Tavira-Open 2011

Post Reply
VibeMan

Re: Tavira-Open 2011

Post by VibeMan » Mon Dec 05, 2011 14:59

groenteboer wrote:Onderstaande quote komt van een ander topic, maar is gerelateerd aan Tavira Open.
VibeMan wrote:Beste Michel,

Ik wil jou vriendelijk verzoeken om je niet zo negatief uit te laten over onze club.
Je posts op het forum zijn namelijk nergens op gebaseerd.

Tevens bevuil je het forum met onzin verhalen in het Tavira-topic en val je clubleden persoonlijk aan. Beschuldig je mij ervan, Theo Dijkstra te hebben gechanteerd.

Ik wil je graag uitnodigen om eens face-to face kritiek te leveren, i.p.v. achter je pc allerlei onzin uit te kramen.

Graag wil ik het hierbij laten.
Je had je opgegeven voor het toernooi, Gerbrand. Korte tijd van tevoren neem je opeens contact op met Theo dat het jou beter lijkt om maar niet mee te doen. Theo heeft in zijn begroting al lang de opbrengsten van jullie drie meegenomen en krijgt dan opeens zo'n reactie te zien. De enige manier om jullie toch nog te laten meedoen was om dan maar de eerste drie rondes een reglementaire remise te doen. Op het moment dat Theo Dijkstra een speler had gevonden om in iedere ronde iemand op remise te houden begonnen jullie te zeuren dat zijn rating te laag zou zijn. Uiteindelijk heeft hij zichzelf maar opgeofferd, om op deze manier jullie toch nog te kunnen laten meedoen. (anders zou hij veel opbrengsten mislopen) Zie je niet in dat het voor een organisator een ramp is als korte tijd van tevoren opeens een groep deelnemers afhaakt?? Jullie wilden zelfs de kosten van het toernooi laten verrekenen met de logies.

Wat betreft de zaken over je club: praat eens met de gastgezinnen van het NK junioren :idea: Die zullen je haarfijn uitleggen wat ik bedoel.

Michel, zoals ik je al eerder vroeg. Stop met onzin verhalen te posten op het forum. Kort voor het toernooi afmelden? Waar haal je die informatie vandaan? Wanneer heb ik me dan afgemeld volgens jou? En welke groep deelnemers heb je het over? 3 personen zou ik toch eerder een groepje noemen.

groenteboer
Real name: Michel Stempher

Post by groenteboer » Mon Dec 05, 2011 19:12

[dambolite]
VibeMan wrote:
Michel, zoals ik je al eerder vroeg. Stop met onzin verhalen te posten op het forum. Kort voor het toernooi afmelden? Waar haal je die informatie vandaan? Wanneer heb ik me dan afgemeld volgens jou? En welke groep deelnemers heb je het over? 3 personen zou ik toch eerder een groepje noemen.
Het vervolg is op last van WvM verwijderd.
Last edited by groenteboer on Mon Jan 30, 2012 13:30, edited 1 time in total.

VibeMan

Post by VibeMan » Mon Dec 05, 2011 21:05

groenteboer wrote:
VibeMan wrote:
Jou, Tomasz Miksa en Gerwin Mollink. Enkele weken van tevoren hebben jullie hebben aangegeven liever niet te spelen en dat jullie zelfs weigerden om de hele competitie te spelen. Aangezien je je wel hebt opgegeven moet je gewoon gaan spelen, tenzij er een goede reden is om dit niet te doen. Vakantie vieren is dus geen goede reden. Door jullie actie brachten jullie de organisatie financieel in problemen. Om toch aan het geld (en de deelnemers) te komen stelde hij voor om jullie dan toch maar de eerste drie rondes vrijaf te geven. Om Theo te bedanken kwamen jullie ook nog eens niet opdagen bij de prijsuitreiking. Is er wel een heel klein beetje respect van jullie voor de organisatie??

Dit is echt geen onzin Gerbrand. Dit is zoals Theo Dijkstra het heeft ervaren en waarom zou hij erover liegen?
3x 50 euro de organisatie financieel in problemen brengen? Dit noem ik dus grote onzin (beter gezegd: Stempherpraat). Je maakt mij niet wijs dat je met 150 euro minder zwaar in de financiele problemen komt als toernooiorganisatie.

Ik heb ons overigens 21 dagen voor aanvang van het toernooi afgemeld (lijkt mij ruim voldoende, ik heb zelf toernooiafmeldingen van dammers gehad op de toernooidag zelf). De reden van de afmelding doet er overigens niet toe, dat is onze persoonlijke keus, die dient gerespecteerd te worden.

Dat Theo ons vervolgens mailt en aangeeft dat het een hele aderlating zou zijn als wij niet zouden spelen en vervolgens voorstelt om ons de eerste 3 ronden tegen elkaar te laten loten en remise overeen te komen zonder te spelen. Wij hier vervolgens op in gaan om Theo enigzins tevreden te stellen. We hadden ook kunnen zeggen, we spelen helemaal niet, punt.

