Dieter wrote:Jan Pieter wrote:Wat een flutpartij tussen Barkel en Prosman. Hier zijn Clerc en Scholma heilig bij. En dan maar niet begrijpen dat er geen sponsors te vinden zijn voor het NK.
En dan praten Prosman en Clerc juist over remise marge en dammen als sport verkopen. Het is een brutale schande was Prosman hier laat zien en pure minachting voor organisatie en toeschouwers. Hier kan geen remise marge tegenop, en voor spelers die deze instelling hebben bij het beoefenen van hun (top)sport moeten we dan regels veranderen. Om vervolgens zoals Clerc zelf al schrijft de kleintjes op puntennederlagen te pakken want winnen?, ja dat is lastig daar moet je iets voor doen, daar moet je klasse voor laten zien, en durven.
Met vooraf afgesproken remises is elke sport en elk toernooi zwaar geschaad en ik zou dan ook graag zien dat de KNDB hier zwaar straffend tegen op gaat treden.
Moeten sponsors in de toekomst bepaalde spelers uitsluiten van deelname vanwege eerder onsportief gedrag?
Mijn schatting is dat 90% van de NK-partijen, als een van de twee spelers dat wil, in remise eindigt. Daar is geen afspraak voor nodig. Duidelijk geval van uitlokking waartegen inderdaad zwaar straffend tegen moet worden opgetreden. Dat gebeurt dan ook, sponsors sluiten zeer terecht niet de spelers uit, maar zoeken hun heil elders.
Om dan vervolgens luid scheldend spelers de schuld te geven van deze uitlokking getuigt naar mijn mening van een gebrek aan realiteitszin, en is gewoon beledigend.
Als Clerc remise wil spelen tegen Scholma hoeft hij daar echt geen afspraak over te maken, als hij dat dan wel doet en ook nog in het AD meldt dat voor de 50e zet de remise is overeengekomen is dat hooguit provocerend. En als Prosman gewoon binnen de regels remise speelt, is het belachelijk om over uitsluiting te gaan praten. De zinsnede "brutale schande" is zelfs laster, wie gaat er ook weer over tijdelijke royementen?
Onsportief gedrag, onzin Dieter, wordt eens wakker! Inderdaad wordt het hoog tijd dat ook de KNDB zelf zwaar straffend gaat optreden, maar dan wel graag de veroorzaker straffen.