Jeugdclubcompetitie, zaterdag 3 december
-
Jeugdclubcompetitie, zaterdag 3 december
Op zaterdag 3 december vindt de jeugdclubcompetitie plaats. In de bijlage is de uitnodiging voor de jeugdclubcompetitie te vinden. Inschrijven kan nog tot en met zaterdag 26 november. Schrijf je dus snel in!
- Attachments
-
- uitnodiging jeugdclubcompetitie.pdf
- (9.97 KiB) Downloaded 274 times
-
Re: Jeugdclubcompetitie, zaterdag 3 december
Inmiddels zijn de eerste inschrijvingen al binnengekomen, maar er kunnen natuurlijk nog heel veel teams bij! Schrijf jouw team dus nu in!
-
De inschrijving van de jeugdclubcompetitie sluit zaterdag. Schrijf jouw team dus snel in!
-
In de bijlage is de uitnodiging voor de jeugdclubcompetitie te vinden.
- Attachments
-
- uitnodiging_jeugdclubcompetitie.pdf
- (39.13 KiB) Downloaded 245 times
Door Eendracht Sterk (DES) Lunteren pakt met haar welpen- en pupillenteam de titel!
Felicitaties en complimenten aan Jaap Heij en de zijnen voor het vele werk dat hiermee (opnieuw) beloond wordt!
Aspiranten en junioren schijnen nog bezig te zijn.
Felicitaties en complimenten aan Jaap Heij en de zijnen voor het vele werk dat hiermee (opnieuw) beloond wordt!
WSDV pakt de titel bij de Aspiranten en Hijken bij de Junioren.Arjen wrote:Door Eendracht Sterk (DES) Lunteren pakt met haar welpen- en pupillenteam de titel!
-
In de bijlage zijn de uitslagen en eindstanden te vinden.
- Attachments
-
- uitslagen en eindstanden_JCC.xls
- (40 KiB) Downloaded 354 times
Komen er nog (gedetailleerde) uitslagen in ToernooiBase?Jochem Zweerink wrote:In de bijlage zijn de uitslagen en eindstanden te vinden.
-
Nope. Een paar jaar (in het pre-Toernooibase tijdperk) terug heb ik een paar keer alle gedetailleerde uitslagen ingevoerd. Die werden toen nauwelijks gedownload, dus dat was een beetje zonde van het werk. Veel teams houden immers zelf de persoonlijke uitslagen bij. Het verslag van de jeugdclubcompetitie incl. foto's zal hopelijk spoedig op DamXL en ook op DamZ! komen te staan. Ik plaats het hier maar niet, omdat ik de FMJD forum server niet teveel wil belasten.Alex wrote:Komen er nog (gedetailleerde) uitslagen in ToernooiBase?Jochem Zweerink wrote:In de bijlage zijn de uitslagen en eindstanden te vinden.
Jochem Zweerink wrote:Nope. Een paar jaar (in het pre-Toernooibase tijdperk) terug heb ik een paar keer alle gedetailleerde uitslagen ingevoerd. Die werden toen nauwelijks gedownload, dus dat was een beetje zonde van het werk. Veel teams houden immers zelf de persoonlijke uitslagen bij. Het verslag van de jeugdclubcompetitie incl. foto's zal hopelijk spoedig op DamXL en ook op DamZ! komen te staan. Ik plaats het hier maar niet, omdat ik de FMJD forum server niet teveel wil belasten.Alex wrote:Komen er nog (gedetailleerde) uitslagen in ToernooiBase?Jochem Zweerink wrote:In de bijlage zijn de uitslagen en eindstanden te vinden.
Tsja, dit geeft toch wel de armetierigheid van de waardering voor het jeugddammen mooi weer. Het nieuwe jeugdbeleid resulteerde al in het laagste aantal deelnemende teams ooit. Ook lengte van de bekers was al met 2/3 afgenomen en zelfs het logo van de KNDB kon er niet meer af. Maar om het niet invoeren van de uitslagen af te doen met de opmerking dat veel teams hetzelf al bijhouden is natuurlijk te gek voor woorden. Stel dat we op die manier met de reguliere Nationale Competitie zouden omgaan. Daar houden de teams toch ook zelf de uitslagen bij....Jochem Zweerink wrote:Nope. Een paar jaar (in het pre-Toernooibase tijdperk) terug heb ik een paar keer alle gedetailleerde uitslagen ingevoerd. Die werden toen nauwelijks gedownload, dus dat was een beetje zonde van het werk. Veel teams houden immers zelf de persoonlijke uitslagen bij. Het verslag van de jeugdclubcompetitie incl. foto's zal hopelijk spoedig op DamXL en ook op DamZ! komen te staan. Ik plaats het hier maar niet, omdat ik de FMJD forum server niet teveel wil belasten.Alex wrote:Komen er nog (gedetailleerde) uitslagen in ToernooiBase?Jochem Zweerink wrote:In de bijlage zijn de uitslagen en eindstanden te vinden.
