Panamerikaans damnieuws

Post Reply
Andrew Tjon A Ong

Re: Panamerikaans damnieuws

Post by Andrew Tjon A Ong » Wed Mar 30, 2011 19:08

Piet Bouma wrote:
Andrew Tjon A Ong wrote: Carlos Lorevil had daadwerkelijk 9 partijen gespeeld, dus meer dan de helft. Daardoor zullen zijn resultaten blijven staan, waardoor Forbin, die anders nog een theoretische kans had gehad op plaatsing, nu definitief is uitgeschakeld. Als de punten van Lorevil zouden vervallen, dan zou hij nu gelijk gestaan hebben met Burleson. Bij winst van Forbin en verlies van Silva in de laatste ronde, zouden ze dan precies gelijk eindigen, maar dat feest gaat voor hem dus niet door.
Volgens mij heeft Carlos Lorevil 8 daadwerkelijke partijen gespeeld.
Ronde 4:

White:Raoul Alias 2 Time:0:00
Black:Carlos Lorevil 0 Time:1:00
Carlos didn’t show up. Lost by rule.

Negen reglementaire nederlagen dus.
Lucky Frantz nog steeds kans op een WK-plaats! 8) 8)
Ik had niet gezien dat hij al eerder niet verschenen was. Ik zag dat hij na drie nederlagen op rij, waarvan de laatste tegen Burleson in de 9e ronde, er mee kapte.
Ik hoop dat Forbin het zelf ook weet, dat hij zich theoretisch nog kan plaatsen :roll:
https://marktplaza.nl/winkels/damboekshop

Hanco Elenbaas

Post by Hanco Elenbaas » Wed Mar 30, 2011 19:19

Andrew Tjon A Ong wrote:
Piet Bouma wrote:
Andrew Tjon A Ong wrote: Carlos Lorevil had daadwerkelijk 9 partijen gespeeld, dus meer dan de helft. Daardoor zullen zijn resultaten blijven staan, waardoor Forbin, die anders nog een theoretische kans had gehad op plaatsing, nu definitief is uitgeschakeld. Als de punten van Lorevil zouden vervallen, dan zou hij nu gelijk gestaan hebben met Burleson. Bij winst van Forbin en verlies van Silva in de laatste ronde, zouden ze dan precies gelijk eindigen, maar dat feest gaat voor hem dus niet door.
Volgens mij heeft Carlos Lorevil 8 daadwerkelijke partijen gespeeld.
Ronde 4:

White:Raoul Alias 2 Time:0:00
Black:Carlos Lorevil 0 Time:1:00
Carlos didn’t show up. Lost by rule.

Negen reglementaire nederlagen dus.
Lucky Frantz nog steeds kans op een WK-plaats! 8) 8)
Ik had niet gezien dat hij al eerder niet verschenen was. Ik zag dat hij na drie nederlagen op rij, waarvan de laatste tegen Burleson in de 9e ronde, er mee kapte.
Ik hoop dat Forbin het zelf ook weet, dat hij zich theoretisch nog kan plaatsen :roll:
Allan Silva spreekt alleen Portugees. Hij heeft met grote overmacht het Sneldamtoernooi gewonnen (alleen Yevgeny Sklyarov kon hem bijbenen) dus Alexander Mogilyansky heeft er niet veel aan om net als Guno Burleson, die naar verluidt het Portugees nauwelijks beheerst, met Allan af te spreken dat beiden in de laatste ronde snel naar remise proberen af te wikkelen, anders was dat wellicht een goede oplossing om de concurrentie definitief van zich af te schudden. Lucky Frantz heeft misschien dus toch weer geluk! :)

