NK Dammen Vrouwen 2011

Post Reply
Geb Kos
Posts: 361
Joined: Mon Nov 15, 2004 19:08
Location: Schalkhaar

NK Dammen Vrouwen 2011

Post by Geb Kos » Fri Oct 14, 2011 11:42

Eerste mededelingen NK vrouwen 2011 te Zoutelande van 17 t/m 23 november vind je hier: http://nkv2011.kndb.nl/

Geb Kos
Posts: 361
Joined: Mon Nov 15, 2004 19:08
Location: Schalkhaar

Re: NK Dammen Vrouwen 2011

Post by Geb Kos » Fri Oct 21, 2011 12:47

De partijen zijn straks dagelijks te volgen op de computer.
De vraag wordt regelmatig gesteld of dit nu wel of niet goed is voor het bezoek ter plekke.
We zijn benieuwd naar je mening, deze kun je geven op de NK website: http://nkv2011.kndb.nl/

corboot
Posts: 233
Joined: Thu Jun 19, 2008 16:30
Location: noordwelle

Re: NK Dammen Vrouwen 2011

Post by corboot » Wed Nov 16, 2011 11:30

Morgen (donderdag) gaat het NK Vrouwen van start.
In de PZC staat er bij Denksporten in de jongste dambijlage een vooruitblik.

http://www.pzc.nl/pzc/sport/denksporten/

Jasper Daems
Posts: 416
Joined: Tue Jan 20, 2004 19:29
Location: Dongen

Re: NK Dammen Vrouwen 2011

Post by Jasper Daems » Thu Nov 17, 2011 09:27

Is het ook mogelijk om allevijf de partijen tegelijk in beeld te krijgen, en komt er weer een chatbox (waar je je vooraf voor moet aanmelden)?
Site ziet er weer goed uit trouwens, complimenten!

groenteboer
Posts: 967
Joined: Sun Jul 01, 2007 19:57
Real name: Michel Stempher
Location: Kampen
Contact:

Re: NK Dammen Vrouwen 2011

Post by groenteboer » Thu Nov 17, 2011 10:38

Double_D wrote:Is het ook mogelijk om allevijf de partijen tegelijk in beeld te krijgen, en komt er weer een chatbox (waar je je vooraf voor moet aanmelden)?
Site ziet er weer goed uit trouwens, complimenten!
Eergisteren kon dat nog wel (gewoon met de cursor op live games staan en dan had je de keuze), maar nu lukt het niet meer zo te zien. Dat kan ook komen, doordat ik nu aan een computer werk bij Windesheim..

Piet Bouma
Posts: 3574
Joined: Sun Nov 02, 2003 13:05
Location: Harlingen

Re: NK Dammen Vrouwen 2011

Post by Piet Bouma » Thu Nov 17, 2011 11:40

groenteboer wrote:
Double_D wrote:Is het ook mogelijk om allevijf de partijen tegelijk in beeld te krijgen, en komt er weer een chatbox (waar je je vooraf voor moet aanmelden)?
Site ziet er weer goed uit trouwens, complimenten!
Eergisteren kon dat nog wel (gewoon met de cursor op live games staan en dan had je de keuze), maar nu lukt het niet meer zo te zien. Dat kan ook komen, doordat ik nu aan een computer werk bij Windesheim..
Om even een klein beetje uitleg te geven.
Op verzoek van Geb Kos had ik voor de NK vrouwen website al geruime tijd de allgames-script (vijf op een rij) en de weergave van 1 partij met webcam (liveframe-script) klaargezet (en aangepast op stijl website NK) van de Dambolite-applet.
Dit gebaseerd op dezelfde scripts als bij het WK 2011 gebruikt. De website was daarmee op deze punten klaar en getest.
Dinsdagavond bleek plotseling dat er voor het NK vrouwen gebruikt gemaakt gaat worden van nieuwe software (EBS 2.0 en .pdn.gz i.p.v. .ldf.gz) waarvoor op dinsdag getest is met de Oerterp-applet. Van deze ontwikkeling waren zowel Geb Kos en ondergetekende niet op de hoogte.
Dit betekent dat de geplaatste scripts betreffende de Dambolite-applet niet werken/werkten.
Geb heeft daarop deze scripts niet meer bereikbaar gemaakt.
Zelf heb ik besloten dat door deze ontwikkeling – verandering 1 ½ dag voor begin van toernooi naar nieuwe software zonder enige communicatie vooraf – geen ondersteuning meer ga geven aan livepagina’s van toernooien. Werk voor niks doen voel ik niet voor.
https:toernooibase.kndb.nl More than 415.000 games on applet, more than 1.300.000 results, more than 21.000 games broadcasted (semi-)live, more than 12.900 inserted tournaments!

