Kwalificatietoernooi NK 2011
-
- Real name: Michel Stempher
Kwalificatietoernooi NK 2011
De KNDB heeft een lijst van inschrijvingen voor het kwalificatietoernooi NK 2011 gepubliceerd op de website: http://www.kndb.nl/cms/index.php?option ... Itemid=119
Per 7 oktober: 24 deelnemers. Ik mis vooralsnog Dolfing, Thijssen, Scholma, Steijlen, Heusdens, Winkel, Derkx en Van Dusseldorp. Van de nummers 4 t/m 12 op het afgelopen NK staat enkel Jasper Lemmen op de lijst.
Per 7 oktober: 24 deelnemers. Ik mis vooralsnog Dolfing, Thijssen, Scholma, Steijlen, Heusdens, Winkel, Derkx en Van Dusseldorp. Van de nummers 4 t/m 12 op het afgelopen NK staat enkel Jasper Lemmen op de lijst.
- Jan Pieter
- Real name: Jan Pieter Drost
Re: Kwalificatietoernooi NK 2011
Laten we hopen dat dat zo blijft. Zou wel leuk zijn om weer eens wat nieuwe namen in de NK-finale te zien.groenteboer wrote:Ik mis vooralsnog Dolfing, Thijssen, Scholma, Steijlen, Heusdens, Winkel, Derkx en Van Dusseldorp.
-
Als ik de deelnemerslijst tot nu toe zie, dan snap ik wel dat de finalisten van vorig jaar niet blij zijn met dit systeem en de Halve Finale massaal boycotten.
-
Dat moeten ze natuurlijk allemaal zelf weten.Double_D wrote:Als ik de deelnemerslijst tot nu toe zie, dan snap ik wel dat de finalisten van vorig jaar niet blij zijn met dit systeem en de Halve Finale massaal boycotten.
http://www.ericsdamsite.com
http://www.thailandopen.nl
http://dammen.startpagina.nl
http://www.thailandopen.nl
http://dammen.startpagina.nl
Het is dan ook een belachelijk idee vind ik. En nog erger vind ik dat er aan alle topspelers is gevraagd wat zij ervan vinden, en er vervolgens niks mee doen terwijl zij het idee flut vonden.Eric van Dusseldorp wrote:Dat moeten ze natuurlijk allemaal zelf weten.Double_D wrote:Als ik de deelnemerslijst tot nu toe zie, dan snap ik wel dat de finalisten van vorig jaar niet blij zijn met dit systeem en de Halve Finale massaal boycotten.
...
-
Het gaat niet goed met de dammerij. Wat we alleen nog missen is een WK in Leeuwarden met keuzeplaatsen voor Jan Terpstra en DJ Nasi.
Over een paar jaar (of sneller) is er misschien geen KNDB meer en kun je in Brunssum of Nijmegen spelen voor de nederlandse kampioenstitel. Tenminste als die toernooien nog doorgaan na de idiote tariefverhoging van de FMJD.Bert Zwart wrote:Het gaat niet goed met de dammerij. Wat we alleen nog missen is een WK in Leeuwarden met keuzeplaatsen voor Jan Terpstra en DJ Nasi.
-
Gaan jullie nog wel door, Dieter? Ik hoop het toch welDieter wrote:Over een paar jaar (of sneller) is er misschien geen KNDB meer en kun je in Brunssum of Nijmegen spelen voor de nederlandse kampioenstitel. Tenminste als die toernooien nog doorgaan na de idiote tariefverhoging van de FMJD.Bert Zwart wrote:Het gaat niet goed met de dammerij. Wat we alleen nog missen is een WK in Leeuwarden met keuzeplaatsen voor Jan Terpstra en DJ Nasi.
Brunssum bedoel je? ja hoor maar de FMJD bijdrage is een heet hangijzer. Hoe dat afloopt zal de komende maanden moeten blijken maar als ons toernooi zo'n 600 tot 700 auro aan de FMJD moet betalen voor erkenning dan zou die erkenning wel eens voorbij kunnen zijn. Zo zorgt ook de FMJD wel dat ze als organisatie zelfmoord plegen.groenteboer wrote:Gaan jullie nog wel door, Dieter? Ik hoop het toch welDieter wrote:Over een paar jaar (of sneller) is er misschien geen KNDB meer en kun je in Brunssum of Nijmegen spelen voor de nederlandse kampioenstitel. Tenminste als die toernooien nog doorgaan na de idiote tariefverhoging van de FMJD.Bert Zwart wrote:Het gaat niet goed met de dammerij. Wat we alleen nog missen is een WK in Leeuwarden met keuzeplaatsen voor Jan Terpstra en DJ Nasi.
-
Gelukkig maar 2x met veel plezier meegedaan aan het toernooi en als ik geen andere verplichtingen heb komt een 3e keer ook eraan. Die erkenning maakt mij helemaal niks uit.Dieter wrote:Brunssum bedoel je? ja hoor maar de FMJD bijdrage is een heet hangijzer. Hoe dat afloopt zal de komende maanden moeten blijken maar als ons toernooi zo'n 600 tot 700 auro aan de FMJD moet betalen voor erkenning dan zou die erkenning wel eens voorbij kunnen zijn. Zo zorgt ook de FMJD wel dat ze als organisatie zelfmoord plegen.
