Indeling kwalificatietoernooien NK 2012 bekend

Post Reply
Jochem Zweerink

Indeling kwalificatietoernooien NK 2012 bekend

Post by Jochem Zweerink » Mon Dec 12, 2011 16:08

De indeling van de kwalificatietoernooien NK 2012 staat inmiddels op http://www.kndb.nl/cms/index.php?option ... Itemid=119. Er zijn drie poules. De eerste drie spelers uit iedere poule kwalificeren zich voor het NK. Daarnaast zijn de nummers 1 tot en met 3 van vorig jaar reeds gekwalificeerd voor het NK, alsmede Ron Heusdens (keuzeplaats) en Richard Mooser (sponsorplaats).

groenteboer
Real name: Michel Stempher

Re: Indeling kwalificatietoernooien NK 2012 bekend

Post by groenteboer » Mon Dec 12, 2011 18:58

Jochem Zweerink wrote:De indeling van de kwalificatietoernooien NK 2012 staat inmiddels op http://www.kndb.nl/cms/index.php?option ... Itemid=119. Er zijn drie poules. De eerste drie spelers uit iedere poule kwalificeren zich voor het NK. Daarnaast zijn de nummers 1 tot en met 3 van vorig jaar reeds gekwalificeerd voor het NK, alsmede Ron Heusdens (keuzeplaats) en Richard Mooser (sponsorplaats).
In één woord: schandalig. Niet dat ik het Richard Mooser of Ron Heusdens misgun dat ie meedoet, integendeel. Maaaar... in 2011 mocht Wapenveld niet een organisatieplaats toekennen aan iemand, omdat Dolfing zo nodig mee moest doen, vanwege gedeelde 3e plek blablabla. Nu is dat niet het geval en mag de nummer 4 ook meedoen, maar mag de organisatie ook nog een speler aanwijzen.

Dit is zeer onredelijk naar Wapenveld toe. Schandalig, zoals ik net al zei. Zo ga je niet met organisaties om. Gelijke gevallen dienen gelijk te worden behandeld. Dat gebeurt hier niet..

henk stoop

Post by henk stoop » Mon Dec 12, 2011 21:03

groenteboer wrote:
Jochem Zweerink wrote:De indeling van de kwalificatietoernooien NK 2012 staat inmiddels op http://www.kndb.nl/cms/index.php?option ... Itemid=119. Er zijn drie poules. De eerste drie spelers uit iedere poule kwalificeren zich voor het NK. Daarnaast zijn de nummers 1 tot en met 3 van vorig jaar reeds gekwalificeerd voor het NK, alsmede Ron Heusdens (keuzeplaats) en Richard Mooser (sponsorplaats).
In één woord: schandalig. Niet dat ik het Richard Mooser of Ron Heusdens misgun dat ie meedoet, integendeel. Maaaar... in 2011 mocht Wapenveld niet een organisatieplaats toekennen aan iemand, omdat Dolfing zo nodig mee moest doen, vanwege gedeelde 3e plek blablabla. Nu is dat niet het geval en mag de nummer 4 ook meedoen, maar mag de organisatie ook nog een speler aanwijzen.

Dit is zeer onredelijk naar Wapenveld toe. Schandalig, zoals ik net al zei. Zo ga je niet met organisaties om. Gelijke gevallen dienen gelijk te worden behandeld. Dat gebeurt hier niet..
Ik ben het niet met je eens Michel.

De organisatie mag een finale-waardige speler aanwijzen, had Wapenveld die?
Dit jaar is dit nog iets verder gespecificeerd: een speler met een rating van minimaal 1400 of een seizoenprestatierating van minimaal 1400.

Heeft de organisatie geen finale-waardige speler dan wordt dit automatisch nr. 4 van het vorige NK, dus dit jaar Ron Heusdens.

Maar.... Iedereen ziet liever een finale met 14 spelers. Dat is voor de organisatie financieel echter een behoorlijk zwaardere belasting. Blijkbaar heeft SNA dat er voor over. En de rating van Richard Mooser is nu ook weer niet zo veel minder dan 1400, dus dit lijkt me een win-win situatie. Organisatie blij, spelers blij, en zelfs één extra finaleplaats beschikbaar in de halve finales.

Piet Bouma

Post by Piet Bouma » Mon Dec 12, 2011 22:31

groenteboer wrote:

Wapenveld had in dat geval de poot stijf moeten houden.
Een sponsorplaats/organisatieplaats moet (vind ik) ten allen tijde door de organisatie zelf ingevuld worden.
Wiebe van der Wijk heeft tijdens het WK enorm veel extra publiciteit (in ieder geval in de NOP) en publiek(!) gegenereerd. Dankzij "een poot stijf houden".
Het convenant zal nu wel aardig dichtgetimmerd zijn, maar topspelers moeten blij zijn dat er nog organisaties zijn die een NK willen organiseren. Een lokale held heeft enorm veel meerwaarde.
https:toernooibase.kndb.nl More than 457.000 games on applet, more than 1.300.000 results, more than 23.000 games broadcasted (semi-)live, more than 13.600 inserted tournaments!

groenteboer
Real name: Michel Stempher

Post by groenteboer » Mon Dec 12, 2011 22:36

Piet Bouma wrote:
Een sponsorplaats/organisatieplaats moet (vind ik) ten allen tijde door de organisatie zelf ingevuld worden.
Wiebe van der Wijk heeft tijdens het WK enorm veel extra publiciteit (in ieder geval in de NOP) en publiek(!) gegenereerd. Dankzij "een poot stijf houden".
Het convenant zal nu wel aardig dichtgetimmerd zijn, maar topspelers moeten blij zijn dat er nog organisaties zijn die een NK willen organiseren. Een lokale held heeft enorm veel meerwaarde.
Als ik het goed begreep had Wapenveld geen keuze... of op de manier zoals de KNDB het wou.. of maar niet organiseren. Uiteindelijk toch maar eieren voor hun geld gekozen.

Piet Bouma

Post by Piet Bouma » Mon Dec 12, 2011 22:47

groenteboer wrote:
Piet Bouma wrote:
Als ik het goed begreep had Wapenveld geen keuze... of op de manier zoals de KNDB het wou.. of maar niet organiseren. Uiteindelijk toch maar eieren voor hun geld gekozen.
Gewoon dus laten overbluffen.
In China spelen drie Chinezen mee in het SWMG. Waarom? Sponsoren en verdere aandacht voor de damsport in China. Liever had ik Schwarzman (64-toernooi, bijv.), Gantwarg en Balthazi daar gezien (om maar een paar te noemen). Die Chinezen eindigen natuurlijk onderaan.
Dat vindt iedereen prima. Maar.....Nederland....tja, daar heeft de KNDB in plaats van de organisatie het voor het zeggen.
https:toernooibase.kndb.nl More than 457.000 games on applet, more than 1.300.000 results, more than 23.000 games broadcasted (semi-)live, more than 13.600 inserted tournaments!

Post Reply