Hanco Elenbaas

Post by Hanco Elenbaas » Wed Mar 30, 2011 19:23

frank teer wrote:Zoals het er nu naar uit ziet komen de plusjes niet voor het aantal overwinningen. Deze KNDB regel is (nog?) niet door de FMJD overgenomen. Op het FMJD congres eind december 2009 in Berlijn was er een voorstel van de KNDB om dit wel te doen. Ook was er een voorstel van Belarus om de plusjes weer af te schaffen. Een meningspeiling onder de topspelers/WK kandidaten mannen en vrouwen leverde als resultaat ongeveer het volgende op: voor het NL voorstel 1/3, laten zoals het is 1/3, voor het Belarus voorstel 1/3. Mede daarom is besloten op die AG het niet aan te passen.
Wellicht komt de KNDB opnieuw met dit voorstel voor het komende FMJD congres dat wordt gehouden op 6 en 7 mei; dus alles is nog mogelijk.
Nogmaals dank Frank! Piet heeft wel gelijk vanuit organisatorisch gezichtspunt, programmaboekje enz, maar voor de spelers zal plusje boven aantal overwinningen waarschijnlijk een verbetering zijn.

frank teer

Post by frank teer » Wed Mar 30, 2011 19:28

Forbin weet het wel degelijk. Hij heeft mij ergens na ronde 10 hierover gemaild met de vraag hoe het zat. Omdat ik toen niet wist hoe de situatie precies was (hij gaf aan dat Lorevil ronde 8 niet had gespeeld terwijl er op toernooibase wel een notatie was van lorevil inronde 8; ook was mij niet duidelijk of er al een besluit was genomen om Lorevil al dan niet uit de stand te halen) heb ik uitgelegd hoe het in principe gaat als een speler het niet eens is met een besluit van de wedstrijdleiding: de wedstrijdleiding (arbiter / padcf) moet een besluit hierover nemen en als een speler hiermee niet akkoord is kan hij protest aantekenen bij de Jury d'appel. De organisatie van een officieel FMJD toernooi zoals het Panam moet er voor zorgen dat er zo een jury is.
Een kopie gestuurd aan Raoul Alias en de nieuwe president Agata.
Misschien wacht Frantz nog even de laatste ronde af.

frank teer

Post by frank teer » Wed Mar 30, 2011 19:31

Het lijkt mij ook niet fraai om op 6 mei de reglementen voor het WK dat op 7 mei begint aan te passen, behalve hooguit daar waar dat in het WK reglement al is aangekondigd dat er een dergelijk voorstel bij de AG ligt en dat de spelers er rekening mee m oeten houden dat dat kan worden aangenomen.
Het FMJD congres kan doen wat ze willen; dat evt onbehoorlijke bestuur zou dan dat van dat congres zijn.

groenteboer
Real name: Michel Stempher

Post by groenteboer » Wed Mar 30, 2011 20:20

zucht. Wat hebben plusjes in godsnaam voor een zin als eerst die achterlijke regel van aantal nederlagen wordt genomen.

Bij een rondtoernooi (met plusjes) ben ik sowieso voorstander van het volgende als er GEEN rechten aan verbonden zijn:
1. Saldo plus- en minremise
2. Onderling resultaat
3. Hoogste aantal nederlagen
4. Beste resultaat tegen hoogst geplaatste etc..
5. Loting

Als er WEL rechten aan verbonden zijn gewoon een barrage tot er een winnaar komt. (Georgiev-systeem?)

Piet Bouma

Post by Piet Bouma » Wed Mar 30, 2011 22:19

frank teer wrote:Het lijkt mij ook niet fraai om op 6 mei de reglementen voor het WK dat op 7 mei begint aan te passen, behalve hooguit daar waar dat in het WK reglement al is aangekondigd dat er een dergelijk voorstel bij de AG ligt en dat de spelers er rekening mee m oeten houden dat dat kan worden aangenomen.
Het FMJD congres kan doen wat ze willen; dat evt onbehoorlijke bestuur zou dan dat van dat congres zijn.
Natuurlijk ben ik voorstander van het zetten van plusjes voor het aantal overwinningen. Maar in de serieuze voorbereiding van spelers maakt het nogal wat uit of plusjes zwaar of minder zwaar tellen (moet ik veel tijd gaan steken in het zoeken/voorbereiden naar plus-eindspelen).
Als de KNDB (want dat lijkt me waarschijnlijk de enige bond, die dat wil gaan doen) een voorstel wil indienen om de plusjes zwaarder te belonen, dan lijkt het me van goed sportbestuur getuigen, dat men een voorstel doet dit voor een volgend WK (2013?) te gaan invoeren (of een technische commissie zo'n voorstel laat voorbereiden). Temeer daar bij een vorige peiling de meningen bij topspelers zeer verdeeld waren.

