Brunssum Open 2010
Brunssum Open 2010
Gisteren zijn in Brunssum 118 spelers begonnen aan het 33e Brunssum Open.
In de eerste ronde al direct verrassingen, emotie, fraai dammen het belooft weer een leuke damweek te worden.
Van de 5 grootmeesters won alleen Ron Heusdens (van Johan Sterrenburg). Kalmakov, Getmanski en Pierre kwamen niet verder dan remise.
Ndjofang was een verhaal op zich. Na 35 zetten zit hij in de laatste minuut. Tegen Martijn (van Gortel) die zelf ook flink tijd investeerde. Toen de laatste minuut verstreek vertikte hij het om tempo te maken met als gevolg een klok nederlaag na 37 zetten?? De positie was overigens (volgens Flits) nagenoeg in evenwicht
In de eerste ronde al direct verrassingen, emotie, fraai dammen het belooft weer een leuke damweek te worden.
Van de 5 grootmeesters won alleen Ron Heusdens (van Johan Sterrenburg). Kalmakov, Getmanski en Pierre kwamen niet verder dan remise.
Ndjofang was een verhaal op zich. Na 35 zetten zit hij in de laatste minuut. Tegen Martijn (van Gortel) die zelf ook flink tijd investeerde. Toen de laatste minuut verstreek vertikte hij het om tempo te maken met als gevolg een klok nederlaag na 37 zetten?? De positie was overigens (volgens Flits) nagenoeg in evenwicht
-
Re: Brunssum Open 2010
Kloknederlaag voor een Afrikaan als Ndjofang. Zeldzaam!Dieter wrote:Gisteren zijn in Brunssum 118 spelers begonnen aan het 33e Brunssum Open.
Deels zijn de partijen van de eerste ronde al beschikbaar op de toernooiwebsite
www.brunssumdamtoernooi.nl
www.brunssumdamtoernooi.nl
Igor Chartoriiski, Tchartoriski, Chartoriyski wat moet het nu werkelijk zijn? Igor zelf lijkt er niet veel moeite mee te hebben hoe men zijn naam schrijft en erg duidelijk is hij er ook niet over. (weet hij veel), Wie kan helpen om voor eens en altijd de juiste spelling in alle ranglijsten te krijgen. Het blijft toch vaak een crime om vanuit cyrillisch namen om te zetten.
De FMJD schrijft het zo: MF Igor Chartoriyski. Lijkt me dat het ook zo in de FMJD-ratingfile staat, die (de nieuwste!) wordt toch wel gebruikt in ToernooiManager? Ik zie nl. bij de uitslagen alleen maar voorletters (op de familie Koopmanschap na dan).Dieter wrote:Igor Chartoriiski, Tchartoriski, Chartoriyski wat moet het nu werkelijk zijn? Igor zelf lijkt er niet veel moeite mee te hebben hoe men zijn naam schrijft en erg duidelijk is hij er ook niet over. (weet hij veel), Wie kan helpen om voor eens en altijd de juiste spelling in alle ranglijsten te krijgen. Het blijft toch vaak een crime om vanuit cyrillisch namen om te zetten.
Na zes ronden dan toch twee grootmeesters op 1.
Andrey Kalmakov en Alexandr Getmanski morgen dus tegen elkaar.
Van Berkel, Heusdens en van Beek in elk geval al op 1 punt, er kunnen er nog 1 of 2 bij komen.
Wordt het een zogenaamde grootmeesters remise dan kunnen de achtervolgers wellicht profiteren.
Andrey Kalmakov en Alexandr Getmanski morgen dus tegen elkaar.
Van Berkel, Heusdens en van Beek in elk geval al op 1 punt, er kunnen er nog 1 of 2 bij komen.
Wordt het een zogenaamde grootmeesters remise dan kunnen de achtervolgers wellicht profiteren.
Wat werd Groenteboer enorm hard geveegd zeg door het Kalf, nadat hij laf begon te hakken!
Heaven is no location, but a state of mind
van Berkel en Heusdens was ook genieten, behalve voor de tegenstanders dan. Drame is overigens een heerlijke dammer, gaan we vast nog veel van horen.Kosmos wrote:Wat werd Groenteboer enorm hard geveegd zeg door het Kalf, nadat hij laf begon te hakken!
Last edited by Dieter on Thu Aug 12, 2010 13:25, edited 1 time in total.
-
Is Drame heel rijk of heerlijk?Dieter wrote: Drame is overigens een heelrijke dammer, gaan we vast nog veel van horen.
http://www.ericsdamsite.com
http://www.thailandopen.nl
http://dammen.startpagina.nl
http://www.thailandopen.nl
http://dammen.startpagina.nl
misschien ook wel heel rijk maar dan had ik toch een spatie moeten plaatsen toch? om geen verkeerde indruk te geven (geloof niet dat hij heel rijk is) heb ik de vingerfout maar even goed gemaakt. Of is vingerfout nu ook niet helemaal correct? hoe dan ook.Eric van Dusseldorp wrote:Is Drame heel rijk of heerlijk?Dieter wrote: Drame is overigens een heelrijke dammer, gaan we vast nog veel van horen.
Anton van Berkel gaat in Brunssum een GMI norm behalen.
Andere kanshebbers op normen zijn Michiel Stempher en Pierre Lacroix
R. Heusdens - J. van Beek
Na 9-14? van Jesse sloeg de Kneus toe met 26-21! 17x26 33-29 +.
Kan wit na 2-8 profiteren van de achtergebleven schijven op de voorpostenvleugel?
