Die Guido, altijd weer een mooie kwinkslag tussendoor.GuidoB wrote:Als ze eerst de barrage om plaats 3 spelen, hoeven ze de barrage om plaats 1 niet meer te spelen. Na de barrage om plaats 3 is er namelijk een volgorde voor plaats 3 en 4, zodat het kampioenschap wordt beslist volgens regel 3. Wint Rena de barrage, dan is Zoja kampioen. Wint Dasha de barrage, dan is Nina kampioen. Inderdaad een horror scenario: afhankelijk zijn van de sneldamkwaliteiten van een ander.Piet Bouma wrote:We kunnen morgen nog een leuk toetje krijgen als Golubeva wint van Tansykkuzhina en de overige twee partijen in remise eindigen.
Als ik de wedstrijdvoorwaarden goed begrijp:
"12. Final classification will be drown up in order of number of point. If two or more players share the same
place the following factors will be used to define the places occupied:
- 1. the largest number of victories
- 2. the results between the tied players
- 3. the best results obtained in order of the classification
13. If the criteria from the previous point will not decide about final order:
- for the places 1, 2 or 3 - a deciding tie-break will be played
- for the places 4, 5, 6 the places will be shared (prizes will be divided)
14. Playoffs will be played using 3 games match with system Georgiev-Lheman (15 minutes and 2 seconds
added per move for an unlimited number of games.). If more players shared place then round robin tournament
with G-L games (10 minutes and 2 seconds). The number of minutes to start with may be changed by the main
referee depending on the number of players ending ex-aequo and the time available, if necessary after
consultation with the Tournament Director FMJD and the organization."
Zijn de criteria bij gelijk eindigen achtereenvolgens:
aantal overwinningen
onderling resultaat
Neo-SB.
En bij winst van Zoja op Tamara (en rest remise) staat men volgens mij dan zowel op 1e als op de 3e plaats precies gelijk.
Als dit horror-scenario uitkomt, dan hoop ik dat men in Ufa de applets live in beeld kan brengen. De refresh-time zal dan wel wat opgeschroefd moeten worden.....
Ik denk niet dat dit de bedoeling is van de reglementen....
Overigens hoop ik wel dat de KNDB, hoe de uitslag ook zal zijn, morgen een persbericht op de plank heeft liggen, om de prestatie van Nina wereldkundig te maken. Want die is van wereldklasse.
En ik hoop ook dat Auke, Harm en Ton in hun volgende rubriek het WK vrouwen als onderwerp zullen kiezen. Tot dusver nog maar weinig aandacht in onze vaderlandse pers.