Oké. Maar Henk Ruesink en ik hebben geen barrage gespeeld. Er viel niets te verdienen behalve de titel 'beste van de slechtste groep'. Eigenlijk zou Henk dus 1e zijn op SB(?).Alex wrote:Om de winnaar van de barrage te laten zien. Is/Was eigenlijk bedoeld voor de plusjes.Tijn wrote:Een vraag, wat betekent de kolom A/B?
NK sneldammen 2010
-
- Real name: Martijn van Gortel
Re: NK sneldammen 2010
-
De kolom A/B betekent aftrek-/bonuspunten.Tijn wrote:Oké. Maar Henk Ruesink en ik hebben geen barrage gespeeld. Er viel niets te verdienen behalve de titel 'beste van de slechtste groep'. Eigenlijk zou Henk dus 1e zijn op SB(?).Alex wrote:Om de winnaar van de barrage te laten zien. Is/Was eigenlijk bedoeld voor de plusjes.Tijn wrote:Een vraag, wat betekent de kolom A/B?
Maar Tijn je hebt gelijk.
Foutje van mijn kant. Henk Ruesink is gezien de print van Teus de Mik als eerste geklasseerd.
Ik heb het gecorrigeerd.
https:toernooibase.kndb.nl More than 415.000 games on applet, more than 1.300.000 results, more than 21.000 games broadcasted (semi-)live, more than 12.900 inserted tournaments!
Voor alle groepen 2, 3 en 4 was toch een beker voor de 1e plaats? Dus een barrage zou toch hebben moeten plaats gehad? In C4 was er bijv. een versnelde barrage tussen de 4 op plaats 1 (met 3 min pppp).Tijn wrote:Oké. Maar Henk Ruesink en ik hebben geen barrage gespeeld. Er viel niets te verdienen behalve de titel 'beste van de slechtste groep'. Eigenlijk zou Henk dus 1e zijn op SB(?).Alex wrote:Om de winnaar van de barrage te laten zien. Is/Was eigenlijk bedoeld voor de plusjes.Tijn wrote:Een vraag, wat betekent de kolom A/B?
-
- Real name: Martijn van Gortel
Toen we onze laatste partij hadden gespeeld (ik tegen Voorspuij en Henk tegen de afwezige Hilberink) kwamen we tot de conclusie dat we evenveel punten hadden. Wij keken elkaar aan met een blik van: onee, nog een barrage ook. Zouden we dat wel doen? We besloten toen af te zien van wat extra vluggertjes. Ik heb daarna ook niet meer gehoord dat dit nodig was.Alex wrote:...
Voor alle groepen 2, 3 en 4 was toch een beker voor de 1e plaats? Dus een barrage zou toch hebben moeten plaats gehad? In C4 was er bijv. een versnelde barrage tussen de 4 op plaats 1 (met 3 min pppp).
Ik denk dat die prijsjes er niet zijn voor de laatste groep. Ook niet echt een eer om als winnaar van de zwakste groep naar voren te worden geroepen, dat heb ik vorig jaar al meegemaakt
WvM-spelers Provoost en de Graag Nederlands kampioen sneldammen!
Maandag 21 juni 2010, Gerbrand Hessing.
De kersverse aanwinst van Damclub Witte van Moort, Ben Provoost, speelde afgelopen zaterdag een geweldig NK sneldammen in Utrecht. In de voorrondes walste hij als een bulldozer over zijn tegenstanders heen.
Hij hoefde slechts drie remises toe te staan, de overige vier partijen werden gewonnen. Met dit resultaat werd Provoost groepswinnaar en plaatste hij zich voor de finalepoule.
Ook in de finalepoule ging Provoost voortvarend van start. Allereerst maakte hij korte metten met de ambities van Richard Kromhout, die hem in de voorrondes nog een puntje af wist te snoepen. Vervolgens werd in de tweede ronde de meervoudig sneldamkampioen van Nederland, Anton van Berkel, keurig op remise gehouden. Jeroen van de Akker werd het volgende slachtoffer van Provoost’ titelaspiraties. Met een zetje van Weiss moest de geboren Culemborger het ontgelden. In de vierde ronde probeerde Rik Keurentjes de opmars van Provoost te stoppen. Keurentjes speelde echter veel te veel op remise en kreeg uiteindelijk het deksel op de neus. In de laatste ronde stelde Provoost zijn eerste senioren titel veilig door snel remise overeen te zijn gekomen met Savané.
Provoost eindigde met acht punten voor Rik Keurentjes (Arnhem, 6 punten) en Richard Kromhout (Rijnsburg 5 punten). In Categorie B wist Leonie de Graag, speelster van het tweede team van Damclub Witte van Moort, vriend en vijand te verassen. Na een goede voorronde plaatste ze zich voor de finalepoule waarin ze haar vijf overgebleven concurrenten nipt voorbleef. Erik Eikenaar uit Nijverdal eindigde met één punt achterstand op de tweede plaats. Bij de aspiranten bereikte Bert Aalberts ook de finalepoule, waarin hij uiteindelijk vierde werd. Voor Damclub Witte van Moort was het een uiterst geslaagd kampioenschap.
Maandag 21 juni 2010, Gerbrand Hessing.
De kersverse aanwinst van Damclub Witte van Moort, Ben Provoost, speelde afgelopen zaterdag een geweldig NK sneldammen in Utrecht. In de voorrondes walste hij als een bulldozer over zijn tegenstanders heen.
Hij hoefde slechts drie remises toe te staan, de overige vier partijen werden gewonnen. Met dit resultaat werd Provoost groepswinnaar en plaatste hij zich voor de finalepoule.
