Partijproblematiek
-
Re: Partijproblematiek
Sur le site est publie par moi la matiere preparee (dans deux parties) «CPI. Les competitions classifiees. LES JUGE“:
http://www.ericsdamsite.com/problematieknieuws.htm
Merci Mr. Alain Tavernier pour l'aide.
La publication est coordonnée avec le president CPI FMJD Mr.V.Matus.
Algimantas Kaciuska
Le membre CPI FMJD
http://www.ericsdamsite.com/problematieknieuws.htm
Merci Mr. Alain Tavernier pour l'aide.
La publication est coordonnée avec le president CPI FMJD Mr.V.Matus.
Algimantas Kaciuska
Le membre CPI FMJD
Oege Dijkstra
Mijn clubgenoot Oege Dijkstra heeft deze zomer weer een paar fraaie composities samengesteld.
Ik laat hier een mooie 11 x 11 zien.
Heaven is no location, but a state of mind
Kosmos 23-092-2010
Tyrranosaurus Rex
Skelet van een kwispelstaartende Tyrranosaurus Rex
Last edited by Kosmos on Thu Sep 23, 2010 22:55, edited 1 time in total.
Kosmos 23-09-2010
Wit staat een blokje achter, maar haalt uit en wint met een bijtrekkertje.
-
Zie allerlei zetjes maar volgens Kingsrow zijn ze allemaal remise. Wat is de bedoeling?Kosmos wrote:
Kosmos 23-092-2010
Tyrranosaurus Rex
-
Normaal gesproken is het een gelijke stand; de meest logische plek voor een extra schijf wordt dan (volgens mij) veld 28 et voila; 21-17, 39-34, 32x41, 35-30 enz met oppositie....Rein Halbersma wrote:Zie allerlei zetjes maar volgens Kingsrow zijn ze allemaal remise. Wat is de bedoeling?Kosmos wrote:
Kosmos 23-092-2010
Tyrranosaurus Rex
Eigenlijk moet Kingsrow een functie hebben bij ongelijke standen er een houtje op te plaatsen en dat het dan scherp wint
mooie compositie trouwens Tjalling!
-
- Real name: Michel Stempher
Het spijt mij zeer, maar het is geen scherp eindspel.. het bijtrekkertje is niet nodig, als je met 50-44 opkomt...Kosmos wrote:
Kosmos 23-09-2010
-
Het spijt mij ook zeer, maar het heet partijproblematiek, dus hoeft het toch ook niet scherp te winnen? (Ik kan me voorstellen dat Tjalling (en ik) graag zouden willen winnen met de bijtrekker; als een ander liever anders wint.... dat is zijn probleem )groenteboer wrote:Het spijt mij zeer, maar het is geen scherp eindspel.. het bijtrekkertje is niet nodig, als je met 50-44 opkomt...Kosmos wrote:
Kosmos 23-09-2010
Tjalling heeft ook niet gezegd dat het scherp uit is toch? Alleen dat wit wint....
Je bent in de war met mijn commentaar denk ik op de compositie erna....dat ik meld dat die wel scherp is.....
-
ah, op die manier. Ik had enkel gekeken naar een schijf minder voor zwart en schijf 1 naar andere velden zitten verplaatsen. Mooi inderdaad!Edwin Twiest wrote:Normaal gesproken is het een gelijke stand; de meest logische plek voor een extra schijf wordt dan (volgens mij) veld 28 et voila; 21-17, 39-34, 32x41, 35-30 enz met oppositie....Rein Halbersma wrote:Zie allerlei zetjes maar volgens Kingsrow zijn ze allemaal remise. Wat is de bedoeling?Kosmos wrote:
Kosmos 23-092-2010
Tyrranosaurus Rex
Eigenlijk moet Kingsrow een functie hebben bij ongelijke standen er een houtje op te plaatsen en dat het dan scherp wint
Zo blijft het tenminste leuk voor mensen als Edwin! Waar moet het extra blokje staan zodat wit speelt en wint?Edwin Twiest wrote:Normaal gesproken is het een gelijke stand; de meest logische plek voor een extra schijf wordt dan (volgens mij) veld 28 et voila; 21-17, 39-34, 32x41, 35-30 enz met oppositie....Rein Halbersma wrote:Zie allerlei zetjes maar volgens Kingsrow zijn ze allemaal remise. Wat is de bedoeling?Kosmos wrote:
Kosmos 23-092-2010
Tyrranosaurus Rex
Heb ik ook wel eens gehad met een leerling die een standje opzette. Dan zeg ik eerst waar er nog een schijf bij moet staan en daarna hoe het wint...
Maar het was een slordigheidje, begin er steeds meer last van te krijgen, lijkt wel. Ik bezondig me ook steeds vaker aan naamcontaminaties, is genetisch overerfbaar. Ik werd volledig in beslag genomen door de vorm van de witte constructie... Is toch een iets dikker beest die Rex.
Dat bijtrekkertje in het broertje van de Rex is weer een slordigheid. Ik had al wel gezien dat er een bijtrekker uitrolt als schijf 50 op <35> staat, maar ik wilde het leuker doen...
groenteboer wrote:Het spijt mij zeer, maar het is geen scherp eindspel.. het bijtrekkertje is niet nodig, als je met 50-44 opkomt...Kosmos wrote:
Kosmos 23-09-2010
Nu wint het wel messcherp, Groenteboer!
-
- Real name: Michel Stempher
Fantastisch!Kosmos wrote:groenteboer wrote:Het spijt mij zeer, maar het is geen scherp eindspel.. het bijtrekkertje is niet nodig, als je met 50-44 opkomt...Kosmos wrote:
Kosmos 23-09-2010
Nu wint het wel messcherp, Groenteboer!
Mooi slagsysteem, verwerkt in een realistische stand.Kosmos wrote:
Kosmos 23-092-2010
Prima compositie, Tjalling! Is het slagsysteem nieuw?
Met dank aan Paul Nitsch en Hanco Elenbaas voor respectievelijk het aangeven van het idee (afkomstig uit de wedstrijdpraktijk!) en het posten ervan op het forum! Ik laat me graag inspireren door ideeën uit de wedstrijdpraktijk.Arjen wrote:Mooi slagsysteem, verwerkt in een realistische stand.Kosmos wrote:
Kosmos 23-092-2010
Prima compositie, Tjalling! Is het slagsysteem nieuw?
Ken je deze van Ermakov? Liet iemand me zopas zien. Een prachtige beginstand met de Partie Bonnard, amper gaten in de zwarte stand, een lastig te vinden combinatie met fraaie meerslagen en een aantrekkelijk (doch niet helemaal scherp) slot...
-
- Real name: Alexander Presman
Op het "Shashki" forum (waar deze stand werd gepubliceerd) werd (door M.Tsvetov )aangegeven dat 1.37-31 ook wint.
Dan gaf Ermakov aan dat de schijf 14 op 9 moet staan:
Dan gaf Ermakov aan dat de schijf 14 op 9 moet staan: