FMJD-ratinglijst per 1 april 2011

Post Reply
J.Pawlicki

Re: FMJD-ratinglijst per 1 april 2011

Post by J.Pawlicki » Fri Apr 08, 2011 11:22

Theo Dijkstra wrote:Hij speelt de vermoorde onschuld.... :x Dit is de halve waarheid van "Push the button" Pawlicki!
Het bestuur heeft zelf dit schandalige voorstel gedaan op een tactisch moment toen de federaties niet méér contributie wilden afdragen. Die zeiden gretig ja.
Zeker kan het bestuur, dus ook Pavlicki, voorstellen doen om de diefstal regeling te wijzigen.
De presentatie was: "wat is nu € 5?" Thats nothing. Blijkbaar nooit gehoord van "value for money". Bij de supermarkt betaalt hij blijkbaar ook € 5 voor een lolly Ook nooit van principes gehoord?

Zomertoernooien dwingen tot een enorme afdracht van honderden euro's aan een -verspillende top spelers organisatie- (FMJD), die vervolgens gedwongen zijn om dit te verhalen op de medium- en low level spelers :evil: . (ethics?)

Bovendien betaalt elke lid, via de contributie aan zijn nationale federatie, al voldoende voor de diensten van de "world top spelers organisatie FMJD"!

To bardzo miłe pisać o pół-prawdach posiadając "pół-wiedzę".
Szanowny Theo. Wysyłanie wyników to jedna sprawa i jest to osiągalne niezwykle łatwo. To jest jeden problem z rankingami, że ja muszę bezustannie prosić o nie! To nie ma związku z z programami itp. Poświęciłem bardzo wiele czasu by ułatwić wysyłanie wyników. W ChessArbitrze i TM BEZ PROBLEMU można tworzyć pliki. To był pomysł na LENISTWO sędziów którym NIE CHIAŁO się wysyłać tabel. Białoruś, Demasure, Litwa, Estonia, ROsja ... to kraje i osoby z którymi nigdy nie było problemów. Zawsze przysyłają tabele CZYTELNE I JASNE. Gdy oni lub ja coś przeoczymy w koleżeńskiej atmosferze szybciutko wyjaśniami co i jak.
A w przypadku większości (nie wszystkich!) sędziów i turniejów holenderskich ... na moją prośbę dostaję tabelę lub ... mnóstwo komentarzy (często po holendersku!) przecież sa strony internetowe itp itd. W tym roku mimo prośby nie przysłane zostały wyniki z półfinałów Mistrzostw Holandii. Jaki to ma związek z opłatą? TO NIC NIE KOSZTUJE!!! To tyle o jakości współpracy z sędziami/organizatorami i ICH SZACUNKU DLA WYSIŁKU ZAWODNIKÓW!

Opłaty, opłaty... cały czas zły adres z pretensjami! A proszę napisać na przykłąd do Skarbnika FMJD. Rozumie po holendersku i to jest JEGO działka. Mnie się też wiele w przepisach FMJD związanych z rankingami (również i z opłatami!) nie podoba i wiele bym zmienił. Ale nie tędy droga! Może POLSKA da dobry przykład i zamiast komentować po prostu przedłoży na kongres sensowną propozycję?!

Oczywiście uwzględnianie turniejów w rankingach bezpłatnie nie jest dobrym rozwiązaniem. 5 euro od osoby mnie również się nie podoba. Do dzieła Panie przewodniczący kolegium i szefie komisji technicznej!

Piet Bouma

Post by Piet Bouma » Fri Apr 08, 2011 11:57

Piet Bouma wrote:Dear Jacek,

For transparancy:
This are some rules for recognition in the document for the GA 2009. I believe this is accepted by the GA.

- Tournaments have to pay a recognition fee as described in the Bye Laws of the FMJD;
they have to agree to do so before the tournament is held to be able to get recognition on
the official fmjd website.
- Tournaments using the Swiss system on rating have to use the FMJD ratings to be
officially recognized by the FMJD

The FFJD going to pay for Cannes 2011 ?? Have they payed?
Are in Cannes the official FMJD-ratings used?
I don't believe so. The rating for Mor Seck which was used was 2310 while his rating was on 1-1-2011: 2232.
The rating for Daniel Berte which was used was 2163 while his rating was on 1-1-2011: 2191.
There were more differences.

