henk stoop wrote:De nationaliteit van de meerderheid van de deelnemers aan een toernooi bepaalt wat voor toernooi het is.
Heb mijn aantekeningen van het Bijlmertoernooi er nog eens bijgezocht en zo is het inderdaad. 'Organiserende bond' moet gelezen worden als 'grootste deelnemersleverancier', zo heeft Frank Teer me ooit duidelijk gemaakt.
Afgelopen week heb ik meegedaan in Hoogeveen. Tijdens het toernooi heb ik er geen moment bij stilgestaan, maar nu ik dit lees, krijg ik de indruk dat ik een MF-norm heb gescoord:
8 tegenstanders waaronder een Rus, een Litouwer en een Belg.
1 tegenstander zonder rating, gemiddelde rating van de overigen 2099
9 punten gescoord
Klopt dit Henk? En zo ja, moet ik nu wat doen om dit ergens vastgelegd te krijgen?
[EDIT] Had overzien dat ik tenminste drie tegenstanders met een titel (MF/MI/GMI) gehad moet hebben. Dat is niet het geval. Ik heb er maar twee gehad, maar dat zijn wel 2 GMI's > 2300.
Voor een MI-norm mag je in plaats van drie MI/GMI > 2250 ook 2 GMI > 2300 invullen. Het lijkt logisch dat je 3 MF/MI/GMI (any rating) hier dan ook door mag vervangen, maar het staat volgens mij nergens. Heb jij hier ervaring mee, Henk?