![Image](https://lh4.googleusercontent.com/_D1CclQAHWkk/TV2F_gKYChI/AAAAAAAACLE/cyoML1M9aio/s576/1978%2013%20augustus%20junioren%20Dordrecht.jpg)
Bedankt voor de leuke foto's Fred!! Het zou nog leuker zijn als je ook de namen van de dammers zou kunnen achterhalen en erbij zou zetten. Vooral die van de jeugd in het KNDB-gebouw in Dordrecht op 13 augustus 1978. Volgens mij kan ik alleen maar Hendrik v.d. Zee nog herkennen, zittend, links onder. Die anderen hebben ook allemaal bekende gezichten, maar zou niet zo snel weten welke namen erbij horen.
De andere foto van de HF-junioren in Dordrecht 1978 (Volgens turbodambase zou het april 1979 zijn), ken ik meteen nog alle spelers bij naam. Zie foto hierboven, van links naar rechts:
Theo de Swart, Henk Roes, Andrew Tjon A Ong, Gerard van Bakel, Tjeerd Harmsma, Gerrit Wassink (Doetinchem), Hans Tangelder en Johnny Poulisse
De latere juniorenkampioen van Nederland Tjeerd Harmsma deed erg zijn best om op een 100% score te komen. In de laatste ronde moest hij tegen mij:
Andrew Tjon A Ong - Tjeerd Harmsma 21/04/1979
In dit niets aan de hand standje zal Tjeerd hem wel geknepen hebben. Waar moet de winst vandaan komen? Heel slim speelde hij op mijn tijdnood met 11-16! en ik trapte er met open ogen in:37-32? (beste was 44-40) en kon het opgeven na 13-19, 12-17 en 16x40. De 100% score was gehaald! Voor de finale hadden zich verder geplaatst: Hans Tangelder 2e en Johnny Poulisse 3e.