WK junioren en meisjes Naaldwijk

Post Reply
Alex
Posts: 1775
Joined: Thu Nov 20, 2003 12:52
Location: Den Haag

WK junioren en meisjes Naaldwijk

Post by Alex » Sun Dec 12, 2010 12:36

Het WK junioren en meisjes in Naaldwijk gaat bijna van start. De deelenemerslijsten zijn licht gewijzigd.
Kijk op http://www.damweb.nl/jwc, met tijdens het toernooi 10 partijen live te volgen.

MenO
Posts: 1211
Joined: Thu Mar 17, 2005 16:32
Location: Phnom Penh

Re: WK junioren en meisjes Naaldwijk

Post by MenO » Mon Dec 13, 2010 09:41

Alex wrote:Het WK junioren en meisjes in Naaldwijk gaat bijna van start. De deelenemerslijsten zijn licht gewijzigd.
Kijk op http://www.damweb.nl/jwc, met tijdens het toernooi 10 partijen live te volgen.
Ik vroeg me al af waar Ainur was :)
Maar hij is er bij dus, mooi!

Ondanks het wegvallen van Tolchikov, die de afgelopen jaren heerste in de juniorentoernooien, is het een sterk bezet toernooi bij de junioren! Leuk dat het WK voor het eerst sinds 2004 weer eens in Nederland gehouden wordt, en dan nog wel om de hoek :D

Wel een puntje van aandacht voor de website: ik kan nergens het adres vinden. Wellicht dat dat aan mij ligt, maar het lijkt mij dat er toch wel ergens een tabje met 'toernooi-info' oid moet zijn, waar dit bij vermeldt staat.

groenteboer
Posts: 967
Joined: Sun Jul 01, 2007 19:57
Real name: Michel Stempher
Location: Kampen
Contact:

Re: WK junioren en meisjes Naaldwijk

Post by groenteboer » Mon Dec 13, 2010 11:37

MenO wrote:
Alex wrote:Het WK junioren en meisjes in Naaldwijk gaat bijna van start. De deelenemerslijsten zijn licht gewijzigd.
Kijk op http://www.damweb.nl/jwc, met tijdens het toernooi 10 partijen live te volgen.
Ik vroeg me al af waar Ainur was :)
Maar hij is er bij dus, mooi!

Ondanks het wegvallen van Tolchikov, die de afgelopen jaren heerste in de juniorentoernooien, is het een sterk bezet toernooi bij de junioren! Leuk dat het WK voor het eerst sinds 2004 weer eens in Nederland gehouden wordt, en dan nog wel om de hoek :D

Wel een puntje van aandacht voor de website: ik kan nergens het adres vinden. Wellicht dat dat aan mij ligt, maar het lijkt mij dat er toch wel ergens een tabje met 'toernooi-info' oid moet zijn, waar dit bij vermeldt staat.
Ik heb het alleen kunnen vinden in het toernooiboek (dat ook online staat)

ildjarn
Posts: 1537
Joined: Tue Aug 22, 2006 15:38
Real name: Joost de Heer

Re: WK junioren en meisjes Naaldwijk

Post by ildjarn » Mon Dec 13, 2010 12:41

MenO wrote:Wel een puntje van aandacht voor de website: ik kan nergens het adres vinden. Wellicht dat dat aan mij ligt, maar het lijkt mij dat er toch wel ergens een tabje met 'toernooi-info' oid moet zijn, waar dit bij vermeldt staat.
De link van het hotel is aanklikbaar, en daar staat het adres.
Lasst die Maschinen verhungern, Ihr Narren...
Lasst sie verrecken!
Schlagt sie tot -- die Maschinen!

