Wat vinden jullie van de tussenstanden bij de HF in Papendal

Discussies over damsport (in het Nederlands)
Vraagje

Post by Vraagje » Tue Apr 06, 2004 14:44

Hanco Elenbaas wrote:
Bert Zwart wrote:
Hanco Elenbaas wrote: Wanneer is het rooster van het UPDB kampioenschap bekend gemaakt Erik?
Ergens tussen 17 en 29 maart?
Rond die tijd inderdaad.

Echter, OG Utrecht spelers, en Wouter van Beek is hierop geen uitzondering hebben er een handje van om onderlinge partijen gewoon op de clubavond te spelen. De eerste ronde op 13 maart geloof ik zat Wouter in het buitenland, die partij heeft hij remise gegeven als ik de verslagen op www.updb.nl goed begrijp.

Op 17 april speelt hij tegen Bertus de Harder - geen OG-er. Ben benieuwd!
Als Guest inderdaad Wouter van Beek is zal hij vast wel vooruit willen spelen op vrijdagavond. Echter Bertus is jeugdleider en neemt die taak dermate serieus dat hij dan niet zal spelen.
Op 17 maart zette Guest 17 april nog in zijn agenda, op 29 maart schreef hij dat hij wat anders te doen had.
Wouter kan Bertus natuurlijk niet uitleggen waarom hij die partij van 17 april per se vooruit wil spelen. Lastig! Kan Eric niet even contact opnemen met Bertus en de ernst van de situatie overbrengen?
Volgens Gerrit Tigchelaar is Guest trouwens niet Wouter van Beek, maar de ultra-rechtse Jos Livestro. Gerrit zegt dat een oude man als Wouter nooit zo kan schrijven als Guest.
Gerrit denkt ook dat Wouter het nooit zou durven mij uit te dagen voor dat soort bedragen en Jos natuurlijk wel.
Maar volgens mij is het wel degelijk Wouter.
Hij kan het natuurlijk overzien hebben, maar voor het bekend worden van de loting zullen de speeldata van het persoonlijk kampioenschap toch wel bekend zijn geweest, verondestel ik?

Bert Zwart

Post by Bert Zwart » Tue Apr 06, 2004 16:36

Jos... ja waarom niet... kreten als "oppose, propose" heeft Jos natuurlijk in Londen geleerd...

blondegod

Post by blondegod » Tue Apr 06, 2004 16:59

volgende poging dan maar weer?? [img]images/smilies/icon_wink.gif[/img]

Bert Zwart

Post by Bert Zwart » Tue Apr 06, 2004 17:02

blondegod wrote:volgende poging dan maar weer?? [img]images/smilies/icon_wink.gif[/img]
[img]images/smilies/icon_lol.gif[/img]

Wel, het zou leuk zijn als we achter de identiteit van guest komen voordat hij zichzelf prijs geeft. Wie denk jij dat het is blondegod?

blondegod

Post by blondegod » Tue Apr 06, 2004 17:06

ik zou het bij god niet weten ( [img]images/smilies/icon_biggrin.gif[/img] ) dat zie ik de 17e wel!

Casper van der Tak

Post by Casper van der Tak » Tue Apr 06, 2004 17:07

Hanco Elenbaas wrote: Volgens Gerrit Tigchelaar is Guest trouwens niet Wouter van Beek, maar de ultra-rechtse Jos Livestro. Gerrit zegt dat een oude man als Wouter nooit zo kan schrijven als Guest.
Gerrit denkt ook dat Wouter het nooit zou durven mij uit te dagen voor dat soort bedragen en Jos natuurlijk wel.
Ik kan me niet voorstellen dat Jos anoniem zou posten op welk forum dan ook.

Hanco Elenbaas

Post by Hanco Elenbaas » Tue Apr 06, 2004 17:14

Casper van der Tak wrote:
Hanco Elenbaas wrote: Volgens Gerrit Tigchelaar is Guest trouwens niet Wouter van Beek, maar de ultra-rechtse Jos Livestro. Gerrit zegt dat een oude man als Wouter nooit zo kan schrijven als Guest.
Van jou kon ik het me niet voorstellen, van Jos wel.
Maar Casper, is Wouter volgens jou wel een mogelijke anonieme poster?

kleine trap

Post by kleine trap » Tue Apr 06, 2004 20:26

het lijkt me leuk om de 17e nog voor guest achter dat bord te gaan zitten. [img]images/smilies/icon_smile.gif[/img]. Alleen vrees ik dat Hanco niet erg onder de indruk zal zijn. (Hoewel volgens mij heb ik tegen Hiltex spelers een aardige score).

