Tavira-Open 2011

Post Reply
ildjarn
Real name: Joost de Heer

Re: Tavira-Open 2011

Post by ildjarn » Tue Oct 18, 2011 13:35

Wat betekent de 'R' die achter 2 partijen staat? Reglementair? Wat was er dan aan de hand bij deze partijen?
Lasst die Maschinen verhungern, Ihr Narren...
Lasst sie verrecken!
Schlagt sie tot -- die Maschinen!

Tijn
Real name: Martijn van Gortel

Post by Tijn » Tue Oct 18, 2011 14:03

Deze spelers zijn nog niet gearriveerd in Santa Luzia.

Alex

Post by Alex » Tue Oct 18, 2011 14:08

ildjarn wrote:Wat betekent de 'R' die achter 2 partijen staat? Reglementair? Wat was er dan aan de hand bij deze partijen?
Tijn wrote:Deze spelers zijn nog niet gearriveerd in Santa Luzia.
Lijkt me deels waar en aannemelijk. Naar mijn weten is Jordy van der Lugt er al wel.

ildjarn

Post by ildjarn » Tue Oct 18, 2011 14:59

Dan moet de uitslag toch 0-0 zijn?
Lasst sie verrecken!

Tijn

Post by Tijn » Tue Oct 18, 2011 15:43

[quote="ildjarn"][quote="Tijn"]Deze spelers zijn nog niet gearriveerd in Santa Luzia.[/quote]
Dan moet de uitslag toch 0-0 zijn?[/quote]

Officieel wel ja. Net wat de organisatie wil he.
Liefst geen 0-0's natuurlijk :)

Alex

Post by Alex » Tue Oct 18, 2011 15:46

Tijn wrote:
ildjarn wrote:
Dan moet de uitslag toch 0-0 zijn?

Officieel wel ja. Net wat de organisatie wil he.
Liefst geen 0-0's natuurlijk :)
Bij de zomertoernooien wordt dit ook regelmatig gedaan, als er een overlap met een ander toernooi/kampioenschap is.

ildjarn

Post by ildjarn » Tue Oct 18, 2011 17:39

Aangezien er titelresultaten gehaald kunnen worden vind ik dat de organisatie ook de regels gewoon moet volgen. 0-0 ziet er niet mooi uit, maar dat is de consequentie van te laat komen.
Lasst sie verrecken!

Alex

Post by Alex » Tue Oct 18, 2011 17:44

ildjarn wrote:Aangezien er titelresultaten gehaald kunnen worden vind ik dat de organisatie ook de regels gewoon moet volgen. 0-0 ziet er niet mooi uit, maar dat is de consequentie van te laat komen.
Zoals ik al zei, ook bij zomertoernooien waarbij titelresultaten kunnen worden behaald, gebeurt dit. Vandaar ook de R, dan wordt deze uitslag niet meegenomen in de berekening.

Maar Theo kennende heeft hij de 5 euro per persoon niet betaald :D

Piet Bouma

Post by Piet Bouma » Tue Oct 18, 2011 23:17

Alex wrote:
ildjarn wrote:Aangezien er titelresultaten gehaald kunnen worden vind ik dat de organisatie ook de regels gewoon moet volgen. 0-0 ziet er niet mooi uit, maar dat is de consequentie van te laat komen.
Zoals ik al zei, ook bij zomertoernooien waarbij titelresultaten kunnen worden behaald, gebeurt dit. Vandaar ook de R, dan wordt deze uitslag niet meegenomen in de berekening.

Maar Theo kennende heeft hij de 5 euro per persoon niet betaald :D
Die R staat in Toernooibase er voor dat de partij niet meerekent met de (bijna live/virtuele) rating in Toernooibase.
Net als de V (van Virtueel om het wat spraakverwarrender te maken) overigens. De W staat dan in Toernooibase weer voor werkelijk gespeeld, die wel weer meerekent voor de bijna live/virtuele rating.
Dat kwam in Den Haag wel eens voor als er spelers invallen voor anderen. :D

Wat Theo doorgeeft aan de FMJD is verder zijn zaak. Want nu de penningmeester van de FMJD zelf meedoet...., tja misschien wordt die fee dan toch wel betaald...... :roll:

Een 0-0 (of meerdere 0-0's) in een Zwitsers toernooi lijkt me flink nadelig voor spelers, die later deze spelers via de paring treffen. Er worden zomaar weerstandspunten (vanuit het totaal mogelijke weerstandstotaal) uit het toernooi gehaald (met weerstandsrating heb je dat natuurlijk niet).
Dus of 1-1 (R of V) - gentlemen's agreement, of 2-0 (R) als één van beiden nog niet aanwezig was lijkt me de aangewezen weg.
https:toernooibase.kndb.nl More than 415.000 games on applet, more than 1.300.000 results, more than 21.000 games broadcasted (semi-)live, more than 12.900 inserted tournaments!