MenO
Posts: 1211
Joined: Thu Mar 17, 2005 16:32
Location: Phnom Penh

Re: WK junioren en meisjes Naaldwijk

Post by MenO » Mon Dec 13, 2010 13:03

ildjarn wrote:
MenO wrote:Wel een puntje van aandacht voor de website: ik kan nergens het adres vinden. Wellicht dat dat aan mij ligt, maar het lijkt mij dat er toch wel ergens een tabje met 'toernooi-info' oid moet zijn, waar dit bij vermeldt staat.
De link van het hotel is aanklikbaar, en daar staat het adres.
Juist, dat had ik ook gevonden... dan moeten we dus eerst uit een paar zinnen op de homepage opmaken dat het toernooi in dit hotel gespeeld wordt (verblijfplaats en speellocatie zijn zeker niet altijd dezelfde), en vervolgens zelf op een externe website op zoek naar het adres.

Kom op, dat kan beter!
Als website moet je het je bezoekers zo makkelijk mogelijk maken, niet zo moeilijk mogelijk :)

Alex
Posts: 1775
Joined: Thu Nov 20, 2003 12:52
Location: Den Haag

Re: WK junioren en meisjes Naaldwijk

Post by Alex » Mon Dec 13, 2010 19:11

MenO wrote:
ildjarn wrote:
MenO wrote:Wel een puntje van aandacht voor de website: ik kan nergens het adres vinden. Wellicht dat dat aan mij ligt, maar het lijkt mij dat er toch wel ergens een tabje met 'toernooi-info' oid moet zijn, waar dit bij vermeldt staat.
De link van het hotel is aanklikbaar, en daar staat het adres.
Juist, dat had ik ook gevonden... dan moeten we dus eerst uit een paar zinnen op de homepage opmaken dat het toernooi in dit hotel gespeeld wordt (verblijfplaats en speellocatie zijn zeker niet altijd dezelfde), en vervolgens zelf op een externe website op zoek naar het adres.

Kom op, dat kan beter!
Als website moet je het je bezoekers zo makkelijk mogelijk maken, niet zo moeilijk mogelijk :)
Goed punt. Ik heb de organisatie (met name de webmaster) gevraagd het adres expliciet op de site te vermelden.

Komt allen woensdag bij de opening, die een happening belooft te gaan worden!!

MenO
Posts: 1211
Joined: Thu Mar 17, 2005 16:32
Location: Phnom Penh

Re: WK junioren en meisjes Naaldwijk

Post by MenO » Wed Dec 15, 2010 15:52

Gespot bij de live games:

Ayyyyna Sobakina!

Het worden er steeds meer... :mrgreen:


Hopelijk doen de Nederlandse jongens en meisjes het een beetje goed in de eerste paar rondes, dan zijn zij voortaan ook allemaal te volgen bij de live games!

GuidoB
Posts: 2325
Joined: Sun Sep 21, 2003 21:43

Re: WK junioren en meisjes Naaldwijk

Post by GuidoB » Wed Dec 15, 2010 16:19

MenO wrote:Gespot bij de live games:

Ayyyyna Sobakina!

Het worden er steeds meer... :mrgreen:
Ah, een typo...
Ik ben blij dat we in elk geval één toeschouwer hebben voor de live partijen. :wink:

GuidoB
Posts: 2325
Joined: Sun Sep 21, 2003 21:43

Re: WK junioren en meisjes Naaldwijk

Post by GuidoB » Wed Dec 15, 2010 16:44

Een vraag over ToernooiBase.

Weet er iemand hoe je een toernooi vanuit ToernooiManager upload in ToernooiBase? Ik meen dat er een import functionaliteit moet zijn, maar ik kan hem niet vinden. Antwoord graag per PB.

User avatar
Andrew Tjon A Ong
Posts: 2798
Joined: Tue Nov 04, 2003 14:04
Location: Maarssen

Re: WK junioren en meisjes Naaldwijk

Post by Andrew Tjon A Ong » Wed Dec 15, 2010 16:58

GuidoB wrote:
MenO wrote:Gespot bij de live games:

Ayyyyna Sobakina!

