Jeugdclubcompetitie, zaterdag 3 december

User avatar
VibeMan
Posts: 528
Joined: Sat Jan 10, 2004 20:05

Re: Jeugdclubcompetitie, zaterdag 3 december

Post by VibeMan » Mon Dec 05, 2011 13:32

Beste Michel,

Ik wil jou vriendelijk verzoeken om je niet zo negatief uit te laten over onze club.
Je posts op het forum zijn namelijk nergens op gebaseerd.

Tevens bevuil je het forum met onzin verhalen in het Tavira-topic en val je clubleden persoonlijk aan. Beschuldig je mij ervan, Theo Dijkstra te hebben gechanteerd.

Ik wil je graag uitnodigen om eens face-to face kritiek te leveren, i.p.v. achter je pc allerlei onzin uit te kramen.

Graag wil ik het hierbij laten.

groenteboer
Posts: 967
Joined: Sun Jul 01, 2007 19:57
Real name: Michel Stempher
Location: Kampen
Contact:

Re: Jeugdclubcompetitie, zaterdag 3 december

Post by groenteboer » Mon Dec 05, 2011 13:54

Terug on-topic: vanavond zal het verslag van de jeugdclubcompetitie op DamXL verschijnen. DamZ zal ook wel komen binnenkort.

blondegod
Posts: 562
Joined: Wed Nov 05, 2003 00:53

Re: Jeugdclubcompetitie, zaterdag 3 december

Post by blondegod » Mon Dec 05, 2011 16:39

WSDVRules wrote: Maar om het niet invoeren van de uitslagen af te doen met de opmerking dat veel teams hetzelf al bijhouden is natuurlijk te gek voor woorden.

Volgens mij geeft Jochem in eerste instantie een hele andere reden aan. "De uitslagen werden niet of nauwelijks gedownload" Ik ga er dan ook vanuit dat dit de hoofdreden is dat de gedetaileerde uitslag ontbreekt. Begrijpelijk lijkt me.

Verder is het natuurlijk hartstikke mooi dat deze wedstrijden er (nog) zijn. De opkomst was helaas minimaal, maar dat kun je de KNDB moeilijk verwijten.

WSDVRules
Posts: 203
Joined: Tue Aug 01, 2006 15:02

Re: Jeugdclubcompetitie, zaterdag 3 december

Post by WSDVRules » Mon Dec 05, 2011 18:08

Alex wrote:Ik zeg het niet snel, maar ik ben het met Hans eens :?
Toch mooi zo vlak voor Kerstmis. Wat trouwens ook niet bijdroeg aan de sfeer was het apart huldigen van de prijswinnaars. Aangezien er nogal wat clubs met meerdere teams waren was het een stuk leuker geweest om de prijsuitreiking van welpen t/m junioren gelijktijdig te doen. Voorzover ik me herinner was dat in het verleden ook altijd zo. Tenslotte, wil je een maximaal aantal deelnemers plan deze jeugdcompetitie dan niet in een Sinterklaas-weekend. Genoeg gezeurd, volgend jaar zijn we er gewoon weer met 4 teams!

Piet Bouma
Posts: 3574
Joined: Sun Nov 02, 2003 13:05
Location: Harlingen

Re: Jeugdclubcompetitie, zaterdag 3 december

Post by Piet Bouma » Mon Dec 05, 2011 20:50

Jochem Zweerink wrote:
Alex wrote:
Jochem Zweerink wrote:In de bijlage zijn de uitslagen en eindstanden te vinden.
Komen er nog (gedetailleerde) uitslagen in ToernooiBase?
Nope. Een paar jaar (in het pre-Toernooibase tijdperk) terug heb ik een paar keer alle gedetailleerde uitslagen ingevoerd. Die werden toen nauwelijks gedownload, dus dat was een beetje zonde van het werk. Veel teams houden immers zelf de persoonlijke uitslagen bij. Het verslag van de jeugdclubcompetitie incl. foto's zal hopelijk spoedig op DamXL en ook op DamZ! komen te staan. Ik plaats het hier maar niet, omdat ik de FMJD forum server niet teveel wil belasten.
Toch jammer dat je wat in het pre-Toernooibase tijdperk bent blijven steken Jochem.