Hanco Elenbaas

Post by Hanco Elenbaas » Wed Apr 07, 2004 00:03

kleine trap wrote:het lijkt me leuk om de 17e nog voor guest achter dat bord te gaan zitten. [img]images/smilies/icon_smile.gif[/img]. Alleen vrees ik dat Hanco niet erg onder de indruk zal zijn. (Hoewel volgens mij heb ik tegen Hiltex spelers een aardige score).
Inderdaad Pieter, je score tegen Hiltex-spelers is imponerend!
Maar ik ben bang dat de sponsors vooral investeren omdat ze erachter willen komen wie al die vunzigheid in naam van Guest bij elkaar geschreven heeft.

Kosmos
Real name: Tj. Goedemoed

Vunzigheid

Post by Kosmos » Wed Apr 07, 2004 01:29

Een vunzigheid die schril afsteekt bij de sereniteit die Hanco steeds weer aan de dag legt... [img]images/smilies/icon_lol.gif[/img]
Heaven is no location, but a state of mind

Kosmos
Real name: Tj. Goedemoed

Verklappen

Post by Kosmos » Wed Apr 07, 2004 01:32

Zal ik je eens wat verklappen Hanco.
Ik ben Guest hahahahahhahahaha
Heaven is no location, but a state of mind

Bert Zwart

Post by Bert Zwart » Wed Apr 07, 2004 03:15

Dan ben ik Joshua Livestro.

Casper van der Tak

Post by Casper van der Tak » Wed Apr 07, 2004 10:44

Hanco Elenbaas wrote:
Casper van der Tak wrote:
Van jou kon ik het me niet voorstellen, van Jos wel.
Maar Casper, is Wouter volgens jou wel een mogelijke anonieme poster?
Ik ken Wouter niet goed genoeg om hierover te kunnen oordelen. Hij lijkt me niet het type om iemand uit te dagen om een match te spelen, ongeacht het krachtsverschil. Jos is niet bang uitgevallen en zou om het even wat posten onder eigen naam - of ik moet me wel sterk vergissen... In het psychologisch profiel staat bij mij voor Guest iemand die zowel koppig is als vermeend principieel. Ik heb iemand in gedachten, en de tweede letter van zowel de voornaam als achternaam (voorvoegsels weglaten) zijn aan elkaar gelijk (net als bij mij dus), maar in dit geval dan een "e".

Als iedereen wacht ik vol spanning op de onthulling van de ware identitieit!

Koops

Post by Koops » Wed Apr 07, 2004 11:16

Casper van der Tak wrote: Ik heb iemand in gedachten, en de tweede letter van zowel de voornaam als achternaam (voorvoegsels weglaten) zijn aan elkaar gelijk (net als bij mij dus), maar in dit geval dan een "e".
Leuk hoor, nu weet ik nog niet wie je bedoelt.

Hanco Elenbaas

Post by Hanco Elenbaas » Wed Apr 07, 2004 11:53

Casper van der Tak wrote: Ik ken Wouter niet goed genoeg om hierover te kunnen oordelen. Hij lijkt me niet het type om iemand uit te dagen om een match te spelen, ongeacht het krachtsverschil. Jos is niet bang uitgevallen en zou om het even wat posten onder eigen naam - of ik moet me wel sterk vergissen... In het psychologisch profiel staat bij mij voor Guest iemand die zowel koppig is als vermeend principieel. Ik heb iemand in gedachten, en de tweede letter van zowel de voornaam als achternaam (voorvoegsels weglaten) zijn aan elkaar gelijk (net als bij mij dus), maar in dit geval dan een "e".

Als iedereen wacht ik vol spanning op de onthulling van de ware identitieit!
Hendrik van der Zee? Herman van Westerloo? Gep Leeflang?
Aan de laatste heb ik ook wel eens gedacht, maar Eric maakte me erop attent dat Gep niet bepaald een liefhebber van spelhervormingen is, zie Dieter's site: http://draughts.nl/delft/uitslag.php nummer 155.
Jos is onherkenbaar veranderd. Een paar jaar geleden heb ik samen met wat anderen die hem van vroeger kenden eens een onderzoekje gedaan en een aantal interviews met hem beluisterd of gelezen.
Het enige wat nog gelijkend is, is het uiterlijk, maar in zijn stem, zijn manier van praten en zijn visie ken je echt Jos niet meer terug, probeer maar eens!
Maar of Jos zich nu zo druk maakt om de remisemarge in het dammen, betwijfel ik.
Wouter van Beek daarentegen schijnt woedend te kunnen worden om de 'conservatieven' onder ons, die de Delftse telling om zeep hebben geholpen en Wouter heeft ook dezelfde mantra als Guest, zie opnieuw Dieter's site: http://draughts.nl/delft/uitslag.php nummer 183.

Post Reply