The differences are so unlucky that Nina Hoekman by using good FMDJ-ratings was the winner of Cannes Open 2011. (No complete evidence, because with different ratings, maybe the pairings would be different)

Why has the FMJD recognized the tournament, while in Cannes they have not used the correct FMJD-ratings?
It is wol hiel apart dat us freon Jacek net reagearret op dizze post.
Us Nina hat hjir hiel wat nadiel fan han, dat in Frankryk, net de goeie ratings brukt binne.
Hjirunder efkes in list fan it Cannes Open 2011. Yn kleur, de ferkearde ratings.

1 Thomy Lucien Mbongo MF 2330 Alg 10 4 6 0 14 2180.60 2330
2 Nina Hoekman GMIF 2196 Alg 10 5 4 1 14 2173.80 2196
3 Tamara Tansykkuzhina GMIF 2217 Alg 10 4 6 0 14 2155.20 2217
4 Kevin Machtelinck MF 2133 Alg 10 4 5 1 13 2192.00 2133
5 Mor Seck GMI 2232 Alg 10 5 3 2 13 2111.00 2310
6 Ronald Schalley MF 2206 Alg 10 3 6 1 12 2160.90 2208
7 Andre Bercot MF 2260 Alg 10 4 4 2 12 2132.50 2260
8 Erwin Heunen 2147 Alg 10 3 5 2 11 2165.30 2147
9 Daniele Berté MF 2191 Alg 10 2 7 1 11 2130.70 2163
10 Leopold Sekongo MI 2144 Alg 10 4 3 3 11 2130.30 2144
11 Fidele Nimbi MF 2155 Alg 10 3 5 2 11 2116.10 2155
12 Christian Fiol 2116 Alg 10 4 3 3 11 2111.50 2032
13 Jean-Loup Clement 2106 Alg 10 3 5 2 11 2107.50 2106
14 Jose Beyaert MF 2156 Alg 10 4 3 3 11 2104.10 2156
15 Sarah Rijgersberg 2006 Alg 10 2 7 1 11 2094.70 2008
16 Rene Estebe 2085 Alg 10 3 4 3 10 2157.30 2085
17 Jean Marie Kokolo 2043 Alg 10 2 6 2 10 2088.00 2054
18 Jean-Pierre Leveque 2063 Alg 10 2 6 2 10 2085.20 2100
19 Harry Graaskamp 2010 Alg 10 3 3 4 9 2143.90 2020
20 Ingrid de Kok 2063 Alg 10 1 7 2 9 2141.10 2063
21 Faustin Ekollo 2100 Alg 10 3 3 4 9 2106.20 2100
22 Vitalia Doumesh MIF 2153 Alg 10 2 5 3 9 2094.10 2153
23 Gabriel Estebe 2074 Alg 10 2 5 3 9 2084.40 2074
24 Jean Paul Pellat 2027 Alg 10 3 3 4 9 2081.50 2027
25 Dominique Damelincourt 2117 Alg 10 3 3 4 9 2066.10 2117
26 Jean-Paul Parvillers 2013 Alg 10 1 6 3 8 2074.90 2002
27 Christophe Retiere 2014 Alg 10 2 4 4 8 2072.40 2014
28 Francis Sabau 2073 Alg 10 2 4 4 8 2072.30 2073
29 Raphaël Martens 2067 Alg 10 2 4 4 8 2072.00 2008
30 Ton Tillemans 2071 Alg 10 2 4 4 8 2055.90 2071
31 Jordy van der Lugt 1940 Alg 10 3 1 6 7 2094.80 2000
32 Dummy Alg 10 0 0 10 0 2069.70 2100

Yn Toernooibase kin Jacek alles wol efkes neisjen.
Mar hy hat de 31x5 Euro natuerlik al binnen, en haldt net rekken mei de rigels van de FMJD run it bruken fan de FMJD-ratings
by Switsers op rating.

Toch bin ik beneid nei syn antwurd. En dat mei wol yn it Poalsk! :D
https:toernooibase.kndb.nl More than 415.000 games on applet, more than 1.300.000 results, more than 21.000 games broadcasted (semi-)live, more than 12.900 inserted tournaments!

