Twitter

Eric van Dusseldorp
Posts: 4245
Joined: Tue Sep 30, 2003 22:11

Twitter

Post by Eric van Dusseldorp » Sun Jan 16, 2011 20:16

Welke dammers zitten er op Twitter?

Van Hein Wilsens (Composite) weet ik het: @krekwekdogt
Van mezelf inmiddels ook: @EvanDusseldorp

Wie nog meer?
http://www.ericsdamsite.com
http://www.thailandopen.nl
http://dammen.startpagina.nl

groenteboer
Posts: 967
Joined: Sun Jul 01, 2007 19:57
Real name: Michel Stempher
Location: Kampen
Contact:

Re: Twitter

Post by groenteboer » Sun Jan 16, 2011 20:29

Eric van Dusseldorp wrote:Welke dammers zitten er op Twitter?

Van Hein Wilsens (Composite) weet ik het: @krekwekdogt
Van mezelf inmiddels ook: @EvanDusseldorp

Wie nog meer?
Groenteboer: groentegast
Denise van Dam: Denies888
Henri Beverdam: henribeverdam
Rob Aartsen: robaartsen
Tim Vermeulen: Miti96

Alex
Posts: 1775
Joined: Thu Nov 20, 2003 12:52
Location: Den Haag

Re: Twitter

Post by Alex » Sun Jan 16, 2011 23:37

Theo Dijkstra: theotavira
Krijn Toet: KrijnToet
Rianka Rentmeester: Rianka_R
Jeremy Pauwels: Jerpauw

aldert
Posts: 66
Joined: Sat Feb 07, 2004 17:27

Re: Twitter

Post by aldert » Mon Jan 17, 2011 08:59

@DESLunteren (wordt binnenkort actiever, wordt gekoppeld aan de site)
@damclubctd


@IronMike1988 mike koopmanschap
@alderliestenJ Hans Alderliesten
@aldertvaneck

User avatar
Jan Pieter
Posts: 2432
Joined: Sat Sep 27, 2003 05:37
Real name: Jan Pieter Drost

Re: Twitter

Post by Jan Pieter » Mon Jan 17, 2011 10:30

Kan iemand me uitleggen wat de meerwaarde zou zijn van twitter in de damwereld?
Momenteel houden journalisten de tweets van politici en andere BN-ers in de gaten. Als daar iets interessants tussen zit, dan lees ik het vanzelf in het nieuws. Evenzo verwacht ik dat belangrijke damgebeurtenissen vlot dit forum bereiken. Zo blijf ik op de hoogte van alles, maar bespaar ik mezelf een eindeloze diarree aan flutberichten. Of mis ik wat?

Damkoningin
Posts: 1273
Joined: Fri Oct 24, 2003 22:40
Real name: Irene Stegeman
Location: Westerhaar

Re: Twitter

Post by Damkoningin » Mon Jan 17, 2011 10:33

Jan Pieter wrote:Kan iemand me uitleggen wat de meerwaarde zou zijn van twitter in de damwereld?
Momenteel houden journalisten de tweets van politici en andere BN-ers in de gaten. Als daar iets interessants tussen zit, dan lees ik het vanzelf in het nieuws. Evenzo verwacht ik dat belangrijke damgebeurtenissen vlot dit forum bereiken. Zo blijf ik op de hoogte van alles, maar bespaar ik mezelf een eindeloze diarree aan flutberichten. Of mis ik wat?

Het makkelijkste van Twitter is dat de meeste telefoons met internet het ook ondersteunen. Dat is bij het forum anders zeg maar.
EN het is maar een klein berichtje wat je snel kunt typen en posten. Op zich wel interessant.
Bijvoorbeeld de #NCKNDB heb ik aangemaakt, zodat alles van de Nationale Competitie daarin gepost kan worden. Zo ben je snel op de hoogte, zonder dat je een computer op moet zoeken met internet om het forum te bezoeken.
*Want achter het masker van "toch wel gelukkig" ligt wanhoop en twijfel zo drijvend en nukkig*

~Geen medelijden voor hem die zonder kennis is~

groenteboer
Posts: 967
Joined: Sun Jul 01, 2007 19:57
Real name: Michel Stempher
Location: Kampen
Contact:

Re: Twitter

Post by groenteboer » Mon Jan 17, 2011 10:36

Jan Pieter wrote:Kan iemand me uitleggen wat de meerwaarde zou zijn van twitter in de damwereld?
Momenteel houden journalisten de tweets van politici en andere BN-ers in de gaten. Als daar iets interessants tussen zit, dan lees ik het vanzelf in het nieuws. Evenzo verwacht ik dat belangrijke damgebeurtenissen vlot dit forum bereiken. Zo blijf ik op de hoogte van alles, maar bespaar ik mezelf een eindeloze diarree aan flutberichten. Of mis ik wat?
Alle telefoons hebben tegenwoordig wel internet en veel mensen die bijvoorbeeld in de trein zitten kijken dan even op internet. Het is niet praktisch om een forum als dit te lezen op je mobiel, maar wel praktisch om even snel Twitter te checken. Daar kan je iedereen volgen (van online kranten tot politici tot nu ook dammers) en hoef je niet op vijf-zes sites te kijken als je even snel wat wil weten. Daarbij komt dat een website als http://www.kndb.nl en http://toernooibase.kndb.nl (nog?) niet geschikt is voor mobiel internet en twitter wel.

