WK junioren en meisjes Naaldwijk

Post Reply
Kosmos
Real name: Tj. Goedemoed

Re: WK junioren en meisjes Naaldwijk

Post by Kosmos » Mon Dec 20, 2010 22:29

Edwin Twiest wrote:
Kosmos wrote:Image

Dit is de stand na de theoretische afwikkeling die Feroz nam.
"Leuke winst" wordt dit genoemd, maar de doorbraak voor 2 schijven levert - nogal teleurstellend - niet meer dan remise op.
Zwart speelt het beste 20-25 en na 7-1 volgt 25-30 en damafname voor gelijk spel is niet meer te vorkomen. Ook als wit niet meteen damhaalt, houdt zwart het remise.
Zelfs nadat zwart de dam ten koste van een schijf afneemt is het niet duidelijk of wit kan winnen...
Op de onderlinge van De Olehove heb ik deze openingsvariant ook wel eens gespeeld tegen Edwin van Hofwegen, die keurig in de lokzet van Wiersma trapte... Dat het objectief beter is voor zwart leek me niet zo erg, de meeste mensen kennen deze theorie toch niet. Als zelfs een kenner als Edwin Twiest niet weet dat ik het in Hoofdlijn heb gepubliceerd, dan vrees ik dat er niet heel veel mensen zijn die kennis nemen van mijn openingsrubrieken in Hoofdlijn... of vergis ik mij?
.
Je vergist je; die varianten waren mij al jaren voordat het in Hoofdlijn kwam te staan al bekend.
Ik weet niet of je die slagzet van Dibman ook hebt genoemd destijds, maar dat is wel een interessante aanvulling in elk geval (zo te lezen heb je dat wel gedaan)

Ik lees het heus wel hoor (al is het meer bladeren, want na 88 rubrieken over een keller-opening zou ik denken van "misschien bestaan er nog andere varianten"

Maar Feroz heeft vandaag in elk geval een keurige partij gespeeld waarin Ainur zichzelf keurig opknoopte (maar om dat af te straffen moet het ook goed gespeeld worden)
Keurig Feroz!!
Je leest kennelijk niet wat ik schrijf. Ik heb het er niet over of jij of iemand de varianten al kende, ik had het erover of mensen mijn artikelen in Hoofdlijn over de Keller lezen.
Je schreef hiervoor:

"Jammer dat de combinatie die Dibman ooit eens vond in deze vertakking nooit meer ergens gepubliceerd is, behalve in een verslag van de Toptraining uit de jaren 80 als ik me niet vergis."

De combinatie van Dibman heb ik dus ook in Hoofdlijn aangegeven in een van de eerste rubrieken over de Kelleropening. Inmiddels zijn we aan de laatste aflevering over de Keller-opening toegekomen, deel 37, zoals je hebt kunnen lezen in Hoofdlijn. Maar gezien je 'grappige' deel 88 weet ik wel voldoende, een objectief antwoord zit er niet in.
Heaven is no location, but a state of mind

Edwin Twiest

Post by Edwin Twiest » Mon Dec 20, 2010 23:50

Kosmos wrote: Je leest kennelijk niet wat ik schrijf. Ik heb het er niet over of jij of iemand de varianten al kende, ik had het erover of mensen mijn artikelen in Hoofdlijn over de Keller lezen.
Je schreef hiervoor:

"Jammer dat de combinatie die Dibman ooit eens vond in deze vertakking nooit meer ergens gepubliceerd is, behalve in een verslag van de Toptraining uit de jaren 80 als ik me niet vergis."

De combinatie van Dibman heb ik dus ook in Hoofdlijn aangegeven in een van de eerste rubrieken over de Kelleropening. Inmiddels zijn we aan de laatste aflevering over de Keller-opening toegekomen, deel 37, zoals je hebt kunnen lezen in Hoofdlijn. Maar gezien je 'grappige' deel 88 weet ik wel voldoende, een objectief antwoord zit er niet in.
Ik vind dat je er teveel aandacht aan hebt besteed; je moet mensen ook ruimte geven zelf dingen te ontdekken.
Objectiviteit Tjalling? Ik denk niet dat jij degene bent om te bepalen of (en in hoeverre) ik objectief ben... en we dwalen af van de draad....

Kosmos

Post by Kosmos » Tue Dec 21, 2010 00:06

Edwin Twiest wrote:
Kosmos wrote: Je leest kennelijk niet wat ik schrijf. Ik heb het er niet over of jij of iemand de varianten al kende, ik had het erover of mensen mijn artikelen in Hoofdlijn over de Keller lezen.
Je schreef hiervoor:

Ik vind dat je er teveel aandacht aan hebt besteed; je moet mensen ook ruimte geven zelf dingen te ontdekken.
Objectiviteit Tjalling? Ik denk niet dat jij degene bent om te bepalen of (en in hoeverre) ik objectief ben... en we dwalen af van de draad....
Het gaat niet om jou, het gaat niet om jouw egootje, Edwin. Het gaat erom dat je respons niet objectief is. Bovendien sleep je er zelf allemaal andere dingen bij, waardoor we afdwalen. Je mening over het aantal artikelen dat aan de Keller-opening besteed wordt bijvoorbeeld, heeft niks met deze discussie te maken. Schrijf dat maar op bij de draad Hoofdlijn als je er behoefte aan hebt om die artikelen te bekritiseren.
Feit is dat de bewuste varianten wél gepubliceerd zijn, in tegenstelling tot wat jij beweerde, dat is alles, maak het niet zo persoonlijk.
Ok, dan kunnen we het nu weer gewoon over het WK hebben.