Ik zeg het niet snel, maar ik ben het met Hans eensWSDVRules wrote:Tsja, dit geeft toch wel de armetierigheid van de waardering voor het jeugddammen mooi weer. Het nieuwe jeugdbeleid resulteerde al in het laagste aantal deelnemende teams ooit. Ook lengte van de bekers was al met 2/3 afgenomen en zelfs het logo van de KNDB kon er niet meer af. Maar om het niet invoeren van de uitslagen af te doen met de opmerking dat veel teams hetzelf al bijhouden is natuurlijk te gek voor woorden. Stel dat we op die manier met de reguliere Nationale Competitie zouden omgaan. Daar houden de teams toch ook zelf de uitslagen bij....Jochem Zweerink wrote: Nope. Een paar jaar (in het pre-Toernooibase tijdperk) terug heb ik een paar keer alle gedetailleerde uitslagen ingevoerd. Die werden toen nauwelijks gedownload, dus dat was een beetje zonde van het werk. Veel teams houden immers zelf de persoonlijke uitslagen bij. Het verslag van de jeugdclubcompetitie incl. foto's zal hopelijk spoedig op DamXL en ook op DamZ! komen te staan. Ik plaats het hier maar niet, omdat ik de FMJD forum server niet teveel wil belasten.
-
- Real name: Michel Stempher
Om het lage aantal deelnemende teams alleen te wijten aan het jeugdbeleid vind ik onzin. Het jeugdbeleid vanuit de KNDB kan nog zo goed geregeld zijn, maar als er gewoon geen jeugdspelers meer zijn wordt het lastig om genoeg deelnemers te krijgen. Er ligt dus ook een rol bij de damverenigingen zelf. WSDV heeft het goed voor elkaar.WSDVRules wrote: Tsja, dit geeft toch wel de armetierigheid van de waardering voor het jeugddammen mooi weer. Het nieuwe jeugdbeleid resulteerde al in het laagste aantal deelnemende teams ooit. Ook lengte van de bekers was al met 2/3 afgenomen en zelfs het logo van de KNDB kon er niet meer af. Maar om het niet invoeren van de uitslagen af te doen met de opmerking dat veel teams hetzelf al bijhouden is natuurlijk te gek voor woorden. Stel dat we op die manier met de reguliere Nationale Competitie zouden omgaan. Daar houden de teams toch ook zelf de uitslagen bij....
Sommige verenigingen doen heel veel aan jeugdbeleid, maar de jeugd heeft gewoon geen zin meer in dammen. Hier kan de club niet zoveel aan doen denk ik.. Ook een centrale instantie als de KNDB kan hier weinig aan doen. Er wordt achter de schermen wel hard gewerkt aan online dammen voor de jeugdspelers die nog niet op dammen zitten. Hopelijk bevalt dit de kinderen zo goed dat ze ook naar een damclub willen op den duur.
Edit: het stuk over Witte van Moort is op last van WvM verwijderd.
Last edited by groenteboer on Mon Jan 30, 2012 13:44, edited 1 time in total.
-
- Real name: Irene Stegeman
Goh. Ik wist niet dat jij ook bij ons op de onderlinge jeugdcompetitie zat.... Ik weet niet waar je dit vandaan haalt, maar het lijkt me misschien iets verstandiger om dit soort onzin over een vereniging, waar je niets vanaf weet (qua hoe druk ons jeugdbestuur is met het werven van nieuwe leden en het behouden ervan), niet te plaatsen.groenteboer wrote:
WSDV heeft het dan goed voor elkaar, maar een club als WVM (waar ze vroeger altijd minstens 30 jeugdleden hadden) heeft het dusdanig verziekt (biercultuur) dat de onderlinge jeugdcompetitie daar nu nog niet eens tien spelers kent.
*Want achter het masker van "toch wel gelukkig" ligt wanhoop en twijfel zo drijvend en nukkig*
~Geen medelijden voor hem die zonder kennis is~
~Geen medelijden voor hem die zonder kennis is~
-
Het is maar hoe je het ziet: de biercultuur lijkt me juist een goede poging meer jeugd aan te trekken .groenteboer wrote:WSDVRules wrote: WSDV heeft het dan goed voor elkaar, maar een club als WVM (waar ze vroeger altijd minstens 30 jeugdleden hadden) heeft het dusdanig verziekt (biercultuur) dat de onderlinge jeugdcompetitie daar nu nog niet eens tien spelers kent.
Overigens ben ik het met Damkoningin eens, Michel. Geen uitspraken doen over dingen waar je (te) weinig van afweet
-
- Real name: Michel Stempher
Ik zal WVM een tip geven: maak in 2012 eens wat van het NK junioren. Zet e-boards in, benader pers en organiseer een toernooitje voor basisschoolleerlingen ergens in de buurt van het clubgebouw. Ga na die tijd met z'n allen naar het NK junioren en dan zien ze wat dammen ook kan zijn.Damkoningin wrote:Goh. Ik wist niet dat jij ook bij ons op de onderlinge jeugdcompetitie zat.... Ik weet niet waar je dit vandaan haalt, maar het lijkt me misschien iets verstandiger om dit soort onzin over een vereniging, waar je niets vanaf weet (qua hoe druk ons jeugdbestuur is met het werven van nieuwe leden en het behouden ervan), niet te plaatsen.groenteboer wrote:
WSDV heeft het dan goed voor elkaar, maar een club als WVM (waar ze vroeger altijd minstens 30 jeugdleden hadden) heeft het dusdanig verziekt (biercultuur) dat de onderlinge jeugdcompetitie daar nu nog niet eens tien spelers kent.
Het grootste gedeelte over WvM is op last van WvM verwijderd. Ik laat de tip echter wel staan.
Last edited by groenteboer on Mon Jan 30, 2012 13:46, edited 1 time in total.