looking for a club.

thomy
Real name: thomy mbongo

looking for a club.

Post by thomy » Sat Mar 05, 2011 13:08

Hello,

I'm looking for the club for season 2011 -
2012.

I remain at your disposal for any information
complementary.

Thomy Mbongo
lavieavecvous@hotmail.fr

A.Presman
Real name: Alexander Presman

Re: looking for a club.

Post by A.Presman » Fri Apr 08, 2011 10:31

Nu gaat niemand minder dan Wereldkampioen op zoek naar een nieuwe club.
Geïnteresseerden kunnen contact opnemen rechtstreeks of via de webform
http://fmjd.org/sendemail.php?nid=shvartsman

Murod
Real name: Amrillaev Murodullo

Post by Murod » Fri Oct 07, 2011 16:11

Hello!

I'm Murodullo Amrillaev - vice-champion of the Europe 2010 and vice-champion of the world 2011 and never participated in dutch competition before. However I have large experience playing in team competitions on highest level.

I'm looking for a club to join in January 2012. That time I will be in Holland for interland Netherlants-Russia (24-30.01.2012) and can play 14 and 28 January. Future cooperation also possible.

Please contact me by email: Murod72@rambler.ru

Hanco Elenbaas

Post by Hanco Elenbaas » Sat Oct 15, 2011 06:51

Murod wrote:Hello!

I'm Murodullo Amrillaev - vice-champion of the Europe 2010 and vice-champion of the world 2011 and never participated in dutch competition before. However I have large experience playing in team competitions on highest level.

I'm looking for a club to join in January 2012. That time I will be in Holland for interland Netherlants-Russia (24-30.01.2012) and can play 14 and 28 January. Future cooperation also possible.

One must be member of a club and the KNDB before circa October 1st to have the right to participate in the Dutch clubcompetition, so I guess it won't be possible for you to play in January, unfortunately. For exact regulations contact the KNDB: bondsbureau@kndb.nl

Frans de Jonge
Real name: Frans de Jonge

Post by Frans de Jonge » Sat Oct 15, 2011 09:37

Hanco Elenbaas wrote:
Murod wrote:Hello!

One must be member of a club and the KNDB before circa October 1st to have the right to participate in the Dutch clubcompetition, so I guess it won't be possible for you to play in January, unfortunately. For exact regulations contact the KNDB: bondsbureau@kndb.nl
Vertaald uit het Spel- en wedstrijdreglement, geldt de datum van 15 oktober niet alleen voor basisspelers?

GAMES

Article 32 The players

32.1
Only members of the association can take part in team games.

32.2
A member can play in a competition only for one association, namely:
a. for an association of which he was on 1 July before the competition member, or
b. if he on 1 July still none KNDB-lid were, for the association of which he is after that date member
become.
Het zijn niet allen koks die lange messen dragen.....

Koos van Amerongen

Post by Koos van Amerongen » Sat Oct 15, 2011 10:49

There are two cases:

If a player is member of a club in the Netherlands and he would like to play with an other club? Then he has to be member of that other club BEFORE 1th of July to participate in the Dutch National Clubcompetition.

If a player isn't member of a club in the Netherlands and he would like to play with a club? In former years he then had to be member of that club before 15th of October (not the 1st, Hanco) to participate in the Dutch National Clubcompetition. But, in the last edition of 'Het Damspel' stands that this so called '15 Oktober-regel' isn't there anymore.

Because Amrillaev isn't member of a Dutch club (if I'm right) he may be the first person who can profit from the deleted rule.

GuidoB

Post by GuidoB » Sat Oct 15, 2011 21:26

De 15 oktober regel komt niet voor in het nieuwe SWR en ook niet in de wedstrijdvoorwaarden van de nationale clubcompetitie. Maar of Amrillaev ook mag spelen voor een willekeurige club X, hangt af van zijn lidmaatschap van de KNDB. Hij moet lid zijn van club X, maar mag op 1 juli geen lid zijn geweest van een andere club Y. Dit laatste is verdacht lastig te controleren. Club Y hoeft Amrillaev immers niet te laten weten dat zij hem lid hebben gemaakt van de KNDB. Ofwel: club X die Amrillaev opstelt, neemt een gok wat betreft de speelgerechtigdheid.

Koos van Amerongen

Post by Koos van Amerongen » Sat Oct 15, 2011 21:56

GuidoB wrote:De 15 oktober regel komt niet voor in het nieuwe SWR en ook niet in de wedstrijdvoorwaarden van de nationale clubcompetitie. Maar of Amrillaev ook mag spelen voor een willekeurige club X, hangt af van zijn lidmaatschap van de KNDB. Hij moet lid zijn van club X, maar mag op 1 juli geen lid zijn geweest van een andere club Y. Dit laatste is verdacht lastig te controleren. Club Y hoeft Amrillaev immers niet te laten weten dat zij hem lid hebben gemaakt van de KNDB. Ofwel: club X die Amrillaev opstelt, neemt een gok wat betreft de speelgerechtigdheid.
Ik snap je punt niet helemaal, Guido. Als Amrillaev lid zou zijn van een andere club (in NL), dan zou hij dat zelf ook wel weten neem ik aan. Bovendien kan club X altijd bij de KNDB navragen of hij lid is van een club Y. Het risico zie ik niet...

