Suriname

Post Reply
Jaap van Galen

Re: Suriname

Post by Jaap van Galen » Mon Apr 11, 2011 19:55

Guno Burleson wrote:Guno Burleson speelde 38 wedstrijden binnen 8 weken !!!
Ik heb na de eerste week van februari tot eind maart in totaal 38 wedstrijden gespeeld.
Per vergissing werd er melding gemaakt van 37 wedstrijden in de krant en op de radio.
Ik speelde 9 in de halve finale , 11 in de finale , 1 barragewedstrijd tegen Kemnaad en 17 panamwedstrijden.
Een wedstrijd met een van te voren gemaakte remise-afspraak kun je geen wedstrijd noemen.
Die 37 klopt dus wel.

Bert Zwart

Post by Bert Zwart » Mon Apr 11, 2011 20:04

meid, kom toch eens uit je slachtofferrol.

Jasper Daems

Post by Jasper Daems » Mon Apr 11, 2011 20:15

Laten we voor je hopen dat je in mei niet hoeft te spelen.

Guno Burleson
Real name: Guno Burleson

Post by Guno Burleson » Mon Apr 11, 2011 20:37

Deze stomme reactie had ik we'll verwacht. Dat van 37 ipv 38 natuurlijk ook. Plaatsen het jullie maar in jullie kop hoe je het wil. Laten we maar hopen dat jullie nooit op het hoogste niveau gaan spelen.

Jasper Daems

Post by Jasper Daems » Mon Apr 11, 2011 21:29

Guno Burleson wrote:Deze stomme reactie had ik we'll verwacht. Dat van 37 ipv 38 natuurlijk ook. Plaatsen het jullie maar in jullie kop hoe je het wil. Laten we maar hopen dat jullie nooit op het hoogste niveau gaan spelen.
Als je zo strijdlustig en goed was als Bert in zijn actievere damperiode dan hoefde je nu niet zo te huilen. Dit is tevens mijn laatste reactie in dit topic, succes met dit trauma verwerken, hoop dat je er in ieder geval van geleerd hebt om voortaan de strijd op het bord te beslissen in plaats van in de hotelkamer.

Guno Burleson

Post by Guno Burleson » Mon Apr 11, 2011 22:09

Bedankt voor je laatste reactie. In elk geval kom je die naam op het hogere nivo nergens tegen. Strijdlust op lager nivo is als " vier op een rij " spelen met kinderen. Jammer dat ik me energie verspil aan reacties die rieken naar een krenkende , subjectieve en waatdeloze houding. Succes met je psychotische toestand van blijven dammen op lager nivo , zonder titel. Bye

Bert Zwart

Post by Bert Zwart » Mon Apr 11, 2011 22:24

Ik bedoelde het niet kwaad Guno, ik denk echt dat je beter af zal zijn door niet te klagen, maar te dragen. Je gescheld is vrij amusant, ik hoop dat het je helpt ontspannen. relax!

Verder heb ik wel wat leuke potjes gespeeld waar je wel iets van kan leren (de meeste daarvan heb ik verloren trouwens maar niet allemaal) :lol: Dat je me niet kent kan ik je niet kwalijk nemen; ik kan me van jou trouwens ook niet echt iets herinneren dat de moeite waard is om nog eens na te spelen. Maar goed, als simpele spelers van meesterniveau moeten we dat maar van onszelf en elkaar accepteren, niet Guno?
Last edited by Bert Zwart on Mon Apr 11, 2011 22:37, edited 1 time in total.

Koos van Amerongen

Post by Koos van Amerongen » Mon Apr 11, 2011 22:32

Guno,
normaal had ik niet zoveel op je tegen (ik was 'neutraal' en begreep je punt omtrent Silva wel), maar ik vind dat je nu te ver doorslaat.

Je merkt op dat je de naam Bert Zwart niet op hoger niveau tegenkomt.
Dan nu toch maar even bikkelhard: kun je Suriname in vergelijking met Nederland überhaupt kwa niveau vergelijken?
Niet voor niks werd er een wedstrijd georganiseerd tussen de CAT/CJT en Suriname (dat meestal werd gewonnen door CAT/CJT),
in plaats van tussen Suriname en Nederland in het algemeen. Zou niet echt leuk zijn (kwa uitslag) nietwaar?