Dieter

Post by Dieter » Fri Apr 08, 2011 15:16

Nou dat Fries kan ik best goed volgen Piet. Maar voor het pools heb ik toch maar even een vertaalprogramma opgestart. Dat leverde het onderstaande op:
p.s. Sorry maar mijn Limburgs is een beetje vastgeroest.
----------------------------------------------------------------------------------------------
Het is erg leuk om te schrijven over de halve waarheden met een "half-kennis."
Beste Theo. Het versturen van de resultaten is een ding en dat is zeer gemakkelijk haalbaar. Dit is een probleem met de rangorde die ik heb voortdurend vragen nee! Het is niet gerelateerd aan programma's zz, enz. Ik gewijd veel tijd om het gemakkelijker maken om de resultaten te sturen. In ChessArbitrze en TM geen probleem, kunt u bestanden. Dat was het idee van luiheid is NIET de rechters om CHIAŁO tabellen te sturen. Wit-Rusland, Demasure, Litouwen, Estland, Rusland ... Dit land en de mensen die je nog nooit problemen geweest. Sturen altijd tabellen leesbare en heldere. Als zij of ik iets over het hoofd in een collegiale sfeer zou lopen wyjaśniami wat en hoe.
En voor de meeste (niet alle!) Nederlandse rechters en toernooien ... op mijn verzoek, krijg ik een tafel of ... veel reacties (vaak in het Nederlands!), maar zijn websites etc etc. Dit jaar, ondanks de verzoeken niet werden de resultaten van de halve finale Kampioenschap Nederland verzonden. Hoe verhoudt dit zich tot de vergoeding? Het is gratis! Maar genoeg over de kwaliteit van de samenwerking met de rechters / organisatoren en RESPECT voor hun inspanningen SPELERS!

Vergoedingen, kosten ... de hele tijd met pretenties verkeerde adres! En alsjeblieft, schrijf bijvoorbeeld, penningmeester FMJD. Het is wel verstaan ​​de Nederlandse en het is zijn land. I heeft ook een aantal bepalingen met betrekking tot FMJD het klassement (ook uit kosten!), En vele niet zoals ik te veranderen. Maar niet de manier om te gaan! Polen mag het goede voorbeeld geven, en in plaats daarvan gewoon een reactie geven aan het Congres een verstandig voorstel?
------------------------------------------------------------------------------------------------------

Theo Dijkstra

Post by Theo Dijkstra » Fri Apr 08, 2011 16:30

Dieter wrote:Nou dat Fries kan ik best goed volgen Piet. Maar voor het pools heb ik toch maar even een vertaalprogramma opgestart. Dat leverde het onderstaande op:
p.s. Sorry maar mijn Limburgs is een beetje vastgeroest.
----------------------------------------------------------------------------------------------
Het is erg leuk om te schrijven over de halve waarheden met een "half-kennis."
Beste Theo. Het versturen van de resultaten is een ding en dat is zeer gemakkelijk haalbaar. Dit is een probleem met de rangorde die ik heb voortdurend vragen nee! Het is niet gerelateerd aan programma's zz, enz. Ik gewijd veel tijd om het gemakkelijker maken om de resultaten te sturen. In ChessArbitrze en TM geen probleem, kunt u bestanden. Dat was het idee van luiheid is NIET de rechters om CHIAŁO tabellen te sturen. Wit-Rusland, Demasure, Litouwen, Estland, Rusland ... Dit land en de mensen die je nog nooit problemen geweest. Sturen altijd tabellen leesbare en heldere. Als zij of ik iets over het hoofd in een collegiale sfeer zou lopen wyjaśniami wat en hoe.
En voor de meeste (niet alle!) Nederlandse rechters en toernooien ... op mijn verzoek, krijg ik een tafel of ... veel reacties (vaak in het Nederlands!), maar zijn websites etc etc. Dit jaar, ondanks de verzoeken niet werden de resultaten van de halve finale Kampioenschap Nederland verzonden. Hoe verhoudt dit zich tot de vergoeding? Het is gratis! Maar genoeg over de kwaliteit van de samenwerking met de rechters / organisatoren en RESPECT voor hun inspanningen SPELERS!

