Toen Pieter Hildering vice-president van de FMJD werd was de kas leeg. Je kunt van Pieter's opvolgers niet verlangen dat zij net als Pieter uit eigen zak de FMJD gaan spekken, hoewel Harry Otten dat indirect blijkbaar wel doet, volgens jouw verhaal over hoe hij de zomertoernooien sponsort, Tavira Open helaas overslaand.Theo Dijkstra wrote:Dat kon je ook aan mij vragen beste Bert. In mijn tijd als KNDB bestuurslid is de noc/nsf subsidie voor de FMJD via de KNDB beeindigd. Daarna hebben de FMJD presidenten Wouter van Beek en Pieter Hildering m.i. respectabel, gezorgd voor een eigen financiering buiten laste van de FMJD kas. Dat deed President Harry Otten dus niet. Hij graaide het liever bij de open toernooien. Gemakkelijker, hoef je niet veel moeite voor te doen.Bert Zwart wrote:Interessante info Theo. Betaalde NOC/NSF de FMJD niet via de KNDB? Hanco staat ongetwijfeld te trappelen om te reageren op het idee van Theo, dus Hanco kom er maar in.
Ruud Palmer heeft indertijd de KNDB uit de financiële problemen geholpen door de contributie te verhogen, met meer dan 5 euro, als ik 't me goed herinner. Daar heb ik geen protest over gehoord, ook omdat goed uitgelegd werd hoe ernstig de situatie was. De FMJD komt nu met het idee deelnemers aan damtoernooien (waarin FMJD-rating, FMJD-titelresultaten en NOC/NSF-normen te behalen zijn) een klein extraatje te vragen ten behoeve van de FMJD-kas, waaruit weer andere Damactiviteiten gefinancierd kunnen worden. Een toernooi-organisatie is niet eens verplicht om die 5 euro aan de deelnemers te vragen, maar als de FMJD dat geld niet krijgt telt het toernooi niet mee voor al die mooie FMJD-regelingen, die tot dusver gratis waren. Aan jou de keus Theo, take it or leave it.