Dat je een goede Surinaamse speler bent, lijkt me een feit. Dat je bij de besten van Zuid-Amerika hoort ook (zoals je bewezen hebt).
Maar: daarmee ben je nog niet beter als Bert Zwart, of in jouw woorden: van een 'hoger nivo' als Bert.
In Nederland is er gewoon veel meer concurrentie dan is Suriname. NOG wel.

Een afsluitende opmerking: hiermee wil ik Surinanaamse dammers (of jou (Guno) in het bijzonder) niet tot 'slechte dammer(s)' bestempelen,
ik wil alleen de zaak wat relativeren: Nederland is (voorlopig) nog een beter damland.

Guno Burleson

Post by Guno Burleson » Mon Apr 11, 2011 22:37

Tot de volgende pessimistische naieve. Blik Bert Zwart. In gedachten lees ik altijd Bert Wit.

Bert Zwart

Post by Bert Zwart » Mon Apr 11, 2011 22:39

Guno Burleson wrote:Tot de volgende pessimistische naieve. Blik Bert Zwart. In gedachten lees ik altijd Bert Wit.
Volgens mij zijn we inmiddels allebei Grijs! Old men being childish.

Guno Burleson

Post by Guno Burleson » Mon Apr 11, 2011 23:01

Als je wil ga ik nog verder omdat ik jullie allemaal wel veel beter ken dan jullie ooit kunnen vermoeden. Het nivo van Nederland ligt veel hoger . Sijbrands schreef ooit dat een match van 10 tegen man tussen de Africanen en Nederland een verloren strijd is voor Nederland. Ik weet niet wat het nu zou worden. Een match tegen de Russen gaat helemaal niet op. Met allerlei onnodige reacties van jullie wordt er telkens benadrukt hoe onbetekenender de naam van Bert zwart was , is en zal zijn in de hoedanigheid van dammer.

Maartuhhh

Post by Maartuhhh » Mon Apr 11, 2011 23:06

Guno Burleson wrote:Bedankt voor je laatste reactie. In elk geval kom je die naam op het hogere nivo nergens tegen. Strijdlust op lager nivo is als " vier op een rij " spelen met kinderen. Jammer dat ik me energie verspil aan reacties die rieken naar een krenkende , subjectieve en waatdeloze houding. Succes met je psychotische toestand van blijven dammen op lager nivo , zonder titel. Bye

Guno, lees jij je eigen posts wel is terug?
Ik heb net als Bert jouw reacties met enig vermaak gelezen, maar hij heeft wel gelijk, minder huilen en gewoon dammen.

En met alle respect, ik wil wel een match zien tussen jou en een goede 1300 speler uit Nederland..

Eric Sanders

Post by Eric Sanders » Mon Apr 11, 2011 23:07

De pot verwijt de ketel dat hij zwart ziet.

(Ik heb me lang ingehouden, maar dit moest even.)
Why does it happen? Because it happens. - Neil Peart

Bert Zwart

Post by Bert Zwart » Mon Apr 11, 2011 23:19

Goed dan, niet relaxen. Dat terwijl we zoveel gemeen hebben. Zo zijn we allebei een keer door Theo Dijkstra ingeblikt. In mijn geval was het gelukkig in een blitzpartij. :mrgreen:

Fred van Amersfoort

Post by Fred van Amersfoort » Tue Apr 12, 2011 00:16

Guno heeft natuurlijk wel een beetje gelijk als het klopt dat er een afspraak was. Maar zonder afspraken is het wat zuiverder. Silva zal zich misschien wat schuldig voelen. Ik heb in mijn damleven 2x van een minne truc uitgehaald maar ben er niet trots op. Ooit sprak ik met Jan Jacobs af aan bord 9 te gaan zitten. Jan deed dat keurig. Remise of zelfs verliezen was niet uitgesloten. We vingen op dat Wirny aan 1 zat. Plotseling zat ik niet tegen Jacobs maar tegen Wirny. Uiteraard een nul maar nu verloor Jacobs wel. 2-2 is beter dan 0-4. Ik voel me nog altijd lullig als ik die jongen zie. Verder heb ik in Nijmegen eens 2 zetten achtereen moeten spelen, volgens mij tegen Van Heun. Dat tempo had ik nu eenmaal nodig voor remise. In hevige tijdnood doe ik een zet en druk de klok in. Hij duwt de klok terug zonder te zetten. Tja, daarmee vond ik dat zijn "zet" voltooid was. Als mijn klok loopt ben ik aan zet. Maar netjes is het niet.

Post Reply