Nationale Competitie 2010/2011

Post Reply
Alex
Posts: 1775
Joined: Thu Nov 20, 2003 12:52
Location: Den Haag

Re: Nationale Competitie 2010/2011

Post by Alex » Sun Jan 23, 2011 09:40

WSDVRules wrote:
Alex wrote:
Dit slaat echt nergens op Hans. We hebben leden (onder wie Johan Sterrenburg) en spelers zat, maar tegen overmacht kan niemand op. En bij een uitwedstrijd is het al helemaal lastig om invallers te vinden.
Alex, als het overmacht was, had je de wedstrijd gewoon kunnen uitstellen. Vorig seizoen gebeurde dat ook toen de wegen onbegaanbaar waren. Ik ben alleen bang dat de competitieleider verhuizen e.d. niet als overmacht zal willen zien. Verder geef je aan dat jullie nog nooit dit seizoen op oorlogssterkte zijn uitgekomen. Dat lijkt mijns inziens behoorlijk structureel en dat kun je zeker geen overmacht noemen.
We hebben idd nog nooit over een volledig sterk team kunnen beschikken, omdat ons 1e team altijd wel een speler bij ons vandaan plukt.

WSDVRules
Posts: 203
Joined: Tue Aug 01, 2006 15:02

Re: Nationale Competitie 2010/2011

Post by WSDVRules » Sun Jan 23, 2011 09:51

Bert Zwart wrote: Dammers hebben olifantengeheugens
Btw, ik hoop niet dat je me dit nog kwalijk neemt:
Zwart,B. – Kromhout,H. NLD-chT 2b, 16-03-1991, 0-2 2.46/1.46
:lol:

Eric van Dusseldorp
Posts: 4245
Joined: Tue Sep 30, 2003 22:11

Re: Nationale Competitie 2010/2011

Post by Eric van Dusseldorp » Sun Jan 23, 2011 10:20

WSDVRules wrote:
Bert Zwart wrote: Dammers hebben olifantengeheugens
Btw, ik hoop niet dat je me dit nog kwalijk neemt:
Zwart,B. – Kromhout,H. NLD-chT 2b, 16-03-1991, 0-2 2.46/1.46
:lol:
Naar verluidt is Bert nu alle nederlagen van Hans Kromhout aan het verzamelen.
Vermoedelijk is hij daar overmorgen mee klaar. :lol:
http://www.ericsdamsite.com
http://www.thailandopen.nl
http://dammen.startpagina.nl

WSDVRules
Posts: 203
Joined: Tue Aug 01, 2006 15:02

Re: Nationale Competitie 2010/2011

Post by WSDVRules » Sun Jan 23, 2011 10:25

Eric van Dusseldorp wrote:
WSDVRules wrote:
Bert Zwart wrote: Dammers hebben olifantengeheugens
Btw, ik hoop niet dat je me dit nog kwalijk neemt:
Zwart,B. – Kromhout,H. NLD-chT 2b, 16-03-1991, 0-2 2.46/1.46
:lol:
Naar verluidt is Bert nu alle nederlagen van Hans Kromhout aan het verzamelen.
Vermoedelijk is hij daar overmorgen mee klaar. :lol:
Ik zie dat meer DVSB-ers problemen hebben met een onverwachte nederlaag. Had je maar mee moeten doen Eric!