GuidoB

Post by GuidoB » Sun Oct 16, 2011 01:27

Koos van Amerongen wrote:
GuidoB wrote:De 15 oktober regel komt niet voor in het nieuwe SWR en ook niet in de wedstrijdvoorwaarden van de nationale clubcompetitie. Maar of Amrillaev ook mag spelen voor een willekeurige club X, hangt af van zijn lidmaatschap van de KNDB. Hij moet lid zijn van club X, maar mag op 1 juli geen lid zijn geweest van een andere club Y. Dit laatste is verdacht lastig te controleren. Club Y hoeft Amrillaev immers niet te laten weten dat zij hem lid hebben gemaakt van de KNDB. Ofwel: club X die Amrillaev opstelt, neemt een gok wat betreft de speelgerechtigdheid.
Ik snap je punt niet helemaal, Guido. Als Amrillaev lid zou zijn van een andere club (in NL), dan zou hij dat zelf ook wel weten neem ik aan. Bovendien kan club X altijd bij de KNDB navragen of hij lid is van een club Y. Het risico zie ik niet...
Heel vergezocht is het niet, hoor. Ik denk dat er naar aanleiding van deze oproep vast wel een vereniging is die Amrillaev lid heeft gemaakt van de KNDB. Daar hoeft Amrillaev zelf niets voor te doen; men meldt hem gewoon zonder zijn medeweten aan. Alleen voor deze vereniging mag Amrillaev uitkomen voor de nationale competitie. Immers, alleen voor nieuwe KNDB-leden geldt de 1 juli regel niet. Probleem voor Amrillaev is dat hij niet weet voor welke vereniging hij speelgerechtigd is...

Je neemt aan dat er van alles netjes gaat, dat de KNDB op verzoek allerlei informatie verstrekt, et cetera. Maar zo hoeft het natuurlijk niet te werken, vandaar de gok.

Frans de Jonge
Real name: Frans de Jonge

Post by Frans de Jonge » Sun Oct 16, 2011 09:04

[/quote]

Heel vergezocht is het niet, hoor. Ik denk dat er naar aanleiding van deze oproep vast wel een vereniging is die Amrillaev lid heeft gemaakt van de KNDB. Daar hoeft Amrillaev zelf niets voor te doen; men meldt hem gewoon zonder zijn medeweten aan. Alleen voor deze vereniging mag Amrillaev uitkomen voor de nationale competitie. Immers, alleen voor nieuwe KNDB-leden geldt de 1 juli regel niet. Probleem voor Amrillaev is dat hij niet weet voor welke vereniging hij speelgerechtigd is...

Je neemt aan dat er van alles netjes gaat, dat de KNDB op verzoek allerlei informatie verstrekt, et cetera. Maar zo hoeft het natuurlijk niet te werken, vandaar de gok.[/quote]
Och, je bent pas een lid als je jezelf aanmeldt bij of een vereniging, die dit weer meldt bij de KNDB of als persoonlijk lid bij de secretaris van de KNDB. Aanmelding van leden door verenigingen zonder hun instemming lijkt me erg bijzonder en niet rechtsgeldig als dit door een speler betwist wordt. Zie daarvoor ook het huishoudelijk regelement.
Het zijn niet allen koks die lange messen dragen.....

Koos van Amerongen

Post by Koos van Amerongen » Sun Oct 16, 2011 10:28

Lijkt me ook sterk dat dat zomaar kan, Guido. Anders zou Amrillaev daar zeker bezwaar tegen kunnen aantekenen.

GuidoB

Post by GuidoB » Sun Oct 16, 2011 11:30

Frans de Jonge wrote:Och, je bent pas een lid als je jezelf aanmeldt bij of een vereniging, die dit weer meldt bij de KNDB of als persoonlijk lid bij de secretaris van de KNDB. Aanmelding van leden door verenigingen zonder hun instemming lijkt me erg bijzonder en niet rechtsgeldig als dit door een speler betwist wordt. Zie daarvoor ook het huishoudelijk regelement.
Dat is weer een theorie. De praktijk is dat de KNDB helemaal niet controleert of iemand zich zelf heeft aangemeld bij de vereniging; dat kan ze ook helemaal niet controleren (want: hoe?). De praktijk is dat je lid bent als een vereniging je heeft aangemeld. Ik vermoed dat een hoop mensen, vooral buitenlanders, lid zijn van Nederlandse verenigingen zonder dat ze het zelf weten.

