Tavira-Open 2011

Post Reply
Damkoningin
Real name: Irene Stegeman

Re: Tavira-Open 2011

Post by Damkoningin » Mon Oct 24, 2011 09:13

groenteboer wrote:Er was inderdaad een aantal spelers dat niet op tijd kdon komen vanwege een vliegtuig dat niet kon opstijgen uit Porto door de mist..

Dit geldt echter niet voor Hessing, Miksa en Mollink. Deze spelers hebben de organisatie gechanteerd door te eisen dat ze de eerste drie rondes reglementaire remises kregen. Ze zouden niet hebben meegedaan als dat niet mocht dus Theo zag geen andere optie dan dit maar toe te staan. De spelers waren overigens wel gewoon in Tavira...
Dit klopt niet.

Hessing, Miksa en Mollink hadden ongeveer twee weken voor het toernooi een overleg over dat het misschien toch maar beter was om niet te gaan dammen maar om gewoon vakantie te vieren.
Dat hebben ze aangegeven bij Theo en Theo gaf aan om dan de eerste drie rondes tegen elkaar remise te houden, zodat ze toch nog een aantal dagen vakantie zouden hebben en daarna mee zouden doen met het toernooi.

Het is dus het voorstel van Theo geweest en niet van Hessing, Miksa en Mollink.
*Want achter het masker van "toch wel gelukkig" ligt wanhoop en twijfel zo drijvend en nukkig*

~Geen medelijden voor hem die zonder kennis is~

Theo Dijkstra

Post by Theo Dijkstra » Mon Oct 24, 2011 09:58

Damkoningin wrote:
groenteboer wrote:Er was inderdaad een aantal spelers dat niet op tijd kdon komen vanwege een vliegtuig dat niet kon opstijgen uit Porto door de mist..

Dit geldt echter niet voor Hessing, Miksa en Mollink. Deze spelers hebben de organisatie gechanteerd door te eisen dat ze de eerste drie rondes reglementaire remises kregen. Ze zouden niet hebben meegedaan als dat niet mocht dus Theo zag geen andere optie dan dit maar toe te staan. De spelers waren overigens wel gewoon in Tavira...
Dit klopt niet.

Hessing, Miksa en Mollink hadden ongeveer twee weken voor het toernooi een overleg over dat het misschien toch maar beter was om niet te gaan dammen maar om gewoon vakantie te vieren.
Dat hebben ze aangegeven bij Theo en Theo gaf aan om dan de eerste drie rondes tegen elkaar remise te houden, zodat ze toch nog een aantal dagen vakantie zouden hebben en daarna mee zouden doen met het toernooi.

Ik zou nooit anderen vertellen dat het niet klopt, als je het zelf uit de tweede hand hebt.
Je bewering is de halve waarheid omdat je er zelf niet bij was.
Maar ga zo door, dan weet iedereen tenminste dat een toezegging om deel te nemen en inschrijfgeld betalen voor Westerhaar en voor jou niets voorstelt.

Damkoningin

Post by Damkoningin » Mon Oct 24, 2011 10:14

Theo Dijkstra wrote:
Damkoningin wrote:

Dit klopt niet.

Ik zou nooit anderen vertellen dat het niet klopt, als je het zelf uit de tweede hand hebt.
Je bewering is de halve waarheid omdat je er zelf niet bij was.
Maar ga zo door, dan weet iedereen tenminste dat een toezegging om deel te nemen en inschrijfgeld betalen voor Westerhaar en voor jou niets voorstelt.
Hoezo deze reactie?
Ik vind persoonlijk zelf dat als je toezegt om met een toernooi mee te doen en het inschrijfgeld al hebt betaald, dat je "verplicht" bent om mee te doen. Alleen ziekte iod kan een goed excuus zijn om niet mee te doen.

Je kunt dus geen uitspraken doen dat het voor mij niets voorstelt, aangezien ik mijn eigen mening hier nog niet over had verteld.
*Want achter het masker van "toch wel gelukkig" ligt wanhoop en twijfel zo drijvend en nukkig*

Theo Dijkstra

Post by Theo Dijkstra » Mon Oct 24, 2011 10:36

De werkelijke mening van de bemoeizuchtige "damkoningin" blijkt uit haar verdedigende actie als buitenstaander, volledig voorbij gaande aan de oorzaak van het belangrijkste probleem, het afzeggen. Daaruit concludeer ik dat ze het afzeggen niet zo belangrijk vindt. Op het terrein van aanmelden zal ik voortaan Westerhaarders met een korreltje zout nemen.