groenteboer
Posts: 967
Joined: Sun Jul 01, 2007 19:57
Real name: Michel Stempher
Location: Kampen
Contact:

Re: NK Dammen Vrouwen 2011

Post by groenteboer » Thu Nov 17, 2011 12:42

Piet Bouma wrote: Om even een klein beetje uitleg te geven.
Op verzoek van Geb Kos had ik voor de NK vrouwen website al geruime tijd de allgames-script (vijf op een rij) en de weergave van 1 partij met webcam (liveframe-script) klaargezet (en aangepast op stijl website NK) van de Dambolite-applet.
Dit gebaseerd op dezelfde scripts als bij het WK 2011 gebruikt. De website was daarmee op deze punten klaar en getest.
Dinsdagavond bleek plotseling dat er voor het NK vrouwen gebruikt gemaakt gaat worden van nieuwe software (EBS 2.0 en .pdn.gz i.p.v. .ldf.gz) waarvoor op dinsdag getest is met de Oerterp-applet. Van deze ontwikkeling waren zowel Geb Kos en ondergetekende niet op de hoogte.
Dit betekent dat de geplaatste scripts betreffende de Dambolite-applet niet werken/werkten.
Geb heeft daarop deze scripts niet meer bereikbaar gemaakt.
Zelf heb ik besloten dat door deze ontwikkeling – verandering 1 ½ dag voor begin van toernooi naar nieuwe software zonder enige communicatie vooraf – geen ondersteuning meer ga geven aan livepagina’s van toernooien. Werk voor niks doen voel ik niet voor.
Dus dit betekent dat de enige manier om de partijen live te bekijken de Oerterp-applet is? Dat wordt dat gedoe ernaast maar op public zetten (computeranalyses vind ik erg vervelend tijdens de live games) en telkens zappen van partij naar partij, aangezien er geen mogelijkheid is om ze -zoals de JAVA-applets- uit te klappen en dan zelf te slepen naar de gewenste plek op het scherm.

Ik neem aan dat degenen die hebben besloten om met een nieuw systeem te werken zelf de Java-applets aan de praat gaan krijgen, in ieder geval vanaf morgen. Kom op.. zoiets doms moet niet mogelijk zijn als iedereen gewoon het kopje ICT in het draaiboek leest en zich daar aan houdt.. Zelfs voor een leek als ik is het glashelder dat een script niet meer werkt als de aangeleverde ''informatie'' opeens van een andere structuur is. Een nieuw systeem introduceren.. is allemaal prima, maar communiceer dit dan ook met ALLE betrokken partijen.

Wellicht moeten alle KNDB-bestuurders (en KNDB-medewerkers die een belangrijke schakel zijn in een proces, zoals het ICT-proces) eens een cursus communicatie gaan volgen. Dat zou al een vracht problemen voorkomen.\


Edit: ik zie dat de grafiek onmiddellijk tevoorschijn komt als ik switch van partijen. Ik zie niet waar ik kan instellen dat ik onmiddellijk 'public' krijg....

ildjarn
Posts: 1537
Joined: Tue Aug 22, 2006 15:38
Real name: Joost de Heer

Re: NK Dammen Vrouwen 2011

Post by ildjarn » Thu Nov 17, 2011 12:50

Bij de live partijen staat de naam van Agita Marterere verkeerd geschreven.
Lasst die Maschinen verhungern, Ihr Narren...
Lasst sie verrecken!
Schlagt sie tot -- die Maschinen!

hendrikv
Posts: 90
Joined: Sun Jul 17, 2005 09:04
Real name: Hendrik Veenstra
Location: Oerterp
Contact:

Re: NK Dammen Vrouwen 2011

Post by hendrikv » Thu Nov 17, 2011 13:29

groenteboer wrote:
Edit: ik zie dat de grafiek onmiddellijk tevoorschijn komt als ik switch van partijen. Ik zie niet waar ik kan instellen dat ik onmiddellijk 'public' krijg....
Tip: Je kunt bord ook over de analyse heen schuiven.

groenteboer
Posts: 967
Joined: Sun Jul 01, 2007 19:57
Real name: Michel Stempher
Location: Kampen
Contact:

Re: NK Dammen Vrouwen 2011

Post by groenteboer » Thu Nov 17, 2011 13:31

hendrikv wrote:
groenteboer wrote:
Edit: ik zie dat de grafiek onmiddellijk tevoorschijn komt als ik switch van partijen. Ik zie niet waar ik kan instellen dat ik onmiddellijk 'public' krijg....
Tip: Je kunt bord ook over de analyse heen schuiven.
Dank je wel :-) was er net achtergekomen. Dit verandert niet meer :-) Nu nog hopen dat de live borden het gaan doen. Ik zie nog steeds speler 1 - speler 2 etc.