Edwin Twiest

Post by Edwin Twiest » Tue Dec 21, 2010 00:34

Inderdaad!

Laten we't weer over het WK hebben!

GuidoB

Post by GuidoB » Tue Dec 21, 2010 09:32

De witte schijf 26 op bord 6 (bord 1 bij de dames) staat er niet. Hier hebben we al de hele week last van. Soms komt deze schijf terug in de applets en helaas is dat nu, in het topduel bij de dames, weer het geval. Ik hoop dat het een beetje te volgen zal blijven.

GuidoB

Post by GuidoB » Tue Dec 21, 2010 10:37

Als de koploopsters remise spelen en Mei-Jhi wint, is Mei-Jhi kampioen!

Douwe Edelenbos

Post by Douwe Edelenbos » Tue Dec 21, 2010 11:22

Bij de ladies twee clubgenoten tegen elkaar waarbij de titel op het spel kan staan.

ildjarn
Real name: Joost de Heer

Post by ildjarn » Tue Dec 21, 2010 14:48

Wie van de drie is er nu wereldkampioen bij de dames?
Lasst die Maschinen verhungern, Ihr Narren...
Lasst sie verrecken!
Schlagt sie tot -- die Maschinen!

Kosmos

Post by Kosmos » Tue Dec 21, 2010 17:35

Volstrekt unieke prestatie van het Oranje-kamp: Nummers 1 tot en met 5 allemaal oranje.
Misschien kan het podium ietsje uitgebreid worden, wat zal het Wilhelmus door de zaal knallen!
Het was leuk om te volgen, er werd goed gespeeld.

groenteboer
Real name: Michel Stempher

Post by groenteboer » Tue Dec 21, 2010 17:45

Kosmos wrote:Volstrekt unieke prestatie van het Oranje-kamp: Nummers 1 tot en met 5 allemaal oranje.
Misschien kan het podium ietsje uitgebreid worden, wat zal het Wilhelmus door de zaal knallen!
Nee.. 5 is Valjuk

Kosmos

Post by Kosmos » Tue Dec 21, 2010 18:09

groenteboer wrote:
Kosmos wrote:Volstrekt unieke prestatie van het Oranje-kamp: Nummers 1 tot en met 5 allemaal oranje.
Nee.. 5 is Valjuk
Oja, Feroz is een plaatsje gezakt.
Nu snap ik waarom niemand enthousiast reageert...

groenteboer
Real name: Michel Stempher

Post by groenteboer » Tue Dec 21, 2010 18:40

Kosmos wrote:
groenteboer wrote:
Nee.. 5 is Valjuk
Oja, Feroz is een plaatsje gezakt.
Nu snap ik waarom niemand enthousiast reageert...
Precies.. arme Feroz.. ach, laten we even serieus zijn: 1, 2, 3, 4, 6, 7 terwijl alleen Allan Silva ontbreekt als potentiële junior. Fantastische prestatie dus van kamp Holland!!! Ik zal binnenkort wel even iemand optrommelen voor wat verslagen op damxl.

Alex

Post by Alex » Tue Dec 21, 2010 19:07

groenteboer wrote:Precies.. arme Feroz.. ach, laten we even serieus zijn: 1, 2, 3, 4, 6, 7 terwijl alleen Allan Silva ontbreekt als potentiële junior. Fantastische prestatie dus van kamp Holland!!! Ik zal binnenkort wel even iemand optrommelen voor wat verslagen op damxl.
Daar kan je toch gewoon de persberichten van Fred Ivens neerzetten?

MenO

Post by MenO » Tue Dec 21, 2010 19:23

Douwe Edelenbos wrote:Bij de ladies twee clubgenoten tegen elkaar waarbij de titel op het spel kan staan.
Vibeman zal wel weer eea aan te merken hebben op de gang van zaken bij het Nederlandse kamp (Mei-Jhi was bij winst kampioen geweest), maar Heike kreeg na afloop zeer terechte felicitaties en complimenten van o.a. Johan Demasure voor haar overwinning, en nog meer voor de strijdlust.
In de woorden van Johan: "Heike heeft eens te meer laten zien dat alle ophef over dit soort lotingen bij de junioren totaal onzinnig is"

MenO

Post by MenO » Tue Dec 21, 2010 19:35

Dan even over de jongens. Er is een prestatie geleverd die zijn weerga niet kent: het volledige veld is door de Nederlandse jongens ontmanteld.
Niet voor niets is Roel (eindelijk) wereldkampioen, en staan er op de eerste zeven plaatsen zes Nederlanders.
Ik hoorde Johan Krajenbrink vanmiddag nog opmerken hoe blij hij was met dit resultaat van vele jaren bouwen aan het jeugddammen in Nederland.

Tegelijk moeten we ook enigzins realistisch constateren dat, terwijl de Nederlandse jongens naar behoren (en sommigen daarboven!) presteerden, er ook bar weinig tegenstand was in dit toernooi. Het volledige veld bevat, buiten de Nederlanders, momenteel slechts twee spelers die serieus aan het podium kunnen denken (Shaybakov en Milshin), en beiden waren dit toernooi zwaar uit vorm. Het feit dat er twee pupillen in de top-5 van een WK Junioren staan, zou te denken moeten geven...

Desalniettemin is het natuurlijk een absoluut fantastische prestatie! De Nederlandse jongens hebben fraai en sterk spel laten zien, wat veel vertrouwen geeft voor nog veel meer titels en ereplaatsen in de komende jaren!

Post Reply