Wat zouden judoërs bijv gaan doen, als een dag voor een WK besloten wordt dat een yuko voor een koka gaat tellen, of andersom (weet niet precies hoe het daar zit), of bijv. een dag voor het WK voetbal wordt besloten dat de buitenspelregel wordt opgeheven?
Ik zou het wel weten. Hier niet mee akkoord gaan.
https:toernooibase.kndb.nl More than 457.000 games on applet, more than 1.300.000 results, more than 23.000 games broadcasted (semi-)live, more than 13.600 inserted tournaments!

Hanco Elenbaas

Post by Hanco Elenbaas » Wed Mar 30, 2011 23:40

Hensley Rondei wrote:As promised find here the score and the two (2) classified Pan American players for the next world Championship.

Allan Silva MF 2207 Brazil 28 points
Alexander Mogilyansky GMI 2338 USA 28 points

After barrage Allan Silva won of Alexander Mogilyansky.

MenO

Post by MenO » Thu Mar 31, 2011 06:50

Hanco Elenbaas wrote:
Hensley Rondei wrote:As promised find here the score and the two (2) classified Pan American players for the next world Championship.

Sorry? Barrage?!
En die 'strict enforcement of fmjd rules' dan?

Frans de Jonge
Real name: Frans de Jonge

Post by Frans de Jonge » Thu Mar 31, 2011 08:01

MenO wrote:
Hanco Elenbaas wrote:

Sorry? Barrage?!
Tsja, bij 3 tot en met 6 van het toernooireglement staat het wel duidelijk aangegeven. Misschien zijn de FMJD-regels niet voor de telling en plaatsing voor WK aan de orde maar alleen voor de "spelregels".

Format of the tournament

1.The championship will be played according to the Round Robin System. (20 players or less), Otherwise Swiss system 7 rounds, 10 players final. Total pnt, R-pnt, avg. rating points.
2.The official rules of FMJD will be used; use of clock and the notation are obliged. The games will be played in an official time -rhythm. Which is 11/2 hr and 3 sec for each move? In compliance with the official FMJD rules for international draughts, players are not allowed to agree on a draw before they have made their 40th moves. If they do nevertheless, the referee is obliged to decide on a 0-0 result.
3.The final classification will be based on the quantity of collected points. The first place gives the right to the title of champion of the 16th. Pan Am. Int. Draughts Championship. The players fishing in the two first places will receive the right to the World Championship 2011. (not same country)
4.If two or more players end in the first place, they will play a tiebreak (barrage) after the last round on 30 March to define the places occupied.
5.During this tiebreak the players will have 15 minutes each for the game.
6.If no winner emerges from these games they will go on playing 10 minutes games. No winner sudden death principle 5 min.
7.According to the rule adopted in the general assembly of Abidjan 1996, it is forbidden to smoke and drink alcohol in the playing room.
8.No used of cellular telephone is permitted in the playing room.
9.In the case that something is not clear in the FMJD or these regulations the decisions will be made by the main referee in consultation with the organization and the FMJD.
Het zijn niet allen koks die lange messen dragen.....

Hanco Elenbaas

Post by Hanco Elenbaas » Thu Mar 31, 2011 08:12

MenO wrote:
Hanco Elenbaas wrote:

Sorry? Barrage?!
Zie de posts van Frank Teer en mij van gisteren, Wed Mar 30, 2011 17:13 en 17:33.