Damkoningin

Post by Damkoningin » Mon Oct 24, 2011 10:42

Theo Dijkstra wrote:De werkelijke mening van de bemoeizuchtige "damkoningin" blijkt uit haar verdedigende actie als buitenstaander, volledig voorbij gaande aan de oorzaak van het belangrijkste probleem, het afzeggen. Daaruit concludeer ik dat ze het afzeggen niet zo belangrijk vindt.
:D

groenteboer
Real name: Michel Stempher

Post by groenteboer » Mon Oct 24, 2011 14:55

Damkoningin wrote:

Dit klopt niet.

Dit bericht is op last van WvM verwijderd.
Last edited by groenteboer on Mon Jan 30, 2012 13:27, edited 1 time in total.

Fred van Amersfoort

Post by Fred van Amersfoort » Mon Oct 24, 2011 15:16

Toch snap ik het nog niet helemaal. Had Theo niet kunnen zeggen: "heren rot maar lekker op naar een eiland, jullie doen helemaal niet mee". Nu is de gemiddelde , goedwillende , blanke en hardwerkende Westerhaarder (voor zover deze bestaan) voor volgend seizoen bij voorbaat verdacht. Dit moet voor groenteboer een bezwaar zijn.

groenteboer

Post by groenteboer » Mon Oct 24, 2011 15:20

Fred van Amersfoort wrote:Toch snap ik het nog niet helemaal. Had Theo niet kunnen zeggen: "heren rot maar lekker op naar een eiland, jullie doen helemaal niet mee". Nu is de gemiddelde , goedwillende , blanke en hardwerkende Westerhaarder (voor zover deze bestaan) voor volgend seizoen bij voorbaat verdacht. Dit moet voor groenteboer een bezwaar zijn.
Nee hoor.. ik stem SP.. niet PVV.. voor zover ik weet generaliseert de SP niet.

Theo had ze misschien beter kunnen laten gaan ja, maar dat is achteraf. Als organisator wil je graag zo veel mogelijk deelnemers, dus komt het niet zo snel in je op om spelers die zich hebben opgegeven zonder een fatsoenlijke reden maar te laten terugtrekken..

Fred van Amersfoort

Post by Fred van Amersfoort » Mon Oct 24, 2011 16:07

Begrijpend lezen groenteboer, probeer het eens. Goed trouwens dat je SP stemt, dat doe ik al jaren al zijn ze natuurlijk veel te gematigd. Het oogluikend toestaan van de monarchie kan uiteraard niet door de beugel. Generaliseren is overigens een belangrijke vaardigheid, het maakt het leven overzichtelijk in verwarrende tijden. Die jongens uit Westerhaar hadden natuurlijk opgesloten moeten worden in een donkere kerker zonder voedsel maar met ratten en kakkerlakken. Dat zal ze leren om de toernooileiding niet langer te minachten. Voor het overige zou het natuurlijk geen kwaad kunnen Dijkstra even naar het hoofdkwartier te roepen. Een in mijn ogen principieel man die zich onder druk laat zetten door een groepje brave turfstekers, dat vraagt om uitleg.

groenteboer

Post by groenteboer » Mon Oct 24, 2011 16:11

Fred van Amersfoort wrote:Begrijpend lezen groenteboer, probeer het eens. Goed trouwens dat je SP stemt, dat doe ik al jaren al zijn ze natuurlijk veel te gematigd. Het oogluikend toestaan van de monarchie kan uiteraard niet door de beugel. Generaliseren is overigens een belangrijke vaardigheid, het maakt het leven overzichtelijk in verwarrende tijden. Die jongens uit Westerhaar hadden natuurlijk opgesloten moeten worden in een donkere kerker zonder voedsel maar met ratten en kakkerlakken. Dat zal ze leren om de toernooileiding niet langer te minachten. Voor het overige zou het natuurlijk geen kwaad kunnen Dijkstra even naar het hoofdkwartier te roepen. Een in mijn ogen principieel man die zich onder druk laat zetten door een groepje brave turfstekers, dat vraagt om uitleg.
aa, ik interpreteerde het woordje bezwaar verkeerd.

Piet Bouma

Post by Piet Bouma » Mon Oct 24, 2011 18:01

Mag ik concluderen dat naast de wedstrijden:

Erwin Heunen (2156) - Ingrid de Kok (2072) 1 - 1 R
Sarah Rijgersberg (2033) - Jordy van der Lugt (1935) 1 - 1 R

De volgende wedstrijden ook niet gespeeld zijn:

Theo Dijkstra (2147) - Tomasz Miksa (2186) 1 - 1
Gerbrand Hessing (2094) - Gerwin Mollink (2009) 1 - 1

Theo Dijkstra (2147) - Gerbrand Hessing (2094) 1 - 1
Gerwin Mollink (2009) - Tomasz Miksa (2186) 1 - 1