Vergoedingen, kosten ... de hele tijd met pretenties verkeerde adres! En alsjeblieft, schrijf bijvoorbeeld, penningmeester FMJD. Het is wel verstaan ​​de Nederlandse en het is zijn land. I heeft ook een aantal bepalingen met betrekking tot FMJD het klassement (ook uit kosten!), En vele niet zoals ik te veranderen. Maar niet de manier om te gaan! Polen mag het goede voorbeeld geven, en in plaats daarvan gewoon een reactie geven aan het Congres een verstandig voorstel?
------------------------------------------------------------------------------------------------------
Dieter jij bent een aardige vent! :D
Hoe wereldvreemd moet je zijn om op een NEDERLANDS forum Pools te gaan posten? :evil: Of is het arrogantie? :evil: :evil:

Wieger Wesselink

Post by Wieger Wesselink » Fri Apr 08, 2011 16:49

Ik vind dat Pawlicki hier een punt heeft. Dat de halve finales nog niet zijn verwerkt ligt zo te zien niet aan hem. Dat er geld wordt gevraagd voor sommige toernooien staat hier los van, en dat is vooral een zaak van de FMJD.

Jan Pieter
Real name: Jan Pieter Drost

Post by Jan Pieter » Fri Apr 08, 2011 18:10

Theo Dijkstra wrote:Hoe wereldvreemd moet je zijn om op een NEDERLANDS forum Pools te gaan posten? :evil: Of is het arrogantie? :evil: :evil:
Misschien wilde hij op deze ludieke manier aangeven dat berichten die duidelijk aan hem zijn gericht, beter in het Engels dan in het Nederlands opgesteld kunnen worden. Daar kan ik me wel iets bij voorstellen.

Theo Dijkstra

Post by Theo Dijkstra » Fri Apr 08, 2011 18:56

Jan Pieter wrote:
Theo Dijkstra wrote:Hoe wereldvreemd moet je zijn om op een NEDERLANDS forum Pools te gaan posten? :evil: Of is het arrogantie? :evil: :evil:
Misschien wilde hij op deze ludieke manier aangeven dat berichten die duidelijk aan hem zijn gericht, beter in het Engels dan in het Nederlands opgesteld kunnen worden. Daar kan ik me wel iets bij voorstellen.
Dat ben ik dus niet met je eens Jan Pieter.
Als ik het alleen tegen hem had willen hebben, dan had ik "gequoted".
Mijn post ging over deze specifieke problematiek en op een Nederlandstalig forum. Hoewel hij en de FMJD daar een belangrijk onderdeel van is, gaat het mij veel te ver om -juist op dit NL forum- de discussie verder in het Engels te gaan voeren.
Bovendien heeft hij ook google translate. :wink:

Jan Pieter
Real name: Jan Pieter Drost

Post by Jan Pieter » Fri Apr 08, 2011 19:04

Binnen de sectie 'Multilingual' hebben we naast Het Nieuwe Forum een forum Nederlands. Daaruit zou je kunnen concluderen dat Het Nieuwe Forum niet exclusief voor Nederlandse teksten bedoeld is. Maar afgezien van deze muggenzifterij: je plaatst een bericht waarin je de FMJD en Pawlicky op de korrel neemt. Ik neem aan dat je daarmee beoogt een boodschap af te geven en dat je hoopt op een reactie. Dan is het toch alleen maar in je eigen belang om de tekst zo op te stellen dat hij door de betrokkenen goed begrepen wordt, zonder de misverstanden die veroorzaakt kunnen worden door Google Translate?

Theo Dijkstra

Post by Theo Dijkstra » Fri Apr 08, 2011 19:14

J.Pawlicki wrote:
Theo Dijkstra wrote:Hij speelt de vermoorde onschuld.... :x Dit is de halve waarheid van "Push the button" Pawlicki!
Het bestuur heeft zelf dit schandalige voorstel gedaan op een tactisch moment toen de federaties niet méér contributie wilden afdragen. Die zeiden gretig ja.
Zeker kan het bestuur, dus ook Pavlicki, voorstellen doen om de diefstal regeling te wijzigen.
De presentatie was: "wat is nu € 5?" Thats nothing. Blijkbaar nooit gehoord van "value for money". Bij de supermarkt betaalt hij blijkbaar ook € 5 voor een lolly Ook nooit van principes gehoord?

Zomertoernooien dwingen tot een enorme afdracht van honderden euro's aan een -verspillende top spelers organisatie- (FMJD), die vervolgens gedwongen zijn om dit te verhalen op de medium- en low level spelers :evil: . (ethics?)

