Speel je de analyses van Valneris ook na? Ik denk dat je net wat beter bent dan dammers X en Y die ik opvoerde, maar ik vind het wel verrassend dat zo;n slagzet van Lemmen diepe indruk maakt bij deze dammers. Dat betekent dat heel veel mensen die slagzet heel mooi vinden en daar kun je je voordeel mee doen als damwereld.Fred van Amersfoort wrote:Beste Kosmos, ik speel die partijen echt wel na en kijk ze regelmatig live mee. Onder de nickname De Kei provoceer ik er dan weer van harte op los. Voor mij als middelmatig schuivertje is dat leuk om te doen. Als vernieuwend idee zou je het thuispubliek via videochat in verbinding moeten stellen met de analyseruimte (ik beloof dat ik zelf zal zwijgen). Bijvoorbeeld dat je rechtstreeks vragen kunt stellen bij een explicatie van Sijbrands. Verder hoop ik dat Jasper hoog gaat eindigen. Toffe gozer en volgens mij een avontuurlijke speler. Die filmpjes zijn grappig maar ook daar zou winst te halen zijn. Zo zie je bij het schaken dat er hele dvd's zijn met openingen en analyses etc. Dat lijkt me veel dynamischer dan een analyse op papier of in Frits.
Nog een voorbeeld, in de verslagen wordt de partij Heusdens - Boomstra heel flets besproken. Er onstaat een rijtje van 6 was het meest opvallende. Tsja, dat kan leuker, in de chatbox kwam Bart de Vos met de vergelijking met een liniaal waarmee Ron Roel op zijn donder wilde geven, ene Kosmos bedacht dat het een golfclub was, maar dat kwam omdat een of andere Tigerwoods-achtige nickname aanwezig was in de chatbox, dat zal Peter Schuitema geweest zijn vermoedde ik. In elk geval, je kunt er iets creatiefs meed doen. 6 schijven op een rijtje spreekt mij niet zo aan.