Damtoto
- Teun van de Krol
Dank je Jan Pieter! Toch laat ik je aanbod lopen, volgens mij heb ik nu een iets helderdere kijk op het NK dan vrijdag of zondag....Jan Pieter wrote: en als extra service voor de Paasdammers mag je bij mij op vrijdag je voorspellingen voor zaterdag en op zondag je voorspellingen voor maandag inleveren. Dan zet ik ze wel even op het forum.
De Bal is los.
Vierde ronde:
Ron Heusdens - Gérard Jansen 2
Tanja Chub - Niek Kuijvenhoven 1
Kees Thijssen - Jeroen van den Akker 2
Alexander Baljakin - Erno Prosman 2
Hans Jansen - Gerrit Boom 2
Marino Barkel - Hein Meijer 3
Rob Clerc - Auke Scholma 2
-
Tanja Chub - Niek Kuijvenhoven 2
Marino Barkel - Hein Meijer 2
Last edited by Ajax-fan on Wed Apr 07, 2004 08:41, edited 1 time in total.
-
-
- Jan Pieter
- Real name: Jan Pieter Drost
Op een diepte van 18 ply geeft Truus een waardering van 0.78.Bert Zwart wrote:Baljakin en Thijssen hebben het zwaar vandaag. Voor baljakin zie ik nog wel mogelijkheden, bij Kees niet... hoe maakt hij die vijf om vijf na 9-13 nog remise?
Eerste zetten 40-34 17-22 38-33 12-17 34-29 12-17.
Snap jij trouwens iets van de 19e, 20e en 21e zet van Chub? Ze geeft zomaar een dijk van een aanval weg en zonder iets af te dwingen heeft Clerc nu 5 uit 3.
-
ok... zo dus [img]images/smilies/icon_wink.gif[/img]Bert Zwart wrote:Baljakin en Thijssen hebben het zwaar vandaag. Voor baljakin zie ik nog wel mogelijkheden, bij Kees niet... hoe maakt hij die vijf om vijf na 9-13 nog remise?
-
Misschien moet er per ronde een publieksprijs worden in gesteld voor de spelers, want sommige spelers (ik zal geen namen noemen) lijken er helemaal geen zin in te hebben om te dammen, en willen alleen bewijzen hoe goed ze remise kunnen spelen.
Misschien moet er per ronde een publieksprijs worden in gesteld voor de spelers, want sommige spelers (ik zal geen namen noemen) lijken er helemaal geen zin in te hebben om te dammen, en willen alleen bewijzen hoe goed ze remise kunnen spelen.
hier mijn voorspelling voor woensdag
saaie ronde dus [img]images/smilies/icon_wink.gif[/img]
saaie ronde dus [img]images/smilies/icon_wink.gif[/img]
wat bedoel je met lange termijn?Eric van Dusseldorp wrote:Hier zat ik ook aan te denken. In tegenstelling tot de voetbaltoto zijn de verhoudingen bij de damtoto pakweg: wit wint 20%, remise 60%, zwart wint 20%. Dat betekent dat iemand die consequent remises invult, op lange termijn altijd wint (Klopt het trouwens wat ik hier formuleer?).Jan Pieter wrote:Wie uitsluitend remises voorspelt, zou dus met 10 punten op de 3e plaats staan. Zelf haalde ik 5 punten door in de eerste ronde 7 remises te voorspellen. De tweede ronde, die ik wat serieuzer invulde, leverde me slechts 4 punten op. Nodigt niet echt uit tot het voorspellen van beslissingen. Wat ervan te denken om goed voorspelde overwinningen zwaarder te tellen dan goed voorspelde remises?Eric van Dusseldorp wrote:Algemeen klassement na twee rondes
Nero2004 11
Yabidoo 11
Koops 10
Voor een zuivere damtoto zal er dus met een correctiefactor gewerkt moeten worden. Nu begin ik er niet aan, maar het is wel iets voor de toekomst. Wie bedenkt een mooi algoritme voor dit probleem?
iemand kan deze toto alleen winnen door simpelweg goed te gokken.
met remises kom je er niet.dit is tenminste mijn persoonlijke mening