Opvallend in het PDF-document, dat je kunt downloaden, op één van de eerste pagina's de opmerking:
Dutch semifinals out of FMJD ratings
(Ik heb in het PDF-document om een verklaring gezocht maar niet gevonden).
Dit is wel wat apart. Heeft de KNDB niet een fee betaald?
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Zijn de uitslagen niet aan Pawlicki doorgegeven door de hoofdarbiter?
Of is er een andere reden waarom de NK kwalifiatietoernooien niet meerekenen bij de FMJD-ratings?
Verder vind ik het verontrustend dat het Cannes Open 2011 door de FMJD geaccepteerd is.
Bij dit toernooi op FMJD-rating zijn een aantal incorrecte ratings gebruikt. Daardoor is naar mijn (waar)neming Nina Hoekman de toernooioverwinning misgelopen. Zowel op de Cannes-site als in Toernooibase valt te zien welke ratingen gebruikt zijn (in Toernooibase staat ook duidelijk achter de naam welke FMJD-rating gebruikt had moeten worden).
Je kunt dit scharen onder Franse slag, maar de wereldorganisatie FMJD moet m.i. controleren wanneer een toernooi onder FMJD-reglementen (FMJD-rating) gespeeld wordt, of een en ander correct verlopen is. Als dit niet duidelijk uit de rapporten blijkt, moet men betere/nadere rapportages vragen. Maar misschien zit ik mis, en is een en ander wel correct.
Mogelijk kan onze Nederlandse ratingexpert Frank Teer (en bij de FMJD volgens mij ook belangrijk in de technische commissie) een verklaring voor beide zaken geven?