Gerwin Mollink (2009) - Theo Dijkstra (2147) 1 - 1
Gerbrand Hessing (2094) - Tomasz Miksa (2186) 1 - 1

Gerbrand Hessing (2094) - Iskander Al Sarayfi 1 - 1
Glib Ushakov (2126) - Tomasz Miksa (2186) 1 - 1
Agne Bucinskaite (1963) - Gerwin Mollink (2009) 1 - 1

En dat voor deze partijen ook geldt dat ze niet mogen meerekenen bij de (virtuele) KNDB rating-berekening?
Het zou mooi zijn als Theo Dijkstra dat even bevestigt.
https:toernooibase.kndb.nl More than 415.000 games on applet, more than 1.300.000 results, more than 21.000 games broadcasted (semi-)live, more than 12.900 inserted tournaments!

Gerard de Groot

Post by Gerard de Groot » Mon Oct 24, 2011 21:25

Tsja, het organiseren van damtoernooien op dergelijke fraaie lokaties is natuurlijk ook wel een beetje de kat op het spek binden. Wellicht is het beter om Tavira Open te verplaatsen naar een desolaat bedrijventerrein in Vriezenveen of een groen weiland in het altijd bruisende Beemte Broekland.

Fred van Amersfoort

Post by Fred van Amersfoort » Mon Oct 24, 2011 22:55

Jaren geleden heeft Apeldoorn eens een thuiswedstrijd gespeeld tegen Het Noorden hier in Beemte Broekland. Belangrijkste reden was destijds dat deze lokatie met het openbaar vervoer totaal onbereikbaar is. Het Noorden dreigde daarop een jaar later thuis te willen spelen op Terschelling.

Luteijn
Real name: Frits Luteijn

Post by Luteijn » Tue Oct 25, 2011 10:27

Alex wrote:Organisator en remisekoning Theo Dijkstra: http://toernooibase.kndb.nl/opvraag/det ... tabe=se012. De rating van de tegenstanders daalt maar Theo blijft maar remise spelen :)
De laatste jaren speel ik met enige regelmaat zomertoernooien. Het is best een hoop georganiseer om in Salou, Praag of Tavira deel te nemen. Je moet er zien te komen, verblijf regelen, vrijnemen. Soms moet er voor een auto worden gezorgd.

Wanneer we dit vergelijken met de inspanningen, die een toernooiorganisator erin stopt, dan is dit een peanut. Zelf had ik diverse mailwisselingen met Theo Dijkstra over details als verblijf, auto, aankomsttijden, etc. Wanneer je bedenkt, dat Theo veertig deelnemers had en diverse pending deelnemers, dan gaat het om honderden maitjes, die hij de afgelopen maanden verstuurd heeft.

Wat er allemaal komt kijken bij het organiseren van een zomertoernooi kan ik slechts bij benadering inschatten. Theo organiseert allerlei excursies Hij haalt mensen van het vliegveld. Hij wordt daarbij geholpen door zijn vrouw en Martin van der Hout. Echter het blijft gewoon een week lang hollen van hot naar her.

Hij zorgt voor sponsors. Dat is geen eenvoudige opgave in een land als Portugal, volop in de financiële crisis. Het bij elkaar krijgen van materiaal, prijzengeld, hotelkamers, etc is een hoop gedoe. Grootmeesters zijn het toefje op een geslaagd toernooi. Het is evenwel niet eenvoudig, die er naartoe te krijgen. Het vereist vrijwel altijd speciale nogal kostbare voorzieningen.

Het resultaat was wonderbaarlijk. Vrijwel iedereen is tevreden naar huis gegaan. De grootmeesters hadden het zichtbaar naar hun zin. Wij hadden het naar onze zin en ook de andere deelnemers hadden een onvergetelijke vakantie.

Maar goed... je kunt je toch afvragen of zijn inzet op het dambord gedurende het toernooi aan de eisen voldeed, die gesteld kunnen worden...

Jan Pieter
Real name: Jan Pieter Drost

Post by Jan Pieter » Tue Oct 25, 2011 11:00

Alex wrote:Organisator en remisekoning Theo Dijkstra: http://toernooibase.kndb.nl/opvraag/det ... tabe=se012. De rating van de tegenstanders daalt maar Theo blijft maar remise spelen :)
Buitenstaanders hebben makkelijk praten, maar als je nagenoeg in je eentje een toernooi organiseert, moet je soms kiezen uit 3 kwaden:
1) het toernooi met een dummy spelen
2) zelf het veld completeren, je volledig op je partijen storten, en de organisatie laten verslonzen.
3) zelf het veld completeren, en tegelijk de organisatie draaiend houden ook al gaat dat ten koste van je partijen.

De keus voor optie 3 is logisch en verdedigbaar.

Post Reply