Maar inderdaad.. er zijn ook eindeloze flutberichten, zoals goedemorgen allemaal, ik ben weer wakker

Edit: ik zie dat damkoningin me voor was :wink:

User avatar
Jan Pieter
Posts: 2432
Joined: Sat Sep 27, 2003 05:37
Real name: Jan Pieter Drost

Re: Twitter

Post by Jan Pieter » Mon Jan 17, 2011 11:35

Dank voor jullie reactie, Damkoningin en Groenteboer, maar eerlijk gezegd ben ik niet overtuigd.
Veel websites hebben tegenwoordig een mobiele versie, en als ik op mijn smartphone (Android uiteraard) het nieuws wil volgen, dan vind ik m.volkskrant.nl een stuk leesbaarder dan de Volkskrant op twitter, met zijn hashtags en links in de toch al korte regels.
Inderdaad zijn dit forum en de KNDB-website minder geschikt om te lezen op een smartphone, maar de enkele keer dat ik echt niet kan wachten op het nieuws, surf ik toch liever daarheen, dan dat ik via twitter alle dammers zou volgen. Alleen wanneer een (serieuze en capabele) dammer zich op zou werpen als een soort dampersbureau, lijkt het me interessant om me op de tweets van die ene dammer te abonneren.

Damkoningin
Posts: 1273
Joined: Fri Oct 24, 2003 22:40
Real name: Irene Stegeman
Location: Westerhaar

Re: Twitter

Post by Damkoningin » Mon Jan 17, 2011 12:01

Jan Pieter wrote:Dank voor jullie reactie, Damkoningin en Groenteboer, maar eerlijk gezegd ben ik niet overtuigd.
Veel websites hebben tegenwoordig een mobiele versie, en als ik op mijn smartphone (Android uiteraard) het nieuws wil volgen, dan vind ik m.volkskrant.nl een stuk leesbaarder dan de Volkskrant op twitter, met zijn hashtags en links in de toch al korte regels.
Inderdaad zijn dit forum en de KNDB-website minder geschikt om te lezen op een smartphone, maar de enkele keer dat ik echt niet kan wachten op het nieuws, surf ik toch liever daarheen, dan dat ik via twitter alle dammers zou volgen. Alleen wanneer een (serieuze en capabele) dammer zich op zou werpen als een soort dampersbureau, lijkt het me interessant om me op de tweets van die ene dammer te abonneren.
Zo heeft iedereen z'n eigen ding.
Ik vind het makkelijk, om op een zaterdag wanneer er een ronde is, even met de telefoon op internet te gaat, om een klein berichtje te sturen via Twitter. Maar nu vind ik Twitteren ook heel grappig en leuk om te doen.
Als ik mijn laptop bij me heb, ga ik meestal naar het forum, omdat dat meer bekeken wordt door de dammers, maar helaas is dat niet altijd het geval.
*Want achter het masker van "toch wel gelukkig" ligt wanhoop en twijfel zo drijvend en nukkig*

~Geen medelijden voor hem die zonder kennis is~

kanari
Posts: 37
Joined: Wed Apr 07, 2004 10:26

Re: Twitter

Post by kanari » Mon Jan 17, 2011 20:07

Eric van Dusseldorp wrote:Welke dammers zitten er op Twitter?

Van Hein Wilsens (Composite) weet ik het: @krekwekdogt
Van mezelf inmiddels ook: @EvanDusseldorp

Wie nog meer?
Alle nieuwsberichten die op de KNDB-site staan zijn ook op Twitter terug te vinden: @Damtwits

PeterDeDammer
Posts: 98
Joined: Fri Jun 11, 2004 19:22

Re: Twitter

Post by PeterDeDammer » Thu Jan 20, 2011 08:03

ik heb al jaren een weblog en sinds kort twitter voor politiek, zie wel hoe lang ik dit blijf gebruiken, mischien is het een nieuwtje
#PeterFransKoops

Maarten van Leenen
Posts: 105
Joined: Mon Jun 14, 2010 11:07
Real name: Maarten van Leenen

Re: Twitter

Post by Maarten van Leenen » Thu Jan 20, 2011 10:40

Het toernooi Heerhugowaard Open heeft nu #hhwopen om te volgen.

thijs van den broek
Posts: 137
Joined: Tue Dec 04, 2007 16:12

Re: Twitter

Post by thijs van den broek » Thu Jan 20, 2011 18:45

hallo allemaal, ben ook maar eens aan het twitteren geslagen :wink:
iedereen kan em volgen via @tbroekie
ik zal voor zover ik kan verslag doen van partijen en damdingen zoals leuke standjes :D

Gerard de Groot
Posts: 351
Joined: Mon Jul 07, 2003 22:09
Location: the Netherlands

Re: Twitter

Post by Gerard de Groot » Sun Mar 06, 2011 19:40

@gerarddegroot
(max 1 tweet per maand, 2 euro per ontvangen tweet)

Eric van Dusseldorp
Posts: 4245
Joined: Tue Sep 30, 2003 22:11

Re: Twitter

Post by Eric van Dusseldorp » Sun Mar 06, 2011 20:17

Gerard de Groot wrote:@gerarddegroot
(max 1 tweet per maand, 2 euro per ontvangen tweet)
Hoe krijg je dat laatste voor elkaar, Gerard?
http://www.ericsdamsite.com
http://www.thailandopen.nl
http://dammen.startpagina.nl

Post Reply