37-32! 28x37 31x42
1) 23-28 25-20!! 15x24 34-29 waarna wit gaat doorbreken op rechts met voortreffelijke winstkansen.
2) 9-14 34-29x30 (dreigt met het dodelijke 30-24x24) 19-23 33-29x39 8-13 39-33 13-18 (bouwt de J van Jesse) 35-30
2.1) 18-23 30-24!
2.1.1) 23-28 33-29 16-21 43-39
2.1.1.1) 28-32 39-33! 32x43 42-38 43x32 24-20 15x24 29x9 32-37 9-4 W+
2.1.1.2) 15-20 24x15 28-33 39x28 22x24 25-20 14x25 15-10 en zwart zal nog wel nipt ontsnappen.
2.1.2) 23-29 43-39!! 29x20 39-34 en na dit fraaie gambiet gaat zwart kansloos ten onder.
2.2) 14-19 30-24x34 18-23 34-30 15-20 30-24x24 22-28 24-20 23-29 beide spelers gaan naar dam met remise.
Heaven is no location, but a state of mind
- Andrew Tjon A Ong
Het is prachtig als spelers een norm weten te scoren Dieter. Dat is leuk voor het toernooi en natuurlijk heel leuk voor de betreffende spelers zelf. Ik snap alleen niet (in het algemeen gesproken) waarom iemand als Pierre Lacroix (een erg sympathieke speler overigens) op basis van zijn in dit toernooi geleverde prestatie in aanmerking zou komen voor een norm. Zo’n geweldige prestatie heeft hij nou ook weer niet geleverd. Hij staat nu met een plus 1 score op de 37 ste plaats. Okay, hij heeft drie buitenlandse spelers gehad (erg belangrijk voor de norm!), maar heeft daar nul punten tegen gescoord. Is dat nou een prestatie om hem in aanmerking te laten komen voor bijv. een meestertitel? Is het wel gerechtvaardigd om hem in de laatste ronde op basis van deze prestatie in dit toernooi een speciale behandeling te geven middels een m.i. gemanipuleerde handmatige loting? Of is daar geen sprake van? Ik heb er op zich weinig problemen mee hoor, maar ik denk dat er in dit toernooi andere spelers waren die het denk ik nog meer verdienden om een handmatige loting te krijgen om ze in staat te stellen een norm te scoren, als ze dat belangrijk vonden.Dieter wrote:Anton van Berkel gaat in Brunssum een GMI norm behalen.
https://marktplaza.nl/winkels/damboekshop
Hij speelt alleen tegen die vent uit Haiti om de namen die ze hebben: Ricardo Pierre LacroixAndrew Tjon A Ong wrote:Het is prachtig als spelers een norm weten te scoren Dieter. Dat is leuk voor het toernooi en natuurlijk heel leuk voor de betreffende spelers zelf. Ik snap alleen niet (in het algemeen gesproken) waarom iemand als Pierre Lacroix (een erg sympathieke speler overigens) op basis van zijn in dit toernooi geleverde prestatie in aanmerking zou komen voor een norm. Zo’n geweldige prestatie heeft hij nou ook weer niet geleverd. Hij staat nu met een plus 1 score op de 37 ste plaats. Okay, hij heeft drie buitenlandse spelers gehad (erg belangrijk voor de norm!), maar heeft daar nul punten tegen gescoord. Is dat nou een prestatie om hem in aanmerking te laten komen voor bijv. een meestertitel? Is het wel gerechtvaardigd om hem in de laatste ronde op basis van deze prestatie in dit toernooi een speciale behandeling te geven middels een m.i. gemanipuleerde handmatige loting? Of is daar geen sprake van? Ik heb er op zich weinig problemen mee hoor, maar ik denk dat er in dit toernooi andere spelers waren die het denk ik nog meer verdienden om een handmatige loting te krijgen om ze in staat te stellen een norm te scoren, als ze dat belangrijk vonden.Dieter wrote:Anton van Berkel gaat in Brunssum een GMI norm behalen.
......door politie en dominee geweerd.....
- Andrew Tjon A Ong
Zo had ik het nog niet bekekenVengaboy wrote:Hij speelt alleen tegen die vent uit Haiti om de namen die ze hebben: Ricardo Pierre LacroixAndrew Tjon A Ong wrote:Het is prachtig als spelers een norm weten te scoren Dieter. Dat is leuk voor het toernooi en natuurlijk heel leuk voor de betreffende spelers zelf. Ik snap alleen niet (in het algemeen gesproken) waarom iemand als Pierre Lacroix (een erg sympathieke speler overigens) op basis van zijn in dit toernooi geleverde prestatie in aanmerking zou komen voor een norm. Zo’n geweldige prestatie heeft hij nou ook weer niet geleverd. Hij staat nu met een plus 1 score op de 37 ste plaats. Okay, hij heeft drie buitenlandse spelers gehad (erg belangrijk voor de norm!), maar heeft daar nul punten tegen gescoord. Is dat nou een prestatie om hem in aanmerking te laten komen voor bijv. een meestertitel? Is het wel gerechtvaardigd om hem in de laatste ronde op basis van deze prestatie in dit toernooi een speciale behandeling te geven middels een m.i. gemanipuleerde handmatige loting? Of is daar geen sprake van? Ik heb er op zich weinig problemen mee hoor, maar ik denk dat er in dit toernooi andere spelers waren die het denk ik nog meer verdienden om een handmatige loting te krijgen om ze in staat te stellen een norm te scoren, als ze dat belangrijk vonden.Dieter wrote:Anton van Berkel gaat in Brunssum een GMI norm behalen.
Leuke vondst Vengaboy!
https://marktplaza.nl/winkels/damboekshop