Het afschaffen van de 15 oktober regel is bedoeld voor beginnende dammers. Waarom zouden die tot na de volgende zomer moeten wachten voordat ze mogen spelen en niet mogen meedoen in de lopende competitie? Dat klinkt wat oneerlijk. Waar het hier over gaat, is dat de nummer 2 van de wereld (misschien) geen KNDB-lid is en zich meldt om te spelen in de lopende competitie. Het idee is dat we bij het aanmelden even net doen of het een beginnende dammer is (immers: nieuw lid), maar als hij achter het bord zit is het opeens een GMI. Dat klinkt als een onbedoelde mogelijkheid. Naar mijn mening moet het gewoon duidelijk zijn wie er mogen spelen in de competitie. Dat clubs niet elke wedstrijd dezelfde 10 spelers opstellen, is al erg genoeg. Dat ze tussentijds nog een GMI kunnen aantrekken (indien deze toevalligerwijs nog geen KNDB-lid is), is ongewenst.

Hoe dit op te lossen? We gaan niet in de regels opnemen dat iemand geen FMJD-lid mag zijn, want de KNDB vindt het erg belangrijk om een onafhankelijk reglement te hebben. Misschien dan toch maar de 15 oktober regel weer terug.

Koos van Amerongen

Post by Koos van Amerongen » Sun Oct 16, 2011 11:41

GuidoB wrote:
Frans de Jonge wrote:Och, je bent pas een lid als je jezelf aanmeldt bij of een vereniging, die dit weer meldt bij de KNDB of als persoonlijk lid bij de secretaris van de KNDB. Aanmelding van leden door verenigingen zonder hun instemming lijkt me erg bijzonder en niet rechtsgeldig als dit door een speler betwist wordt. Zie daarvoor ook het huishoudelijk regelement.
Dat is weer een theorie. De praktijk is dat de KNDB helemaal niet controleert of iemand zich zelf heeft aangemeld bij de vereniging; dat kan ze ook helemaal niet controleren (want: hoe?). De praktijk is dat je lid bent als een vereniging je heeft aangemeld. Ik vermoed dat een hoop mensen, vooral buitenlanders, lid zijn van Nederlandse verenigingen zonder dat ze het zelf weten.

Het afschaffen van de 15 oktober regel is bedoeld voor beginnende dammers. Waarom zouden die tot na de volgende zomer moeten wachten voordat ze mogen spelen en niet mogen meedoen in de lopende competitie? Dat klinkt wat oneerlijk. Waar het hier over gaat, is dat de nummer 2 van de wereld (misschien) geen KNDB-lid is en zich meldt om te spelen in de lopende competitie. Het idee is dat we bij het aanmelden even net doen of het een beginnende dammer is (immers: nieuw lid), maar als hij achter het bord zit is het opeens een GMI. Dat klinkt als een onbedoelde mogelijkheid. Naar mijn mening moet het gewoon duidelijk zijn wie er mogen spelen in de competitie. Dat clubs niet elke wedstrijd dezelfde 10 spelers opstellen, is al erg genoeg. Dat ze tussentijds nog een GMI kunnen aantrekken (indien deze toevalligerwijs nog geen KNDB-lid is), is ongewenst.

Hoe dit op te lossen? We gaan niet in de regels opnemen dat iemand geen FMJD-lid mag zijn, want de KNDB vindt het erg belangrijk om een onafhankelijk reglement te hebben. Misschien dan toch maar de 15 oktober regel weer terug.
De 15-oktober regel was er inderdaad om dergelijke taferelen te voorkomen. Daarmee bedoel ik: het tijdens een lopende competitie aantrekken van sterke spelers.
Dit onder het motto van 'competitievervalsing'. Omdat er nauwelijks beroep werd gedaan op de 15-oktoberregel is deze uiteindelijk afgeschaft. En wat een toeval: juist nu deze is afgeschaft is er eigenlijk wel weer baat bij.... Doch, weer invoeren is een ander verhaal.

A.Presman

Post by A.Presman » Wed Mar 14, 2012 20:23

A.Presman wrote:Nu gaat niemand minder dan Wereldkampioen op zoek naar een nieuwe club.
Geïnteresseerden kunnen contact opnemen rechtstreeks of via de webform
http://fmjd.org/sendemail.php?nid=shvartsman
Van Alexander (Schwarzman om wel te verstaan, ten tijde van geciteerde bericht was hij nog Wereldkampioen) mag ik het herhalen...
Ook dezelfde contact form kan gebruikt worden.

A.Presman

Post by A.Presman » Wed Mar 14, 2012 21:47

Thomy Mbongo wrote:Good evening,

I am looking for a new club for the 2012-2013 season.

I am open to discussion.

Email address: lavieavecvous@gmail.com

cordially

Thomy Mbongo

Post Reply