Als in Toernooibase (vooraf) alle teams en poules ingevoerd waren.....
Dan had je daarna (of iemand anders, zoals Alex die heeft ook alle rechten :idea: ) wedstrijdprogramma/teamuitslagen in kunnen voeren.
En dan hadden daarna die teamleiders, die detailuitslagen er vast wel bij kunnen zetten.....
(als er met vaste teamopstellingen gespeeld is, is er een optie in Toernooibase om dat ook nog als handigheidje te gebruiken).
Een en ander eigenlijk volgens hetzelfde principe als bij de Nationale Competitie
(want in de laatste ronde van de NC hoefde ik - gelukkig - ook nog maar een half uurtje aan het werk voor de detailuitslagen - de rest was al door andere gebruikers ingevoerd!! Fantastisch!).

We zullen meemaken dat er steeds minder downloads van jeugduitslagen komen. Want aantal deelnemende teams en jeugdleden zullen nog wel verder dalen.

Je zult m.i. in de informatievoorziening in het offensief moeten. Want niks is leuker voor die jeugdspelers om zondag bij opa en oma op Internet te laten zien hoe je gespeeld hebt en maandag op school het ook nog even te laten zien.
Toernooibase is daarvoor een aardig hulpmiddel.

Overigens complimenten voor WSDV en DES Lunteren, waar ik gisteren al mooie verslagen zag....(ongetwijfeld zullen er meer clubs zijn die het gedaan hebben, maar wat ik nog niet heb gezien. Bij voorbaat sorry).

Koos van Amerongen heeft het bij het KNK Sneldammen van jeugdteams vorig jaar laten zien, dat het kan.
En ook Jan Voortman heeft vorig jaar bij de 'provincie' scholen met hulp van anderen enorm veel schooldamwedstrijden ingevoerd.

Dus volgende keer toch maar in Toernooibase??
https:toernooibase.kndb.nl More than 415.000 games on applet, more than 1.300.000 results, more than 21.000 games broadcasted (semi-)live, more than 12.900 inserted tournaments!

Jochem Zweerink
Posts: 245
Joined: Fri Jul 23, 2004 20:17

Re: Jeugdclubcompetitie, zaterdag 3 december

Post by Jochem Zweerink » Tue Dec 06, 2011 00:37

Piet Bouma wrote:
Jochem Zweerink wrote:
Alex wrote:Komen er nog (gedetailleerde) uitslagen in ToernooiBase?
Nope. Een paar jaar (in het pre-Toernooibase tijdperk) terug heb ik een paar keer alle gedetailleerde uitslagen ingevoerd. Die werden toen nauwelijks gedownload, dus dat was een beetje zonde van het werk. Veel teams houden immers zelf de persoonlijke uitslagen bij. Het verslag van de jeugdclubcompetitie incl. foto's zal hopelijk spoedig op DamXL en ook op DamZ! komen te staan. Ik plaats het hier maar niet, omdat ik de FMJD forum server niet teveel wil belasten.
Toch jammer dat je wat in het pre-Toernooibase tijdperk bent blijven steken Jochem.

Als in Toernooibase (vooraf) alle teams en poules ingevoerd waren.....
Dan had je daarna (of iemand anders, zoals Alex die heeft ook alle rechten :idea: ) wedstrijdprogramma/teamuitslagen in kunnen voeren.
En dan hadden daarna die teamleiders, die detailuitslagen er vast wel bij kunnen zetten.....
(als er met vaste teamopstellingen gespeeld is, is er een optie in Toernooibase om dat ook nog als handigheidje te gebruiken).
Een en ander eigenlijk volgens hetzelfde principe als bij de Nationale Competitie
(want in de laatste ronde van de NC hoefde ik - gelukkig - ook nog maar een half uurtje aan het werk voor de detailuitslagen - de rest was al door andere gebruikers ingevoerd!! Fantastisch!).

We zullen meemaken dat er steeds minder downloads van jeugduitslagen komen. Want aantal deelnemende teams en jeugdleden zullen nog wel verder dalen.

Je zult m.i. in de informatievoorziening in het offensief moeten. Want niks is leuker voor die jeugdspelers om zondag bij opa en oma op Internet te laten zien hoe je gespeeld hebt en maandag op school het ook nog even te laten zien.
Toernooibase is daarvoor een aardig hulpmiddel.