ildjarn
Posts: 1537
Joined: Tue Aug 22, 2006 15:38
Real name: Joost de Heer

Re: Nationale Competitie 2010/2011

Post by ildjarn » Sun Jan 23, 2011 11:27

WSDVRules wrote:
Drama voor tweede
zaterdag, 22 januari 2011 20:00
Dit seizoen was het tweede nog nooit op oorlogssterkte, maar de laatste keer was echt een dieptepunt in de geschiedenis van Damclub Den Haag. Het eerste pikte Hein en Bas in, Alfred had verhuisperikelen en de invallers Harry en Ashok waren niet beschikbaar. Slechts 7(!) man togen derhalve naar Heerhugowaard. Werkt dus niet echt motiverend...
Drie van de zes jeugdspelers hadden dus een vroegertje. Jan Schreurs, Rinus Snellaars en Alex Kruyshoop troffen de andere jeugdspelers, maar alleen Rinus wist er een punt tegen te scoren. Hans van de Vijver trof een tegenstander met veel hogere rating, tegen wie hij helaas het onderspit moest delven. Gelukkig waren er individuele successen (lees: remises) voor Frans Poorter tegen Coen Jong, Moen Lachman tegen Arnoud Rood (Moen stond zelfs beter!) en Ron de Vaal tegen voorzitter Maarten van Leenen.
Laat dit de laatste keer zijn, zodat er tegen Samen Sterk 2 en Scheveningen met een volledig team kan worden aangetreden.
Ik stel voor dat we dit staaltje onvervalste competitievervalsing straffen door Den Haag 2 volgend jaar te verbieden aan de NC te laten deelnemen. In de provinciale competitie kunnen ze dan hun kunsten vertonen, alhoewel ze dan nog wel een extra mannetje moeten vinden, want ik geloof dat ze daar met achttallen spelen.
He, Hanco heeft een medestander gevonden voor zijn idiote complottheorieen. Hanco, hoe past dit in de theorieen van David Icke? Zouden de reptilians echt tegen een kampioenschap van WSDV zijn?
Lasst die Maschinen verhungern, Ihr Narren...
Lasst sie verrecken!
Schlagt sie tot -- die Maschinen!

Eric van Dusseldorp
Posts: 4245
Joined: Tue Sep 30, 2003 22:11

Re: Nationale Competitie 2010/2011

Post by Eric van Dusseldorp » Sun Jan 23, 2011 12:07

WSDVRules wrote:
Eric van Dusseldorp wrote:
WSDVRules wrote: Btw, ik hoop niet dat je me dit nog kwalijk neemt:
Zwart,B. – Kromhout,H. NLD-chT 2b, 16-03-1991, 0-2 2.46/1.46
:lol:
Naar verluidt is Bert nu alle nederlagen van Hans Kromhout aan het verzamelen.
Vermoedelijk is hij daar overmorgen mee klaar. :lol:
Ik zie dat meer DVSB-ers problemen hebben met een onverwachte nederlaag. Had je maar mee moeten doen Eric!
Om dat te compenseren speel ik volgend jaar maar één wedstrijd mee: tegen WSDV.
http://www.ericsdamsite.com
http://www.thailandopen.nl
http://dammen.startpagina.nl

thijs van den broek
Posts: 137
Joined: Tue Dec 04, 2007 16:12

Re: Nationale Competitie 2010/2011

Post by thijs van den broek » Sun Jan 23, 2011 12:18

Image"

Jeroen Cremers - Fred Elgersma 2-0

Wit forceerde hier verrasend winst! namelijk 23-19! (25-30 verliest door 37-31 x31) en na het gespeeld 6-11 rukte Jeroen naar veld 14 op!

WSDVRules
Posts: 203
Joined: Tue Aug 01, 2006 15:02

Re: Nationale Competitie 2010/2011

Post by WSDVRules » Sun Jan 23, 2011 12:25

Eric van Dusseldorp wrote:Om dat te compenseren speel ik volgend jaar maar één wedstrijd mee: tegen WSDV.
Oppassen dat jullie niet degraderen, anders loopt je het risico dat je tegen WSDV 2 of nog erger tegen mij mag spelen.

User avatar
Hanco Elenbaas
Posts: 18872
Joined: Tue Apr 22, 2003 14:49

Re: Nationale Competitie 2010/2011

Post by Hanco Elenbaas » Sun Jan 23, 2011 13:43

KNDB clubcompetitie nog niet beslist

VBI maakt het weer spannend

Rheden – Dat Mo & Z Volendam weer terug is op aarde zou bezijden de waarheid zijn. De trotse koploper in de KNDB clubcompetitie heeft zich nooit de roem naar het hoofd laten stijgen maar staat na de 11-9 nederlaag tegen Damvereniging VBI wel weer met beide benen op de grond. ‘Echt vreemd vinden wij dat niet, hoor. VBI is een topploeg en op papier nog altijd wat sterker dan wij. Hoe dan ook: we maken er met z’n allen een prachtig slot van de competitie van’, bleef captain Paul Sier nuchter. In de wetenschap dat als zijn team de laatste twee wedstrijd (tegen Orfam Telecom Twente en Hordijk & Hordijk) wint, het bier op de dijk rijkelijk zal stromen.

