26e Nijmegen Open, 25-31 juli
-
Re: 26e Nijmegen Open, 25-31 juli
Den Haag Open waren wel een redelijk aantal die een norm hebben gehaald.
Ik heb een lichte vorm van dyslexie. Hierdoor kan in een enkel geval misschien een posting verkeerd worden begrepen. Doch ik bedoel het altijd goed.
-
- Real name: Niek Smeitink
Even iets anders over normen, klopt het dat partijen tegen ratingloze spelers niet mee tellen voor het aantal partijen dat je op titel niveau hebt gespeeld?
- Eric Sanders
Je moet uit de afwezigheid van vinkjes niet altijd de conclusie trekken dat een toernooi niet door de FMJD erkend wordt.Alex wrote:Nijmegen Open is niet door de FMJD erkend, er staat geen vinkje in de lijst erbij.Jos van der Geest wrote:Zijn er bij dit toernooi ook nog normen gehaald? En zoja door wie?
Just intrested.
Why does it happen? Because it happens. - Neil Peart
-
Nee, dat klopt niet.Niek Smeitink wrote:Even iets anders over normen, klopt het dat partijen tegen ratingloze spelers niet mee tellen voor het aantal partijen dat je op titel niveau hebt gespeeld?
Spelers zonder rating krijgen een fictieve rating van 2100.
Kijk maar op http://fmjd.org/?p=calend en dan zie je dat "This tournament is not recognized (yet) for FMJD ratings/title". En omdat het het me sterk lijkt dat er nog achteraf erkend kan worden, geen normen dus.Niek Smeitink wrote:Volgens mij konden er in Nijmegen wel normen gehaald worden en in dat geval heb ik een MF norm gehaald..
- Eric Sanders
Wij hebben voor het toernooi de afdracht betaald en contact gehad met Pawlicki. Hij heeft alleen het icoontje nog niet veranderd.Alex wrote:Kijk maar op http://fmjd.org/?p=calend en dan zie je dat "This tournament is not recognized (yet) for FMJD ratings/title". En omdat het het me sterk lijkt dat er nog achteraf erkend kan worden, geen normen dus.Niek Smeitink wrote:Volgens mij konden er in Nijmegen wel normen gehaald worden en in dat geval heb ik een MF norm gehaald..
En wil je nu ophouden paniek te zaaien?
Why does it happen? Because it happens. - Neil Peart
Oh OK.Eric Sanders wrote:Wij hebben voor het toernooi de afdracht betaald en contact gehad met Pawlicki. Hij heeft alleen het icoontje nog niet veranderd.Alex wrote:Kijk maar op http://fmjd.org/?p=calend en dan zie je dat "This tournament is not recognized (yet) for FMJD ratings/title". En omdat het het me sterk lijkt dat er nog achteraf erkend kan worden, geen normen dus.Niek Smeitink wrote:Volgens mij konden er in Nijmegen wel normen gehaald worden en in dat geval heb ik een MF norm gehaald..
En wil je nu ophouden paniek te zaaien?
Ik zaai geen paniek, ik constateer en concludeer alleen.
Beetje vreemd dat een kleine aanpassing niet ff doorgevoerd kan worden.
Eric Sanders wrote:Je moet uit de afwezigheid van vinkjes niet altijd de conclusie trekken dat een toernooi niet door de FMJD erkend wordt.Alex wrote:Nijmegen Open is niet door de FMJD erkend, er staat geen vinkje in de lijst erbij.Jos van der Geest wrote:Zijn er bij dit toernooi ook nog normen gehaald? En zoja door wie?
Just intrested.
Klopt, Eric. Niet elk vinkje is hetzelfde, bovendien ontwikkelen ze zich tot andere vinkjes vaak.
Over een miljoen jaar kan je zomaar een vinkje zien staan dus, Alex.
Heaven is no location, but a state of mind
Er staat ook nog geen vinkje bij Brunssum Open (schitterend die vorige bijdrage van Kosmos overigens) maar ook het Open NK heeft aan zijn verplichtingen voldaan.
Met 11 nationaliteiten, 5 grootmeesters en een aantal mi spelers volop gelegenheden voor deelnemers om normen te scoren.
Vrijdag gaat brunssum van start met op dit moment 122 spelers op de deelnemerslijst.
Met 11 nationaliteiten, 5 grootmeesters en een aantal mi spelers volop gelegenheden voor deelnemers om normen te scoren.
Vrijdag gaat brunssum van start met op dit moment 122 spelers op de deelnemerslijst.
Wel juiste namen invoeren, gebruik het meest recente rating-bestand! Anders heeft Pawlicki extra werk te doen.
Bij Job en Pim Arts is al e.e.a. misgegaan...
Bij Job en Pim Arts is al e.e.a. misgegaan...
Heeft deze prachtige stand ook een naam ? Zoiets als de Stahlberg-dreiging o.i.d ?Jan Pieter wrote:Hij heeft het vast niet gekend. Fantastisch toch, dat er nog grootmeesters bestaan die niet zijn gehersenspoeld door de mapjes.Gerben van Steenbergen wrote:
Jean Marc Ndjofang 0-2 (!!) Cor Langeveld
Na 12. 31-27?? kwam het overbekende 28-33! Zou El Animal dit niet gekend hebben of was het ouderwetse grootmeesterbluf?
-
Stahlberg-dreiging is het in ieder geval niet. Dat is deze:Hanseman wrote:Heeft deze prachtige stand ook een naam ? Zoiets als de Stahlberg-dreiging o.i.d ?Jan Pieter wrote:Hij heeft het vast niet gekend. Fantastisch toch, dat er nog grootmeesters bestaan die niet zijn gehersenspoeld door de mapjes.Gerben van Steenbergen wrote:
Jean Marc Ndjofang 0-2 (!!) Cor Langeveld
Na 12. 31-27?? kwam het overbekende 28-33! Zou El Animal dit niet gekend hebben of was het ouderwetse grootmeesterbluf?
Zwart speelt 9-14 en dreigt daarna met 14-19 40-35* 19x30 35x24 25-30! 34x14 23x34 39x30 13-19 24x22 17x50.
Het is sowieso geen dreiging maar een offer. Zou zo gauw even niet weten hoe het offer heet...
Bedankt, inderdaad schijnt in bovenstaande dreiging 43-38 de enige goede zet te zijn voor wit !?
Weet de Kosmos misschien hoe dit prachtige offer heet ??
-
Ik zal even moeten neuzen in mijn CAT-trainingsverslagen,Hanseman wrote:Bedankt, inderdaad schijnt in bovenstaande dreiging 43-38 de enige goede zet te zijn voor wit !?
wat ik nu niet meer ga doen (morgen op vakantie )
Misschien dat Gerben het paraat heeft?
Het doet me denken aan deze opening:Hanseman wrote:Bedankt, inderdaad schijnt in bovenstaande dreiging 43-38 de enige goede zet te zijn voor wit !?
1.32-28 19-23 2.28x19 14x23 3.37-32 10-14 4.41-37 5-10 5.46-41 14-19 7.35-30 20-25 8.33-29 9-14 9.40-35 3-9 10.45-40 23-28 11.32x23 19x28.
Zoek maar eens op in het Openingskompas uit DamMentor, Hans.
Niet goed voor wit is nu 12.50-45? 16-21 13.31-26 21-27 14.30-24 wegens 28-33 15.39x28 14-19 maar na 43-39 en de combinatie naar <23> blijft het in materieel opzicht gelijk.
In het voorbeeld van Ndjofang - Langeveld wint zwart echter een schijf!
Het is mij niet bekend dat dit offer een naam heeft.
Heaven is no location, but a state of mind