Overigens complimenten voor WSDV en DES Lunteren, waar ik gisteren al mooie verslagen zag....(ongetwijfeld zullen er meer clubs zijn die het gedaan hebben, maar wat ik nog niet heb gezien. Bij voorbaat sorry).

Koos van Amerongen heeft het bij het KNK Sneldammen van jeugdteams vorig jaar laten zien, dat het kan.
En ook Jan Voortman heeft vorig jaar bij de 'provincie' scholen met hulp van anderen enorm veel schooldamwedstrijden ingevoerd.

Dus volgende keer toch maar in Toernooibase??
Je hebt inderdaad een punt. Het had eigenlijk in Toernooibase gemoeten. Dit was overigens mijn laatste wapenfeit voor de jeugdcommissie, maar wanneer er op de een of andere manier nog een volgende keer komt zal ik zeker gebruik van Toernooibase maken. Maar goed, bedankt voor je constructieve commentaar. En ook bedankt voor jouw werk m.b.t. Toernooibase natuurlijk.

aldert
Posts: 66
Joined: Sat Feb 07, 2004 17:27

Re: Jeugdclubcompetitie, zaterdag 3 december

Post by aldert » Tue Dec 06, 2011 08:39

Ik wordt wel heel pessimistisch als ik het aantal teams bekijk. Er zijn in heel Nederland dus nog maar 6 teams die minimaal 4 jeugdspelers op kunnen /willen stellen in het belangrijkste toernooi voor jeugdclubs. Dat is toch erg treurig. 15 jaar geleden (in mijn tijd) deden er alleen in Gelderland al een team of 12 a 15 mee, en was het verschrikkelijk zwaar om je te plaatsen voor het nk.

Ik zeg niet dat je de KNDB iets kun verwijten, maar aan de andere kant zie ik bijzonder weinig initiatieven om de jeugd meer aandacht te geven. Misschien heeft dat ook allemaal wel geen zin meer, en is het gewoon te laat. Het georganiseerde dammen in Nederland is over 15 jaar zo goed al voorbij...

kneeltje
Posts: 206
Joined: Sun Oct 05, 2003 15:39

Re: Jeugdclubcompetitie, zaterdag 3 december

Post by kneeltje » Tue Dec 06, 2011 16:36

zie ik bijzonder weinig initiatieven om de jeugd meer aandacht te geven.
Wacht het nieuwe Damspel maar af, Aldert. Pinky heeft snode plannnen.....

WSDVRules
Posts: 203
Joined: Tue Aug 01, 2006 15:02

Re: Jeugdclubcompetitie, zaterdag 3 december

Post by WSDVRules » Tue Dec 06, 2011 20:02

kneeltje wrote:
zie ik bijzonder weinig initiatieven om de jeugd meer aandacht te geven.
Wacht het nieuwe Damspel maar af, Aldert. Pinky heeft snode plannnen.....
Misschien dat Pinky i.p.v. rond te surfen op het damforum beter even een verslag op Damz.nl kan plaatsen. Het is bijna woensdag.....

kneeltje
Posts: 206
Joined: Sun Oct 05, 2003 15:39

Re: Jeugdclubcompetitie, zaterdag 3 december

Post by kneeltje » Tue Dec 06, 2011 20:26

Misschien heeft Pinky al lag de copy doorgestuurd, maar ligt degene die de stukjes plaatst al een week ziek op bed.Misschien heeft er niemand zich aangemeld op verschillende verzoeken om DamZ beter te beheren zodat er meer mogelijkheden zijn om iets sneller te plaatsen. Misschien zijn er achter de schermen mensen keihard bezig om iets te bewerkstelligen waar jij geen weet van hebt, ondanks dat hun gezondheid hen allen maar tegenwerkt. Misschien heeft het project daardoor wat vertraging opgelopen. Maar misschien is het ook gemakkelijker om op een forum lekker mensen af te kraken ipv constructief ergens aan te werken.

