transfer geruchten

Post Reply
Hanco Elenbaas

Re: transfer geruchten

Post by Hanco Elenbaas » Thu Apr 14, 2011 17:59

Andrew Tjon A Ong wrote: Ik heb ook een aanbieding van DVSB lopen, om voor de gezelligheid te komen spelen. Ik heb het nog niet eens afgeslagen…
Wat is er bij DVSB aan de hand, Andrew? Bert Zwart stopt en zelfs good old Ruud Kloosterman en Harry Clasquin verlaten de club...

Andrew Tjon A Ong

Post by Andrew Tjon A Ong » Thu Apr 14, 2011 23:40

Hanco Elenbaas wrote:
Andrew Tjon A Ong wrote: Ik heb ook een aanbieding van DVSB lopen, om voor de gezelligheid te komen spelen. Ik heb het nog niet eens afgeslagen…
Wat is er bij DVSB aan de hand, Andrew? Bert Zwart stopt en zelfs good old Ruud Kloosterman en Harry Clasquin verlaten de club...
Leuk dat je dat aan mij vraagt Hanco. Ik dacht zelf dat ik geen lid meer van die club was, maar ik schijn toch niet afgemeld te zijn, dus dan heb ik toch nog een klein beetje recht van spreken :wink:
De bedoeling was om de boel bij elkaar te houden en zelfs te versterken. Evert Davelaar was al terug gehaald om als teamleider van het eerste te fungeren. De neergang begon toen kopman Bert Zwart aankondigde dat hij met het actieve dammen zou stoppen en slechts in absolute noodgevallen oproepbaar was. Toen de vervanging/versterking te lang op zich liet wachten begon de onrust toe te nemen. DVSB heeft zich het afgelopen seizoen met hangen en wurgen in de hoofdklasse weten te handhaven. Toen Evert (en ik ook) het verstandiger vond om met DVSB volgend jaar maar een klasse lager te gaan spelen, vonden enkelen dat geen goed idee, omdat ze liever niet lager wilden spelen. Dan krijg je al gauw een neerwaartse spiraal. Als de één besluit weg te gaan, dan gaat de ander ook. Weer een ander zou er zelfs mee stoppen (Joris Ketelaars), een andere is ineens niet meer 100% inzetbaar en zo zit je dan met een gehalveerd tiental. Dat is natuurlijk geen leuke basis om te beginnen voor Evert. Als de schade tot zover beperkt blijft is het nog te doen als je een klasse lager gaat spelen, maar dan moet er wel gauw iets positiefs gebeuren, anders zie ik nog meer mensen vertrekken. Eén en ander wordt extra bemoeilijkt door een verstoorde relatie tussen het eerste en het tweede team, maar ik zal je de details besparen. Een goede sponsor zou nog wonderen kunnen verrichten, maar zonder sponsor is het zelfs voor Evert een bijna hopeloze opdracht om er komend seizoen nog iets moois van te maken.
https://marktplaza.nl/winkels/damboekshop

wibor

Post by wibor » Fri Apr 15, 2011 20:46

Dacht dat het met de verstoorde relatie tussen het eerste en het tweede tiental van DVSB wel mee valt. Toen ik nog voor DVSB speelde was een ieder gevraagd om te proberen alle wedstrijden aanwezig te zijn. Bij het eerste kwam het zeer vaak voor dat er in bepaalde periode mensen wegens vakantie's niet mee konden doen. Dieptepunt was met negen man op stap omdat drie personen in het eerste niet beschikbaar waren. Als ik mij opgeef voor een tiental dan doe ik ze ook alle elf mee. Vakantie kan je makkelijk er omheen plannen. Er waren inderdaad spelers die graag wilde dat het eerste zou worden versterkt, maar daar heeft men geen geld voor! Dat het een keer zou instorten zat er wel in.