Bert Aalberts
Posts: 184
Joined: Tue Aug 11, 2009 18:49

Re: NK Dammen Vrouwen 2011

Post by Bert Aalberts » Thu Nov 17, 2011 13:36

Wat een vreemde poll trouwens op de site. Waarom zou je een bezoek gaan overwegen als er live-games zijn? Ik zou juist het tegenovergestelde effect verwachten...

groenteboer
Posts: 967
Joined: Sun Jul 01, 2007 19:57
Real name: Michel Stempher
Location: Kampen
Contact:

Re: NK Dammen Vrouwen 2011

Post by groenteboer » Thu Nov 17, 2011 13:38

Bert Aalberts wrote:Wat een vreemde poll trouwens op de site. Waarom zou je een bezoek gaan overwegen als er live-games zijn? Ik zou juist het tegenovergestelde effect verwachten...
Nou ja.. zo vreemd is die niet.. een Live-game geeft een toernooi meer bekendheid. Hierdoor kunnen spelers worden geactiveerd om toch maar een kijkje te nemen. Ik denk alleen dat de meeste mensen gewoon geen zin en tijd meer hebben om een eind af te reizen naar een toernooi. De één moet werken, de ander heeft een begrafenis van z'n goudvis die is verzopen en weer een ander moet afzwemmen.. Even tussendoor naar applets kijken gaat veel makkelijker.

Bert Aalberts
Posts: 184
Joined: Tue Aug 11, 2009 18:49

Re: NK Dammen Vrouwen 2011

Post by Bert Aalberts » Thu Nov 17, 2011 13:41

groenteboer wrote:
Bert Aalberts wrote:Wat een vreemde poll trouwens op de site. Waarom zou je een bezoek gaan overwegen als er live-games zijn? Ik zou juist het tegenovergestelde effect verwachten...
Nou ja.. zo vreemd is die niet.. een Live-game geeft een toernooi meer bekendheid. Hierdoor kunnen spelers worden geactiveerd om toch maar een kijkje te nemen. Ik denk alleen dat de meeste mensen gewoon geen zin en tijd meer hebben om een eind af te reizen naar een toernooi. De één moet werken, de ander heeft een begrafenis, omdat z'n goudvis is verzopen en weer een ander moet afzwemmen.. Even tussendoor naar applets kijken gaat veel makkelijker.
Als je naar een toernooi gaat is dat toch vooral om de verrichtingen te volgen. Dat kan via de live applets prima online. De spelers hoeven trouwens geen kijkje te nemen, die moeten al spelen :P

groenteboer
Posts: 967
Joined: Sun Jul 01, 2007 19:57
Real name: Michel Stempher
Location: Kampen
Contact:

Re: NK Dammen Vrouwen 2011

Post by groenteboer » Thu Nov 17, 2011 14:03

uh.. De grafiek laat nu wel dingen zien, maar de borden laten helemaal niks zien. Van Bert Aalberts en Steven den Hollander hoor ik dat bij hen de borden het ook niet doen, terwijl ze het bij Denise van Dam wel doen.

Waar ligt dit aan?? Bij de Sjende Blyn kan ik de gespeelde zetten wel zien, maar dit is niet handig. Er gaat iets fout met die Oerterp Applet. Of is er een bepaalde soort software vereist hiervoor?

Koos van Amerongen
Posts: 352
Joined: Wed Nov 11, 2009 19:38
Location: IJsselstein

Re: NK Dammen Vrouwen 2011

Post by Koos van Amerongen » Thu Nov 17, 2011 14:18

groenteboer wrote:uh.. De grafiek laat nu wel dingen zien, maar de borden laten helemaal niks zien. Van Bert Aalberts en Steven den Hollander hoor ik dat bij hen de borden het ook niet doen, terwijl ze het bij Denise van Dam wel doen.

Waar ligt dit aan?? Bij de Sjende Blyn kan ik de gespeelde zetten wel zien, maar dit is niet handig. Er gaat iets fout met die Oerterp Applet. Of is er een bepaalde soort software vereist hiervoor?
Bij mij geen probleem. Denk dat het aan de software ligt inderdaad.

Post Reply