wibor wrote:wim martin wrote:Dat is een kwestie van interpreteren.
Misschien wordt de tegenstander daardoor wel gehinderd (art. 16.1 lid d) of loopt er een bandje met openingsvarianten (art. 16.1 lid b)
Het is dat ik Piet al jaren ken, maar als ik naar de arbiter zou lopen (wat ik natuurlijk niet doe) omdat ik er last van zou hebben dan kunnen de doppen er mooi uit. Wie zegt dat er muziek op staat, misschien staat heel Turbo-dambase in gesproken woord er op.
Trouwens Pietershove heeft altijd een papiertje naast zijn bord liggen met de teksten: Let op zetjes, Denk om de tijd, schijven verdeling enz. Ook dat zou bij protest van de tegenstander moeten worden verwijderd.
Tussen Piet en Pietershove zit natuurlijk wel een behoorlijk verschil. Menig dammer ergert zich niet aan Piet, terwijl Pietershove daarentegen wel ergernis kan opwekken...
Ik kan me een mooi verhaal herinerren van ong.een jaar terug van een jeugdspeler, die 'bang' was voor Pietershove (door zijn kledingsstijl/uiterlijk). Pietershove had een bordje met 'trap niet in de Haarlemmer' bij zich. De jeugdspeler, die op de hoogte was van de 'bordjes-intimidatie' had zelf ook bordjes meegenomen, waarvan eentje was: 'trap niet in het rentezetje'.
Je raat het al, in de opening 1.32-28 18-23 toverde Pietershove zijn 'trap niet in de Haarlemmer'-bordje te voorschijn. Na 2.33-29 23x32 3.37x28 12-18? was het de jeugdspeler die lachend het bordje 'trap niet in het rentezetje' tevoorschijn toverde. Helaas voor Pietershove was het al te laat.