Ook in de finalepoule ging Provoost voortvarend van start. Allereerst maakte hij korte metten met de ambities van Richard Kromhout, die hem in de voorrondes nog een puntje af wist te snoepen. Vervolgens werd in de tweede ronde de meervoudig sneldamkampioen van Nederland, Anton van Berkel, keurig op remise gehouden. Jeroen van de Akker werd het volgende slachtoffer van Provoost’ titelaspiraties. Met een zetje van Weiss moest de geboren Culemborger het ontgelden. In de vierde ronde probeerde Rik Keurentjes de opmars van Provoost te stoppen. Keurentjes speelde echter veel te veel op remise en kreeg uiteindelijk het deksel op de neus. In de laatste ronde stelde Provoost zijn eerste senioren titel veilig door snel remise overeen te zijn gekomen met Savané.
Provoost eindigde met acht punten voor Rik Keurentjes (Arnhem, 6 punten) en Richard Kromhout (Rijnsburg 5 punten). In Categorie B wist Leonie de Graag, speelster van het tweede team van Damclub Witte van Moort, vriend en vijand te verassen. Na een goede voorronde plaatste ze zich voor de finalepoule waarin ze haar vijf overgebleven concurrenten nipt voorbleef. Erik Eikenaar uit Nijverdal eindigde met één punt achterstand op de tweede plaats. Bij de aspiranten bereikte Bert Aalberts ook de finalepoule, waarin hij uiteindelijk vierde werd. Voor Damclub Witte van Moort was het een uiterst geslaagd kampioenschap.
-
Het heeft wat langer geduurd dan verwacht. Maar alle scoretabellen nu in Toernooibase:
Senioren en Vrouwen
Jeugdklassen
En als we volgend jaar eens die electronische borden in de hoogste groepen gaan gebruiken, dan kunnen we de partijen ook op applet naspelen!
Senioren en Vrouwen
Jeugdklassen
En als we volgend jaar eens die electronische borden in de hoogste groepen gaan gebruiken, dan kunnen we de partijen ook op applet naspelen!
https:toernooibase.kndb.nl More than 415.000 games on applet, more than 1.300.000 results, more than 21.000 games broadcasted (semi-)live, more than 12.900 inserted tournaments!
Piet,Piet Bouma wrote:Het heeft wat langer geduurd dan verwacht. Maar alle scoretabellen nu in Toernooibase:
Senioren en Vrouwen
Jeugdklassen
moet er achter de jeugdklasse niet ook 2, 3 en 4 i.p.v. A, B en C? of je wijzigt alles in A, B, C, D.
Elektronische borden met sneldammen?? Dat gaat vast te snel om goed te kunnen volgen?
-
Beste Alex,Alex wrote:Piet,Piet Bouma wrote:Het heeft wat langer geduurd dan verwacht. Maar alle scoretabellen nu in Toernooibase:
Senioren en Vrouwen
Jeugdklassen
moet er achter de jeugdklasse niet ook 2, 3 en 4 i.p.v. A, B en C? of je wijzigt alles in A, B, C, D.
Elektronische borden met sneldammen?? Dat gaat vast te snel om goed te kunnen volgen?
Ik denk dat iedereen de volgorde:
Junioren
Junioren A
Junioren B
Junioren C
(vooral als het in deze volgorde staat)
wel begrijpt. Of in Den Haag niet?
Scheelt me weer aanmaak van klassen in Toernooibase. Ik probeer (wild)groei daarbij zoveel mogelijk te voorkomen. Anders zie je door de bomen (voor invoerders) het bos niet meer.
En volgende jaar zijn er natuurlijk weer drie finalegroepen met acht spelers.
Drie of vier of zelfs acht sneldampartijen zijn best nog wel op internet te volgen. Er zijn al een aantal trainingstoernooien geweest. En ook het EK jeugdsneldammen is zo geshowd op Internet.
En dan is het heel leuk (leuker dan die trage partijen waarbij je het gras ziet groeien).
Maar het gaat me ook om het vastleggen van die partijen. Dat kan reuze handig met
de electronische borden. Zodat iedereen later die partijen weer kan naspelen (en kan
genieten van eventuele blunders).
Moet men ook bij het NK rapid gaan doen.
Ik snap 't wel, we zijn in Den Haag erg slimPiet Bouma wrote:Beste Alex,Alex wrote:Piet,Piet Bouma wrote:Het heeft wat langer geduurd dan verwacht. Maar alle scoretabellen nu in Toernooibase:
Senioren en Vrouwen
Jeugdklassen
Ik denk dat iedereen de volgorde:
Junioren
Junioren A
Junioren B
Junioren C
(vooral als het in deze volgorde staat)
wel begrijpt. Of in Den Haag niet?
Scheelt me weer aanmaak van klassen in Toernooibase. Ik probeer (wild)groei daarbij zoveel mogelijk te voorkomen. Anders zie je door de bomen (voor invoerders) het bos niet meer.
En volgende jaar zijn er natuurlijk weer drie finalegroepen met acht spelers.
Drie of vier of zelfs acht sneldampartijen zijn best nog wel op internet te volgen. Er zijn al een aantal trainingstoernooien geweest. En ook het EK jeugdsneldammen is zo geshowd op Internet.
En dan is het heel leuk (leuker dan die trage partijen waarbij je het gras ziet groeien).
Maar het gaat me ook om het vastleggen van die partijen. Dat kan reuze handig met
de electronische borden. Zodat iedereen later die partijen weer kan naspelen (en kan
genieten van eventuele blunders).
Moet men ook bij het NK rapid gaan doen.
Bij de A, B en C-categorie staat wel een 2, 3 en een 4, da's dus niet logisch of inconsequent.
Slakdammen kunnen de mensen op het werk ook nog volgen.