Damserver

groenteboer
Posts: 967
Joined: Sun Jul 01, 2007 19:57
Real name: Michel Stempher
Location: Kampen
Contact:

Damserver

Post by groenteboer » Mon Mar 07, 2011 10:28

Aangezien niemand het doet zal ik het wel even doen:-) Onderstaand bericht verscheen zondagavond op de website van de KNDB:

Het kan weer: online dammen met de KNDB!

zondag 06 maart 2011

Roel Langendam van Damclub Scheveningen besloot kort geleden een nieuwe Damserver voor de KNDB te ontwikkelen. Na een intensieve periode van ontwikkelen en testen in vrienden- en kennissenkring is Roel vandaag zover dat hij in overleg met de KNDB de server openstelt voor bezoekers via http://damserver.kndb.nl en http://draughtsserver.kndb.nl.

Nog steeds bevindt de server zich in de testfase, maar onvolkomenheden kunnen nu enkel nog door intensief gebruik worden opgespoord en verholpen. We rekenen daarom op uw kritische feedback. Eenmaal ingelogd treft u linksonder een 'bug' knop aan waarmee u problemen, suggesties en wensen rechtstreeks aan Roel kunt doorgeven.

De ambitie van Roel en de KNDB is groot, maar voor de vuurdoop beginnen we bij het begin:

het spelen van dan wel toekijken bij een partij
algemene en partijchat
instelbare bedenktijd (inclusief Fischer)
wel of niet met rating spelen

Toernooifunctionaliteit en mobiel interface zijn nog niet beschikbaar. Houd er rekening mee, dat u in deze opstartfase niet altijd een tegenstander zult treffen, probeert u het in dat geval later nog eens.

Mede namens Roel bedanken we u bij voorbaat voor uw hulp en wensen u veel plezier met het testen van de nieuwe KNDB Damserver!

Het KNDB bestuur

aldert
Posts: 66
Joined: Sat Feb 07, 2004 17:27

Re: Damserver

Post by aldert » Mon Mar 07, 2011 10:44

Wat is het nut hiervan? Online dammen kan toch prima op kurnik?

Dieter
Posts: 1379
Joined: Thu Sep 18, 2003 20:30
Location: Sittard
Contact:

Re: Damserver

Post by Dieter » Mon Mar 07, 2011 11:22

aldert wrote:Wat is het nut hiervan? Online dammen kan toch prima op kurnik?
Een eigen KNDB platform, waarop eigen promo gedaan kan worden voor onze nationale bond, waarin we zelf de regie kunnen hebben als we mensen via het internet aan het dammen willen krijgen. En als het heel goed gaat misschien nog wel via advertentie een profit item binnen kunnen halen. Redenen genoeg lijkt me zo. En er zijn er vast nog veel meer.

Fred van Amersfoort
Posts: 1780
Joined: Sun Nov 02, 2003 17:13

Re: Damserver

Post by Fred van Amersfoort » Mon Mar 07, 2011 12:44

Dammen via internet heeft de toekomst. De schakers hebben het ledenverlies op deze manier tot stilstand gebracht. Gisteren even gekeken op de nieuwe site. Het is nog niet optimaal vind ik. Voor iedereen die wil dammen maar even geen zin meer heeft in verplichtingen is het internet een leuke tussenoplossing.

User avatar
Kosmos
Posts: 7564
Joined: Mon Sep 29, 2003 15:21
Real name: Tj. Goedemoed
Location: Ktar
Contact:

Re: Damserver

Post by Kosmos » Mon Mar 07, 2011 21:17

Knap gedaan in korte tijd zo'n server maken. Heb al enkele potjes geprobeerd en hij liep niet vast zoals de vorige server.
Heaven is no location, but a state of mind

User avatar
Marcel Kosters
Posts: 2243
Joined: Mon Jan 20, 2003 16:13
Location: Haarlem, The Netherlands

Re: Damserver

Post by Marcel Kosters » Tue Jun 14, 2011 16:19

Vanaf vandaag kunnen er (ronde) toernooien worden gespeeld op de server.
Uitslagen en tussenstanden zijn real-time zichtbaar. Net als de rest van de damserver is alles in testfase dus opmerkingen, klachten en suggesties zijn zeer welkom via de contact-knop. Vanmiddag is een eerste (test)toernooitje gespeeld. Iedere gebruiker kan zelf een toernooi aanmaken / bepalen met welk speeltempo in zijn of haar toernooi wordt gespeeld.
Nu: 28.200 DamZ! DamSets. Doel: 100.000 DamZ! DamSets zo snel mogelijk. Doe mee met 1, 10 of 100 DamZ! DamSets. De strategie is onbeperkt schaalbaar. Met club of vrienden snel besteld via marcelkosters@gmail.com.