Koos van Amerongen

Post by Koos van Amerongen » Sun Apr 17, 2011 18:48

Wat betreft de 'DVSB-kwestie' kan ik wel twee transfers van DVSB'ers opnoemen die afgelopen jaar nog voor de inmiddels al twee keer genoemde club speelden:
Harry Clasquin DVSB --> TDV Tilburg
Ruud Kloosterman DVSB --> TDV Tilburg

Koos van Amerongen

Post by Koos van Amerongen » Sun Apr 17, 2011 18:53

Voor het gemak een overzicht met de transfers omtrent TDV Tilburg:

Vertrekkend:
Thijs v.d. Broek (CEMA/De Vaste Zet)
Michel Stempher (Orfam Telecom Twente)

Komend:
Martijn de Leeuw (GDC Gorichem)
Alex Mathijsen (VBI Huissen)
Harry Clasquin (DVSB)
Ruud Kloosterman (DVSB)

Fred van Amersfoort

Post by Fred van Amersfoort » Mon Apr 18, 2011 13:46

Andrew gaat ongetwijfeld voor DVSB spelen, daar twijfel ik niet over.

Andrew Tjon A Ong

Post by Andrew Tjon A Ong » Mon Apr 18, 2011 18:12

Fred van Amersfoort wrote:Andrew gaat ongetwijfeld voor DVSB spelen, daar twijfel ik niet over.
Je weet meer dan ik Fred! Misschien krijg je nog gelijk. Ik weet het echt nog niet. Ik heb acht aanbiedingen lopen, maar de gouden zit er nog niet bij :wink:
Die zal er denk ik ook niet komen. Dan blijf ik misschien nog maar langer huisdammer :)
https://marktplaza.nl/winkels/damboekshop

Hanco Elenbaas

Post by Hanco Elenbaas » Sat Apr 23, 2011 19:07

Alekseï Tsjizjov zal komend seizoen niet voor Volendam uitkomen. Hij is dus nog steeds transfervrij!

Hanco Elenbaas

Post by Hanco Elenbaas » Sun May 01, 2011 21:27

Fred van Amersfoort van Witte van Moort naar DVSB.

Dick Beking van DCA Apeldoorn naar DVSB.

Jelmer Martens

Post by Jelmer Martens » Mon May 02, 2011 21:24

Helemaal correct Hanco. Fred en Dick gaan komend seizoen voor DVSB spelen. Er had ook kunnen staan "van geen bondscompetitie naar wel bondscompetitie", want vorig seizoen heeft geen van beide gespeeld. Het gaat dus niet ten koste van Apeldoorn of Witte van Moort.

pieter

Post by pieter » Tue May 17, 2011 22:16

Andrey Tolchikov uit Minsk zoekt voor komend seizoen nog een club in Nederland.
Andrey is de laatste jaren o.a. meerdere keren wereldkampioen junioren geweest.

Geinteresseerden kunnen voor meer info met mij mailen: pim_meurs@hotmail.com

Koos van Amerongen

Post by Koos van Amerongen » Wed May 18, 2011 20:05

Nog een transfer:
De nummer 2 van het afgelopen NK Vrouwen, Karlijn Overes, gaat van DEZ Hardinxveld-Giessendam naar TDV Tilburg. (voor de NC)

PeterDeDammer

Post by PeterDeDammer » Mon May 23, 2011 08:46

ach zomaar een draadje gepakt voor dit grote nieuws
Lou Pietershove was vrijdag op zijn geliefde damclub barnsteen in bunschoten. Na lange ziekte is hij goed herstelt.
Hij spreekt zelf van een aanraking door God en de artsen zijn sprakeloos. Er is een groot wonder geschied en hij dankt God voor zijn genezing. Dit is ook op de club gebeurd. Hij speelt goed en kan diep rekenen. Hij heeft dat laten zien bij de 4tallen bekerwedstrijd door 2 1300 spelers op remise te houden. Ook de verhoudingen in Limburg worden steeds beter. Bunschoten is blij met Lou en wenst hem suc6 met dammen en zijn gezondheid.

MenO

Post by MenO » Mon May 23, 2011 15:59

pieter wrote:Andrey Tolchikov uit Minsk zoekt voor komend seizoen nog een club in Nederland.
Andrey is de laatste jaren o.a. meerdere keren wereldkampioen junioren geweest.

Geinteresseerden kunnen voor meer info met mij mailen: pim_meurs@hotmail.com
Leuk dat Tolchikov in Nederland gaat spelen!
Komt hij hier ook wonen/werken/studeren?

VibeMan

Post by VibeMan » Sun Jun 05, 2011 00:38

Andrey Tolchikov speelt komend seizoen voor Witte van Moort.

Post Reply