Beide mastodonten - met een handjevol grootmeesters over en weer - waren volledig aan elkaar gewaagd. VBI won bepaald niet onverdiend, vond ook Sier, maar de thriller had net zo goed in 10-10 kunnen eindigen. De details gaven uiteindelijk de doorslag. Nadat Paul Oudshoorn tegen Geert Berends met een voordelige remise genoegen had moeten nemen zorgde Gérard Jansen voor de enige beslissing. Hij zette van meet af aan veel druk op Johan Bastiaannet, die in zijn specialiteit, het eindspel, uiteindelijk bezweek. Analytisch was het nog remise maar de wijze waarop Jansen op de winst afstevende oogstte bij vriend en vijand veel bewondering.

De remises bij Georgiev-Valneris, Tsjegoljev-Krajenbrink en Mbongo-Baljakin kwamen niet geheel onverwacht tot stand. Ook bij Sier-Hendriksen en Wiering-Meurs werd het evenwicht niet verbroken. Evgueni Vatoetin leek hard op weg de gelijkmaker te scoren. Met nog dertig seconden op de klok voor vijf zetten liep hij tegen Fred de Koning echter in een zetje en mocht zich gelukkig prijzen er niet met maximale averij vanaf te komen. Bij Westerveld-Hoogteijling werden eveneens de punten gedeeld.

Alles hing toen af van Jean-Marc Ndjofang en Geert van Aalten. El Animal had groot voordeel bereikt maar de Huissense grootmeester gaf geen krimp en vocht zich naar het luidbejubelde beslissende elfde punt. Waardoor VBI – ondanks de valse competitiestart – toch nog stilletjes over prolongatie van de landstitel mag blijven dromen.

Van Stigt Thans had ook zonder wereldkampioen Alexander Schwarzman geen kind aan DES Lunteren dat de schade tot 14-6 beperkt wist te houden. Hermen Kroesbergen verloor tegen Jeroen van den Akker eerst z’n voorpost en later de partij. Sven Winkel en Ron Heusdens overklasten Evert van der Pol en Erwin van Hierden. Toen ook Dirk van Schaik jr. zich ontdeed van Aldert van Eck leek een monsterscore in het verschiet te liggen. Harmjan Lammers maakte de onnauwkeurig spelende Waldo Aliar duidelijk dat DES er ook nog was. Peter van der Stap veroverde namens de Schiedamse sterren de scalp van Matthias de Kruijf.
Henk Klarenbeek, Marcel Monteba en Arjan Timmer sleepten met hangen en wurgen nog een punt uit het vuur tegen Rob Clerc, Anatoli Gantwarg en Laurens Fijn van Draat.

Invalster

Invalster Leonie de Graag kwam handen tekort in de streekderby tussen Orfam Telecom Twente en Witte van Moort. Dankzij haar remise werd de Twentse titanenstrijd in Westerhaars voordeel beslist (9-11).

De eerste vier partijen eindigden alle in remise. De opmerkelijkste was die van Yuen Wong. Ben Provoost kreeg met een orginele strategie bijna loon naar werken maar de verdediging van zijn opponent bleek van graniet. Lambert-Jan Koop verloor al snel een schijf tegen Auke Scholma, die gezien de stand op het bord nog hard voor de overwinning moest werken. In tijdnood bracht een niet al te moeilijke maar vernietigend combinatie de beslissing. Vadim Virny deed weer eens waarvoor hij is ingehuurd en zette in een laat klassiekje Casper Remeijer met een zetje opzij. Martijn Rentmeester miste, opgejaagd door de klok, tegen Bas Messemaker een praktische winstkans maar Edwin Twiest versaagde niet, kreeg alle belangrijke velden onder controle en reeg de degelijke Igor Tchartoriski aan zijn houwdegen. Rik Keurentjes had tegen Boudewijn Derkx wel een beter eindspel maar winst zat er niet in.
Alle ogen waren toen gericht op Leonie de Graag. Ze leek gemakkelijk stand te houden tegen Jeroen Goudt maar kwam in het late middenspel toch in de problemen, die haar net niet volledig boven het hoofd groeiden.