User avatar
Kosmos
Posts: 7564
Joined: Mon Sep 29, 2003 15:21
Real name: Tj. Goedemoed
Location: Ktar
Contact:

Re: Damserver

Post by Kosmos » Tue Aug 02, 2011 14:59

Ik zie dat je op de damserver nu ook gespeelde partijen nog eens kunt bekijken. Knap werk allemaal!
Misschien is het een leuk idee dat de KNDB (in het kader van het eeuwfeest) de server oficiëel opent met een sneldamtoernooi met wat aardige prijsjes.
Heaven is no location, but a state of mind

User avatar
Marcel Kosters
Posts: 2243
Joined: Mon Jan 20, 2003 16:13
Location: Haarlem, The Netherlands

Re: Damserver

Post by Marcel Kosters » Tue Aug 02, 2011 17:05

Hoi Tjalling,

Roel Langendam is een kanjer. Inderdaad moet de damserver nog officieel gelanceerd worden, leuk idee van toernooi(en) met prijsjes. We hebben al eens aan zoiets gedacht, gaan we zeker naar kijken!

Vriendelijke groet,
Marcel
Nu: 28.200 DamZ! DamSets. Doel: 100.000 DamZ! DamSets zo snel mogelijk. Doe mee met 1, 10 of 100 DamZ! DamSets. De strategie is onbeperkt schaalbaar. Met club of vrienden snel besteld via marcelkosters@gmail.com.

Bert Zwart
Posts: 2199
Joined: Tue Sep 30, 2003 01:52

Re: Damserver

Post by Bert Zwart » Tue Aug 02, 2011 17:25

Tja, de grieken zijn wat laat, maar het komt eraan Marcel!

User avatar
Marcel Kosters
Posts: 2243
Joined: Mon Jan 20, 2003 16:13
Location: Haarlem, The Netherlands

Re: Damserver

Post by Marcel Kosters » Wed Aug 03, 2011 20:24

Hoi Bert (en meelezers),

Geweldig, bedankt!

Roel heeft de damserver mobiel toegankelijk gemaakt. Bezitters van Android apparaten kunnen vanaf nu ook mobiel een potje dammen met de volledige damserverfunctionaliteit tot hun beschikking.

Vriendelijke groet,
Marcel
Nu: 28.200 DamZ! DamSets. Doel: 100.000 DamZ! DamSets zo snel mogelijk. Doe mee met 1, 10 of 100 DamZ! DamSets. De strategie is onbeperkt schaalbaar. Met club of vrienden snel besteld via marcelkosters@gmail.com.

Gerard de Groot
Posts: 351
Joined: Mon Jul 07, 2003 22:09
Location: the Netherlands

Re: Damserver

Post by Gerard de Groot » Wed Aug 03, 2011 22:11

Marcel Kosters wrote:Hoi Bert (en meelezers),

Geweldig, bedankt!

Roel heeft de damserver mobiel toegankelijk gemaakt. Bezitters van Android apparaten kunnen vanaf nu ook mobiel een potje dammen met de volledige damserverfunctionaliteit tot hun beschikking.

Vriendelijke groet,
Marcel
Dat is goed nieuws!

Alleen... hoe werkt het. Ik kan geen Android App vinden. En in de browser is het niet echt handig op een klein scherm.

groenteboer
Posts: 967
Joined: Sun Jul 01, 2007 19:57
Real name: Michel Stempher
Location: Kampen
Contact:

Re: Damserver

Post by groenteboer » Wed Aug 03, 2011 22:45

Gerard de Groot wrote:
Marcel Kosters wrote:Hoi Bert (en meelezers),

Geweldig, bedankt!

Roel heeft de damserver mobiel toegankelijk gemaakt. Bezitters van Android apparaten kunnen vanaf nu ook mobiel een potje dammen met de volledige damserverfunctionaliteit tot hun beschikking.

Vriendelijke groet,
Marcel
Dat is goed nieuws!

Alleen... hoe werkt het. Ik kan geen Android App vinden. En in de browser is het niet echt handig op een klein scherm.
Ook op mijn Android werkt het niet. Ik zie dat je eerst Flash moet installeren, maar dat kan niet op mijn Android versie (2.2 Froyo). Die zal ik dus eerst moeten updaten.

