wibor wrote:Koos van Amerongen wrote:Regels zijn er om aangepast te worden.
Elke taal, elk beroep, elke theorie en elke sport heeft regels, elk ook met zijn eigen uitzonderingen.
De damsport mag ook wel is uitzonderingen op de regels maken.
Ik zou zeggen: verandering voorafgaand aan toernooi? (niet conform regels, maar wel optijd gemeld): prima!
veranderingen tijdens toernooi: niet goed
De verandering die de KNDB nu gevoerd heeft geeft aan dat de KNDB geen orgaan
is van de strenge regels. Juist sympathie en empathie zijn de eigenschappen die een serieus
sportorgaan in deze (economisch en sportieve) lastige tijd nodig heeft.
Op tijd gemeld is niet vier weken van te voren terwijl men al in december wist hoe en waar en hoe laat het Nederlands elftal zou spelen.
Artikel 66
Het Spel- en Wedstrijdreglement kan uitsluitend worden gewijzigd door de Bondsraad van
de bond en wel met gewone meerderheid van stemmen. Voorstellen tot wijziging moeten op de agenda voor die vergadering worden vermeld. Dus veranderingen mogen best maar dan op de manier die de bond zelf heeft opgestelt.
Waarom is op de laatste bondsraadsvergadering 6 maart 2010 er dan niet over gesproken? Iedereen wist immers het rooster van het Nederlandselftal. Het op eigen houtje de wedstrijdreglementen wijzigen vind ik niet correct. Trouwens 12 juni is er weer een bondsraad vergadering dan had er ook over gesproken kunnen worden. Het gaat wel om een NK niet een of ander flut toernooi!
Ik ben er niet een die alle artikels uit mijn hoofd ken...
Wat ik wel weet is dat artikel 66 snel uit het spel- en wedstrijdregelement moet worden gehaald.
Nogmaals: symphatie en empathie zijn in deze tijd veel belangrijker dan een stelletje regels!
Bovendien: er zijn bij de nieuwe opzet ongetwijfeld meer mensen aanwezig, ivm als de oude opzet gehanteerd zou worden.
Waarom zou je moeilijk doen over een goede wijziging!?
De KNDB mag eindelijk is een keer trots zijn op de gekozen vormgeving van het NK.
Volgens mij zijn er nog geen officiele klachten ingediend bij de KNDB. Niks aan de hand dus.
Misschien moet je een handtekeningactie gaan beginnen ofzo? Mag je eerst de duizenden dammers op gaan zoeken,
om vervolgens van pakweg 80% te horen dat ze het niet uitmaakt, aangezien ze niet meedoen.
Van de overige 20% zullen misschien een paar mensen je voor gek verklaren,
en een paar mensen zullen een handtekening zetten. Heb je toch nog medestanders gevonden...