Waar anders de spanningen hoog opliepen daar liet Hijken DTC dit keer geruisloos met een 13-7 zege Dammers uit Oost ontredderd achter. Of de Achterhoekers de dans opnieuw nog weten te ontspringen, daarvoor lijkt dit keer een ware Houdini-act vereist. Het begon nog goed met een remise van Nina Hoekman tegen de kersverse grootmeester Martin Dolfing en van Bert Woolschot tegen de sterke Jacob Okken. Het ging mis aan het bord van Wouter Ludwig. De voormalige Europese studentenkampioen onderkende te laat een venijnige combinatie van Roel Boomstra waarna hem een positionele catastrofe restte waaruit geen ontsnappen mogelijk was. Boomstra is met 14 uit 9 opgeklommen naar de top van het topscorersklassement, samen met Clerc, Krajenbrink en Gantwarg.

Wesselink-Sipma eindigde na een spannend duel in een onbeslist. Dat leek ook het resultaat te worden voor Jochem Zweerink, die te vroeg terugschakelde en zich door Michiel Kroesbergen met een leuke eindspelfinesse nog de kaas van het brood liet eten. Niek Smeitink ging in het speltype met opgedrongen randschijven kopje onder tegen Hans Jansen. Björn Winkel gaf, moegebeukt door Alexej Domchev, op in een stand die analytisch nog remise zou zijn. Henk Hoekman redde op de valreep nog de DUO-eer door invaller Kor de Groot een winnend trictrac-eindspel voor te schotelen.

SNA krijgt klap na klap en ging nu met 15-5 tegen Apeldoorn knock-out. De club uit Heerhugowaard, die in juli het traditionele zomertoernooi van Den Haag overneemt, is echter allang tevreden als het rechtstreekse degradatie kan ontlopen. Dat is vooralsnog met een tiende plaats het geval. SNA kwam nimmer in de buurt van punt of stunt. De Apeldoornse victorie was dikverdiend maar viel wel wat groot uit. Hendrik van der Zee, Hein Meijer en Joost Hooijberg wonnen omdat Theo Tesselaar, Dave Bleeker en Jan Groeneweg de remise misten. Ook Cock van Leeuwen kreeg, door Benno van Straten, de zege in de schoot geworpen. Op de fraaie klassieke zege van Dimitri Druzinin op Erik van Kampen viel echter niets af te dingen. De Apeldoornse kopmannen Alexander Presman en Kees Thijssen werden aan de leiband gelegd door Guido Verhagen en Ivo de Jong.

Sleutelwedstrijd

Hordijk & Hordijk blijft na de onverwachte promotie verbazen en lijkt zelfs de nacompetitie te ontlopen. De sleutelwedstrijd bij Micone werd niet geheel onfortuinlijk met 11-9 gewonnen waardoor de Tilburgers vrijwel zijn gedegradeerd. Na 3,5 uur spelen zag het er nog goed uit voor de thuisclub. Toine Brouwers speelde het halfopenklassiek van Jan Peter Patist aan flarden waarna Micone met een 6-4 voorsprong de tijdnoodfase inging. Good-old grootmeester John van den Borst, bezig aan een formidabel seizoen, strafte paniek bij Yves Vandenberg af. Robert-Jan van den Akker bereikte tegen Peter Schellekens de veilige haven door op het juiste moment een schijf te offeren en Eddy Budé liet een technisch gewonnen stand tegen Derk-Jan Riesthuis remise lopen. Pieter Steijlen won in fraai omsingelende stijl van Herman Meijer, die na de tijdnoodfase de beslissende fout maakte. Anderzijds kwam Marc de Meulenaere met zijn remise tegen Henk Ruesink goed weg.