User avatar
Marcel Kosters
Posts: 2243
Joined: Mon Jan 20, 2003 16:13
Location: Haarlem, The Netherlands

Re: Damserver

Post by Marcel Kosters » Thu Aug 04, 2011 09:20

Hoi Gerard en groenteboer,

Het gaat inderdaad niet om een app maar om de reguliere damserver website die nu ook met Android apparaten te bezoeken is. Aanwezigheid of installatie van Flash is net als bij de pc een vereiste. Ik ben zeer benieuwd of en hoe jullie het aan de praat krijgen. Inmiddels kun je ook zelf weten of je zet door schijven te slepen of door deze aan te tikken. Dit laatste is zeker op (kleine) touchscreens heel handig.

Vriendelijke groet,
Marcel
Nu: 28.200 DamZ! DamSets. Doel: 100.000 DamZ! DamSets zo snel mogelijk. Doe mee met 1, 10 of 100 DamZ! DamSets. De strategie is onbeperkt schaalbaar. Met club of vrienden snel besteld via marcelkosters@gmail.com.

Frans de Jonge
Posts: 674
Joined: Tue Apr 03, 2007 22:13
Real name: Frans de Jonge
Location: 's-Hertogenbosch

Re: Damserver

Post by Frans de Jonge » Sat Aug 06, 2011 17:19

Marcel Kosters wrote:Hoi Tjalling,

Roel Langendam is een kanjer. Inderdaad moet de damserver nog officieel gelanceerd worden, leuk idee van toernooi(en) met prijsjes. We hebben al eens aan zoiets gedacht, gaan we zeker naar kijken!

Vriendelijke groet,
Marcel
Ben het totaal met je eens Marcel. Roel is een kanjer en sinds de server in de lucht is en je in de bondraadsvergadering voortdurend de server promoot dam ik weer regelmatig op internet na ca 10 jaar niet actief gedamd te hebben. Mijn rekencapaciteit is wel aanzienlijk teruggelopen, maar er blijft nog wel wat gevoel hangen. Ook Roel komt wat mij betreft in aanmerking voor een officiële erkenning door de KNDB.

Weten onze buitenlandse damvrienden onze server te vinden? Of is dat niet de bedoeling?[/
Het zijn niet allen koks die lange messen dragen.....

User avatar
Marcel Kosters
Posts: 2243
Joined: Mon Jan 20, 2003 16:13
Location: Haarlem, The Netherlands

Re: Damserver

Post by Marcel Kosters » Sun Aug 07, 2011 08:52

Frans de Jonge wrote:
Marcel Kosters wrote:Hoi Tjalling,

Roel Langendam is een kanjer. Inderdaad moet de damserver nog officieel gelanceerd worden, leuk idee van toernooi(en) met prijsjes. We hebben al eens aan zoiets gedacht, gaan we zeker naar kijken!

Vriendelijke groet,
Marcel
Ben het totaal met je eens Marcel. Roel is een kanjer en sinds de server in de lucht is en je in de bondraadsvergadering voortdurend de server promoot dam ik weer regelmatig op internet na ca 10 jaar niet actief gedamd te hebben. Mijn rekencapaciteit is wel aanzienlijk teruggelopen, maar er blijft nog wel wat gevoel hangen. Ook Roel komt wat mij betreft in aanmerking voor een officiële erkenning door de KNDB.

Weten onze buitenlandse damvrienden onze server te vinden? Of is dat niet de bedoeling?[/

Hoi Frans,

Dat is goed om te lezen. Sinds de aankondiging van lancering in beta op zondag 6 maart doen we het rustig aan met het promoten van de server. Eerst moesten de bugs eruit en de server volledig stabiel draaien. Dat heeft Roel voor elkaar. Momenteel is Roel o.a. bezig met het uitbreiden van de functionaliteit en verbetering van de gebruikservaring. Bedoeling is om na de zomer meer promotie te maken. Ondertussen groeit het aantal gebruikers gestaag door mond op mond reclame. De damserver heeft bezoekers afkomstig uit 45 landen. De bulk (>90%) is afkomstig uit Nederland. Het interface van de damserver is momenteel beschikbaar in 14 talen. We houden ons zeer aanbevolen voor vrijwilligers die een ontbrekende taal willen toevoegen. Het is kwestie van een zogenaamde language file vertalen. Geschat tijdsbeslag: 0,5-1,0 uur. Mond op mondreclame - ook via bijvoorbeeld sociale netwerken (facebook, hyves)- door gebruikers is natuurlijk zeer welkom.

Vriendelijke groet,
Marcel
Nu: 28.200 DamZ! DamSets. Doel: 100.000 DamZ! DamSets zo snel mogelijk. Doe mee met 1, 10 of 100 DamZ! DamSets. De strategie is onbeperkt schaalbaar. Met club of vrienden snel besteld via marcelkosters@gmail.com.

Post Reply