Hanco Elenbaas

Post by Hanco Elenbaas » Thu Mar 31, 2011 08:25

Image

Groot feest in Brazilië! Voor het eerst heeft een Braziliaan het Panamerikaans Damkampioenschap gewonnen! http://www.idamas.com.br/
Allan ! Campeão Panamericano !!

Campeonato Panamericano de 100 casas em Curacao terminou nesta quarta-feira e já tem um campeão:

ALLAN IGOR
MORENO SILVA !!

E o título é do
BRASIL !!

"Finalmente um brasileiro realizou nosso sonho de trazer o título de campeão panamericano de 100 casas para o Brasil", comentou Lélio Marcos L. Sarcedo ao saber que Allan Silva acabara de derrotar o GMI Alexander Mogilyansky no desempate de 15 x 15 minutos, em Curacao.

Eles terminaram empatados em primeiro lugar com 28 pontos e tiveram que ir para a barrage de duas partidas de 15 x 15 minutos e como já havíamos divulgado, Allan tinha grandes chances de derrotar o GMI Mogilyansky nesse tempo de jogo.

Allan agora tem que se preparar para representar o Brasil no Campeonato Mundial que acontecerá na Holanda em maio próximo.
Kampioenen van de PADCF: http://fedakor.com/wp-content/uploads/champions.pdf

Voorzitter Lélio Marcos van de Braziliaanse Dambond schreef vorige week over Allan Silva:
Lélio Marcos wrote:Allan Igor Moreno Silva - August - 6th - 1992
He lives in São Luís, capital of Maranhão State, in the north of Brazil.
In this moment he is in the brazilian army. It was a lot of work to get permission for him to travel to Curacao.

São Luís is an interesting city for draughts.
I know São Luís very well also because my first wife is from São Luís. I have 2 wonderful daughters with her.
São Luís was founded in September, 8th, 1612, by Daniel de la Touche, from France.
So, in that time they started to play 100 squares !!
Later, the dutch people put out the french people and controlled the city and so 100 squares continued in this city.
In all the country the popular draughts is 64 squares.
Only in São Luís when you speak the word "jogo de damas", everybody understand 100 squares !!

So, the best brazilian players of 100 squares come from São Luís.
José Maria Silva Filho, father of Allan, is 9 times brazilian champion !!

When José Maria called me and told me: "my son is 14 and he plays very good", immediatelly I thought:
"All the fathers are the same, always they speak they have the best and the most intelligent son in the world !!"

But, immediatelly I remembered something else:
"Strong draughts players never tell somebody is strong if this person is not really strong !!".

Then I told to José Maria:
"Ok, I will include him in the São Caetano team".

I paid his ticket and he come to play for São Caetano city, in our team competition.
And, unbeliveable ! In few minutes I understood that the boy was really good enough to become very strong in short time "

I gave to him around 20 holland and russian books and told him:
"Look, you will read all these books, but, in this order. Please, don´t jump the order. Please, read in this order !!"

And he did !!

One day he called me and told to me:
"I read already in that order all the books 3 times already !!"

Good boy !!

2009, Schvartzman come to Brazil to play the final of our team competition.
After he had to participate in the WC Rio de Janeiro that was not realized.
I organised some simultaneous and demonstrations for Schvartzman and also, 3 days, I asked him to teach Allan.

Allan speaks few words in English and after the 3 days "talking" to Schavartzman he told me:
"Unbeliveable ! I was playing very bad in many variants !! I learned a lot with Schvartzman in these 3 days !!"

This is Allan. Never he will tell: "I know already to play draughts !"
He always will say: "I´m still learning !"

Greetings ...

Hanco Elenbaas

Post by Hanco Elenbaas » Thu Mar 31, 2011 09:19

Guno Burleson en misschien ook Frantz Forbin hebben nog één laatste kans om alsnog te mogen meedoen aan het WK in Emmeloord & Urk. De Amerikaanse Dambond ICAONA heeft nog steeds de jaarlijkse FMJD-contributie niet betaald, ondanks verschillende verzoeken van Jacek Pawlicki. Veel hoop is er echter niet voor Guno en Lucky Frantz want Alexander Mogilyansky's zoon Andrew is inmiddels multimiljonair geworden...