Uitslagen negende ronde:
Mo & Z Volendam - Damvereniging VBI 9-11
Micone - Hordijk & Hordijk 9-11
Dammers uit Oost - Hijken DTC 7-13
DES Lunteren - Van Stigt Thans 6-14
SNA – Apeldoorn 5-15
Orfam Telecom Twente – Witte van Moort 9-11

Stand: 1. Mo & Z 15 2. Van Stigt Thans 14, 3. VBI 14, 4. Hijken 13, 5.Witte van Moort 12, 6. Apeldoorn 9, 7. Orfam 8, 8. Hordijk & Hordijk 8, 9. DES 7, 10. SNA 4, 11. Micone 2, 12. DUO 2.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Fred Ivens, perschef Koninklijke Nederlandse Dambond

Gerben van Steenbergen
Posts: 41
Joined: Thu Apr 10, 2008 16:23
Real name: Gerben van Steenbergen

Re: Nationale Competitie 2010/2011

Post by Gerben van Steenbergen » Sun Jan 23, 2011 14:21

WSDVRules wrote:
Eric van Dusseldorp wrote:Om dat te compenseren speel ik volgend jaar maar één wedstrijd mee: tegen WSDV.
Oppassen dat jullie niet degraderen, anders loopt je het risico dat je tegen WSDV 2 of nog erger tegen mij mag spelen.
en dan ga je er hopeloos van af, Eric! ;)

biljartfreak24
Posts: 50
Joined: Sat May 26, 2007 03:34

Re: Nationale Competitie 2010/2011

Post by biljartfreak24 » Sun Jan 23, 2011 15:23

[/quote]
Ik stel voor dat we dit staaltje onvervalste competitievervalsing straffen door Den Haag 2 volgend jaar te verbieden aan de NC te laten deelnemen. In de provinciale competitie kunnen ze dan hun kunsten vertonen, alhoewel ze dan nog wel een extra mannetje moeten vinden, want ik geloof dat ze daar met achttallen spelen.[/quote]

Normaal reageer ik niet meer op dit forum, nu kan ik het niet laten.

Je post slaat nergens op Hans. Tuurlijk is het vervelend dat SNA de punten zo in de schoot geworpen krijgt, echter weet ik zeker dat Roy Coster (voor de 2x geen partij deze competitie), Richie Wijnker en Raymond Koopmanschap liever een partij gehad hadden dan zo de punten. Verder hebben jullie de hulp van Den Haag ook niet nodig, jullie worden terecht kampioen in 2c en je mag het weer proberen in de eerste klasse.

Je kunt je dus beter bezig gaan houden met een kampioensfeestje dan hier onzinnige posts neer te zetten over overwinningen en nederlagen. Ik heb er trouwens nog wel 1 voor je, maar daarvoor moet je maar even kijken bij het NK rapid 2010...

Erik Maijenburg

Bert Zwart
Posts: 2199
Joined: Tue Sep 30, 2003 01:52

Re: Nationale Competitie 2010/2011

Post by Bert Zwart » Mon Jan 24, 2011 02:27

Goed gesproken van Erik. Wat die man bezielt om het door overmacht geplaagde Den Haag de dag erna voor dag en dauw nog eens extra te sarren is mij nog steeds een raadsel.

User avatar
Kosmos
Posts: 7564
Joined: Mon Sep 29, 2003 15:21
Real name: Tj. Goedemoed
Location: Ktar
Contact:

Re: Nationale Competitie 2010/2011

Post by Kosmos » Mon Jan 24, 2011 14:41

Image

Vatoetin - De Koning

Baba Sti gaf hier de winst voor zwart aan zet aan.
Heaven is no location, but a state of mind

ildjarn
Posts: 1537
Joined: Tue Aug 22, 2006 15:38
Real name: Joost de Heer

Re: Nationale Competitie 2010/2011

Post by ildjarn » Mon Jan 24, 2011 14:47

Kosmos wrote:Image

Vatoetin - De Koning

Baba Sti gaf hier de winst voor zwart aan zet aan.
Zonder 26/27 is dit een bekend eindspel.
Lasst die Maschinen verhungern, Ihr Narren...
Lasst sie verrecken!
Schlagt sie tot -- die Maschinen!

User avatar
Kosmos
Posts: 7564
Joined: Mon Sep 29, 2003 15:21
Real name: Tj. Goedemoed
Location: Ktar
Contact:

Re: Nationale Competitie 2010/2011

Post by Kosmos » Mon Jan 24, 2011 22:53

ildjarn wrote:
Kosmos wrote:Image

Vatoetin - De Koning

Baba Sti gaf hier de winst voor zwart aan zet aan.
Zonder 26/27 is dit een bekend eindspel.
Image

Uit het wetboek van Moses, diagram 35 blz. 18
Heaven is no location, but a state of mind

Post Reply