Uiteindelijk zijn we de brave jongetjes van de klas om de kas van het toernooi te spekken met EUR 150,- voor in totaal 8 potjes dammen. Ik vraag me af wie er hier bedankt moet worden.....

Respect voor de organisatie hebben we zeker. We hebben ons immers tijdig afgemeld en zijn vervolgens op Theo's voorstel ingegaan, hebben keurig ons inschrijfgeld voldaan en waren zelfs aanwezig bij de opening, terwijl we de eerste drie ronden niet eens hoefden te spelen..... dat we vervolgens de sluiting hebben gemist, kun je ons niet verwijten. Als je 's middag's om half 4 klaar bent met spelen, dan moet je niet raar opkijken dat men niet wacht tot de sluiting die voor 20:00 uur staat gepland.

groenteboer

Post by groenteboer » Mon Jan 30, 2012 13:38

Op last van damclub Witte van Moort heb ik een aantal posts verwijderd uit dit topic. (in ieder geval de inhoud ervan gewist) Ik schreef hierin dat enkele WvM'ers niet meer wilden meedoen aan het toernooi relatief kort voordat het toernooi zou starten. Dit bestempelde ik als zeer respectloos. De damclub vatte dit negatief op en heeft een officiële aanklacht ingediend tegen mij bij de KNDB.

Hoe dan ook: de informatie die ik heb gehad is afkomstig van Theo Dijkstra zelf. In Portugal sprak ik met hem hierover en hij was echt boos op deze actie van Miksa, Mollink en Hessing. Deze drie (in ieder geval Hessing; ik neem aan dat hij namens hun alledrie spreekt) vinden het echter onzin wat Theo zegt, dus concludeer ik dat er twee verhalen zijn.

De forumlezer mag voor zichzelf bepalen aan wiens kant zij staat. Mijn persoonlijke mening is dat Theo Dijkstra het bij het rechte eind heeft.

ildjarn
Real name: Joost de Heer

Post by ildjarn » Mon Jan 30, 2012 13:47

Stuur ook even een bericht naar Alexander. De verwijderde teksten zijn nog gewoon in quotes te lezen in latere berichten.
Lasst die Maschinen verhungern, Ihr Narren...
Lasst sie verrecken!
Schlagt sie tot -- die Maschinen!

martijn vissers

Post by martijn vissers » Mon Jan 30, 2012 14:53

groenteboer wrote:...een officiële aanklacht ingediend tegen mij bij de KNDB.
Wat is de eis?

groenteboer

Post by groenteboer » Mon Jan 30, 2012 14:54

martijn vissers wrote:
groenteboer wrote:...een officiële aanklacht ingediend tegen mij bij de KNDB.
Wat is de eis?
1. Verwijderen posts
2. Een bericht dat het geen feit is.
3. Afstand doen van mijn eigen mening.

Aan die 3e kan ik uiteraard niet voldoen. Heb ik ze ook gemeld.

Jasper Daems

Post by Jasper Daems » Mon Jan 30, 2012 16:13

Nog geluk dat je geen stadionverbod hebt gehad in de beruchte bierkeet.

Leri
Real name: Maikel van den Esker

Post by Leri » Mon Jan 30, 2012 17:32

Haha, dan moet je toch echt eerst een speler onverwachts in zijn rug trappen voor een stadion verbod.

3e eis kan je idd geen afstand van doen.

Persoonlijk zie ik een forum als een handig middel waarbij je elkaar feedback kan geven.
Hieruit kan je je voordeel juist halen! Moet natuurlijk wel opbouwende feedback zijn.

Theo Dijkstra

Post by Theo Dijkstra » Mon Jan 30, 2012 17:40

Voor alle duidelijkheid.
Ik wijs deze door Groenteboer gehanteerde manier van uitgebreid en veelvuldig publiek kritiek uiten, op basis van feiten uit de tweede hand af.
Maar ik bevestig dat nagenoeg alle, door Groenteboer uit mijn mond opgetekende uitspraken, betreffende enkele, op een onbewaakt moment, geuite opmerkingen van verdriet en teleurstelling over de handelswijzen van Gerbrand Hessing, waar zijn.
De “kndb” kan zich tot mij wenden voor de feiten, die uitsluitend op basis van vertrouwelijkheid zullen worden gegeven.

groenteboer

Post by groenteboer » Mon Jan 30, 2012 18:11

Theo Dijkstra wrote:Voor alle duidelijkheid.
Ik wijs deze door Groenteboer gehanteerde manier van uitgebreid en veelvuldig publiek kritiek uiten, op basis van feiten uit de tweede hand af.
Hier heeft Theo Dijkstra natuurlijk een punt. Zo had ik het nog niet eerder bekeken. Als er iemand is die dit soort dingen naar buiten zou moeten brengen is het Theo en niet ik. Tegenover Theo mijn welgemeende excuses dat ik dit wel naar buiten heb gebracht. Ik was er zo 'boos' over ook, dat ik me niet kon inhouden om dit te melden.