WSDVRules
Posts: 203
Joined: Tue Aug 01, 2006 15:02

Re: Jeugdclubcompetitie, zaterdag 3 december

Post by WSDVRules » Tue Dec 06, 2011 20:36

kneeltje wrote:Misschien heeft Pinky al lag de copy doorgestuurd, maar ligt degene die de stukjes plaatst al een week ziek op bed.Misschien heeft er niemand zich aangemeld op verschillende verzoeken om DamZ beter te beheren zodat er meer mogelijkheden zijn om iets sneller te plaatsen. Misschien zijn er achter de schermen mensen keihard bezig om iets te bewerkstelligen waar jij geen weet van hebt, ondanks dat hun gezondheid hen allen maar tegenwerkt. Misschien heeft het project daardoor wat vertraging opgelopen. Maar misschien is het ook gemakkelijker om op een forum lekker mensen af te kraken ipv constructief ergens aan te werken.
Hoe moeilijk kan het zijn een file op een server zetten? Wat er achter de schermen gebeurd kan ik inderdaad niet zien. Wat er voor de schermen gebeurd word ik echter bepaald niet vrolijk van. En Kees maak je geen zorgen ik weet best wel wat constructief ergens aan werken is. Misschien moet je je eens iets aantrekken van kritiek i.p.v. met allerlei zaken te schermen die er mijns inziens weinig mee te maken hebben. Als je een website niet kan bijhouden moet je er niet aan beginnen.

kneeltje
Posts: 206
Joined: Sun Oct 05, 2003 15:39

Re: Jeugdclubcompetitie, zaterdag 3 december

Post by kneeltje » Tue Dec 06, 2011 21:07

Jij weet net zo goed dat Hans en Elly de Knikker DamZ zijn opgestart maar er op een gegeven moment mee gestopt zijn. Diverse mensen hebben geprobeert om het op te pakken, maar werden gek van de kritieken en gezeur (niet mijn woorden maar van desbetreffende personen) In de tussentijd totdat de nieuwe site er is heeft de jc, die enorm onderbezet is, afgesproken om zoveel mogelijk copy aan te leveren. Constructief denkend verwachten we daarbij op wat assistentie uit het land, maar het enige wat je krijgt is.... gezeur. Ondertussen wordt hard gewerkt aan een nieuwe site die gemakkelijker up to date te houden is, en enorm veel meer mogelijkheden biedt.En als het plaatsen van zo'n bericht zo gemakkelijk is zoals je zegt..... of is dit een hint om je diensten aan te bieden?

Na het terugtrekken van Lianne uit de jc hadden we niemand die clubteams wilde organiseren. Bijna een dozijn mensen zijn gepolst en hebben nee gezet. Jochem, die ook zijn aftreden had aangekondigd, was echter toch bereid om hetdit jaar te organiseren. Ja, er zijn ook dingen niet helemaal goed gegaan, maar ik ben blij dat het kampioenschap gespeeld is. Jochem, nogmaals dank.

Ik zie wel de dingen die achter de schermen gebeuren. Bijna elke dag zie ik onze dropbox ge update worden door Mariska en Henk die de pk's dit jaar doen, en ondertussen ook een onzinnige evaluatie van de hf pk's van vorig jaar moet uitvoeren. Rob en ik zijn op dit moment bezig met de organisatie van drie toernooien terwijl Rob het bestuurswerk erbij doet en ik betrokken ben bij de nieuwe site.

Ons wat aantrekken van kritiek, daar zijn we volop mee bezig. Maar om een omslag in de o zo conservatieve damwereld te bewerkstelligen is ontzettend moeilijk. Hoeveel opmerkingen we bvb al gehad hebben over de trage plaatsing van stukjes op DamZ, ik ben de tel kwijt geraakt.Maar als niemand zijn handen uit de mouwen wil steken vernaderd er weinig, totdat de nieuwe site er is.Als 10 procent van alle energie die men kwijt is geweest aan het klagen, zeuren en moeilijk doen in het kaderwerk waren we al een stuk verder geweest. Dit schrijvend realiseer ik me dat dit toch verloren tijd is, en zal mijn energie maar weer aan nuttigere dingen besteden.