Het worden er steeds meer... :mrgreen:
Ah, een typo...
Ik ben blij dat we in elk geval één toeschouwer hebben voor de live partijen. :wink:
Ik ben ook aan het genieten van de livegames. Ik ben blij dat Frerik mocht invallen. Salarbaks zit helaas te knoeien tegen Shaybakov :(
https://marktplaza.nl/winkels/damboekshop

MenO
Posts: 1211
Joined: Thu Mar 17, 2005 16:32
Location: Phnom Penh

Re: WK junioren en meisjes Naaldwijk

Post by MenO » Wed Dec 15, 2010 17:02

Shaybakov is echt met een verschrikkelijke walk-over bezig in de eerste ronde...

User avatar
Kosmos
Posts: 7564
Joined: Mon Sep 29, 2003 15:21
Real name: Tj. Goedemoed
Location: Ktar
Contact:

Re: WK junioren en meisjes Naaldwijk

Post by Kosmos » Wed Dec 15, 2010 17:08

Geen enkel Nederlands meisje in beeld bij een WK op Neerlandse bodem? Jammer!
Heaven is no location, but a state of mind

groenteboer
Posts: 967
Joined: Sun Jul 01, 2007 19:57
Real name: Michel Stempher
Location: Kampen
Contact:

Re: WK junioren en meisjes Naaldwijk

Post by groenteboer » Wed Dec 15, 2010 17:41

Opmerkelijke loting bij de meisjes in ieder geval.

Code: Select all

Article VIII
Pairings: These will be made in accordance with the Swiss system on the diskette of the FMJD. Players of the same country are not bound to meet each other in the first round. 
Toch zie ik Heike-Laura en Karlijn-Denise ..
Last edited by groenteboer on Wed Dec 15, 2010 17:52, edited 2 times in total.

User avatar
Kosmos
Posts: 7564
Joined: Mon Sep 29, 2003 15:21
Real name: Tj. Goedemoed
Location: Ktar
Contact:

Re: WK junioren en meisjes Naaldwijk

Post by Kosmos » Wed Dec 15, 2010 17:51

groenteboer wrote:Opmerkelijke loting bij de meisjes in ieder geval.

Code: Select all

Article VIII
Pairings: These will be made in accordance with the Swiss system on the diskette of the FMJD. Players of the same country are not bound to meet each other in the first round. 
Toch zie ik Heike-Laura en Karlijn-Denise ..
Are not bound betekent dat het niet verplicht is dat landgenoten elkaar treffen in de eerste ronde, groenteboertje. Dus ze kunnen elkaar gewoon treffen, maar het hoeft niet persé.
Heaven is no location, but a state of mind

groenteboer
Posts: 967
Joined: Sun Jul 01, 2007 19:57
Real name: Michel Stempher
Location: Kampen
Contact:

Re: WK junioren en meisjes Naaldwijk

Post by groenteboer » Wed Dec 15, 2010 17:53

Kosmos wrote:
groenteboer wrote:Opmerkelijke loting bij de meisjes in ieder geval.

Code: Select all

Article VIII
Pairings: These will be made in accordance with the Swiss system on the diskette of the FMJD. Players of the same country are not bound to meet each other in the first round. 
Toch zie ik Heike-Laura en Karlijn-Denise ..
Are not bound betekent dat het niet verplicht is dat landgenoten elkaar treffen in de eerste ronde, groenteboertje. Dus ze kunnen elkaar gewoon treffen, maar het hoeft niet persé.
Ja zag ik ook al, daarom wilde ik ff editten, maar zag dat er al op gereageerd was, dus dan maar hieronder:

Als ik één van de coaches van de KNDB was had ik op grond van artikel VIII een andere paring geëist. Op deze manier maken de Nederlanders elkaar in de 1e ronde al af, terwijl je de 1e ronde juist lekker wilt beginnen normaliter. Ik interpreteer 'to bound' als 'gebonden' (dat doe jij ook in principe) en dan zou je ook kunnen weigeren in mijn ogen..
Last edited by groenteboer on Wed Dec 15, 2010 18:00, edited 1 time in total.

Post Reply