Ja hoor, we benne d'r weer.Rein Halbersma wrote:Precies! Als je toch met plusjes werkt, moet je de stakes gewoon verhogen. Dus 0.5 punt ipv 0.01 zoals het nu is.pietervdvorm wrote: Ik vermoed dat Seck het verkeerd had ingeschat, en meende dat die 3x2 een gelijkwaardige remise zou opleveren. Of hij had niet naar een plusje gekeken, dat kan ook. Dat lijkt me principieel trouwens één van de belangrijkste problemen met dat plusje: zo'n plusje is niet symmetrisch. Daarmee bedoel ik: het kan zijn dat de ene speler loert op een plusje omdat hij er baat bij heeft, terwijl zijn tegenstander geen last heeft van een minnetje. Het was een sportief gebaar van Chizhov om in de laatste ronde dat plusje tegen Valneris te claimen. Maar Chizhov had even goed kunnen zeggen: 'Neu, zo'n plusje hoef ik niet, ik heb er al een stuk of zes...' In dat licht is het opvallend dat geen enkele speler tijdens dit WK een plusje helemaal gratis en voor niets (of voor een drankje aan de bar) heeft weggegeven.
De cirkel is weer rond.
Dit is oud-Delfts.
Een telling die zelfs door Henk de Witt uiteindelijk niet meer adequaat werd bevonden.
Misschien kunnen we het beter eens gaan hebben over het recente voorstel van de FMJD. Dat heeft in ieder geval internationaal draagvlak.