Piet Bouma
Posts: 3574
Joined: Sun Nov 02, 2003 13:05
Location: Harlingen

Re: Jeugdclubcompetitie, zaterdag 3 december

Post by Piet Bouma » Tue Dec 06, 2011 22:02

kneeltje wrote:Jij weet net zo goed dat Hans en Elly de Knikker DamZ zijn opgestart maar er op een gegeven moment mee gestopt zijn. Diverse mensen hebben geprobeert om het op te pakken, maar werden gek van de kritieken en gezeur (niet mijn woorden maar van desbetreffende personen) In de tussentijd totdat de nieuwe site er is heeft de jc, die enorm onderbezet is, afgesproken om zoveel mogelijk copy aan te leveren. Constructief denkend verwachten we daarbij op wat assistentie uit het land, maar het enige wat je krijgt is.... gezeur. Ondertussen wordt hard gewerkt aan een nieuwe site die gemakkelijker up to date te houden is, en enorm veel meer mogelijkheden biedt.En als het plaatsen van zo'n bericht zo gemakkelijk is zoals je zegt..... of is dit een hint om je diensten aan te bieden?

Na het terugtrekken van Lianne uit de jc hadden we niemand die clubteams wilde organiseren. Bijna een dozijn mensen zijn gepolst en hebben nee gezet. Jochem, die ook zijn aftreden had aangekondigd, was echter toch bereid om hetdit jaar te organiseren. Ja, er zijn ook dingen niet helemaal goed gegaan, maar ik ben blij dat het kampioenschap gespeeld is. Jochem, nogmaals dank.

Ik zie wel de dingen die achter de schermen gebeuren. Bijna elke dag zie ik onze dropbox ge update worden door Mariska en Henk die de pk's dit jaar doen, en ondertussen ook een onzinnige evaluatie van de hf pk's van vorig jaar moet uitvoeren. Rob en ik zijn op dit moment bezig met de organisatie van drie toernooien terwijl Rob het bestuurswerk erbij doet en ik betrokken ben bij de nieuwe site.

Ons wat aantrekken van kritiek, daar zijn we volop mee bezig. Maar om een omslag in de o zo conservatieve damwereld te bewerkstelligen is ontzettend moeilijk. Hoeveel opmerkingen we bvb al gehad hebben over de trage plaatsing van stukjes op DamZ, ik ben de tel kwijt geraakt.Maar als niemand zijn handen uit de mouwen wil steken vernaderd er weinig, totdat de nieuwe site er is.Als 10 procent van alle energie die men kwijt is geweest aan het klagen, zeuren en moeilijk doen in het kaderwerk waren we al een stuk verder geweest. Dit schrijvend realiseer ik me dat dit toch verloren tijd is, en zal mijn energie maar weer aan nuttigere dingen besteden.
Ik begrijp uit dit verhaal dat er een nieuwe site komt. Is er ook nagedacht over het volgende:
Back to Basics in november 2010 wrote: In de praktijk blijkt dat het actueel houden van de ondersteunende websites een probleem is. Zo is op http://www.damxl.nl geen enkel bericht over het WK Cadets in Oteppe te vinden (toch de doelgroep van deze site), en ook http://www.damz.nl blinkt niet uit in actualiteit op jeugdgebied. Want best leuke berichten rond de wereldrecordsimultaan van Jos Stokkel en het WK vrouwen/Nina Hoekman horen eigenlijk weer niet op http://www.damz.nl thuis, maar veeleer op de hoofdsite http://www.kndb.nl En op http://www.kndb.nl vinden we dan weer een berichtje over 200 deelnemers aan een basisschooldamtoernooi in IJmuiden, dat juist weer op http://www.damz.nl thuishoort (en dan met die foto van oud-wereldkampioen Slawa, die een handtekening op een vaantje zet!).
In Toernooibase ben ik vorig jaar begonnen met nieuwsberichtjes, omdat ik vond en vind dat de berichtgeving op de ‘officiele’ KNDB-sites fiks tekort schiet.
De officiële damserver van de KNDB is inmiddels ter ziele gegaan, en de roep schijnt er nog steeds te zijn om toch weer die damserver operationeel te krijgen.

Enfin, het lijkt allemaal wat rommelig en op individueel initiatief te lopen, zonder enige daadwerkelijke coördinatie. Er is een ICT-werkgroep bij de KNDB, die naar mijn idee een vrijwel slapend bestaan heeft en niet overloopt van initiatieven.

