Haat-liefde-verhoudingen, daar stip je een interessant thema aan. Kosmos en Fred samen dansend in een modderbad.Fred van Amersfoort wrote:Kosmos, nu moet je een keer kappen met die ongein. Dammen mag geld kosten en ook nog mijn geld. Als je in jouw Apeldoorn tijd hebt opgelet weet je ook dat juist ik vanaf den beginne voorstander was ( en ben) van het halen van betaalde spelers. Alleen moet dat een middel zijn en geen doel op zich. En ondanks dat ik met jou een haat-liefde verhouding on derhoudt zou ik liever geld in de opbouw van jeugd en breedtesport stoppen dan louter en alleen in grootmeesters. En daarna als de KNDB weer super floreert en terug is op 10.000 leden mogen zeker ook de grootmeesters weer een dikke boterham verdienen. En ik ben eigenlijk ook wel benieuwd, deze keer zonder cynisme, waarom er in de jaren 70 overal grote evrenigingen waren en nu niet meer terwijl gelijktijdig veel meer brooddammers zijn dan toen.
Ik heb sowieso met het leven een haat-liefde-verhouding. De Tolteekse sjamaan Don Juan leerde het mij al: Het is het meest afschuwelijke en tevens het meest fantastische wat er is om mens te zijn.
Onlangs zag ik een programma dat ging over het creativiteits-gen. Kunstenaars en andere gekken hebben zo'n gen. Aan de ene kant word je er ongeremd creatief van, aan de andere kant gek of labiel. Precies zoals ik ook ben. Ik moet dat gen dus ook hebben. Jij misschien niet, maar we delen wel een ander gen als ik er nóg verder over nadenk (dat is dus enorm ver): het provocatie-gen.
Ofterwijl, we deugen beiden voor geen kanten, maar wat heerlijk is dat, niks is tenslotte erger dan saaiheid. Ondanks af en toe een klein akkefietje (aantal doden: 0) beleef ik nog veel plezier aan het forum.