Kwalificatietoernooi NK 2011

Post Reply
groenteboer
Real name: Michel Stempher

Kwalificatietoernooi NK 2011

Post by groenteboer » Sun Oct 10, 2010 14:19

De KNDB heeft een lijst van inschrijvingen voor het kwalificatietoernooi NK 2011 gepubliceerd op de website: http://www.kndb.nl/cms/index.php?option ... Itemid=119

Per 7 oktober: 24 deelnemers. Ik mis vooralsnog Dolfing, Thijssen, Scholma, Steijlen, Heusdens, Winkel, Derkx en Van Dusseldorp. Van de nummers 4 t/m 12 op het afgelopen NK staat enkel Jasper Lemmen op de lijst.

Jan Pieter
Real name: Jan Pieter Drost

Re: Kwalificatietoernooi NK 2011

Post by Jan Pieter » Sun Oct 10, 2010 19:41

groenteboer wrote:Ik mis vooralsnog Dolfing, Thijssen, Scholma, Steijlen, Heusdens, Winkel, Derkx en Van Dusseldorp.
Laten we hopen dat dat zo blijft. Zou wel leuk zijn om weer eens wat nieuwe namen in de NK-finale te zien.

Jasper Daems

Post by Jasper Daems » Sun Oct 10, 2010 20:21

Als ik de deelnemerslijst tot nu toe zie, dan snap ik wel dat de finalisten van vorig jaar niet blij zijn met dit systeem en de Halve Finale massaal boycotten.

Eric van Dusseldorp

Post by Eric van Dusseldorp » Mon Oct 11, 2010 04:50

Double_D wrote:Als ik de deelnemerslijst tot nu toe zie, dan snap ik wel dat de finalisten van vorig jaar niet blij zijn met dit systeem en de Halve Finale massaal boycotten.
Dat moeten ze natuurlijk allemaal zelf weten.
http://www.ericsdamsite.com
http://www.thailandopen.nl
http://dammen.startpagina.nl

Joop

Post by Joop » Mon Oct 11, 2010 09:24

Eric van Dusseldorp wrote:
Double_D wrote:Als ik de deelnemerslijst tot nu toe zie, dan snap ik wel dat de finalisten van vorig jaar niet blij zijn met dit systeem en de Halve Finale massaal boycotten.
Dat moeten ze natuurlijk allemaal zelf weten.
Het is dan ook een belachelijk idee vind ik. En nog erger vind ik dat er aan alle topspelers is gevraagd wat zij ervan vinden, en er vervolgens niks mee doen terwijl zij het idee flut vonden.
...

Bert Zwart

Post by Bert Zwart » Fri Oct 15, 2010 01:05

Het gaat niet goed met de dammerij. Wat we alleen nog missen is een WK in Leeuwarden met keuzeplaatsen voor Jan Terpstra en DJ Nasi.

Dieter

Post by Dieter » Fri Oct 15, 2010 09:40

Bert Zwart wrote:Het gaat niet goed met de dammerij. Wat we alleen nog missen is een WK in Leeuwarden met keuzeplaatsen voor Jan Terpstra en DJ Nasi.
Over een paar jaar (of sneller) is er misschien geen KNDB meer en kun je in Brunssum of Nijmegen spelen voor de nederlandse kampioenstitel. Tenminste als die toernooien nog doorgaan na de idiote tariefverhoging van de FMJD.

groenteboer

Post by groenteboer » Fri Oct 15, 2010 13:03

Dieter wrote:
Bert Zwart wrote:Het gaat niet goed met de dammerij. Wat we alleen nog missen is een WK in Leeuwarden met keuzeplaatsen voor Jan Terpstra en DJ Nasi.
Over een paar jaar (of sneller) is er misschien geen KNDB meer en kun je in Brunssum of Nijmegen spelen voor de nederlandse kampioenstitel. Tenminste als die toernooien nog doorgaan na de idiote tariefverhoging van de FMJD.
Gaan jullie nog wel door, Dieter? Ik hoop het toch wel :(

Dieter

Post by Dieter » Fri Oct 15, 2010 13:16

groenteboer wrote:
Dieter wrote:
Brunssum bedoel je? ja hoor maar de FMJD bijdrage is een heet hangijzer. Hoe dat afloopt zal de komende maanden moeten blijken maar als ons toernooi zo'n 600 tot 700 auro aan de FMJD moet betalen voor erkenning dan zou die erkenning wel eens voorbij kunnen zijn. Zo zorgt ook de FMJD wel dat ze als organisatie zelfmoord plegen.

groenteboer

Post by groenteboer » Fri Oct 15, 2010 13:34

Dieter wrote:Brunssum bedoel je? ja hoor maar de FMJD bijdrage is een heet hangijzer. Hoe dat afloopt zal de komende maanden moeten blijken maar als ons toernooi zo'n 600 tot 700 auro aan de FMJD moet betalen voor erkenning dan zou die erkenning wel eens voorbij kunnen zijn. Zo zorgt ook de FMJD wel dat ze als organisatie zelfmoord plegen.
Gelukkig maar :D 2x met veel plezier meegedaan aan het toernooi en als ik geen andere verplichtingen heb komt een 3e keer ook eraan. Die erkenning maakt mij helemaal niks uit.