Wat zou er in mijn ogen moeten gebeuren/beter kunnen:

a) De KNDB-site dient de portal te zijn.
Zoals geconcludeerd is het KNDB-aanbod aan nieuwsinformatie versnipperd op websites en zijn redacties (waarschijnlijk) onderbezet. De versnipperdheid zou je kunnen oplossen door een moderne site op te zetten, waarbij alle genoemde categorieën (ook Toernooibase!?) een plaats in vinden. Dat vergt flink wat slimme techniek (en mogelijk nieuw ontwerp van website), maar centralisatie biedt alleen maar voordelen.
Er kan dan een centrale redactie zijn (in mijn opinie kan dat zelfs 1 persoon zijn), die het nieuwsaanbod aangeleverd door toernooiorganisatoren, provincies, clubs e.d. dan op de site(-onderdelen) zet.
Dit nieuwsaanbod kan je door een cms slim te combineren met een database, door gebruikers zelf laten vullen (vastgesteld format, bijv. zoveel woorden voor een klein nieuwsberichtje, met een of twee foto/logo toernooi in vastgestelde grootte en een link naar eventueel eigen site – a la Toernooibase). De centrale redactie kan dan middels een akkoord (en eventuele bewerking) en het aanvinken in bepaalde categorieën zo’n nieuwsbericht op de website laten verschijnen.
Met categorieën bedoel ik bijv. (inter)nationaal, damz-categorie, damxl-categorie, schooldammen, internetdammen, wikipinky etc.
En zoiets kun je dan slim programmeren. Hetzelfde nationale bericht (bijv. nieuwe wereldkampioen bij de cadetten), moet natuurlijk bij het nationale nieuws, maar ook bij het damxl-nieuws, Maar dan in een totaal verschillende opmaak (andere kleurtjes, pinky-style, plek van foto ergens anders etc.). Met het aanvinken van beide categorieën moet je dat dan met twee muisklikken kunnen regelen.......
Zit er enige coördinatie betreffende ICT-commissie bij deze actie?
https:toernooibase.kndb.nl More than 415.000 games on applet, more than 1.300.000 results, more than 21.000 games broadcasted (semi-)live, more than 12.900 inserted tournaments!

Wieger Wesselink
Posts: 1149
Joined: Sat Jun 28, 2003 13:22
Location: Eindhoven, The Netherlands
Contact:

Re: Jeugdclubcompetitie, zaterdag 3 december

Post by Wieger Wesselink » Tue Dec 06, 2011 22:47

Piet Bouma wrote:Zit er enige coördinatie betreffende ICT-commissie bij deze actie?
De ICT-commissie kan met een gerust hart worden opgeheven. Ik kan me niet eens meer herinneren wanneer er voor het laatst is vergaderd, het is jaaaaaren geleden :?. Enkele goedbedoelde pogingen om via het internet nog wat discussie op gang te houden zijn om allerlei redenen gestrand.

Piet Bouma
Posts: 3574
Joined: Sun Nov 02, 2003 13:05
Location: Harlingen

Re: Jeugdclubcompetitie, zaterdag 3 december

Post by Piet Bouma » Tue Dec 06, 2011 23:12

Wieger Wesselink wrote:
Piet Bouma wrote:Zit er enige coördinatie betreffende ICT-commissie bij deze actie?
De ICT-commissie kan met een gerust hart worden opgeheven. Ik kan me niet eens meer herinneren wanneer er voor het laatst is vergaderd, het is jaaaaaren geleden :?. Enkele goedbedoelde pogingen om via het internet nog wat discussie op gang te houden zijn om allerlei redenen gestrand.
Het is volkomen off-topic, maar het is wel opvallend.

De Bondsraad heeft op 25 juni 2011 € 20.000 gereserveerd voor "ICT-activiteiten", zonder een nadere omschrijving wat er met dit geld gaat gebeuren.
Van Johan Haijtink heb ik via een e-mail begrepen dat het bestuur inmiddels heeft vastgesteld (zonder dat nader te vertellen) wat er voor die € 20.000 gaat plaatsvinden en dat men dit keurig aan de Bondsraad gaat verantwoorden.
Een ICT-commissie zou een prioriteiten/werkplan kunnen ontwikkelen, maar die is er dus niet meer.

Het blijft dus m.i. hap,snap werk. Zit jij dicht bij het (Euro)vuur Wieger?
https:toernooibase.kndb.nl More than 415.000 games on applet, more than 1.300.000 results, more than 21.000 games broadcasted (semi-)live, more than 12.900 inserted tournaments!

Post Reply