Andrew Tjon A Ong

Post by Andrew Tjon A Ong » Thu Mar 31, 2011 13:11

Bron: "De Ware tijd" 31/3/11
Kemnaad snoept punt af van koploper

31/03/2011

WILLEMSTAD - Rinaldo Kemnaad, semikampioen dammen van Surinaamse, heeft een punt afgesnoept van de Braziliaan Allan Silva, koploper in het zestiende Pan-Amerikaans damkampioenschap. In de voorlaatste ronde speelden de twee remise.

De Surinaamse damkampioen Guno Burleson profiteerde niet daarvan, want ook hij kwam niet verder dan een remise tegen Raoul Alias. Daardoor blijft hij op twee punten van Silva.
Lachende derde werd de Amerikaanse Grootmeester Alexander Mogilyanski, die door zijn overwinning op Delbert Alexander de eerste plaats overnam van Silva. Beide dammers hebben 27 punten.
Image
dWT foto / Claudio Barker
Guno Burleson (l) staat op het punt een zet te doen in de barragepartij tegen Rinaldo Kemnaad. In de voorlaatste ronde van het Pan-Amerikaans damkampioenschap speelden beide Surinamers remise.-.

Uitslagen zestiende ronde: Kemnaad - Silva 1-1; Burleson - Alias 1-1; Mogilyanski - Alexander 2-0; Lyuba Turiy - Carlos Lorevil 2-0 (reglementair); Juan Torres - Amaury Peralta 1-1; Glen Monk - Dickson Maughn 1-1; Frantz Forbin - Anthony Charles 2-0; Clifton Agata - Ricky Nisbeth 2-0; Walter Quesada - Yevgeniy Sklyarov 2-0.

Stand: 1. Mogilyanski 27 punten; 2. Silva 27; 3. Burleson 25; 4. Forbin 24; 5. Sklyarov 23; 6. Kemnaad en Charles elk 22; 8. Maughn 20; 9. Alias 18; 10. Peralta 15; 11. Agata 13; 12. Turiy 11; 13. Monk 11; 14. Quesada 10; 15. Torres 7; 16. Lorevil 6; 17. Alexander 5; 18. Nisbeth 2 punten.-.

Andrew Tjon A Ong

Post by Andrew Tjon A Ong » Thu Mar 31, 2011 14:55

Bron: "Starnieuws" 30/3/11
Rinaldo Kemnaad snoept puntje af van Allan Silva
30 Mar, 10:30

In de voorlaatste ronde van het Panam damkampioenschap heeft Rinaldo Kemnaad ervoor gezorgd dat Allan Silva niet op een gemakkelijke wijze kampioen wordt van het toernooi. De wedstrijd eindigde in een remise. Door dit resultaat heeft Kemnaad de weg geopend voor Burleson om een gooi te wagen op het kampioenschap. Burleson heeft niet volledig gebruik kunnen maken van deze gelegenheid. In de wedstrijd tegen Raoul Alias van Curaçao speelde ook Guno Burleson gelijk.

De lachende derde is Alexander Mogiliansky geworden die zijn partij won van Delbert Alexander van Aruba. Door deze uitslagen delen Silva en Mogiliansky nu de koppositie met 27 punten. Burleson blijft op de derde plaats staan met 25. Kemnaad neemt een gedeelde vijfde plaats in met 22 punten.

Met nog maar een ronde te gaan zijn de kansen voor Suriname om kampioen te worden gering. Burleson moet zijn laatste partij winnen en hopen dat beide koplopers, Silva en Mogiliansky, hun partij verliezen om nog een kans te maken op het kampioenschap.
Image
Rinaldo Kemnaad
(Ray's Sport Promotion)

Post Reply