Hanco Elenbaas

Post by Hanco Elenbaas » Fri Oct 15, 2010 13:56

Dieter wrote:
groenteboer wrote:
Dieter wrote:
Brunssum bedoel je? ja hoor maar de FMJD bijdrage is een heet hangijzer. Hoe dat afloopt zal de komende maanden moeten blijken maar als ons toernooi zo'n 600 tot 700 auro aan de FMJD moet betalen voor erkenning dan zou die erkenning wel eens voorbij kunnen zijn. Zo zorgt ook de FMJD wel dat ze als organisatie zelfmoord plegen.
Wat voor regel is dat Dieter, waardoor Brunssum 600 euro zou moeten afdragen aan de FMJD? In meerdere opzichten kan het voordelig zijn als je toernooi losstaat van de FMJD, want er zal gelukkig ook niet meer om ratingpunten worden gespeeld.

henk stoop

Post by henk stoop » Fri Oct 15, 2010 14:05

Hanco Elenbaas wrote:
Dieter wrote:
groenteboer wrote: Gaan jullie nog wel door, Dieter? Ik hoop het toch wel :(
Wat voor regel is dat Dieter, waardoor Brunssum 600 euro zou moeten afdragen aan de FMJD? In meerdere opzichten kan het voordelig zijn als je toernooi losstaat van de FMJD, want er zal gelukkig ook niet meer om ratingpunten worden gespeeld.
Nu krijgt de FMJD 100 euro per toernooi. Dat zou 5 euro per deelnemer moeten worden. Praktijk zal zijn dat de FMJD minder geld binnen krijgt, omdat de grote toernooien geen erkenning meer aanvragen.
Nadeel voor de spelers is dat ze geen normen meer kunnen behalen.
Alternatief is dat de spelers die normen willen halen vooraf de FMJD-afdracht betalen. Daar kun je de gewone deelnemers niet voor op laten draaien.

Hanco Elenbaas

Post by Hanco Elenbaas » Fri Oct 15, 2010 14:30

henk stoop wrote:
Hanco Elenbaas wrote:
Dieter wrote: Brunssum bedoel je? ja hoor maar de FMJD bijdrage is een heet hangijzer. Hoe dat afloopt zal de komende maanden moeten blijken maar als ons toernooi zo'n 600 tot 700 auro aan de FMJD moet betalen voor erkenning dan zou die erkenning wel eens voorbij kunnen zijn. Zo zorgt ook de FMJD wel dat ze als organisatie zelfmoord plegen.
Nu krijgt de FMJD 100 euro per toernooi. Dat zou 5 euro per deelnemer moeten worden. Praktijk zal zijn dat de FMJD minder geld binnen krijgt, omdat de grote toernooien geen erkenning meer aanvragen.
Nadeel voor de spelers is dat ze geen normen meer kunnen behalen.
Alternatief is dat de spelers die normen willen halen vooraf de FMJD-afdracht betalen. Daar kun je de gewone deelnemers niet voor op laten draaien.
Je kunt natuurlijk ook het inschrijfgeld met 5 euro verhogen. Wat stelt dat voor op een week damvakantie in Brunssum? Voor spelers die niet geïnteresseerd zijn in normen zal het extra leuk zijn om af en toe tegen iemand te mogen dammen die daar wel in geïnteresseerd is.

Wat is het bezwaar eigenlijk van Dieter tegen het verhogen van het inschrijfgeld ten gunste van de noodlijdende FMJD? Zullen er veel dammers afhaken om die 5 euro extra?

groenteboer

Post by groenteboer » Fri Oct 15, 2010 15:09

Hanco Elenbaas wrote:Wat is het bezwaar eigenlijk van Dieter tegen het verhogen van het inschrijfgeld ten gunste van de noodlijdende FMJD? Zullen er veel dammers afhaken om die 5 euro extra?
Principe

Alex

Post by Alex » Fri Oct 15, 2010 15:12

groenteboer wrote:
Hanco Elenbaas wrote:Wat is het bezwaar eigenlijk van Dieter tegen het verhogen van het inschrijfgeld ten gunste van de noodlijdende FMJD? Zullen er veel dammers afhaken om die 5 euro extra?
Principe
Als de FMJD nou 's gewoon de nationale bonden die niet willen betalen, gaat aanmanen! Voor niks gaat de zon op!

Post Reply