Wat betreft die officiële aanklacht van WvM: de club heeft nooit persoonlijk contact gezocht met mij. Ik kreeg opeens van de voorzitter van de KNDB, de heer Haijtink, een bericht dat er een officiële aanklacht was ingediend tegen mij. Het enige wat de club heeft gedaan, is mij aanspreken tijdens een toernooi met de mededeling dat ze stappen tegen mij hadden ondernomen/aan het ondernemen zijn en op het forum zeggen dat ik me niet negatief moet uitlaten over de club. Hierna heb ik dat ook niet meer gedaan. Met betrekking tot Tavira heb ik zelfs niks meer gezegd erover toen Hessing dat vroeg.

Cor van Dusseldorp

Post by Cor van Dusseldorp » Mon Jan 30, 2012 19:04

groenteboer wrote:
Theo Dijkstra wrote:Voor alle duidelijkheid.
Hier heeft Theo Dijkstra natuurlijk een punt. Zo had ik het nog niet eerder bekeken. Als er iemand is die dit soort dingen naar buiten zou moeten brengen is het Theo en niet ik. Tegenover Theo mijn welgemeende excuses dat ik dit wel naar buiten heb gebracht. Ik was er zo 'boos' over ook, dat ik me niet kon inhouden om dit te melden.

Wat betreft die officiële aanklacht van WvM: de club heeft nooit persoonlijk contact gezocht met mij. Ik kreeg opeens van de voorzitter van de KNDB, de heer Haijtink, een bericht dat er een officiële aanklacht was ingediend tegen mij. Het enige wat de club heeft gedaan, is mij aanspreken tijdens een toernooi met de mededeling dat ze stappen tegen mij hadden ondernomen/aan het ondernemen zijn en op het forum zeggen dat ik me niet negatief moet uitlaten over de club. Hierna heb ik dat ook niet meer gedaan. Met betrekking tot Tavira heb ik zelfs niks meer gezegd erover toen Hessing dat vroeg.

Verrassend dat je een brief van de voorzitter krijgt.
Je zou namelijk verwachten dat WvM, wanneer zij zich benadeeld voelen door je uitspraken, dit aanhangig zouden hebben gemaakt bij de tuchtcommissie.
Dan had je ook nog gewoon jouw versie van het verhaal kunnen geven, en had de tuchtcommissie een gewogen uitspraak kunnen doen.

Hanco Elenbaas

Post by Hanco Elenbaas » Mon Jan 30, 2012 20:12

groenteboer wrote:Op last van damclub Witte van Moort heb ik een aantal posts verwijderd uit dit topic. (in ieder geval de inhoud ervan gewist) Ik schreef hierin dat enkele WvM'ers niet meer wilden meedoen aan het toernooi relatief kort voordat het toernooi zou starten. Dit bestempelde ik als zeer respectloos. De damclub vatte dit negatief op en heeft een officiële aanklacht ingediend tegen mij bij de KNDB.

Hoe dan ook: de informatie die ik heb gehad is afkomstig van Theo Dijkstra zelf. In Portugal sprak ik met hem hierover en hij was echt boos op deze actie van Miksa, Mollink en Hessing. Deze drie (in ieder geval Hessing; ik neem aan dat hij namens hun alledrie spreekt) vinden het echter onzin wat Theo zegt, dus concludeer ik dat er twee verhalen zijn.

De forumlezer mag voor zichzelf bepalen aan wiens kant zij staat. Mijn persoonlijke mening is dat Theo Dijkstra het bij het rechte eind heeft.
Laat je niet intimideren groenteboer. Als je de waarheid vertelt zijn er altijd figuren die dat niet kunnen waarderen, maar die hebben pech gehad als ze zich hebben bezondigd aan praktijken die het daglicht niet kunnen verdragen. Waarom wis je die posts?

Fred van Amersfoort

Post by Fred van Amersfoort » Mon Jan 30, 2012 21:01

Maak je geen zorgen groentemens, een forum is net een kroeg, je kunt zeggen wat je wilt. Ik was ook eens in een kroeg, toen vertelde iemand mij dat de voormalige koningin Juliana zo dement was als een dolle labrador. Omdat ik geen verstand van honden heb kon ik het niet weerleggen. Als de KNDB hier straf voor geeft dan wordt het nog druk bij het bondsburo. Ik heb spelers uit Friesland,Limburg en vrijwel iedereen in de tussenliggende provincies beledigd. Pas als je namen noemt en vertelt dat iemands moeder achter de ramen werkt en zijn opa een dief van voedselbonnen was, tja dan moet je eerst historisch onderzoek doen. Als ik zeg dat er in de buurt van Westerhaar meer paarden dan dammers wonen zullen er ook een paar boos worden. Dan kan Haijtink mij 7 brieven schrijven, ik neem er niets van terug. Ook al omdat er niets mis is met paarden

ildjarn
Real name: Joost de Heer

Post by ildjarn » Mon Jan 30, 2012 22:04

Iedereen was die uitspraken al lang weer vergeten, en wat doet WvM? Het domste dat ze kunnen doen: er weer aandacht aan geven.
Lasst die Maschinen verhungern, Ihr Narren...
Lasst sie verrecken!
Schlagt sie tot -- die Maschinen!

Post Reply