Bovendien betaalt elke lid, via de contributie aan zijn nationale federatie, al voldoende voor de diensten van de "world top spelers organisatie FMJD"!

To bardzo miłe pisać o pół-prawdach posiadając "pół-wiedzę". !
To the point please Jacek! Your "pół-prawdach" is clear. What in my posting is "pół-wiedzę"?

Theo Dijkstra

Post by Theo Dijkstra » Fri Apr 08, 2011 19:50

Jan Pieter wrote:Binnen de sectie 'Multilingual' hebben we naast Het Nieuwe Forum een forum Nederlands. Daaruit zou je kunnen concluderen dat Het Nieuwe Forum niet exclusief voor Nederlandse teksten bedoeld is. Maar afgezien van deze muggenzifterij: je plaatst een bericht waarin je de FMJD en Pawlicky op de korrel neemt. Ik neem aan dat je daarmee beoogt een boodschap af te geven en dat je hoopt op een reactie. Dan is het toch alleen maar in je eigen belang om de tekst zo op te stellen dat hij door de betrokkenen goed begrepen wordt, zonder de misverstanden die veroorzaakt kunnen worden door Google Translate?
Ah "New forum"? Interessant.
Je aanname over de boodschap is onjuist. Ik beoogde wel een boodschap af te geven, maar aan iedereen en ik "hoopte" zeker niet op een reactie van hem.
Maar to the point please.
Open toernooien worden gedwongen om vooral de "low level" spelers extra te laten betalen voor de tekorten bij de high level players organisatie FMJD en Pawlicki kan of wil er niets aan doen.

Alex

Post by Alex » Fri Apr 08, 2011 19:55

Theo Dijkstra wrote:
Jan Pieter wrote:Binnen de sectie 'Multilingual' hebben we naast Het Nieuwe Forum een forum Nederlands. Daaruit zou je kunnen concluderen dat Het Nieuwe Forum niet exclusief voor Nederlandse teksten bedoeld is. Maar afgezien van deze muggenzifterij: je plaatst een bericht waarin je de FMJD en Pawlicky op de korrel neemt. Ik neem aan dat je daarmee beoogt een boodschap af te geven en dat je hoopt op een reactie. Dan is het toch alleen maar in je eigen belang om de tekst zo op te stellen dat hij door de betrokkenen goed begrepen wordt, zonder de misverstanden die veroorzaakt kunnen worden door Google Translate?
Ah "New forum"? Interessant.
Je aanname over de boodschap is onjuist. Ik beoogde wel een boodschap af te geven, maar aan iedereen en ik "hoopte" zeker niet op een reactie van hem.
Maar to the point please.
Open toernooien worden gedwongen om vooral de "low level" spelers extra te laten betalen voor de tekorten bij de high level players organisatie FMJD en Pawlicki kan of wil er niets aan doen.
De FMJD kiest voor de voor hen makkelijkste weg. Ze krijgen het geld niet van de arme bonden, dus moeten de toernooien het maar betalen. Te zot voor woorden natuurlijk!

Piet Bouma

Post by Piet Bouma » Fri Apr 08, 2011 21:43

Wieger Wesselink wrote:Ik vind dat Pawlicki hier een punt heeft. Dat de halve finales nog niet zijn verwerkt ligt zo te zien niet aan hem. Dat er geld wordt gevraagd voor sommige toernooien staat hier los van, en dat is vooral een zaak van de FMJD.
Pawlicki heeft inderdaad wel een puntje Wieger. Echter, als je in een rating rapport (68) alleen “Dutch semifinals out of FMJD-ratings” vermeldt, zonder een nadere verklaring zoals (no results received), roep je ook wat op je af.
Op de eerste bladzijde van dit topic legt hij uit dat hij in voorgaande jaren altijd een reminder stuurde, maar dat hij dit nu door drukke werkzaamheden niet heeft gedaan.
Het kan zijn dat de Nederlandse officials daar op rekenden. Overigens kan ik me aan de andere kant niet voorstellen dat Evert Davelaar, de KNDB verantwoordelijke voor de persoonlijke wedstrijden en altijd heel nauwkeurig, de push de button knop niet heeft gevonden. Bij het NK 2008 stuurde hij direct na afloop alle gegevens door.
En als ik het goed begrijp heeft Pawlicki nog steeds de rapporten van de NK-kwalificatie niet gekregen, anders had ie dat toch wel even gemeld. Is er iets anders aan de hand? Ik kan me niet voorstellen dat KNDB-bestuurders dit forum niet lezen en er geen actie op hebben genomen.