Dieter

Post by Dieter » Wed Oct 19, 2011 11:17

Tavira heeft geen 5 euro fee betaald aan de FMJD, penningmeester hier of niet. Daar is Theo heel duidelijk over.
Dat laatkomers remise spelen (8 spelers misten de eerste ronde, en vier ook de tweede ronde) kan mij ook niet bekoren. De eerste ronde niet halen o.k. en dan twee regrementaire 1-1 uitslagen, dat moet voor een zomertoernooi geen probleem zijn. Maar zoals het nu is loopt het wel een beetje uit de hand.

Luteijn
Real name: Frits Luteijn

Post by Luteijn » Fri Oct 21, 2011 00:05

Op het ogenblik speel ik Tavira Open. Niet iedereen is er echt voor het dammen. Maar er zijn ontzettend veel toernooi-tijgers. De eerste twee ronden mocht ik tegen twee spelers met een ELO van net iets meer dan 1000. Toch laten ze zich niets wijs maken. Geen doorkomen aan. Gisteren en vandaag is mijn positie op de ranglijst weer een beetje bijgetrokken met twee overwinningen en een remise tegen spelers tot 1340.

Het dammen hier in Portugal is best aardig, maar enigszins bijzaak. Deelnemers komen overal vandaan en doen het voornamelijk voor een leuke vakantie. De locatie is ideaal voor dammers met partners, die zich anders dood zitten te vervelen.

Met een gehuurde auto zijn we de verschillende stadjes langs geweest. Dat kan heel behoorlijk in de uren van de dag dat we niet dammen. Anderen liggen vooral aan het zwembad of doen excursies.

Theo Dijkstra heeft hiermee een leuk evenement neergezet. Elke dag zijn er excursies. Woensdag was er een Fado/avond. Het kost allemaal bijna niets. We zitten in een bungalow met uitzicht op de natuur. Ook voor bijna niets. Het is prachtig weer. Zeker in Santa Luzia is het eten voortreffelijk. Ook dat kost bijna niets. Kortom hier in Tavira is het wat ons betreft een ´paradijs op aarde´.

Dieter

Post by Dieter » Fri Oct 21, 2011 11:15

Renat Melamed speelde bij mijn weten voor het laatst toen hij nog voor het tweede team van Cema/De Vaste Zet uitkwam. Zijn studie in Munchen maakt het competitiespelen onmogelijk en daarom speelt hij nu al 3 of 4 jaar niet meer. De come back hier in Tavira is indrukwekkend met als voorlopige hoogtepunt de remise gisteren tegen Watoutin. Zeer overtuigend gespeeld en voor mij tot nu toe de partij van het toernooi (al waren er meer heel leuke partijen).
Wat mij betreft mag Renat snel weer gaan spelen, In Geleen maak ik zeker een plaatsje vrij voor de men die als twee druppels water lijkt op Joost de Heer in diezelfde leeftijd. (Uiterlijk bedoel ik dan)

Tijn

Post by Tijn » Sat Oct 22, 2011 21:12

Kalmakov wint het toernooi. 1 WP meer dan Vatoetin.

Alex

Post by Alex » Sat Oct 22, 2011 23:28

Organisator en remisekoning Theo Dijkstra: http://toernooibase.kndb.nl/opvraag/det ... tabe=se012. De rating van de tegenstanders daalt maar Theo blijft maar remise spelen :)

groenteboer
Real name: Michel Stempher

Post by groenteboer » Sun Oct 23, 2011 14:23

Er was inderdaad een aantal spelers dat niet op tijd kdon komen vanwege een vliegtuig dat niet kon opstijgen uit Porto door de mist..

De rest van dit bericht is op last van WvM verwijderd.
Last edited by groenteboer on Mon Jan 30, 2012 13:26, edited 1 time in total.

Post Reply