- Hanco Elenbaas
Wat voor regel is dat Dieter, waardoor Brunssum 600 euro zou moeten afdragen aan de FMJD? In meerdere opzichten kan het voordelig zijn als je toernooi losstaat van de FMJD, want er zal gelukkig ook niet meer om ratingpunten worden gespeeld.Dieter wrote:Brunssum bedoel je? ja hoor maar de FMJD bijdrage is een heet hangijzer. Hoe dat afloopt zal de komende maanden moeten blijken maar als ons toernooi zo'n 600 tot 700 auro aan de FMJD moet betalen voor erkenning dan zou die erkenning wel eens voorbij kunnen zijn. Zo zorgt ook de FMJD wel dat ze als organisatie zelfmoord plegen.groenteboer wrote:Gaan jullie nog wel door, Dieter? Ik hoop het toch welDieter wrote:
Over een paar jaar (of sneller) is er misschien geen KNDB meer en kun je in Brunssum of Nijmegen spelen voor de nederlandse kampioenstitel. Tenminste als die toernooien nog doorgaan na de idiote tariefverhoging van de FMJD.
-
Nu krijgt de FMJD 100 euro per toernooi. Dat zou 5 euro per deelnemer moeten worden. Praktijk zal zijn dat de FMJD minder geld binnen krijgt, omdat de grote toernooien geen erkenning meer aanvragen.Hanco Elenbaas wrote:Wat voor regel is dat Dieter, waardoor Brunssum 600 euro zou moeten afdragen aan de FMJD? In meerdere opzichten kan het voordelig zijn als je toernooi losstaat van de FMJD, want er zal gelukkig ook niet meer om ratingpunten worden gespeeld.Dieter wrote:Brunssum bedoel je? ja hoor maar de FMJD bijdrage is een heet hangijzer. Hoe dat afloopt zal de komende maanden moeten blijken maar als ons toernooi zo'n 600 tot 700 auro aan de FMJD moet betalen voor erkenning dan zou die erkenning wel eens voorbij kunnen zijn. Zo zorgt ook de FMJD wel dat ze als organisatie zelfmoord plegen.groenteboer wrote: Gaan jullie nog wel door, Dieter? Ik hoop het toch wel
Nadeel voor de spelers is dat ze geen normen meer kunnen behalen.
Alternatief is dat de spelers die normen willen halen vooraf de FMJD-afdracht betalen. Daar kun je de gewone deelnemers niet voor op laten draaien.
- Hanco Elenbaas
Je kunt natuurlijk ook het inschrijfgeld met 5 euro verhogen. Wat stelt dat voor op een week damvakantie in Brunssum? Voor spelers die niet geïnteresseerd zijn in normen zal het extra leuk zijn om af en toe tegen iemand te mogen dammen die daar wel in geïnteresseerd is.henk stoop wrote:Nu krijgt de FMJD 100 euro per toernooi. Dat zou 5 euro per deelnemer moeten worden. Praktijk zal zijn dat de FMJD minder geld binnen krijgt, omdat de grote toernooien geen erkenning meer aanvragen.Hanco Elenbaas wrote:Wat voor regel is dat Dieter, waardoor Brunssum 600 euro zou moeten afdragen aan de FMJD? In meerdere opzichten kan het voordelig zijn als je toernooi losstaat van de FMJD, want er zal gelukkig ook niet meer om ratingpunten worden gespeeld.Dieter wrote: Brunssum bedoel je? ja hoor maar de FMJD bijdrage is een heet hangijzer. Hoe dat afloopt zal de komende maanden moeten blijken maar als ons toernooi zo'n 600 tot 700 auro aan de FMJD moet betalen voor erkenning dan zou die erkenning wel eens voorbij kunnen zijn. Zo zorgt ook de FMJD wel dat ze als organisatie zelfmoord plegen.
Nadeel voor de spelers is dat ze geen normen meer kunnen behalen.
Alternatief is dat de spelers die normen willen halen vooraf de FMJD-afdracht betalen. Daar kun je de gewone deelnemers niet voor op laten draaien.
Wat is het bezwaar eigenlijk van Dieter tegen het verhogen van het inschrijfgeld ten gunste van de noodlijdende FMJD? Zullen er veel dammers afhaken om die 5 euro extra?
-
PrincipeHanco Elenbaas wrote:Wat is het bezwaar eigenlijk van Dieter tegen het verhogen van het inschrijfgeld ten gunste van de noodlijdende FMJD? Zullen er veel dammers afhaken om die 5 euro extra?
Als de FMJD nou 's gewoon de nationale bonden die niet willen betalen, gaat aanmanen! Voor niks gaat de zon op!groenteboer wrote:PrincipeHanco Elenbaas wrote:Wat is het bezwaar eigenlijk van Dieter tegen het verhogen van het inschrijfgeld ten gunste van de noodlijdende FMJD? Zullen er veel dammers afhaken om die 5 euro extra?