer op te leveren meerjarenbeleidsplan voorzie ik een elders effectieve gebleken aanpak bij verbetering kader, verbetering breedtesport, e.d. Ik heb alle vertrouwen in de voordelen van en de kwaliteit van de medewerkers bij het nieuwe bondsbureau. Nog even geduld!Fred van Amersfoort wrote:Dieter, ook al bestrijd ik je iedere keer vol liefde, jij moet zeker doorgaan. Ik durf de damwereld niet nog meer in handen van mafkezen te geven. Deze keer wordt er geld gestopt zodat mensen korter hoeven te dammen. Dat is natuurlijk volledig in strijd met de doelstelling die je als bond moet hebben. Bij sommige wedstrijden zul je meer reizen dan dammen. Misschien moeten we dit clubje schijndemocraten maar eens naar huis sturen. Als de bond geld heeft moet dat in zinnige projekten, niet in het verder afzwakken van het enige dat nog redelijk goed loopt, de bondskompetitie. Er zijn al genoeg zaken die dubieus verlopen en waar de bondsraad nog geen enkel zinnige oplossing heeft aangedragen.
1. het ledenverlies
2. het gebrek aan middelen voor topspelers
3. het daadwerkelijk ondersteunen van noodlijdende clubs
4. het remisevirus
5. het volledig debacle van de provinciale kompetitie
6. het bijzonder vage geburen rond personnlijke kampioenschappen.
7. het volledig negeren van het stuk back to basics van Piet
8. het volledig negeren van het onderzoeksaanbod van Jaap van Galen.
Het Bestuur en Bondsbureau zijn afgelopen periode ook stevig in de weer geweest om de dreiging van het wegvallen van de NOC/NSF subsidies af te wentelen. Eerdaags wordt bericht verwacht of dit geslaagd is. Als dat zo is, dan hebben ze een topprestatie geleverd om voor een kleine sportbond een uitzonderingspositie te verwerven.