En met de term arrogantie van Theo kan ik wel een beetje meegaan. Als ik in het Engels een vraag stel over de verkeerde ratings in Cannes dan komt er geen antwoord. Terwijl dat (juiste FMJD-ratings) wel een voorwaarde is voor een “recognized” toernooi.
En voor een controle omtrent de regels mbt rating is dhr. Pawlicki wel aangesteld en ook deskundige.
Het is dan heel jammer dat ie op dat item gewoon niet een uitleg geeft (ik kan het ook allemaal verkeerd hebben, en dat met een bepaalde omrekeningfactor van allerlei ratingen het wel klopt…. :shock: )

Ik vind dit namelijk heel wrang voor Nina Hoekman. Het zou volgens mij – tenminste ik heb het nog niet eerder gezien, maar ik kan me uiteraard vergissen – het eerste redelijk sterk bezette internationaal toernooi zijn, waar een vrouw de toernooi-overwinning had kunnen (moeten) boeken.
En dat was zowel nationaal als internationaal toch wel een mooi promotioneel nieuwsitem geweest voor het (vrouwen)dammen.

Wat betreft de fee. Pawlicki zit in het bestuur van de FMJD als tournament-director. Het bestuur heeft het voorstel door de GA geloodst. Dan kan hij toch ook gewoon zeggen: “Gentlemen, I have noticed your problems about the fee. In next board meetings I will discuss this with my fellow board members. But also send your opinions to your federations. They can change this also at a GA”. Dat is dan net iets netter, dan net doen alsof je er niks mee te maken hebt.
https:toernooibase.kndb.nl More than 415.000 games on applet, more than 1.300.000 results, more than 21.000 games broadcasted (semi-)live, more than 12.900 inserted tournaments!

J.Pawlicki

Post by J.Pawlicki » Tue Apr 12, 2011 11:16

Dear friends,
usually just before each 3 months period I use to send remainder. This time at the end of March I was really busy and I forgot. This is the real reason why Dutch semifinals are not on the rating list. Sorry - it's my fault.
Actually it looks that everything will be OK, just 2 days ago I'v got results from Mr.Davelaar. I asked him for additional information. So ... everything will be included on July 1st. :angel:

GuidoB

Post by GuidoB » Tue Apr 12, 2011 22:37

J.Pawlicki wrote:Dear friends,
usually just before each 3 months period I use to send remainder. This time at the end of March I was really busy and I forgot. This is the real reason why Dutch semifinals are not on the rating list. Sorry - it's my fault.
Actually it looks that everything will be OK, just 2 days ago I'v got results from Mr.Davelaar. I asked him for additional information. So ... everything will be included on July 1st. :angel:
Thanks a lot for this post. It is a good thing to correct your mistake, but why don't you do this for the April 1st rating list? You can easily publish a corrected list. Some people gained a lot of points in the Dutch semi finals (f.i. Edwin de Jager, but also Ron Heusdens). If the old rating is used until July 1st, it will be a lot harder for De Jager to score MF or MI results. For a professional player like Heusdens it is super important to have a higher rating than Roel Boomstra, especially with the world championships coming up. He just deserves his ranking, so please give it to him.

J.Pawlicki

Post by J.Pawlicki » Tue Apr 12, 2011 23:56

GuidoB wrote:
J.Pawlicki wrote:Dear friends,
Thanks a lot for this post. It is a good thing to correct your mistake, but why don't you do this for the April 1st rating list? You can easily publish a corrected list. Some people gained a lot of points in the Dutch semi finals (f.i. Edwin de Jager, but also Ron Heusdens). If the old rating is used until July 1st, it will be a lot harder for De Jager to score MF or MI results. For a professional player like Heusdens it is super important to have a higher rating than Roel Boomstra, especially with the world championships coming up. He just deserves his ranking, so please give it to him.

still .... results and referee reports are not in my possession! Again I'm SORRY ! I know that it is my mistake that I dont have referee report and offcial results as it is written in FMJD rules. Sorry again :drinking: :drinking: :drinking:

Post Reply